Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #142961:
akceptujem tvoju schopnosť nedočítať príspevok a vyvádzať závery, ktoré neexistujú... 🙂

"dlhšia trať = väčšia kolíznosť
dlhšia trať = vlak môže nabrať väčšie meškanie...
Prínos pre pár indivíduí, ktorí denne cestujú napr. Plevník-Drieňové - Turany by bol malý v porovnaní s ohrozením možného zdržania vlaku na takejto dlhej trati pre všetkých cestujúcich... "

?
Reakcia na: AAA #142949:
A z Kútov, cez BA, NZ, ZV, KE a PO do BJ.

Re #142954 810zssk: Prečo v ZA, keď zmena sústav je už v PU?

Ja len dúfam, že túto diskusiu sleduje aj niekto zo železníc a veľmi dobre sa na všetkých tých šotonávrhoch baví (ak ho už samozrejme neporazilo).
Reakcia na: Ike #142950:
A prečo by si im nemohol vyjsť v ústrety, keď tým nikomu neuškodíš? Z princípu?
Reakcia na: no.ev.di. #142947:
Prečo? Cui bono? Cui prodest? Aký by z toho mali cestujúci úžitok? Tak, ako si bol kedysi posadnutý vymýšľaním linkového vedenia v mestách, ktoré si ani nenavštívil, tak musíš teraz zase deliť vlaky, len aby si niečo vymyslel? Ty si fakt autista?
Reakcia na: AAA #142948:
Prečo by museli byť dvojsystémové? Čo bráni prepriahnuť v Púchove modrú za zelenú? Mmch., gorily končia v Prahe, nie v Děčíne.
Reakcia na: Ike #142957:
Prenasanie meskani je rozumny argument, v tom mas urcite pravdu 🙂
Reakcia na: 810zssk #142953:
To je opačný extrém...

Ono existuje niečo také, čomu sa hovorí regionálna spádovitosť, laicky povedané, každé väčšie mesto má určité územie, z ktorého priťahuje obyvateľov (napr. do práce, školy, zábavu).

Keďže sa zhodneme, že osobné vlaky sú najmä pre dennú dochádzku, potom by nebolo na škodu vychádzať z tej spádovitosti. So vzdialenosťou ale vplyv jedného mesta klesá a stúpa vplyv iného...

ak si zoberieme príklad z trate 120, tak potom (ak ideme od BA), na zastávkach a staniciach blízko pri BA je veľký počet cestujúcich čo idú do BA. Postupne, keď sa vzdiaľujeme tak stúpa podiel cestujúcich do TT až dôjdeme k bodu, kde je to pol na pol (to by mohol byť Pezinok). Potom, ako sa blížime k TT podiel BA klesá a stúpa podiel TT až tak, že možno z poslednej obce pred TT cestujú všetci do TT...

takto sa dá pokračovať pri všetkých veľkých mestách a staniciach až do ZA (teda až do KE)...

Čo tým ale chcem povedať? Že hromadne sa cestuje v rámci týchto spádových území, čo však nevylučuje existenciu cestujúcich mimo nich (napr spomínaný Plevník-Drieňové - Turany). Títo cestujúci (pokiaľ tu nie je nejaká existencia významného podniku a pod) sú v malom počte a sú takmer individuálni.

Nevýhodou veľkého množstva spojov, je však nasledovné:
Veľký počet vozov (vozne a lokomotívy)
Zbytočné upchávanie staníc (lebo ten vlak musí niekde aj stáť)

Nevýhodou jedného spoja BA a KE je spomenutá rozdielnosť napajácej sústavy
ale najmä
dlhšia trať = väčšia kolíznosť
dlhšia trať = vlak môže nabrať väčšie meškanie...
Prínos pre pár indivíduí, ktorí denne cestujú napr. Plevník-Drieňové - Turany by bol malý v porovnaní s ohrozením možného zdržania vlaku na takejto dlhej trati pre všetkých cestujúcich...

ale to je len môj názor... nehádam sa, nepresviedčam
Reakcia na: kecho #142955:
zaujimava trasa, ale mal by som k nej vyhrady 😉

po trase 84 Ovsiste - Sustekova - Einsteinova - Zochova - PV, stratis spojenie na Zastavku Dvory resp. Aupark (na novom moste) co ludia vyuzivaju na prestup pod Novy most alternativne na L59 do race 🙂. V tom pripade by sa muselo zaviest zastavovanie L59 aj na Zochovej 😉.

ano je tu alternativa L88 pod novy most, ale ked uz je ta prestupna tarifa tak vyuzivat treba vsetky alternativy prestupu ?
Reakcia na: 810zssk #142941:
jednoduchšie - presmerovať L84 smer PV: Mlynarovičova-Farského(ako95)-Krasovského-Einsteinova-Zochova... opačne: Aupark-Digital/Relax-žel. priecestie-alternatívne 1)doprava:Muchovo-Farského-Mlynarovičova 2)za priecestím doľava a rovno Mlynarovičova...

prípadne šupnúť 92/192 rovno po einsteinovej a opačne od Hraničiarov cez TPD, ale potom zase stratíš spojenie Incheba-Dvory...
Reakcia na: AAA #142948:
To uznavam, ale dalo by sa to riesit preprahom (kolko casu to zaberie) v ZA..
Reakcia na: no.ev.di. #142947:
Pocuj, co by si rozdelenim Os dosiahol?
Reakcia na: S499.1023 #142907:
Myslel som to tak, že znova pridajú odkaz na tento systém miesto CePa (či ako sa ten systém volá).


A ináč strašne sa mi páči ako má teraz DPB "vyriešené" cestovné poriadky... ? ? Kebyže existujú nominácie najmenej funkčná/efektná stránka vo verejnej správe vyhral by to asi DPB...
Reakcia na: Ike #142950:
a práve preto sme tam kde sme ale nie sme tam kde by sme mali byť ?
keď tak pozerám GVD, tak už sa to mení rok od roka nejak aj k niečomu čo by sa dalo nazvať "interval", takže ešte 2-3 roky a budeme mať na hlavných tratiach intervaly ☺ a potom samozrejme, že aj nadväzujúce spoje na vedľajších tratiach budú premávať v intervaloch ?
Reakcia na: S499.1023 #142946:
nevylučujem existenciu týchto ľudí, ale štatisticky je ich asi toľko, čo sa vozí po celej trase L16 v Bratislave, alebo čo cestujú z konca Petržalky každý deň na HLST 🙂 keby sme mali vychádzať v ústrety všetkým možným reláciám, tak by sme ďaleko nedošli 🙂
Reakcia na: 810zssk #142930:
Tých vlakov veľa nie je. A prečo potom už nie rovno BA - Čnt? ?
Reakcia na: 810zssk #142921:
Konkrétne pri Os BA - KE vidím problém v tom, že na všetkých by museli byť dvojsystémové stroje a toľko takých rušňov pri započítaní vozby rýchlikov BA - KE + EC/IC Budapest - Dečín asi ani nebude.
Reakcia na: 810zssk #142944:
to už nebude 2x to čo som chcel dosiahnúť. Ide mi o to, že dané trate by sa rozdelili na "menšie" úseky v ktorých by premávali osobné vlaky
- 110 : Bratislava - Kúty - Břeclav ČD
- 120 : Bratislava - Trenčín - Žilina
- 121 : Nové Mesto n. Váhom - Vrbovce - Veľká n. Veličkou ČD
- 130 : Bratislava - Nové Zámky - Štúrovo - Szob MÁV
- 140 : ani neviem či sa oplatí deliť, ale ak tak Nové Zámky - Chynorany - Prievidza odkiaľ by vlaky pokračovali na Nitrianske Pravno alebo na Diviaky
- 150 : Nové Zámky - Levice - Zvolen
- 160 : Zvolen - Jesenské - Košice
- 170 : Vrútky - Banská Bystrica - Zvolen (vlaky zo Zvolena do BB by pokračovali do Brezna, trať 172)
- 171 : Diviaky (cez Kremnicu) - Zvolen
- 172+173 : Brezno - Margecany*
- 174 : Jesenské - Tisovec - Brezno
- 180 : Žilina - Poprad - Košice
- 185 : Poprad - (Kežmarok) - Plaveč
- 188 : Košice - Lipany - Muszyna PKP
- 190 : Čierna n. Tisou - Košice
- 191 : Michaľany - Trebišov - Medzilaborce (vlaky z Medzilaboriec do Trebišova by premávali až do Košíc)
* : neviem aký má zmysel deliť úsek Banská Bystrica - Margecany na dve trate BB - Červená Skala a ČS - Margecany, vie mi to niekto vysvetliť?

Ďalšie trate, kde vlaky premávajú stále po celej trati som nevypisoval, a za pozornosť stojí, že na trati 196 existuje interval, skrátka si cestujúci môže ľahko zapamätať odchody vlakov z Humenného a Stakčína, až na výnimiku medzi 16 a 19h kedy tri pár vlakov majú mierne posunuté odchody kvôli prípojom v Humennom.
Reakcia na: Ike #142928:
Že by chyba v úvahe? Nie všetci cestujú z Bratislavy, nie všetci cestujú z východiskovej stanice vlaku. Čo ak niekto cestuje z Plevníka do Turian?
Reakcia na: no.ev.di. #142943:
Samozrejme nemyslel som ten prispevok, ale jeden s dnesnych. Kapacita sa moze pp doplnit kde je to nutne vlakom na kratsiu trat..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.