Toto mi pripomína vyjadrenie jedného pána na GIBe, preferencia električiek na križovatkách by nebola dobrá, lebo by sa zvýšilo množstvo vyprodukovaných exhalátov...
Prosím ťa vystrč nos aj von z Bratislavy a pozri sa, ako sú riešené zastávy, napr. v centrálnych oblastiach... V Brne máš napr. celý úsek trate celene urobený tak, že sa tam nedá obiehať vozidlo MHD (bolo spomínané aj v článku, pre viac info vyhľadaj ÚDI Prada - sborník 2005 - Téma 2: Brno, avšak už to teraz ťažko nájsť na internete).
mne nerobi problem ani neaky ten kamion alebo autobus (a dokonca s tymi je menej problemov, vacsinou tam totiz sedia vodici ktori tiez vedia co robia a drzia si svoj smer na rozdiel od aut)
Re #131121 hoppusmark01: vozidlo MHD smie pri vyjazde zo zastavky obmedzit vozidla iduce na prilahlej ceste, vodici MHD su si toho obvykle aj vedomi a ked ich nik pustit nechce tak sa proste natlacia... takze az tak tragicky by som to nevidel
Tak na tej diaľnici to nie je problém, ak máš v pravom pruhu len osobné autá. Ale ak predbiehaš kamión, ktorý sa vzhľadom na svoju šírku len-len že zmestí do svojho pruhu, tak to je problém aj pri 80 km/h. ?
"najprv nech si mesto rozumne poradi s vyhradenymi pruhmi pre MHD, nevidim dovod preco zdrzovat IAD (ci ked je MHD na hovno tak nech je to viac nahovno aj pre IAD ?)
PS: busy vyliezajuce (nielen) zo zastavok v zasade pustam.."
aj ja ich pustam, ak idem autom, lenze cca. 70% vodicov ich nepusta.. A potom je jazda s MHD dost neprijemna, ked musi 5 krat brzdit a znovu sa rozbiehat pri vyjazde zo zastavky..
A co sa tyka zdrzovania IAD.. ja si myslim, ze pri vychadzani vozidla MHD z niky a neustaleho brzdenia, sa okrem MHD zdrzuje aj samotna IAD.. kedze pri koliznych situaciach aj IAD musi brzdit, obiehat a pod.. A toto pozorujem dost casto.. Takze paradoxne by sa tym novym riesenim zastavok situacia ako pre MHD tak aj pre IAD zlepsila.. Tak ako je pisane v clanku: kym stoji trolejbus v zastavke, chodci mozu bezpecne prechadzat cez priechod, a ked sa trolejbus pohne, pohnu sa aj auta a chodci mozu pockat..
Skratka pre tuto konkretnu krizovatku je to optimalne riesenie.. Jasne, ze toto riesenie sa neda urobit vsade, aby naozaj nedoslo k velkemu zdrzaniu.. kazde miesto/zastavku treba posudzovat individualne.. Napr. kde vystupuje/nastupuje z vozidla MHD vela ludi, a tym je pobyt na zastavke az moc dlhy.. V takom pripade by sa to nedalo.. Ale v pripade Partizanskej sa to da..
mozem suhlasit so zhorsenim situacie pre IAD v centre len za predpokladu ze v celom meste bude rozumne fungujuca MHD, v takom pripade by som dokonca bol za vylucenie IAD z centra mesta (resp. so zneprejazdnenim centra)... sucasna bieda MHD vsak ludi z aut nedostane a zbytocne rozjazdy aut do kopca kvoli tomu ze musia zastat za trolejbusom len zvysia mnozstvo vyprodukovanych sklenikovych plynov
(nehovoriac o opotrebovani spojky z coho je tiez po skonceni jej zivotnosti tiez len bordel...)
Uprimne si myslim, ze situacia pre IAD by sa MALA zhorsovat (aspon v centre a urcitych lokalitach). To ze ty pustas bus/tbus je pekne, ale ako casto sa mne stane (ako cestujucemu) ze (t)bus moze az 5 minut cakat, kym ho pusti niekto (a vacsinou su to mimo Bratislavske auta (SPZ))
to je velmi silno zavisle od vodica a toho ako vie jazdit na presnost...
mne osobne nerobi vacsi problem si to svihat 140kmh na rozsirovanej casti dialnice medzi BA a TT, a to tam minam znacky nalavo na cca 10 cm vzdialenost a cca pol metra auta iduce poctivych 80 (tak ako to predpisuje znacka) v pravom jazdnom pruhu
Re #131111 24Tr: realitu na cestach snad aspon troska poznas a vyjazdu z ulic bebravska a dudvazska by to urcite pomohlo...
okrem toho mas na T-busoch hlavne odpocinkove a prestavkove casy na cilizskej a nevidim realny priestor ich odtial presunut na rajsku/hlavnu stanicu
a trasovat kapacitnu (kolajovu) dopravu pozdlz v sucasnosti relativne rozumne fungujucej trolejbusovej dopravy nepovazujem za rozumne, predlzenie elektriciek z ruzinova by bolo logickejsie (akurat sa treba zamysliet nad tym aj ze kadial vzhladom na existujucu zastavbu.....)
a skus mi vysvetlit kde sa chces predrat k existujucej sieti elektriciek na AS (teda aspon mne to evokuje Autobusovu Stanicu...)
Re #131116 Emo: nieco take (jazda v protismere) napadlo aj mna a to by situaciu len zhorsilo...
Re #131114 hoppusmark01: najprv nech si mesto rozumne poradi s vyhradenymi pruhmi pre MHD, nevidim dovod preco zdrzovat IAD (ci ked je MHD na hovno tak nech je to viac nahovno aj pre IAD ?)
PS: busy vyliezajuce (nielen) zo zastavok v zasade pustam...
neviem či mám plakať, abo tlieskať... Toto chceš chudákom študentom urobiť a hlavne naším zaslúžilím dôchodcom... ? A L78 nepoužívam, tak nezavádzaj verejnosť... ?
Ani takéto riešenie by neprinieslo zlepšenie, pretože vodiči by jednoducho prešli do protismeru ešte pred začiatkom toho obrubníku v strede. Jediným riešením by boli častejšie policajné kontroly (a nielen tam), ale toho sa asi nedočkáme.
Velmi dobry je ten najnovsi clanok o Palisadach. Presne tento typ zastavky (priamo v jazdnom pruhu namiesto niky) preferujem aj ja, podstatne zvysuje bezpecnost. Takze vzdavam poklonu autorom tohto clanku a tych fotiek/vizualizacii. ?
Co sa tyka tej zabrany proti predbiehaniu v strede vozovky, tak najlepsie je tam urobit normalny stredovy (uzky) deliaci pas, hlavne aby bol vyvyseny a s obrubnikmi..
Perfektný dôvod na zrušenie električkovej zastávky. Tebe totiž stačí na dopravu do vozovne 78+96 a nič iné už nepotrebuješ. Inde bicyklom, treba využiť bájny cykloraj v autoslavskom centre. ?
Neviem prečo by tam tie vozidlá mali brániť vo výhľade keď v jednom smere budú odparkované pred zastávkou na pravom kraji, tam nemajú komu prekážať a tie odstavené naľavo (jednalo by sa o miesto pre 1-2 klbáky) by boli dostatočne pred križovatkou, takže nevidím problém. Okrem toho, keby tam už bola električky a otáčalo by sa na Dudvážskej, tak by tam chodilo menej trolejbusov, čiže 3 miesta za otočkou a 2 pred by postačili. Nejak podobne to funguje aj na Ovsišti.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.