Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #131685:

Zatial som našiel len:
http://www.bratislavskenoviny.sk/6451/vystavba/zamer-prestavat-predstanicny-priestor-sa-dostal-vpred#msg_2997
sú tam aj dva náhľady celkovej vizualizácie.
Nie je to také zlé ako som sprvu myslel.
Čo ma teší je zachovanie a obnova Hist budovy hl. stanice, odstránenie prístavby. Ale nezakrýval by som ju tým objektom vedľa Pražskej, že by ten hotel?
No, ako som písal určite nesúhlasím s tým nájazom v mieste
budovy skladu č.2 Technického múzea. Tam by som to posunul bed až za budovu skladu čo pozerám na satelitnej google mape priestor by tam aj bol.
Alebo prístup nechať len od Šancovej tak ako je teraz a prestavať mimoúrovňovo Križovatku pri SAV. Čo by výrazne pomohlo aj autobusom MHD napr. L93. Stáť na troch semaforoch za sebou ked sa človek ponáhľa na vlak je našľak trafenie.
Objekty v priestore dnešnej cesty k stanici a nad el. tratou by som dal pod terén a na povrchu vytvoril park so stromami.
No neviem či ten posun do podzemia by umožnovali geologické pomery.
Reakcia na: MiroBA #131684:
Este ad. Berlin: To ze Bratislava nie je Berlin s tym vobec nesuvisi. Navyse som nenarazal ani tak na sklenenu kocku (mimochodom, Berlin Hbf ma celkom fajn dizajn), ale na funkcnost interieru. Da sa tam nakupit, dokonca sme tam boli na SKVELY obed v restauracii (vies si to predstavit na nasej hlavnej?). Ale na rozdiel od BA uloha stanice nie je potlacena.
Reakcia na: MiroBA #131684:
Ty si megagaraz. Lepsie bude ked budu auta kruzit okolo a hladat parkovacie miesto?

"Ten kto raz sadne do auta,resp. má auto na čo mu je vlak? Pojde rovno do cieľa cesty tým autom." - Prave na takychto s prepacenim blbcoch padaju systemy MHD na Slovensku. Pretoze ludia za urcitych okolnosti su ochotny presadnut na vlak. Ak poskytne dostatocnu kvalitu (sam par takych poznam.. milionove auto, ale nema problem pouzit vlak).

"No ja som zvedavý čo to za ten hotel bude a pre koho a kde ko chcú postaviť a ako bude vyzerať." - Aj ja. Bude pre toho na kom najviac zarobia (t.j. podla dopytu a sumy ktora sa uctuje za dany typ ubytovnia).

"už aj len preto lebo peniaze z prenájmu kancelárskych, obchodných priestorov, tržba z hotela atd by šli do mestkého a štátneho rozpočtu" - To mozu aj tak urcitym podielom. Inak, ja nehovorim ze to MUSI robit sukromna firma. Ja len tvrdim, ze moze ak to bude vyhodne.
Reakcia na: 810zssk #131682:

Re #131682 810zssk:
Nečakal som teda takú rakciu. -Takže hlavne križovatku SAV a okolie treba precpať viac autami smerujúce do tej mega garáže.
Ten kto raz sadne do auta,resp. má auto na čo mu je vlak? Pojde rovno do cieľa cesty tým autom.
Skorej by som povedal opačne -problém individuálnej dopravy je hlavne v meste a blízkom okolí. Každopádne preferujem hlavne diaľovú železničnú dopravu.
No, nechtie garáže tam sú, ale zásadne odmietam aby to bolo na úkor čo len časti nejakej hist. kult. pamiatky.
No ja som zvedavý čo to za ten hotel bude a pre koho a kde ko chcú postaviť a ako bude vyzerať.
Prečo by to celé malo realizovať výhradne mesto a ŽSR? -už aj len preto lebo peniaze z prenájmu kancelárskych, obchodných priestorov, tržba z hotela atd by šli do mestkého a štátneho rozpočtu. A z toho by sa mohlo financovať aj obnova vozového ho parku napríklad. Prečo sa vedenie mesta nemože správať ako podnikateľ? Samozrejme to, by sa ale mestkí poslanci nemohli na tom nabaľovať pre súkromné účely.
Berlin Hbf -OK . Len Bratislava nie je Berlín. V Berlíne bolo skoro všetko už za vojny zničené, tak tam taký skleník až tak nekričí a je to aj omnoho vačšie mesto.
K poslednej vete -likvidácia pôv. stanice a výstavba centra so sekundárnou funkciou stanice -veľmi vážny problém to ozaj je.
Aj spústa miest má zase historické budovy staníc - napr. Leipzig
Reakcia na: MiroBA #131674:
Takze radsej nech nie su garaze a tym prinutime ludi vyuzivat MHD? Blbec. Tak dosiahneme mozno to ze niekto kto este ako-tak zvazoval cestu vlakom, pojde autom. Na garazach nie je nic zle.

Hotel pri stanici je v Europe bezny (hoci je pravdou ze v Europe - teraz myslim na zapad od nas - nie su bezne zvuky nasich voznov) a popravde nevidim dovod preco by tam hotel byt nemohol.

"Prestavbu stanice a predstaničného priestoru by mali ako investor realizovať Výhradne ŽSR a Mesto Bratislava., čiže žiadny sukromný zbohatlík." - Preco? Ak pride sukromny podnikatel s dobrym riesenim, ktore bude vyhodne aj pre zeleznicu a mesto, nevidim problem aby to financoval on.

"Do objektov by som dal hlavne to čo je tam treba - čakárne, pokladne pre odbavovanie cestujúcich proste služby železničnej spoločnosti. Možno by nebol by odveci menší supermarket." - Odkazujem ta na Berlin Hbf.

Problem je skor v tom ze sa chystaju zlikvidovat stanicu a vybudovat tam nakupne centrum so sekundarnou funkciou zeleznicnej stanice. To je velmi vazny problem.
Vcerajsi update opat raz ukazal ako DPB vie zabezpecit spravne oznacenie linky.

Na druhej strane musim pochvalit vcerajsiu/dnesnu posilovku na festival, za to ze to dokonca BUSE zobrazovalo aj zastavky a za profesionalny vykon revizorskej sluzby 🙂
Nitra uz testuje klimatizaciu Webasto Citysphere, neboli by zle keby sme mali moznost vyskusat to aj my v BA. ?

http://www.imhd.sk/nr/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=7201
Pozurite na Dispečerské môj posledný príspevok a ak môžete poskytnúť info tak poprosím pekne ?
Reakcia na: S499.1023 #131658:
asi redundantné, nebolo jednoduchšie napísať nadbytočné alebo v obľúbenej nemčine überflüssig oder überschüssig
Reakcia na: luky133 #131676:
Tak nejaká ubytovna či hotel nižšej kategórie za prijateľné ceny by nebol zlý. Len ja sa skorej obávam že tam chcú spraviť neviem čo, no neviem-neviem či to bude práve pre radových bežných občanov aj cenovo.
Podla mna je to zbytočne megalomanský projekt.
Reakcia na: MiroBA #131674:
Ten hotel bude určite len tranzitný ako je napr. pri Avione. Tieto hotely slúžia na to, že ďalší spoj ti môže ísť o deň resp. jeden deň chceš ostať v BA a pozrieť si ju. Ponúkajú lepšie ceny nakoľko slúžia ako krátkodobé ubytovanie. Resp. pri letisku neviem či tam neprespávajú aj piloti a letušky...
Reakcia na: MiroBA #131674:

A ešte som zabudol, hlavne že sa idú opravovať vo veľkom prístoupové cesty -Pražská a Šancová aby to za chvíľu nákladniaky so stavebným materiálom zničili. -Neverím tomu že všetko na stavbu sa bude dopravovať po železnici.
Reakcia na: kecho #131652:

Re #131652 kecho:
Tak konečne idú prestavovať predstaničné námestie.
Čiastočne ma to potešilo lebo konečne sa ide niečo s tým robiť.
Čo ma určite nepotešilo, že musí ustúpiť časť historickej budovy skladov. To by som ja, človek vážiaci si kultúrne dedičstvo vrátane industriálnych pamiatok, okamžite zatrhol.
Ta netreba ŽIADNE blbé garáže. Nech každý chodí MHD -hneď by aj boli vytažené aj električkové linky na stanicu.
Čítam, že "Územie stanice a okolia sa zmení na obchodno-administratívne centrum s hotelom." Na kieho čerta??
Hotel? no ja by som sa určite neubytoval do hotela kde vedľa mi budú od rána do večera hučať vlaky aj autá...však ten človek čo to navrhoval musí byť švihnutý -určite je švihnutý.
Neviem prečo sa všade musí robiť taký megalomanský nezmysel.
Aby som len nemrmlal, napíšem sem moju predstavu.
Prestavbu stanice a predstaničného priestoru by mali ako investor realizovať Výhradne ŽSR a Mesto Bratislava., čiže žiadny sukromný zbohatlík.
Do objektov by som dal hlavne to čo je tam treba - čakárne, pokladne pre odbavovanie cestujúcich proste služby železničnej spoločnosti. Možno by nebol by odveci menší supermarket.
Celý priestor by som riešil na spôsob Pražského hl. nádražia -čiže všetko by som dal pod zem. Odstránil prístavbu, terajšiu budovu Stanice by som zrekonštuoval a obnovil fasádu do podoby spred vojny. Hl. hala v pôv. budove stanice by mohla slúžiť ako kaviareň (-tiež ako Hl. nádraží v Prahe)
Na meste prístavby a okolia by som spravil park a vysadil stromy. Obratisko Autobusov/Trolejbusov by som tiež zapustil pod zem a prekryl.
Namiesto vymýšlania nezmyslov s podzemnou garážou, riešenia prístupu a búrania skladu by som sa zamýšľal skorej nad obnovou el. trate aj po Štefánikovej, ako vyriešiť križovatku pri SAV mimoúrovňovo -Vôbec individuálnu dopravu z toho priestoru čo najviac utlmiť nie lákať dalšie autá do garáží.
Ved Praha ani Brno nemá žiadnu takú megagaráž pri Hl. Nádraží.
-Takto by to asi malo byť.
Reakcia na: N/A #131666:
To je cirkus do kelu ? hlavne nám ostáva dúfať, že sa z plánu prebudovania Predstaničného nám. nevypustí MHDčka a nebolo by na škodu, keby sa uvažovalo s predĺžením električky po Pražskej na Patrónku (náhrada za 34 a 83) a ďalej do Dúbravky. Dúfam, že sa neuvažuje s prevádzkou liniek 34 a 83 navždy ?
Len pre zaujimavost na rozpise VP je mala chyba.(15Tr)
2008: 6608 (DPB)
Reakcia na: S499.1023 #131668:
Na tom vozidle je aj tak najlepší statický menič od Cegelecu. ?
Reakcia na: kecho #131650:
"Nadjazd" nikomu nič nepovie.
http://pid.planydopravy.cz/
Na mapě lze kliknout na jednotlivé linky a zjistit současné polohy spojů, případně jejich zpoždění.
Reakcia na: Beus #131667:
Vzhľadom na to, že Kométa je vozidlo, ktoré je pojazdný cirkus (vozidlo v takejto podobe nikdy neexistovalo), tak som kľudne ochotný uveriť, že ten volant je z niečoho úplne iného a dostal sa tam v rámci ľudovej tvorivosti popradského depa.
Reakcia na: S499.1023 #131645:
Tiež som si všimol, že to väčšinou je takto (určite by som neočakával, že napr. taká Rakaňa bude mať pod pultom 3kV a desiatky hrubých káblov popod kabínu, to by ešte aj ten kontrolér musel mať celkom obludné rozmery s ohľadom na počet stupňov 😃 ). Výnimkou je napr. už spomínaná Kométa, ktorá má volant, hoci má rovno pod ním 1500V. Tá má však málo stupňov, dosť od seba vzdialených, a myslím že má okrúžkový regulátor, čo situáciu zrejme uspokojivo rieši 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.