Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #109561:
"Tam" ho nevidím, ale je realitou v bežnej premávke. Vodiči trolejbusov s "raketovým štartom" väčšinou aj prudko, na poslednú chvíľu brzdia. Mám rád športovú jazdu, kedysi som aj ja takto jazdil, dokonca niekedy aj teraz, keď ma už jazdenie nebaví tak, ako kedysi, si tak zajazdím, ale v osobnom aute a nikdy nie s pasažiermi.
Reakcia na: S499.1023 #109563:
Ja neviem ako to dosiahnuť - som odborník v iných oblastiach - viem len ako zákazník - cestujúci porovnávaním (ktoré tu niektorí tak vehementne odmietajú a odsudzujú), že sa to inde dá.
Reakcia na: Papyr #109569:
Všetci, ktorí sa ako komunisti prejavujú. A ako vidím, je ich väčšina.
Reakcia na: Papyr #109574:
Ja netvrdim ze na rovine sa trolejbus nevyplati! Z ekonomickeho hladiska sa urcite vyplati ALE z technickeho hladiska je jeho potencial vyuzity omnoho lepsie v kopcoch 😉
Reakcia na: 810zssk #109573:
Co vsetci mate s tymi kopcami? Kopce nie su modlou. Vsimnite si trolejovu siet v Budapesti, Pardubiciach, Hradci, Presove, Banskej Bystrici, ale aj hlavne tahy v Zline, Ostrave a koniec koncov aj v Podunajskych Biskupiciach... Vsetko toto je na rovine a predsa sa to vyplati. Preto hovorim, hlavne kriterium je interval, a az vedlajsie - pokial vobec nejake - je kopcovitost.
Reakcia na: Papyr #109571:
Samozrejme ze radsej postavim nabrezie + Mlynska dolina ako trat niekde do kopca ale uplne mimo sucasnej TD. Taktiez nebudem zatrolejovavat 44 aby mi tam behal raz za pol hodinu nejaky Sprinter trolejbus ? - tam skor vidim riesenie v elektrobusoch a podobne.

Z cisto ekonomickeho hladiska je samozrejme vyhodnejsie zatrolejovat linku s hustym intervalom, ale zas prinos trolejbusu je vacsi v kopcoch kde ma omnoho lepsiu akceleraciu.

Treba volit medzi ekonomikou a kvalitou - a treba najst ten spravny pomer 🙂
Reakcia na: Solider #109564:
Skor som za zavedenie regulovaneho vjazdu do centra, so zavedenim "minibusov" v centre co by zabezpecovali miestu obsluhu v ramci regulovanej zony cez jednotlive ulicky + jazdili okolo parkovisk a zabezpecili tym alternativu k IAD. Tieto minibusy by mohli jazdit zadarmo 🙂

No a dalsia vec su samozrejme P+R parkoviska (na uvod mozno Lamacska brana a Vajnory - v oboch miestach prestup na nosny system). Nejaka vyhodna cena v ktorej by bol aj celodenny listok na MHD 🙂 No a vystavat nove ED a BUS pruhy.

Tolko moja sci-fi vizia 🙂
Reakcia na: 810zssk #109566:
Takto: Ak mam podla cestovneho poriadku povedzme sedem, osem liniek, kde by sa oplatilo zaviest trolejbus, peniaze vsak mam len na dve, tak MOZEM prihliadnut na kopcovitost. Ale aj v takom pripade by som radsej prihliadal v prvom rade na interval a v druhom rade na to, kde su tie linky umiestnene a ako by sa mohli napojit na sucasnu siet, a az v tretom na kopcovitost.
Reakcia na: Solider #109565:
Prečo by tam potom mali byť VÚIS panely?
Reakcia na: bwd #109529:
V poriadku, ale AJ MNA? Aj ja mam komunizmus zazrany v sebe? Keby si napisal, ze vacsina ludi... nic by som nemal proti. Ale ked napises, ze vsetci...
Reakcia na: ivanbuto #109534:
Stratil som svoje bookmarks, ale slubujem, ze znasilnim google a nieco najdem.
Reakcia na: Papyr #109512:
Nie, súdi ostatných podľa seba.
Reakcia na: Papyr #109559:
Pri vystavbe TD je vhodne brat ako prioritu kopcovite linky z jednoducheho dovodu - tam lepsie vyuzijes potencial trolejbusu. Samozrejme, netvrdim ze trolejbusy sa na rovine stavat nemaju, to je blbost, zvast atd.
Reakcia na: 810zssk #109556:
Tam by nemal byť položený asfalt, ale na VUIS paneloch maximálne iba jemný štrk.
Reakcia na: 810zssk #109554:
Je to dané predovšetkým tým, že väčšina tunajšieho obyvateľstva má tzv. ťažkú riť ?

Okrem zatraktívnenia dopravy by som navrhoval viac zón zo zákazom zastavenia, parkoviská budú účtovať vyššie sumy a viac kontrol zo strany mestskej polúcie (v oblasti parkovania). To možno niektorých vodičov odláka ?
Reakcia na: bwd #109481:
Zaujímalo by ma, ako to dosiahneš.
Reakcia na: Papyr #109559:
Upresnenie: Nizsie uvedeny prispevok plati pre konverziu autobus na trolejbus. Ak je niekde taka frekvencia, ze sa oplati uvazovat o konverzii autobus na elektricku, tak tam prichadza do uvahy aj faktor tej kopcovitosti, pretoze ta moze vystavbu elektricky znemoznit. V tom pripade by, hoci by bola frekvencia na elektricku, mal byt zavedeny trolejbus.
Reakcia na: bwd #109480:
A to následné prudké brzdenie tam vidíš kde?
Reakcia na: bwd #109478:
Niekto ho kúpil pred 40 rokmi, keď problém vlnkovitosti koľajníc pomalya ešte ani neexistoval a je vhodný na iné typy brúsenia koľajníc. Vozeň má elektrovýzbroj z vozidla MT6, značne opotrebovanú a nespoľahlivú.
Reakcia na: hoppusmark01 #109539:
Isteze kriterium visibility je az posledne. Dokonca by som ho vobec ani nepovazoval za kriterium. Lenze ak uz sa bavime o kriteriach, tak KOPCOVITOST linky NIE JE relevantnym kriteriom. Kriteriom prvym i poslednym je pocet spojov iduci po danom useku trasy, nic viac a nic menej. Vieme, kolko stoji vystavba kilometra trate, vieme, kolko je jej zivotnost a vieme, o kolko je trakcna elektrina na kilometer (event. miestokilometer) lacnejsia, ako trakcne palivo. Z tychto styroch premennych (ta stvrta je pocet spojov) nam lahko vyplynie, kedy trolejovat a kedy nie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.