Zatiaľ, čo v nemecky hovoriacich mestách každý cestujúci po jeho ceste takýto lístok zahodí, viem si predstaviť, ako by sa na Slovensku každý vyhováral, že on vlastne necestuje späť, len mu tak vynechávajú spoje, že jeho cesta trvá už 8 hodín.
Čiže moja odpoveď je taká, že ÁNO, cestujúci by to zneužívali. Avšak nie preto, že systém by to umožňoval, ale preto, že boli za 40 rokov vlády jednej strany zvyknutý riadiť sa heslom "Kto nekradne, okráda svoju rodinu". A žiaľ, dodnes toto ľuďom z hláv nevyšumelo.
7957+58 by som do toho nerátal, tá bola zakúpená ako už používaná (teda nie úplne nová) za výhodnú cenu. Aj keď veľa toho najazdeného tie vozne nemali, lebo viac stáli ako jazdili. Z tých 9 K2S je v BA zatiaľ len 5. Čo sa týka T3P, tak so skriňou VarCB3 je to 5 vozidiel. Modernizácia so skriňou VarCB3 bola v tom čase opodstatnená, lebo nákup nových električiek bol v nedohľadne (nehovoriac o tom, koľko budú trvať skúšky pred uvedením do pravidelnej premávky) a tie električky potrebovali náhradu hneď vtedy, lebo v premávke by chýbali. Ale táto etapa modernizácie električiek T3 je už za nami, s ďalšími VarCB3 sa nepočíta.
Kolko elektriciek typu T3 v Ba nie je z 80tych rokov?
Bratislava stale nema nato, aby mala polovicu vozidloveho parku elektriciek NP. Pri 230 elektrickach by teda bolo treba 60 viacclankovych suprav. 15T stoji Prahu 66mil Kc, cize asi 75mil. Sk.
4,5 miliardy je pre Bratislavu prilis vela.
Samozrejme novostavby su hlupost. No modernizacie na typ T3P (bez novej skrine) a zaroven nakup isteho poctu novych salin by bol asi najvhodnejsim variantom.
Dvojkoľajné obratisko by bolo komplikovanejšie ako dnešná situácia, nakoľko by sa museli úrovňovo krížiť dve trate, idúce zo Schottentor rôznymi smermi. Takto sa krížia mimoúrovňovo. Okrem toho, ak by tam bolo dvojkoľajné obratisko, zbytočne by ľudia museli prechádzať cez vonkajšiu koľaj, čo by tiež zdržovalo.
"ale nasi dementi idu aj kupovat nove a kupuju nove vysokopodlazne elektricky"
Ja neviem, ale koľko že to vysokopodlažných električiek sa za posledných 10 rokov kúpilo, alebo sa v dohľadnej dobe plánuje kúpiť?
Re #119300 Majo: Vzhľadom na počet koľají oboch obratík si dovoľujem povedať, že akékoľvek bratislavské koncové obratisko je kapacitnejšie. Naviac pri dnešných informačných technológiách by to hravo zvládlo jedno dvojkoľajné obratisko, keďže tie vozidlá tam prakticky chodia len na obrat a žiadne obiehanie tam nie je potrebné.
jednak E2 su castokratn novsie, kedze su z 80tych rokov, niektore z 90teho .. cize tie elektricky su modernizovane ..
ale nasi dementi idu aj kupovat nove a kupuju nove vysokopodlazne elektricky a ked budeme mat 1/2 elektriciek nizkopodlaznych nech si rekonstruuju co chcu ..
ad 2: na povrchu zostane park jednoduche ..
a keby malo mesto aspon ake take planovanie tak sucastou eurovei mohla byt kludne aj elektricka ..
Mňa by strašne zaujímalo, čo iné by hlavný architekt pod Novým mostom rád videl. Lebo neviem o jednom zmysluplne (inak ako parkovisko) využitom priestore pod mostom.
Re #119296 aquila: "zapustit elektircka z mosta, na safku urobit podzemne parkovanie, podchody pre chodcov"
Električky, parkovanie aj chodci pod zem, a na povrchu zostane čo?
A v tom Schotentore teda ja osobne nevidím žiadnu výhodu. Vykopem jamu a v nej spravím obratisko električiek ktoré mohlo byť kľudne aj na povrchu.
pri prestavbe hlavnej stanici sa s tym viac menej pocita a co vidim ako plus je to plus minus riesene mimourovnovo .. cize tam problem neni .. novy most, tam vela nezmenime...
co sa tyka safka, tam by sa mala podla mna zapustit elektircka z mosta, na safku urobit podzemne parkovanie, podchody pre chodcov a mini terminal, nieco na styl viedenskeho schottentor ..
Velmi dobry prispevok.. Myslim, ze v BA sa vobec nemysli na to, ze MHD aj potrebuje nejaky priestor.. Nie len ze pristresky sa stale zmensuju, na obratiska sa nemysli vobec.. Konkretne Novy most, Hlavna Stanica a Nivy by mali byt zadefinovane aj v uzemnom plane, ze tam moze byt len obratisko MHD a nic ine.. Dokonca po prestavbe Hl.st.a Niv by som obratiska este zvacsil.. Tie plochy by si mesto malo chranit prave na taketo ucely, lebo ked sa raz zastavaju uz je koniec...
Takisto Safko.. Po dostavani elektricky do Petrzalky tam ma byt park.. Zaujima ma, kde sa bude otacat L50 a L78.. asi cez park po trave.. ?
Tak ale ten Viedenský systém je podľa mňa spochybnitelný najviac, lebo dĺžka cesty nie je nijak ohraničená.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Čiže moja odpoveď je taká, že ÁNO, cestujúci by to zneužívali. Avšak nie preto, že systém by to umožňoval, ale preto, že boli za 40 rokov vlády jednej strany zvyknutý riadiť sa heslom "Kto nekradne, okráda svoju rodinu". A žiaľ, dodnes toto ľuďom z hláv nevyšumelo.