Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #133980:
ale no tak...si kukni mapu ako blízko je napr. stanica Šahy a Drégelypalánk. Keby sa podarilo dobudovať ten 7km chýbajúci úsek, tak by vlaky z Poľska do Budapešti, mohli od Zvolena pokračovať cez Šahy a Vác a nemuselo by sa to ťahať cez Lučenec. Navyše, čo som pozeral vzdialenosť stanica - dedina/mesto, tak sú to presne také o akých si hovoril v prípade trate 112 (Zohor - Plavecký Mikuláš) a predstav si, že vlaky na takýchto tratiach v Maďarsku premávajú v počte 8-10 párov denne. Akurát som pozeral trať Ipolytarnóc - Balassagyarmat, kde sú stanice položené tak ako na našej 112 a premáva tam presne 10 párov vlakov od 4:30 do 22:30. Podľa mňa nie je problém v tom, že tá vzdialenosť dedina - stanica má negatívny dopad, ale to, že každý debil si zvykol voziť si riť aj do obchodu čo má 200m od baráku, to je celý problém v tomto dr.... štáte a k tomu neochota podporovať hromadnú dopravu. Nedá sa mimochodom problém s tým, že je stanica na konci alebo mimo dediny vyriešiť tak, že by k vlaku a od vlaku premával po dedine autobus?
Reakcia na: Ondro #133986:
toto som našiel na vlaky net, celkom dobré úvahy ? Ďalšou traťou, kde sa udržiava osobná doprava z vyšších záujmov je Slovenské Nové Mesto - Sátoraljaújhely. Ako v prípade Lenartovce - Bánréve ide o lokalitu, kde nejestvuje dostatočné autobusové spojenie.

Zastavenie osobnej dopravy Komárno - Komárom je zložitejšia záležitosť. Tam sa nevedeli dohodnúť ani na MÁV medzi sebou a následne ani so ZSSK. Na jednej strane chceli presmerovať vlak Báthory na Hegyeshalom/Rajka a na druhej udržať pri živote vlak Budapešť - Bratislava cez Žitný ostrov. Kompromisom medzi ZSSK a MÁV bol v GVD 2004 poludňajší vlak v podobe MV 810 Komárno - Komárom, ktorý nemal dlhú životnosť, lebo nemohol konkurovať cenovej ponuke frekventovanej autobusovej dopravy.

Osobne som zástancom cezhraničnej osobnej dopravy a som presvedčený, že sa do 10 rokov dočkáme obnovenia trate aj osobnej dopravy medzi stanicami Turňa nad Bodvou - Tornanádaska, Lučenec - Kalonda - Balassagyarmat aj Šahy - Drégelypalánk. Posledná by sa mohla stať súčasťou dôležitej magistrály Budapešť - Vác - Šahy - Zvolen - Vrútky a ďalej na sever (po dobudovaní Trstená - Nowy Targ). Cez Šahy by to bolo z Budapešti do Zvolena kratšie o cca 50 km než cez Fiľakovo. EÚ takýto návrh hodlá podporiť a Maďarsko je v tomto smere už teraz aktívne.

Dokážem si predstaviť, že by raz mohli jazdiť diaľkové rýchliky zo Štúrova, resp. Budapešti cez Šahy - Drégelypalánk - Lučenec do Košíc. Napokon spojenie Štúrova a Lučenca po peážnej trati jestvovalo aj za éry ČSD do roku 1927!
Reakcia na: Ondro #133976:
skôr mám dojem, že medzi Nowym Targom a Oravou pendluje dosť ľudí z oboch strán, takže tu by som sa nebál.

Vedel by mi ozaj niekto vysvetliť za čo si železnice účtujú cenu navyše pri ceste vlakom cez hranicu?! Ja v tom nevidím žiadny dôvod - trať ako trať, vozeň je ten istý, služba sa prechodom cez hranicu nezlepšuje.
Reakcia na: S499.1023 #133937:
"Šotouši . Blíži sa koniec grafikonu, začína intenzívne prechádzanie tratí s ohrozenou osobnou dopravu (a v súvislosti s tým ryčanie, že to predsa jazdí plné )."

Jasné, veď kto by tým aj chodil pri tom počte spojov, že jo. ?
Reakcia na: Solider #133951:
ale ak by ti tu trat niekto aj dal zadarmo, nerentabilne to bude dalej. Ked ide poloprazdna 810, je to drahsie ako ked ide poloprazdny autobus....
Reakcia na: ufo #133946:
Ale ja som mal na mysli diaľkovú dopravu napr. v trase Budapešť - Bratislava - Praha. Jasné, že IC zo Žiliny nebude chodiť cez Bratislavu. ?
Reakcia na: S499.1023 #133972:
chvalabohu, este by to nejakeho magora napadlo z nasich dani spojazdnit v ramci nejakych predvolebnych slubov...
Reakcia na: S499.1023 #133980:
hej, a bude to stat tolko ze keby sa tam pri danej frekvencii ludi nasadili miesto toho vlaku hoci aj taxiky, stale by to bolo lacnejsie... ?
Reakcia na: Vladimír #133975:
pozor, to je turistická mapa Devínske a Pezinské Karpaty a BA je tam len okrajovo, no DNV celá... zajtra naskenujem 🙂
Reakcia na: MiroBA #133925:
Je to nevyhodne. Je to drahsie, pomalsie a stanice su castokrat od dedin vzdialenejsie ako autobusove zastavky. Povies mi teda jediny dovod, preco by sa to malo prevadzkovat?
Reakcia na: Ondro #133976:
Uspokojili by sa Dunčove šotomasturbačné chúťky ? .
Reakcia na: S499.1023 #133968:
Nemam rad zovseobecnovanie... okrem toho napriklad pre mna je dolezite pri zdravotnej sestre ako ma vie osetrit, nie jej prispevky tu.... a co sa tyka vzhladu, nevies ako vyzera a pokial si nevidel este prudive pekne baby tak si toho videl dost malo....
Reakcia na: S499.1023 #133970:
Si si kukal TTP?
Reakcia na: KikushkaBA #133885:
Jednak si to napisala na nevhodne forum kedze toto nie je stranka DPB, jednak Ti je urcite jasne, ze ziadna cesta nevydrzi vecne a musi sa po case opravit. Ta cesta sa neopravovala asi 20 rokov a na niektorych miestach to bol poriadny tankodrom... myslim ze rozkopane cesty netesia nikoho, ale ak ich chceme mat zjazdne, musime to obcas vydrzat....
Reakcia na: no.ev.di. #133949:
Lenze aku vyhodu by to malo oproti autobusu, teda okrem toho ze by to malo drahsiu prevadzku a stalo by to viac penazi? Vlak ma zmysel tam, kde treba naraz prepravit vela ludi...
Reakcia na: Ike #133973:
No musím sa do tej mapy pozrieť. Mám ju roky a nikdy som si takto naznačenú komunikáciu nevšimol ?
Reakcia na: S499.1023 #133972:
diky za opravu, zle som sa vyjadril
Reakcia na: MiroBA #133965:
ja mám mapu Bratislavy z roku 1987 a je tam v DNV miesto križovatky tvaru Y (istrijská x eisnerova) križovatka tvaru X, pričom tá imaginárna cesta ide MOSTOM cez Moravu a napája sa do obce Markhof....
.
podotýkam, že tam most v nejakej cestnej podobe NIKDY neexistoval, akurát sú záznamy o drevenom pontónovom...
.
zdá sa ti, že tu všetkých presviedčam, že tam je?
Reakcia na: N/A #133966:
Tá trať nielen že je mimo prevádzky ale je už pekných pár rokov administratívne zrušená.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.