Prečo? Cui bono? Cui prodest? Aký by z toho mali cestujúci úžitok? Tak, ako si bol kedysi posadnutý vymýšľaním linkového vedenia v mestách, ktoré si ani nenavštívil, tak musíš teraz zase deliť vlaky, len aby si niečo vymyslel? Ty si fakt autista?
Ono existuje niečo také, čomu sa hovorí regionálna spádovitosť, laicky povedané, každé väčšie mesto má určité územie, z ktorého priťahuje obyvateľov (napr. do práce, školy, zábavu).
Keďže sa zhodneme, že osobné vlaky sú najmä pre dennú dochádzku, potom by nebolo na škodu vychádzať z tej spádovitosti. So vzdialenosťou ale vplyv jedného mesta klesá a stúpa vplyv iného...
ak si zoberieme príklad z trate 120, tak potom (ak ideme od BA), na zastávkach a staniciach blízko pri BA je veľký počet cestujúcich čo idú do BA. Postupne, keď sa vzdiaľujeme tak stúpa podiel cestujúcich do TT až dôjdeme k bodu, kde je to pol na pol (to by mohol byť Pezinok). Potom, ako sa blížime k TT podiel BA klesá a stúpa podiel TT až tak, že možno z poslednej obce pred TT cestujú všetci do TT...
takto sa dá pokračovať pri všetkých veľkých mestách a staniciach až do ZA (teda až do KE)...
Čo tým ale chcem povedať? Že hromadne sa cestuje v rámci týchto spádových území, čo však nevylučuje existenciu cestujúcich mimo nich (napr spomínaný Plevník-Drieňové - Turany). Títo cestujúci (pokiaľ tu nie je nejaká existencia významného podniku a pod) sú v malom počte a sú takmer individuálni.
Nevýhodou veľkého množstva spojov, je však nasledovné:
Veľký počet vozov (vozne a lokomotívy)
Zbytočné upchávanie staníc (lebo ten vlak musí niekde aj stáť)
Nevýhodou jedného spoja BA a KE je spomenutá rozdielnosť napajácej sústavy
ale najmä
dlhšia trať = väčšia kolíznosť
dlhšia trať = vlak môže nabrať väčšie meškanie...
Prínos pre pár indivíduí, ktorí denne cestujú napr. Plevník-Drieňové - Turany by bol malý v porovnaní s ohrozením možného zdržania vlaku na takejto dlhej trati pre všetkých cestujúcich...
ale to je len môj názor... nehádam sa, nepresviedčam
po trase 84 Ovsiste - Sustekova - Einsteinova - Zochova - PV, stratis spojenie na Zastavku Dvory resp. Aupark (na novom moste) co ludia vyuzivaju na prestup pod Novy most alternativne na L59 do race . V tom pripade by sa muselo zaviest zastavovanie L59 aj na Zochovej .
ano je tu alternativa L88 pod novy most, ale ked uz je ta prestupna tarifa tak vyuzivat treba vsetky alternativy prestupu ?
Myslel som to tak, že znova pridajú odkaz na tento systém miesto CePa (či ako sa ten systém volá).
A ináč strašne sa mi páči ako má teraz DPB "vyriešené" cestovné poriadky... ? ? Kebyže existujú nominácie najmenej funkčná/efektná stránka vo verejnej správe vyhral by to asi DPB...
a práve preto sme tam kde sme ale nie sme tam kde by sme mali byť ?
keď tak pozerám GVD, tak už sa to mení rok od roka nejak aj k niečomu čo by sa dalo nazvať "interval", takže ešte 2-3 roky a budeme mať na hlavných tratiach intervaly ☺ a potom samozrejme, že aj nadväzujúce spoje na vedľajších tratiach budú premávať v intervaloch ?
nevylučujem existenciu týchto ľudí, ale štatisticky je ich asi toľko, čo sa vozí po celej trase L16 v Bratislave, alebo čo cestujú z konca Petržalky každý deň na HLST keby sme mali vychádzať v ústrety všetkým možným reláciám, tak by sme ďaleko nedošli
Konkrétne pri Os BA - KE vidím problém v tom, že na všetkých by museli byť dvojsystémové stroje a toľko takých rušňov pri započítaní vozby rýchlikov BA - KE + EC/IC Budapest - Dečín asi ani nebude.
to už nebude 2x to čo som chcel dosiahnúť. Ide mi o to, že dané trate by sa rozdelili na "menšie" úseky v ktorých by premávali osobné vlaky
- 110 : Bratislava - Kúty - Břeclav ČD
- 120 : Bratislava - Trenčín - Žilina
- 121 : Nové Mesto n. Váhom - Vrbovce - Veľká n. Veličkou ČD
- 130 : Bratislava - Nové Zámky - Štúrovo - Szob MÁV
- 140 : ani neviem či sa oplatí deliť, ale ak tak Nové Zámky - Chynorany - Prievidza odkiaľ by vlaky pokračovali na Nitrianske Pravno alebo na Diviaky
- 150 : Nové Zámky - Levice - Zvolen
- 160 : Zvolen - Jesenské - Košice
- 170 : Vrútky - Banská Bystrica - Zvolen (vlaky zo Zvolena do BB by pokračovali do Brezna, trať 172)
- 171 : Diviaky (cez Kremnicu) - Zvolen
- 172+173 : Brezno - Margecany*
- 174 : Jesenské - Tisovec - Brezno
- 180 : Žilina - Poprad - Košice
- 185 : Poprad - (Kežmarok) - Plaveč
- 188 : Košice - Lipany - Muszyna PKP
- 190 : Čierna n. Tisou - Košice
- 191 : Michaľany - Trebišov - Medzilaborce (vlaky z Medzilaboriec do Trebišova by premávali až do Košíc)
* : neviem aký má zmysel deliť úsek Banská Bystrica - Margecany na dve trate BB - Červená Skala a ČS - Margecany, vie mi to niekto vysvetliť?
Ďalšie trate, kde vlaky premávajú stále po celej trati som nevypisoval, a za pozornosť stojí, že na trati 196 existuje interval, skrátka si cestujúci môže ľahko zapamätať odchody vlakov z Humenného a Stakčína, až na výnimiku medzi 16 a 19h kedy tri pár vlakov majú mierne posunuté odchody kvôli prípojom v Humennom.
no to asi ťažko, lebo reaguješ na môj príspevok o osobným vlakom a s nimi L199 nemá spoločné nič, okrem toho, že možno raz prejde po vlakom priecestí na Černyševského ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Ono existuje niečo také, čomu sa hovorí regionálna spádovitosť, laicky povedané, každé väčšie mesto má určité územie, z ktorého priťahuje obyvateľov (napr. do práce, školy, zábavu).
Keďže sa zhodneme, že osobné vlaky sú najmä pre dennú dochádzku, potom by nebolo na škodu vychádzať z tej spádovitosti. So vzdialenosťou ale vplyv jedného mesta klesá a stúpa vplyv iného...
ak si zoberieme príklad z trate 120, tak potom (ak ideme od BA), na zastávkach a staniciach blízko pri BA je veľký počet cestujúcich čo idú do BA. Postupne, keď sa vzdiaľujeme tak stúpa podiel cestujúcich do TT až dôjdeme k bodu, kde je to pol na pol (to by mohol byť Pezinok). Potom, ako sa blížime k TT podiel BA klesá a stúpa podiel TT až tak, že možno z poslednej obce pred TT cestujú všetci do TT...
takto sa dá pokračovať pri všetkých veľkých mestách a staniciach až do ZA (teda až do KE)...
Čo tým ale chcem povedať? Že hromadne sa cestuje v rámci týchto spádových území, čo však nevylučuje existenciu cestujúcich mimo nich (napr spomínaný Plevník-Drieňové - Turany). Títo cestujúci (pokiaľ tu nie je nejaká existencia významného podniku a pod) sú v malom počte a sú takmer individuálni.
Nevýhodou veľkého množstva spojov, je však nasledovné:
Veľký počet vozov (vozne a lokomotívy)
Zbytočné upchávanie staníc (lebo ten vlak musí niekde aj stáť)
Nevýhodou jedného spoja BA a KE je spomenutá rozdielnosť napajácej sústavy
ale najmä
dlhšia trať = väčšia kolíznosť
dlhšia trať = vlak môže nabrať väčšie meškanie...
Prínos pre pár indivíduí, ktorí denne cestujú napr. Plevník-Drieňové - Turany by bol malý v porovnaní s ohrozením možného zdržania vlaku na takejto dlhej trati pre všetkých cestujúcich...
ale to je len môj názor... nehádam sa, nepresviedčam