Aj Laca Novomeskeho-Pod Salgovikom, alebo Na Plachte - Novy Hradec Kralove. Ale to su skutocne len okrajove useky trati, kde vynimka potvrdzuje pravidlo.
No... v Bystrici možno pre férovosť by sme mohli spomenúť stúpanie Štiavničky - Tajovského - Rooseveltova nemocnica, ale inak samozrejme súhlas. Toto bude tá povestná výnimka potvrdzujúca pravidlo
Vymenoval som priklady niektorych miest, kde trolejbusy jazdia na rovine, pretoze mi pripadalo, ze kopec je pre vas posvatna krava. Netvrdil som, ze jazdia na rovine vsade ani ze sa do kopcov nehodia. Nemusis mi zhanat odkazy na kopcovite trate v SR, ja mam v SR prejdene VSETKY trolejove trate. Aj inde.
Je. Ale v kopcoch nemaju ani meter trolejoveho vedenia. Vsetky trol. trate v BB su na rovine. Prv, nez sa takuto otazku opytas, pozri sa do mapy alebo do daneho mesta.
Re #109579 hoppusmark01: Preboha, sak mysli. Mysli. Mysli. A hlavne citaj, co som napisal. DD splnali kriterium frekvenciev miestokilometroch, to, ze su kopcovite, to je len BONUS.
Okrem toho, odkial vies, ze tam klbovy bus nevyjde? A ktory klbovy bus? Je totiz rozdiel medzi Karosou 741 (189 kW), Citelisom 18M (213 kW), Ikarusom 280 (141-180 kW podla typu motora) a Ikarusom 435 (191 kW). Preco by dieselovy Citelis 18M s vykonom 213 kW nevysiel Dlhace, ked ich vyjde Skoda 25Tr s vykonom 240 kW?
no v Podunajskych Biskupiciach by sa ovela viac oplatila elektricka. Pretoze trolejbusy to uz teraz kapacitne nezvladaju.. Nechapem, kto mohol schvalit namiesto vystavby elektrickovej trate do Podunajskych Biskupic trat trolejbusovu..
Ak je kopcovitost vedlajsie kriterium, tak preco napriklad na Dlhe Diely nie su okrem vynimiek vypravovane klbove autobusy? Zeby preto, ze ten kopec nezvladnu?
"Tam" ho nevidím, ale je realitou v bežnej premávke. Vodiči trolejbusov s "raketovým štartom" väčšinou aj prudko, na poslednú chvíľu brzdia. Mám rád športovú jazdu, kedysi som aj ja takto jazdil, dokonca niekedy aj teraz, keď ma už jazdenie nebaví tak, ako kedysi, si tak zajazdím, ale v osobnom aute a nikdy nie s pasažiermi.
Ja neviem ako to dosiahnuť - som odborník v iných oblastiach - viem len ako zákazník - cestujúci porovnávaním (ktoré tu niektorí tak vehementne odmietajú a odsudzujú), že sa to inde dá.
Ja netvrdim ze na rovine sa trolejbus nevyplati! Z ekonomickeho hladiska sa urcite vyplati ALE z technickeho hladiska je jeho potencial vyuzity omnoho lepsie v kopcoch
Co vsetci mate s tymi kopcami? Kopce nie su modlou. Vsimnite si trolejovu siet v Budapesti, Pardubiciach, Hradci, Presove, Banskej Bystrici, ale aj hlavne tahy v Zline, Ostrave a koniec koncov aj v Podunajskych Biskupiciach... Vsetko toto je na rovine a predsa sa to vyplati. Preto hovorim, hlavne kriterium je interval, a az vedlajsie - pokial vobec nejake - je kopcovitost.
Samozrejme ze radsej postavim nabrezie + Mlynska dolina ako trat niekde do kopca ale uplne mimo sucasnej TD. Taktiez nebudem zatrolejovavat 44 aby mi tam behal raz za pol hodinu nejaky Sprinter trolejbus ? - tam skor vidim riesenie v elektrobusoch a podobne.
Z cisto ekonomickeho hladiska je samozrejme vyhodnejsie zatrolejovat linku s hustym intervalom, ale zas prinos trolejbusu je vacsi v kopcoch kde ma omnoho lepsiu akceleraciu.
Treba volit medzi ekonomikou a kvalitou - a treba najst ten spravny pomer
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Z cisto ekonomickeho hladiska je samozrejme vyhodnejsie zatrolejovat linku s hustym intervalom, ale zas prinos trolejbusu je vacsi v kopcoch kde ma omnoho lepsiu akceleraciu.
Treba volit medzi ekonomikou a kvalitou - a treba najst ten spravny pomer