Moj nazor je taky, ze budova PKO sa mi architektonicky nepaci vobec, ale to, ako narusil River Park celkovy vzhlad nabrezia je ovela ovela ovela horsie.Vacsiu esteticku hodnotu uz maju akekolvek komunisticke vytvory minulej doby.
To už sa dávno povrávalo že dojdú ešte ďalšie.. Jednak na 151 často býva sor, dvak 180tka je využívanosťou kapacitne akurát na meďák, ktorý by sa tam mohol vrátiť, potom neviem ako je na tom 139, či tam býva viac ako 15 ľudí, ak nie minibus je ideálny, potom súčasné iveká sa veľmi často používajú na rôzne výlety zájazdy objednávky a v neposlednom rade do volieb sa má v jednej nemenovanej mestskej časti zavŕšiť projekt "minibusová linka pre váš vchod" ?
Minimalne 4 nove biele Iveca Daily Way s bratislavskymi znackami odchadzali od predajcu po Bajkalskej. Aj s klasickym drziakom na celny transparent, zadne dvere dvojkridlove. Zeby DPB zase nieco vyhodne kupil?
Ked clovek vidi, ako sa poniektori jedinci opieraju do SORov - zaujimali by ma prakticke skusenosti dopravnych podnikov, tj hlavne prevadzkove naklady, spolahlivost, spotreba, oblubenost u vodicov... ?
"V súvislosti s dopravou - v dnešnom trende na SR, keď sa tu všetko predáva vrátane Elektrární mohlo vedenie mesta Bratislavy ponúknuť odpredaj aj celého DPB spoločnosti Wiener Linien a to by tu boli iné poriadky. Treba uznať, cestovné síce čosi drahšie ale aj Bratislava by mala namiesto dožívajúcich Ikarusov, Karos a komediantských SORov - vozidlá MAN a Mercedes. A možno aj niekoľko kusov ULF namiesto T3. "
Hej... hej... Vedenie Wiener Linien by ihneď prepustilo všetkých zamestnancov DPB, naverbovalo sem administratívu, dielenských a vodičov z Rakúska, síce by sa trošku zvýšilo cestovné, ale za peniaze viedenskej radnice by nakúpilo ULF-y.
Sorry, aj mňa súčasnosť mnohokrát strašidelne vytáča, aj ja chodievam do Rakúska na inšpiráciu pre niektoré konkrétne riešenia, ale to, čo si napísal je dosť dosť dosť naivné.
Ja to beriem, ale to nie je vec národnosti preboha To je vec koncentrácie a uchopenia moci neinteligentnými, alebo nazvime to v danej oblasti neodbornými ľuďmi...
Čo sa týka MHD, netreba ísť ani za hranice ex-Československa - také Brno je tiež mesto MHD.
Miesto národnosti by som to skôr zhadzoval na systém, čo tu fungoval a ktorý je v nás žiaľ zakorenený - je to to známe heslo "z cudzieho krv netečie" (alebo modifikovaná verzia : "Najlepšie SUV je služobná Fabia") . Chce to dve-tri generácie a bude to ok, neboj...
Tiež mi je až do plaču, keď vidím fotografie Bratislavy z pred 70 rokov a poviem ti, je mi jedno, kto to staval, či murár bol Slovák, či navrhovateľ Nemec, či to dala postaviť rakúska cisárovna a pod. Ide o to, že treba mať predtým rešpekt, lebo to má historickú hodnotu a je to taká spojka do minulosti, ktorá sa samozrejme týkala aj nás....
Preto som aj proti zbúraniu PKO. Nie je to najestetickejšia budova, nie je využitá všestranne, možno nie je ani pekná... ale proste.... Do Bratislavy PATRÍ - to je hlavný dôvod...
Rovnako budem aj o 60 rokov proti zbúraniu všetkých panelákov ak to bude... Znie to možno absurdne, ale tiež budú mať historickú hodnotu... odkaz z minulosti...
Mesto by malo pripomínať peň stromu a každý letokruh by mal byť niečim (či pozitívnym, či negatívnym) poznačený... A to by sa malo zdôrazňovať, nie búrať, ničiť, zabúdať... A je jedno, kto to spáchal... Dôležité, že je to naše... ?
Aby nedochádzalo k omylu.
Ja nemám nič proti tomu aby toto územie užívali aj Slováci a iné národnosti. Aj v dnesnej Bratislave ale by mal byť Rešpekt k dedičstvu aj po iných národoch. Uznaj, Pressburg bolo v 19.stor. provinčné vinohradnícke mesto odkedy sa z neho stala Bratislava, sa pernamentne z neho vytráca historický ráz a násilne sa pretvára na bezcennnú aglomeráciu amerického typu.
Musím uznať, aj tu na tomto fóre, že sú tu aj ľudia s rozumnými názormi. Žiaľ, so Slovákmi ako celkom mám skôr negatívne skúsenosti.
Aby som bol k téme porovnám národy -ohľadom MHD. Spomenien Linec aby sa stále neomieľala tá Viedeň. - Toto mesto výrazne preferuje hromadnú dopravu. Nakupuje moderné koľajové vozidlá Cityrunner, obnovujú trate a nemajú problém ani s atypickým rozchodom 900mm. Dokonca nedávno prepojili električkovú sieť s inou lokálnou koľajovou dráhou a zmodernizovali ju. Nakupujú kvalitné nové autobusy a trolejbusy. Dnes sa tam skoro nenájde vozidlo ktoré nezodpovedalo súčasným trendom. -ešte tuším majú nejaké staré ale dobre udržované vozidlá GT (podobné viedenskej rade E).
A MHD Bratislava? - Obnova vozového parku minimálna a len z krajnej nutnosti. Síce, obnova tratí až na niektoré úseky je pomerne slušná. Zlá údržba vozidiel. O uzle pred hlavným nádražím Bratislava radšej pomlčať. Pochybné tendre na dodávku nových autobusov. 150tisícová časť mesta bez adekvátnej kapacitnej dopravy, hoci ju v bezpodmienečne potrebuje. Ani jedno koľajové vozidlo zodpovedajúce súčasným trendom - a Bratislava na to má, alebo mohla mať!
Tak potom čo si človek može myslieť?
No mozem povedat ze aspon tu reklamu na zadnom skle treba dat dole... Pocas cuvania s kratkou karosou..ani nie tak na trase ci otocke ale hlavne v podniku sa zadne okno velmi zíde... ale kedze je tam reklama tak sofer v zadu nevidi ani to malo co mu mohlo pomoct....
Tu sa nejedna iba o to ci to je otrasne alebo ci ku tej budove niekto nieco citi... ale aj o to ze pokial postavaju nove kulturne centrum ako planuju tak nam ho chce J a T prenajat za skoro 500 000€ rocne!! My im toto dame zadarmo a oni nam to prenajmu za take peniaze?
Dve OT otázky:
1. Bol si v PKO?
2. Aj minigolfové ihrisko na nábreží bolo zbúrané a nahradené River Parkom. Nebolo ničím originálne a ani esteticky významné. Takisto River Park bude ponúkať rádovo viac služieb. Bolo napriek tomu v poriadku, že sa zbúralo?
hej hej... Karpatskí Nemci tu boli od rodu Kristoveho a Slováci prišli na škaredých krivých poníkoch... Podobného človeka máme vo vláde, len si zmenil premenné...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA