J: #13288, #13284: neuvedomil som si, ze ty vlastne nechces spoznat cudzie nazory a argumenty, pretoze mas svoje vlastne, ktore ti stacia. Well, nebudem ti ich brat. Prepac, ze som chcel poucovat.
dusoft #13285: ty by si chcel na DD elektricky spolu s trolejbusmi? Veru odvazne riesenie, ale myslim, ze zbytocne drahe (rozumej: nebude.)
V San Franciscu jazdia elektricky nie na pantograf, ale na tycovy zberac, podobne ako trolejbusy. Tento tycovy zberac tahaju po tom istom vedeni, ako trolejbus, akurat, ze ho maju len jeden a druhy drot nechavaju prazdny. Nie som si isty, ale u nas je snad predpis, ze pre trol a tram musia byt oddelene meniarne, takze by to asi ani nefungovalo.
Zberac prudu pri zemi sa skusal v Nemecku v ramci tzv. vedenia autobusu/trolejbusu v kolajach. Ked chces, napisem o tom blizsie, ale vela o tom neviem, mozno by vedel viac niekto iny.
Andy: skor tvoja reakcia je neadekvatna, pretoze je logickejsie spytat sa ludi ktori brigaduju (v sucasnosti) v bratislavskom DP. A jednym z nich je aj KLF.
bez urazky, ale tu asi by naozaj bolo namieste spytat sa KLF-a. len s tvojim pristupom neviem neviem ... tak-ci-tak, mohlo by ti byt jedno, kto Ti na otazku odpovie, hlavne ze dostanes odpoved. ide mi len o to, ze toto su take zabo-mysie spory typu "co zas chytas nervy...", ktore su dost neproduktivne
btw. v Petrzalskych novinach vysiel taky clanok o Durkovskom aj o elinach v Petrzalke. neviem odkial maju ten projekt, ale ste si to prestudujem, len mi prosim objasnite, co znamena "triangel viedenskeho typu". vdaka.
J: Kua, kua... vidis, dnes som dokoncil sluzbu a hned sme sli sadnut. Keby som mal na Teba kontakt... skoda. Nevedel som ako Ta zohnat. Ale sak chodime pravidelne, takze myslim, ze sa v najblizsich dnoch dohodneme.
Andy: ty si uz uplny ... ? Tak Ty sa pytas Igorka, ci sa da v DPB brigadovat, ked Igorko tu uz 10 rokov nerobi (tentoraz pri seckej ucte) a MNA tu mas brigadnika z DPB. Neskrabes sa lavou rukou za pravym uchom suhajko ?
Keď som zbadal dĺžju tvojho príspevku tak sa mi ho nechcelo čítať. Sorry. Aj keď som časť začal, no vymenovaním firiem som nedokončil. Ale mám približnú predstavu, čo tam asi bolo, už si tu pár krát také veci písal.
Ja som na túto tému skončil. Každý máme svoj názor a s obmedzencom, ktorý nedokáže počúvať argumenty druhých nemám o čom. Ja som ti nikdy nespochybňoval, že na začiatku nám česi veľmi pomohli, no nezabudni, keby sme sa nespojili vtedy tak nás rozdelia medzi Rakúsko a Maďarsko. Dúfam, že o tomto historickom fakte nebudeš polemizovať. A ak chceš porovnávať histórie tak by si vnej mál zájsť až do 17 - 18. storočia. Hlavne v časoch keď Mária Terézia rozhodla, kde budú fabriky a že horné uhry budú poľnohospodárska časť krajiny a bude živiť ostatok ríše. Vieš vtedy sa nerozhodoval investor kde bude stavať, bolo to trochu inač. Hlavne pri aboslutistickej vláde až do konca 19. storočia. No a avie sú vyrábané v licencii z Francúzska aj keď lietadlá to boli uznávané. HOUK
Papyr: tá hnusná ČSR bola na margo ako sa o našom spoločnom štáte vyjadroval martin. To slovné spojenie vyšlo z toho, aj keď ja som rád, že sme sa rozišli. A neviem aký má zmysel hodnotiť podľa pravopisu, niekto ho vie niekto nie. Ja osobne mám najhorší pravopis práve na compe, ale to tak povedľa.
d3k0: ale nie aj my sme si mnohému na vine. A veľa vecí mohlo byť inak. No keby nebolo keby boli by sme v nebi.
dusoft: to co spekulujes by vyslo drahsie a (z hladiska prevadzky kolajovej dopravy) by to bolo aj horsie, ako tahanie troleja nad cestou alebo aj zapriahnutie dieselgeneratora za vozidlo...
ludia neviete ohladne trolejbusov na dlhych dieloch:
nemohli by chodit po elektrickovej trati s nejakym zeleznym zvodom dotykajucim sa kolaji a s jednym trolejom hore? a potom by uz smerom za rivierou dolava isli na normalne dvoj-troleje. bol to iba napad, ako nevymyslat blbosti ako obojzivelnik...
Igorko: a tebe vážne nestačí, že moj ujo, ktorý po vojne sa oženil s češkou prešiel do Pradubíc (bol tam na letisku) prešiel do telekomunikácií v Pardubiciach a vzrástla mu mzdová tabuľka. A to bolo okolo roku 1975.
Načo vojenskú službu? Polovica vodičov podľa mňa nemala.. No vodičák najprv B v 18tich, potom c alebo d, to sa da tiež spraviť hneď, potom niekde zohnať potvrdenie o praxi vo vedeni vozidla c alebo d a potom este kurz na trolejbus. Myslim, že keď chceš na električke, tak nemusíš mať tú prax, ale mňa by električka nebavila. Keď tak, trolejbus. A len par krat do mesiaca
To by nebolo zle, to by som bral!
Napr. pocas prazdnin studia VS by som bral jazdit na nejakych linkach! ale myslim, ze to by si musel mat za sebou zakladnu vojensku sluzbu a vodicak na taketo stroje!
A ktej trolejbusovej 49ke, to bude, akoze chodit aj cez Patronku obojsmerne? To znamena, ze tam musia natiahnut draty!
A nevies kedy tak bude?
Dá sa aj v DPB brigádovať? Lebo keď budem mať dotatočný vek, prax atď., veľmi rád by som si zajazdil na nejakých trolejbusoch, dúfam že dovtedy 21Tr a 22Tr.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
dusoft #13285: ty by si chcel na DD elektricky spolu s trolejbusmi? Veru odvazne riesenie, ale myslim, ze zbytocne drahe (rozumej: nebude.)
V San Franciscu jazdia elektricky nie na pantograf, ale na tycovy zberac, podobne ako trolejbusy. Tento tycovy zberac tahaju po tom istom vedeni, ako trolejbus, akurat, ze ho maju len jeden a druhy drot nechavaju prazdny. Nie som si isty, ale u nas je snad predpis, ze pre trol a tram musia byt oddelene meniarne, takze by to asi ani nefungovalo.
Zberac prudu pri zemi sa skusal v Nemecku v ramci tzv. vedenia autobusu/trolejbusu v kolajach. Ked chces, napisem o tom blizsie, ale vela o tom neviem, mozno by vedel viac niekto iny.