Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ik #138289:
S prepáčením, ale môže byť niekto tak nechápavy ako ty? Píšem tu snáď !!!10 krát!!!, že CapaCity majú prehnanú cenu na to, že sú len o meter a pol dlhšie, než klasické autobusy a dokonca 18 metrové autobusy majú temer rovnakú kapacitu. A takej 95 alebo 21 určite lepšie pomôže ak príde častejšie v najkritickejších časoch 18m busov ako jeden CapaCity, ktorý zoberie možno o 10-15 ľudí viac nemyslíš? ? Aj kecho sa ti tu už snažil vysvetliť problem ceny CapaCity... A teraz už definitívne končím túto tému z mojej strany lebo sa mi to tu nechce písať dookola a teda spamovať toto fórum. ☺
Reakcia na: Ik #138289:
Capacity sú zbytočnosť hlavne, to treba uznať, že dajú sa kúpiť aj lacnejšie vozidlá, s kapacitou o 10ľudí menej a porovnateľne komfortné. Capacity pôsobí ozaj luxusne, ale nestačilo by Citaro alebo MAN? Prípadne aj Van Hool vyrába pekné 18metráky. Všetko sa dá keď sa chce, ale pre 40ks Capacity opäť nabúravať jednotnosť vozového parku je magorina.
Reakcia na: Petto #138288:
pri celej tej intelektuálnej biede v DPB (síce ja na tom niesom podľa niektorých o nič lepšie...) už mohli aspoň každý druhý spoj L133 viesť na Zochovu a zo Zochovej! Bolo by to celkom dobré riešenie. A možno radšej mohli spraviť L133 aj celotýždenne s intervalom 12/20/12//- a viesť ju nie k SND ale na Zochovu a obsluhovať ju Solarismi. To by som bral ako opodstatnený krok vzhľadom na to, že z nábrežia sa dá na Zochovu dostať len s L31+39, ktoré majú o vyťaženosť postarané vďaka intrákom na SÚ.
Reakcia na: luky133 #138287:
Ahaaa, takže celý problém je vlastne ten, že tebe sa Citelisy páčia a CapaCity sú škaredé a zlé , lebo v nich nemôžeš vzadu stáť! To znie logicky... ? ? ? ?
Reakcia na: no.ev.di. #138269:
ja chodím tiež na EUBA,ale aj napriek tomu že zvyknú bývať ráno zápchy na nábreží, tak idem až na Landererovu a tam na L88 ( stále je to rýchlejšie ako vystúpiť pod NM a voziť sa s 88kou celou Petržalkou až na EUBA ) Rýchla trasa je ešte aj s 184kou a elinou cez tunel - lenže teraz sa to nedá.
Reakcia na: Ik #138285:
Tak si vyberú Citelis lebo je to moderný autobus. ? Minule tu obhajovalo aj české osadenstvo tohto fóra Citelisy keď som povedal, že vychádzajú zo starého konceptu takže majú na nich dobrý názor a aj ja osobne mám na Citelisy viac-menej dobrý názor... Pri Mercedese sa platí aj za značku to je pravda. A čo také ďalšia spoločné diely ako prevodovke, pri niektorých autobusoch motory, ABS, ASR to sú pri väčšine výrobcov spoločné diely... Ale ja už končím diskusiu na túto temu. Jednoducho nebudem tu 100x písať, že nie je normálne si priplácať niekoľko miliónov na jeden a pol metra čo pri MB CapaCity tvorí len ten úžastný zadný sedací priestor, kde človek nemôže ani stáť len sedieť... ?

Re #138286 Ik: Aha takže Solaris SU 18 je potom starý? ?
Reakcia na: luky133 #138275:
Lenže voľakedy sa rátolo 8 osôb/meter štvorcový a dnes sa počíta s 5 osobami/meter štvorcový.
Nie všetky údaje, ktoré si si prečítal na internete sú jednoznačné. Keby si čítal trošku lepšie tak zistíš, že aj tie tvoje nápravy a "kĺby" patria pri veľkých výrobcoch pod ich "Know-How"
Reakcia na: luky133 #138274:
Tak týmto si to zabil. Kľudne ostaň vo svojom svete ilúzií a ver v to, že Tedom a Mercedes je jedno a to isté akurát Mercedes všetko strašne predražuje.

Ty chceš nakupovať Citelisy, choď sa spýtať našich susedov do Čiech čo si o tých vozoch myslia! Keby si mali vybrať medzi starou Karosou 700 radu , Ikarusom 200 radu, alebo tvoj Citelis.
7915 - 7916 na miesto Ursinyiho a Vysokej (a inych zastavok) pise DOMA TA CAKA LASKA 😉
Reakcia na: kecho #137962:
Na to Ti budem asi vedieť odpovedať lepšie ako Valec. ? Tým návrhom som sa sústredil len na linkové vedenie. To je možné uviesť do praxe prakticky bez akýchkoľvek stavebných zásahov, zatiaľ čo na zmenu počtu a polôh zastávok stavebné úpravy potrebuješ.

Re #138104 Martin Fundárek: Ďakujem za konštruktívnu kritiku. 12 som prečísloval na 4 jednak z dôvodu zachovania postupnosti, ale hlavne preto, že v karlovesko-dúbravských linkách je určitý systém - nižšie čísla (4, 5) idú až do Dúbravky a vyššie (6, 7) končia už v K. Vsi. Posilové 9-ky by som skôr ukončil jednak preto, že tým ušetrím 2 vlaky, ale tiež preto, lebo križovatka na Šafku by ich nemusela kapacitne zvládať - idú tadiaľ aj linky do Petržalky v dosť krátkom intervale.

Ešte poprosím zmazať dva moje predošlé príspevky, technická chyba... ?
Reakcia na: Mike #138277:
Ale ako tak rozmýšlam počet miest nebude aj tak až nejako výrazne veľký oproti terajším autobus. Pokiaľ viem pri vysokopodlažných sa nepočíta stánie na schodoch teda tam ak pripočítame nejaké kapacita sa možno aj temer vyrovná a napr. v takom MB sa zase nedá stáť v zadnej časti pri motore čo sa dá napr. v SU18...: http://imhd.sk/ba/index.php?img=30372&typ=gm ?
Reakcia na: kecho #138221:
Chýb je tam viac, ale skôr či neskôr opravím. ?
Reakcia na: Ik #138242:
myslíš, že klasický 18metrový voz by nebol lacnejší ako tento o meter väčší CapaZahradníkovCity PR? a nebolo by ich za tú cenu viac tým pádom by dohromady odviezli viac ľudí ako tých 40 MBCC?
ak sa ti nepáči MB, aké je porovnanie výhodného nákupu Citelisov? a tuším ani na ivecá nebol tender
Re #138254 luky1: mi tam chýba popis napr. na poslednej fotke niečo v štýle: "výstavy sa zúčastnili aj dva psy a predseda predstavenstva DPBZ B. Za(á)hradník - na fotke druhý z pravej strany" 😉 ako to, že sa dal odfotiť pred poľskou webkou? Solarisy ho už netrápia? ?
Re #138261 luky1: a už sme doma... takže výhodná kúpa sa ešte predraží? ?
Re #138273 Ik: aký je tozdiel medzi 18 a 19,5m vozom? 10 ľudí?15? tj to, čo odvezie 18 kusov 19,5metrákov, odvezie aj 19,5 kusa 18metrákov - nejaký rozdiel v cene pri počte ušetreného 1,5-2 busov si si všimol?
Reakcia na: luky133 #138274:
To je ilúzia, lebo pri bambuse to bolo počítané 8 os/meter štvorcový (ik 283 ich má až 199 ? ), ale pri Me Capacity 5 alebo 6 os/meter štvorcový.
Reakcia na: luky1 #138254:
To už sa normálne aj budem báť ráno otvoriť chladničku.. ❗
Reakcia na: luky133 #138274:
A este na dodanie ku kapacite CapaCity len tolko, ze ponuka 182 miest, Bratislavske Tam Busy len o dve menej a dokonca 18 metrove omnoho lacnejsie vozidlo, ktore je spolahlive a kvalitne pomerne vsade okrem BA kde je tato znacka zla podla DPB a to Solaris Urbino 18 ponuka kapacitu az 198 miest! Takze tolko ku velkej kapacite CapaCity, ktora nebude v pridade prichodu CapaCity namiesto Tam Busu az taka vyrazna. Samozrejme, ze komfort bude uplne inde 🙂
Reakcia na: Ik #138273:
Ano autobusy sa skladaju napr. aj z naprav a klbov, ktore si schvalne prehliadol. Myslis, ze je normalne, ze za meter dlhsi autobus sa priplaca niekolko milionov? Pritom vyrobit 19m vozidlo nie je az taky problem ako pri dvojklbe. Iny vyrobcovia ich nevyrabaju preto lebo neni po nich dopyt. Ved aj v Nemecku ich jazdi len par a MB ich dodava hlavne pre Istanbul tusim. Preco sa nechcelo asi Manu prihlasovat? Musel by odladit prototyp pre len 40ks zakazku z ktorej pride mozno len 10ks. Mercedesy su kvalitne autobusy ano, som rad, ze sem pridu dake klby po dlhom case, ale radsej mali objednat viac Citar ako 40 CapaCity, ktorych mozno ani 40 nepride. Ved su drahsie nez trolejbus s dualnym pohonom co je omnoho zlozitejsie vozidlo...
Reakcia na: luky133 #138270:
No myslím, že porovnávať Tedom a Mercedes je viac než smiešne.
Tak nám prosím ťa opíš tie rovnaké diely? Ty si myslíš, že autobusy sú zložené z palubných dosiek a sedadiel? ?
Pokiaľ to je všetko také rovnaké a jednoduché, prečo IVECO, alebo TEDOM nevyrába tiež 20m vozy? A nepredáva ich za polovičnú cenu ako Mercedes!?! ? Hovorí ti niečo slovné spojenie "Know-How" ?

Hovoríš, že je nevýhodné kupovať kapacitnejšie vozy, ale už je podľa teba ekonomicke efektívne, pokiaľ sa zahustí interval. Nenapadlo ťa, že na to potrebuješ väčší počet vozidiel, do ktorých musíš posadiť vodičov, ktorých samozrejme platíš! A navyše zlepšovať 4 min. interval, by bolo veľmi zaujímavé.

Určite radšej nech vysúťažia Mercedesy, ako keby sa mali snažiť o SOR-y. Bratislava takéto vozy potrebuje, pretože nemá ani nosný dopravný systém, a bohužiaľ ani integrovaný dopravný systém ako je to vo väčšine vyspelých miest.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.