Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: luky133 #142903:
každopádne na dpb.sk v sekcii cp je momentálne veľké nič.
Reakcia na: S499.1023 #142970:
Prepáč, pri odpovedaní som si nevšimol, na ktorý môj príspevok reaguješ... potom odvolávam, čo som napísal...

Medzi Plevníkom a Turanmi nie, ale vždy, keď to spojenie natiahneš, bude existovať taká relácia, kde jedna zastávka bude na trati a druhá za traťou... A keď takto budeme ustupovať všetkým reláciám, potom naozaj môžme zaviesť trať BA-ČnT 🙂 Resp. ty by si kde ukončil to spojenie?
Reakcia na: Ike #142963:
V príspevku, na ktorý som reagoval, si nič také neuvádzal a v tom, kde si to uvádzal, som ti to ako parciálny argument uznal. Aj keď medzi Plevníkom a Turanmi sa ešte pekných pár rokov veľmi nemajú aké meškania prenášať.
Reakcia na: kecho #142965:
a este k L84 ta trat cez bulikovu je nezmysel, mali to radsej nechat Ovsiste - Ek.univerzita - Bosakova -(nova trasa) Krasovskeho - Einsteinova (Halova - Dvory) - Zochova - Hodzovo nam. - Hrobonova 🙂

alebo ked uz nieco menili tak mali zamenit v tom pripade L99 a 84 aby nemali spolocnu trasu ved to je uplne zbytocne ked aj tak pridu napr. na halovu naraz ?
Reakcia na: kecho #142965:
59 vyuzivaju zamestnanci na pantoch a na rybnicnej. preto by som to tak nechal no a ta L88 no nejako by sa to prezilo 😃. najlepsia alternativa by bola keby tych par spojov 184 koncilo v ovsisti aj tak tam zacinaju aj koncia ? ?.
Reakcia na: Ike #142966:
Tak to sorry, dostalo sa mi od spolužiačky z Plevníka nesprávneho vysvetlenia.
Reakcia na: S499.1023 #142964:
?
na okraj... obce Plevník a Drienové sa zlúčili v 1952 🙂 ale za "ň" sa ospravedlňujem, to som nevedel 🙂
Reakcia na: enge2 #142956:
práve som ti chcel napísať, že z trasy L84 (alternatívne 99, pričom by prišlo aspoň ku zmenšeniu spoločne obsluhovaných zastávok 84-99) môžu prestúpiť pod most aj na 88 😉
prestup 84-59 si nemyslím, že by bol až taký strašne dôležitý/využívaný, okrem toho 59na chodí do Rače dovedna iba cez týždeň a iba 8 kusov vozidiel, takže to by som za nosné nepovažoval.
skôr sa obávam, že by DPB pindal na to, že sa zruší "preklad" 83-84 Jung-Hál (ktorý aj tak funguje len na papieri, ale páni z DPB predsa nemajú odvahu prizanť si, že im niečo nevychádza)
ale myslím si, že pri presune 84 by prišlo ku skráteniu cestovnej doby a tým by sa mohol znížiť počet vozidiel z 8 na 7 a ten jeden voz (ak by samozrejme neposilnil 133jku 🙂 ) by sa dal pridať na 83 alebo vytvoriť v rannej špičke 183 (Dostihová dráha-Zochova a späť)
Reakcia na: Ike #142957:
Jediný argument, ktorý beriem, je prenášanie meškaní. A na okraj: Nie je Drieňové (na rozdiel od Drieňovej ulice) ale Drienové. A Plevník-Drienové je len názov zastávky, inak sú to dve obce.
Reakcia na: S499.1023 #142961:
akceptujem tvoju schopnosť nedočítať príspevok a vyvádzať závery, ktoré neexistujú... 🙂

"dlhšia trať = väčšia kolíznosť
dlhšia trať = vlak môže nabrať väčšie meškanie...
Prínos pre pár indivíduí, ktorí denne cestujú napr. Plevník-Drieňové - Turany by bol malý v porovnaní s ohrozením možného zdržania vlaku na takejto dlhej trati pre všetkých cestujúcich... "

?
Reakcia na: AAA #142949:
A z Kútov, cez BA, NZ, ZV, KE a PO do BJ.

Re #142954 810zssk: Prečo v ZA, keď zmena sústav je už v PU?

Ja len dúfam, že túto diskusiu sleduje aj niekto zo železníc a veľmi dobre sa na všetkých tých šotonávrhoch baví (ak ho už samozrejme neporazilo).
Reakcia na: Ike #142950:
A prečo by si im nemohol vyjsť v ústrety, keď tým nikomu neuškodíš? Z princípu?
Reakcia na: no.ev.di. #142947:
Prečo? Cui bono? Cui prodest? Aký by z toho mali cestujúci úžitok? Tak, ako si bol kedysi posadnutý vymýšľaním linkového vedenia v mestách, ktoré si ani nenavštívil, tak musíš teraz zase deliť vlaky, len aby si niečo vymyslel? Ty si fakt autista?
Reakcia na: AAA #142948:
Prečo by museli byť dvojsystémové? Čo bráni prepriahnuť v Púchove modrú za zelenú? Mmch., gorily končia v Prahe, nie v Děčíne.
Reakcia na: Ike #142957:
Prenasanie meskani je rozumny argument, v tom mas urcite pravdu 🙂
Reakcia na: 810zssk #142953:
To je opačný extrém...

Ono existuje niečo také, čomu sa hovorí regionálna spádovitosť, laicky povedané, každé väčšie mesto má určité územie, z ktorého priťahuje obyvateľov (napr. do práce, školy, zábavu).

Keďže sa zhodneme, že osobné vlaky sú najmä pre dennú dochádzku, potom by nebolo na škodu vychádzať z tej spádovitosti. So vzdialenosťou ale vplyv jedného mesta klesá a stúpa vplyv iného...

ak si zoberieme príklad z trate 120, tak potom (ak ideme od BA), na zastávkach a staniciach blízko pri BA je veľký počet cestujúcich čo idú do BA. Postupne, keď sa vzdiaľujeme tak stúpa podiel cestujúcich do TT až dôjdeme k bodu, kde je to pol na pol (to by mohol byť Pezinok). Potom, ako sa blížime k TT podiel BA klesá a stúpa podiel TT až tak, že možno z poslednej obce pred TT cestujú všetci do TT...

takto sa dá pokračovať pri všetkých veľkých mestách a staniciach až do ZA (teda až do KE)...

Čo tým ale chcem povedať? Že hromadne sa cestuje v rámci týchto spádových území, čo však nevylučuje existenciu cestujúcich mimo nich (napr spomínaný Plevník-Drieňové - Turany). Títo cestujúci (pokiaľ tu nie je nejaká existencia významného podniku a pod) sú v malom počte a sú takmer individuálni.

Nevýhodou veľkého množstva spojov, je však nasledovné:
Veľký počet vozov (vozne a lokomotívy)
Zbytočné upchávanie staníc (lebo ten vlak musí niekde aj stáť)

Nevýhodou jedného spoja BA a KE je spomenutá rozdielnosť napajácej sústavy
ale najmä
dlhšia trať = väčšia kolíznosť
dlhšia trať = vlak môže nabrať väčšie meškanie...
Prínos pre pár indivíduí, ktorí denne cestujú napr. Plevník-Drieňové - Turany by bol malý v porovnaní s ohrozením možného zdržania vlaku na takejto dlhej trati pre všetkých cestujúcich...

ale to je len môj názor... nehádam sa, nepresviedčam
Reakcia na: kecho #142955:
zaujimava trasa, ale mal by som k nej vyhrady 😉

po trase 84 Ovsiste - Sustekova - Einsteinova - Zochova - PV, stratis spojenie na Zastavku Dvory resp. Aupark (na novom moste) co ludia vyuzivaju na prestup pod Novy most alternativne na L59 do race 🙂. V tom pripade by sa muselo zaviest zastavovanie L59 aj na Zochovej 😉.

ano je tu alternativa L88 pod novy most, ale ked uz je ta prestupna tarifa tak vyuzivat treba vsetky alternativy prestupu ?
Reakcia na: 810zssk #142941:
jednoduchšie - presmerovať L84 smer PV: Mlynarovičova-Farského(ako95)-Krasovského-Einsteinova-Zochova... opačne: Aupark-Digital/Relax-žel. priecestie-alternatívne 1)doprava:Muchovo-Farského-Mlynarovičova 2)za priecestím doľava a rovno Mlynarovičova...

prípadne šupnúť 92/192 rovno po einsteinovej a opačne od Hraničiarov cez TPD, ale potom zase stratíš spojenie Incheba-Dvory...
Reakcia na: AAA #142948:
To uznavam, ale dalo by sa to riesit preprahom (kolko casu to zaberie) v ZA..
Reakcia na: no.ev.di. #142947:
Pocuj, co by si rozdelenim Os dosiahol?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.