Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #109569:
Všetci, ktorí sa ako komunisti prejavujú. A ako vidím, je ich väčšina.
Reakcia na: Papyr #109574:
Ja netvrdim ze na rovine sa trolejbus nevyplati! Z ekonomickeho hladiska sa urcite vyplati ALE z technickeho hladiska je jeho potencial vyuzity omnoho lepsie v kopcoch 😉
Reakcia na: 810zssk #109573:
Co vsetci mate s tymi kopcami? Kopce nie su modlou. Vsimnite si trolejovu siet v Budapesti, Pardubiciach, Hradci, Presove, Banskej Bystrici, ale aj hlavne tahy v Zline, Ostrave a koniec koncov aj v Podunajskych Biskupiciach... Vsetko toto je na rovine a predsa sa to vyplati. Preto hovorim, hlavne kriterium je interval, a az vedlajsie - pokial vobec nejake - je kopcovitost.
Reakcia na: Papyr #109571:
Samozrejme ze radsej postavim nabrezie + Mlynska dolina ako trat niekde do kopca ale uplne mimo sucasnej TD. Taktiez nebudem zatrolejovavat 44 aby mi tam behal raz za pol hodinu nejaky Sprinter trolejbus ? - tam skor vidim riesenie v elektrobusoch a podobne.

Z cisto ekonomickeho hladiska je samozrejme vyhodnejsie zatrolejovat linku s hustym intervalom, ale zas prinos trolejbusu je vacsi v kopcoch kde ma omnoho lepsiu akceleraciu.

Treba volit medzi ekonomikou a kvalitou - a treba najst ten spravny pomer 🙂
Reakcia na: Solider #109564:
Skor som za zavedenie regulovaneho vjazdu do centra, so zavedenim "minibusov" v centre co by zabezpecovali miestu obsluhu v ramci regulovanej zony cez jednotlive ulicky + jazdili okolo parkovisk a zabezpecili tym alternativu k IAD. Tieto minibusy by mohli jazdit zadarmo 🙂

No a dalsia vec su samozrejme P+R parkoviska (na uvod mozno Lamacska brana a Vajnory - v oboch miestach prestup na nosny system). Nejaka vyhodna cena v ktorej by bol aj celodenny listok na MHD 🙂 No a vystavat nove ED a BUS pruhy.

Tolko moja sci-fi vizia 🙂
Reakcia na: 810zssk #109566:
Takto: Ak mam podla cestovneho poriadku povedzme sedem, osem liniek, kde by sa oplatilo zaviest trolejbus, peniaze vsak mam len na dve, tak MOZEM prihliadnut na kopcovitost. Ale aj v takom pripade by som radsej prihliadal v prvom rade na interval a v druhom rade na to, kde su tie linky umiestnene a ako by sa mohli napojit na sucasnu siet, a az v tretom na kopcovitost.
Reakcia na: Solider #109565:
Prečo by tam potom mali byť VÚIS panely?
Reakcia na: bwd #109529:
V poriadku, ale AJ MNA? Aj ja mam komunizmus zazrany v sebe? Keby si napisal, ze vacsina ludi... nic by som nemal proti. Ale ked napises, ze vsetci...
Reakcia na: ivanbuto #109534:
Stratil som svoje bookmarks, ale slubujem, ze znasilnim google a nieco najdem.
Reakcia na: Papyr #109512:
Nie, súdi ostatných podľa seba.
Reakcia na: Papyr #109559:
Pri vystavbe TD je vhodne brat ako prioritu kopcovite linky z jednoducheho dovodu - tam lepsie vyuzijes potencial trolejbusu. Samozrejme, netvrdim ze trolejbusy sa na rovine stavat nemaju, to je blbost, zvast atd.
Reakcia na: 810zssk #109556:
Tam by nemal byť položený asfalt, ale na VUIS paneloch maximálne iba jemný štrk.
Reakcia na: 810zssk #109554:
Je to dané predovšetkým tým, že väčšina tunajšieho obyvateľstva má tzv. ťažkú riť ?

Okrem zatraktívnenia dopravy by som navrhoval viac zón zo zákazom zastavenia, parkoviská budú účtovať vyššie sumy a viac kontrol zo strany mestskej polúcie (v oblasti parkovania). To možno niektorých vodičov odláka ?
Reakcia na: bwd #109481:
Zaujímalo by ma, ako to dosiahneš.
Reakcia na: Papyr #109559:
Upresnenie: Nizsie uvedeny prispevok plati pre konverziu autobus na trolejbus. Ak je niekde taka frekvencia, ze sa oplati uvazovat o konverzii autobus na elektricku, tak tam prichadza do uvahy aj faktor tej kopcovitosti, pretoze ta moze vystavbu elektricky znemoznit. V tom pripade by, hoci by bola frekvencia na elektricku, mal byt zavedeny trolejbus.
Reakcia na: bwd #109480:
A to následné prudké brzdenie tam vidíš kde?
Reakcia na: bwd #109478:
Niekto ho kúpil pred 40 rokmi, keď problém vlnkovitosti koľajníc pomalya ešte ani neexistoval a je vhodný na iné typy brúsenia koľajníc. Vozeň má elektrovýzbroj z vozidla MT6, značne opotrebovanú a nespoľahlivú.
Reakcia na: hoppusmark01 #109539:
Isteze kriterium visibility je az posledne. Dokonca by som ho vobec ani nepovazoval za kriterium. Lenze ak uz sa bavime o kriteriach, tak KOPCOVITOST linky NIE JE relevantnym kriteriom. Kriteriom prvym i poslednym je pocet spojov iduci po danom useku trasy, nic viac a nic menej. Vieme, kolko stoji vystavba kilometra trate, vieme, kolko je jej zivotnost a vieme, o kolko je trakcna elektrina na kilometer (event. miestokilometer) lacnejsia, ako trakcne palivo. Z tychto styroch premennych (ta stvrta je pocet spojov) nam lahko vyplynie, kedy trolejovat a kedy nie.
http://ekonomika.sme.sk/c/4010298/zaregistrovalo-sa-rekordne-vela-aut-skodovka-suverenna.html
(aj toto o niecom svedci)

este dodatok z clanku
"V sledovanom období zaregistrovali tiež 354 nových autobusov, čo je o 49,44 % viac, ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 56,78-percentný podiel, nasleduje SOR 17,23 % a ďalšie miesto obsadila značka Renault, ktorá dosiahla 5,08 % všetkých registrácií v danej kategórii."
Reakcia na: Valec #109548:
"fungujúce dynamické riadenie dopravy máme v BA len na veľmi málo križovatkách"
Vymenuj, prosííím...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.