Reakcia na: 810zssk #131682:
Re #131682 810zssk:
Nečakal som teda takú rakciu. -Takže hlavne križovatku SAV a okolie treba precpať viac autami smerujúce do tej mega garáže.
Ten kto raz sadne do auta,resp. má auto na čo mu je vlak? Pojde rovno do cieľa cesty tým autom.
Skorej by som povedal opačne -problém individuálnej dopravy je hlavne v meste a blízkom okolí. Každopádne preferujem hlavne diaľovú železničnú dopravu.
No, nechtie garáže tam sú, ale zásadne odmietam aby to bolo na úkor čo len časti nejakej hist. kult. pamiatky.
No ja som zvedavý čo to za ten hotel bude a pre koho a kde ko chcú postaviť a ako bude vyzerať.
Prečo by to celé malo realizovať výhradne mesto a ŽSR? -už aj len preto lebo peniaze z prenájmu kancelárskych, obchodných priestorov, tržba z hotela atd by šli do mestkého a štátneho rozpočtu. A z toho by sa mohlo financovať aj obnova vozového ho parku napríklad. Prečo sa vedenie mesta nemože správať ako podnikateľ? Samozrejme to, by sa ale mestkí poslanci nemohli na tom nabaľovať pre súkromné účely.
Berlin Hbf -OK . Len Bratislava nie je Berlín. V Berlíne bolo skoro všetko už za vojny zničené, tak tam taký skleník až tak nekričí a je to aj omnoho vačšie mesto.
K poslednej vete -likvidácia pôv. stanice a výstavba centra so sekundárnou funkciou stanice -veľmi vážny problém to ozaj je.
Aj spústa miest má zase historické budovy staníc - napr. Leipzig
MiroBA
Re #131652 kecho:
Tak konečne idú prestavovať predstaničné námestie.
Čiastočne ma to potešilo lebo konečne sa ide niečo s tým robiť.
Čo ma určite nepotešilo, že musí ustúpiť časť historickej budovy skladov. To by som ja, človek vážiaci si kultúrne dedičstvo vrátane industriálnych pamiatok, okamžite zatrhol.
Ta netreba ŽIADNE blbé garáže. Nech každý chodí MHD -hneď by aj boli vytažené aj električkové linky na stanicu.
Čítam, že "Územie stanice a okolia sa zmení na obchodno-administratívne centrum s hotelom." Na kieho čerta??
Hotel? no ja by som sa určite neubytoval do hotela kde vedľa mi budú od rána do večera hučať vlaky aj autá...však ten človek čo to navrhoval musí byť švihnutý -určite je švihnutý.
Neviem prečo sa všade musí robiť taký megalomanský nezmysel.
Aby som len nemrmlal, napíšem sem moju predstavu.
Prestavbu stanice a predstaničného priestoru by mali ako investor realizovať Výhradne ŽSR a Mesto Bratislava., čiže žiadny sukromný zbohatlík.
Do objektov by som dal hlavne to čo je tam treba - čakárne, pokladne pre odbavovanie cestujúcich proste služby železničnej spoločnosti. Možno by nebol by odveci menší supermarket.
Celý priestor by som riešil na spôsob Pražského hl. nádražia -čiže všetko by som dal pod zem. Odstránil prístavbu, terajšiu budovu Stanice by som zrekonštuoval a obnovil fasádu do podoby spred vojny. Hl. hala v pôv. budove stanice by mohla slúžiť ako kaviareň (-tiež ako Hl. nádraží v Prahe)
Na meste prístavby a okolia by som spravil park a vysadil stromy. Obratisko Autobusov/Trolejbusov by som tiež zapustil pod zem a prekryl.
Namiesto vymýšlania nezmyslov s podzemnou garážou, riešenia prístupu a búrania skladu by som sa zamýšľal skorej nad obnovou el. trate aj po Štefánikovej, ako vyriešiť križovatku pri SAV mimoúrovňovo -Vôbec individuálnu dopravu z toho priestoru čo najviac utlmiť nie lákať dalšie autá do garáží.
Ved Praha ani Brno nemá žiadnu takú megagaráž pri Hl. Nádraží.
-Takto by to asi malo byť.