Ako takéto konkrétne označovanie "X-liniek" súvisí s BID? To linkové označenie "X1" sa šetrí na nejaký nový, tajný účel? ☺
A na Ružinovskej radiále bude autobusová NAD už navždy X14? A autobusy namiesto trolejbusov na Palisády budú X7 alebo X17? A Koliba zostáva pre NAD X13 či čo to bolo?
Re #109989 intony: Jaj, ešte ma zaujalo, že boli označené "33" namiesto "133". Čo je toto za poriadok? ?
Re #109991 Peon: Heh, C h a t á m je nadávka? Resp. "p r i C h a t á m o v i? ?
Čiže myslíš, že riešenie "X12+133" bolo pre cestujúcich z Karlovej Vsi (myslím celú Karlovu Ves) lepšie ako alternatíva "X1+X4"?
Re #109986 intony: Naozaj? Skúsim si najbližšie lepšie všimnúť, kde v Dúbravke a Karlovke sú ešte terčíky X1 a kde už X12. ?
Re #109989 intony: Nemala pri tej výluke náhodou oficiálne stáť (nie iba na znamenie) aj ****támovi, na Lafranconi a pri Botanickej záhrade? Ale aj ja som išiel takou, ktorá niektoré z týchto zastávok jednoducho vynechala (v smere na Dlhé diely). ?
To vetvenie je najväčšia nevýhoda návrhu, nerozumiem, ako sa to tam mohlo dostať ?
Výsledkom bude dvakrát dlhší interval medzi spojmi v centre ako na periférii, čo zvlášť v mimošpičkových hodinách nebude nič príjemné.
Celý tento návrh je dôsledok toho, že sa mesto snaží využiť transeurópsku železničnú trať na riešenie mestskej dopravy (čo by ešte zlé nebolo), tým však, že spojí dve vetvy dvoch trás NS MHD a zvyšné dve vetvy spojené do jednej, však už nedokážu rovnako kvalitne pokryť centrum mesta (keďže doteraz platný návrh okruhu sa takto spraviť nedá).
Keď už chcelo mesto silou mocou zapájať trať Filiáka - Petržalka do systému MHD, mohlo to spraviť napr. takto:
A Dúbravka - Kamenné nám. - Autobusová stanica - Mlynské nivy (touto ulicou až po križovanie s Bajkalskou)
B Janíkov dvor - Einsteinova - Hlavná stanica - Trnavské mýto - Ružinov (existujúca trasa, akurát prechod Dunaja mostom)
C ŽST Petržalka - Einsteinova - Autobusová stanica - Trnavské mýto - Predmestie - Rača
Prestupné stanice: Kamenné nám., Einsteinova, Autobusová stanica, Trnavské mýto
(Možno by sa dalo zvážiť vedenie niektorých vlakov aj v smere Janíkov dvor - Einsteinova - Autobusová stanica - Trnavské mýto - Predmestie)
Ale zrejme je to aj tak jedno, ak budeme postupovať v duchu najlepších bratislavských tradícií, nebude sa budovať aj tak nič. ?
Každý druhý spoj 133 išiel spod Mosta z meškaním, lebo mal 3 min medzi príchodom a odchodoma oni pod Most prichádzali na -5 -6 a spod mosta teda išla každá druhá 133 tesne za/pred X12, ako píše Peon. Tie "dobré" 133 mali pod mostom 13 min. a tie stíhali svoj odchod načas, asi si videl tie. ?
Minibus na DD netuším, len sa o tom pošepkáva na rôznych úrovniach.
NAD v rámci novej koncepcie BUSE a označovania liniek v rámci BID na Karloveskej a Dúbravskej radiále bude bývať už iba X12. Pokiaľ to pôjde z mesta iba po K. Ves , bude to označené X4.
X1 terčíky by mohli odstrániť/nahradiť X12, keby to niekomu napadlo.
Takisto všetká NAD na Račianskej radiále, to je jedno v akom úseku, bude X11 a na Vajnorskej X2.
NED (Náhradná električková doprava ?) pokiaľ k takému dôjde, bude v úseku Rača - Vozovňa Kraksňany označená X3, električka na Vajnorskej v ľubovolnom úseku 2 alebo X2.
1. Áno : vzájomne sa budú dopĺňať. Dobrý príklad s 96 a 98:
obe majú ráno interval 8 minút poobede 10, obe oblsuhované kĺbakmi, na oboch brehoch Duanja sa vetvia tak, že jedna má dlhšiu trasu na ľavej strane, a druhá má dlhšiu trasu na pravej strane -Dunaja. Smerovo aj kapacitne sa dopĺňajú: ale ktorá ktorú? Podľa mňa sú úplne rovnocenné. Asi ako keď spojíte dva kúsky puzzle, ktoré do seba zapadajú - dopĺňajú sa.
2. OK, Pán Fabor to chápe ako polozapustený variant - teda v tom vyhĺbenom koridore, ktorý je tam dnes. Niekde môže byť aj prekrytý úplne, inde tam môžu byť prostihlukové steny, inde tam nemusú byť vedľa trate nič.
4. Áno po oboch stranách električky po jednom.
Záver: mne je jedno kľudne si diskutujte kto chce koľko chce, ja v Petržalke nebývam, mne uzávierky Prístavného mosta nevadia ? Však aj architekti idú ešte pol roka diskutovať a keď zvíťazí podanie že treba starý most vyhlásiť za technickú pamiatku (sobne si myslím že je reálnejšie ho prehlásiť za kopu šrotu) celá súťaž bude nanič...
Tam sú viac či menej viditeľné o. i. aj politické tlaky, aby to toto vedenie mesta nestihlo aby ho pred voľbami otvorene prehlásili za neschopné, lebo proces vyhotovovania projektovej dokumnetácie (EIA, DUŠ, DÚR, DSP) začínal ísť až mos podozrivo haldko a rýchlo...
Poznáte niekto približnú plánovanú trasu toho minibusu na Dlhých dieloch? Ja si neviem predstaviť, kade ho tam dajú. Nechápem, ako sa to môže schváliť...
Re #109978 Peon: A to už ani pri neplánovanej výluke električiek nebudú autobusy náhradnej dopravy (NAD) z Dúbravky pod Nový most označené "X1"? Teda ako X12 budú takisto označené aj autobusy NAD z Dúbravky iba po Borskú (pri inej výluke)?
Ak to bude tak, tak potom nech na Karloveskej radiále láskavo odstránia terčíky "X1" a dajú tam radšej terčíky "X12"!
"už dávno bol bus pruh nakreslený na výkrese dopravného značenia, navrhnutý a odsúhlasený na magistráte"
Čo znamená "už dávno"? Lebo ak sa dobre pamätám, práve magistrát bus pruh odmietal, že tam nie je potrebný.
Minibusy nemajú opustiť DD. Majú byť iba prípojom na 32, 33 či 133 teoreticky možno na električky, ale asi cez ulicu Nad Lúčkami alebo Kuklovskú.
Re #109969 roceska + #109970 hoppusmark01 + #109972 Kami: už dávno bol bus pruh nakreslený na výkrese dopravného značenia, navrhnutý a odsúhlasený na magistráte (prakticky v celej dĺžke Molecovej, od zastávky Janotova až rped križovatku), akurát policajt za ODI BA IV. si ho zobral na "preštudovanie" skôr než to odsúhlasí aj on; a už to študuje asi rok a pol...
Druhú šancu dostane po vybudovaní tej zhovadilosti, sťaby prestupný terminál Molecova, keď dnešná zastávka na Molecovej smer DD sa presunie asi o 150 - 200 m. vyššie teda na smer hore bude stačiť jeden pruh, na smer dole budú pred stop čiarou 3, z toho jeden bus...
1. Pán Fabor tvrdí, že električka bude dopĺňať železnicu, z čoho podľa mňa vyplýva, že železnica bude nosná a električka doplnková. Aj dnes napríklad linka 96 "smerovo a kapacitne dopĺňa" nosnú linku 98 a pritom linka 96 nie je nosná, ale doplnková. Ak to bolo myslené tak, že železnica a električka budú rovnocenné, potom to malo byť povedané inakšie. Nemôžem za to, že politici a podobní hovoria tak, že im nerozumie ani divá sviňa.
2. Zárez a tunel sú dve rôzne veci.
"opak od hlbokého, zakrytého tunelu" - neviem si predstaviť nezakrytý tunel. Ak niečo leží pod šírym nebom, nie je to v tuneli.
"výklad pojmu kontaktujte Slávika" - skôr by ma zaujímalo, ako tento pojem chápe pán Fabor, keďže ho používa.
3. Ani ja som posudky o vhodnosti železničnej časti nevidel, zato som čítal vyjadrenia v tomto zmysle z magistrátu. Odkiaľ potom zodpovední činitelia tieto informácie brali? Zdá sa, že ak by sa dal urobiť najprv posudok na železo, nemuseli sa zbytočne vyhadzovať peniaze na sondy do pilierov.
4. Tak to sa ospravedlňujem, ale ja som čítal, že majú byť dva v každom smere. A HovNový čas či Pleskovky nečítam, takže to muselo byť publikované aj inde.
A tie dva pruhy majú byť vedené po jednom na každej strane električkovej trate?
Nuž a k záveru, Slávikove pohnútky nie sú pre mňa podstatné. Ako som povedal, odchýliek od pôvodného plánu a zahmlievania je podľa mňa dosť na to, aby sa diskusia znovu otvorila.
X1, X4, X12, 133 - AKÁ BUDE NAJBLIŽŠIA VÝLUKOVÁ DOPRAVA?
Re #109932 intony: Som zvedavý, či sa pri nasledujúcich výlukach električiek na úseku "Dúbravka - Nový Most" ešte niekedy objaví aj linka č. X4 (podľa možností v preklade s X1 s trasou "Borská - Nový Most" ako to bolo v nedávnej minulosti).
Alebo už po novom bude (tak ako pri poslednej výluke) DÚBRAVKU A TAKMER CELÚ KARLOVKU OBSLUHOVAŤ IBA X12-ka A "duobusy" si budú ešte väčšmi ničiť svoje naftové agregáty jazdou až pod Nový Most?
Keďže pri nedávnej výluke 133-ky už pod Nový Most prichádzali s meškaniami, tak išli obvykle hneď za X12-kou (v smere do Karlovky). Tým pádom takmer všetkých cestujúcich pobrala X12-ka.
V návrhu zmien ÚP figurujú ako stavby, ktoré treba vybudovať:
- duobus na Dlhé diely
- výstavbu vozovne v Petržalke pri ČOV
- železničné prepojenie Predmestie-Nové mesto (je vybudované už vyše polstoročia)
...
Ale ako prospešné treba kvitovať vypustenie rušenia električkovej trate na Hl.st.
Nosný systém podľa ÚP sa mi nevidí - to vetvenie, ktoré samozrejme spôsobí polovičnú prepravnú kapacitu na každej vetve...
Jožko Mrkvička by si nechal pre korunu (0,03 EUR)* koleno vŕtať.
* = pri prepočte bol použitý konverzný kurz 1 EUR = 30,1260 Sk.
?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
intony