A nech si je Marcelllooo istý, že skôr ako trolejbusová trať cez Hroboňovu, prepojenie Dlhých dielov a pri miernom prižmúrení očí aj Vlárska a Patrónka do Petržalky trolejbus nezavíta.
Takže, Marcelllooo, AKO, za KOĽKO, KÝM a KEDY je zabezpečené financovanie trolejbusových tratí v Petržalke ? na rozdiel o budúciach sa električkových preferenčných zariadení.
Keď sme už pri tom Česku, choď sa už konečne pozrieť do Brna, odporúčam ti pomerne čerstvo zrekonštruovanú križovatku na Pisárkach ? Je tam všetko, miesto pre autá, zabezpečenie rýchleho prejazdu električky podjazdom (To je presne to, čo ty v Bratislave nazývaš nemožné a strašne drahé) a dokonca cyklopruhy
Všimni si ten rozpor medzi tým, že na jednej strane vie garantovať rýchly trolejbus a bus-pruhy pre neho a rozsiahlu sieť trolejbusov v Petržalke. Na druhej strane všetky možné posuny k lepšiemu pre električku ani z ďaleka nevidí tak optimisticky (preferencia, rýchlosť, vozidlá).
Keď sa postaví NS do Petržalky, tak pochybujem, že ešte aj trolejbus sa bude tak rýchlo stavať. Hoc by som sa potešil ale určite ostatné MČ by hromžili ako napríklad Lamač, že roky čakajú na trolejbus alebo Koliba - Kramáre, druhá stopa na Patrónke, spojenie Dlhé diely - Slávičie údolie - nábrežie.
A u koho mám plakať pre bus pruhy? Ty tu obhajuješ trolejbus ako budú pre neho vytvorené bus pruhy a podobne a teraz keď od teba žiadam rukolapný dôkaz nejakého udržiavania a vzniku bus pruhov tak sa tváriš akoby sa to teba netýkalo, že ty si nič také nepovedal a ani nikdy nepočul. Tak potom sa prest odvolávať na rýchlosť trolejbusu, ktorá bude istená bus-pruhmi keď ich nemôžeš garantovať, alebo lepšie povedané od nikoho nemáš zaručené, že tie bus-pruhy budú hoc ty sám ich môžeš akokoľvek presadzovať a chcieť čo je záslužné ale ak sa ti na to vykašľú asi ťažko ich pôjdeš sám maľovať za čo by si mal ešte aj prúser...
Nuž, milý Marcelllooo, ale potom by sme nemohli vlastne nikdy nič plánovať. ?
Ak si všimneš, medzi koľajnicami je na určitých miestach nasypané väčšie množstvo kameňov. Vieš čo to je? ?
Preferencia teraz nefunguje, pretože "naši" s ňou nevedia robiť a preto sa to začalo riešiť. Ivan by ti vedel niečo povedať.
Nie, neobišiel som CMO, pretože spomínaná linka 5 má veľmi jednoduchý prejazd cez CMO s výnimkou Floriánskeho námestia.
Kto prebuduje oblúky na oblúky s väčším polomerom? No predsa vtedy, keď sa bude rekonštruovať dotyčná trať. ? Alebo mi chceš povedať, že trate sa rekonštrovať nebudú? ?
O preferencii električkovej dopravy sa hovorí dlho. O rekonštrukciach tratí tiež. Je to všetko v plánoch, podobne rekonštrukcia tunela.
Máš pravdu, projektuje to AJ Dopravoprojekt. To, kam však pôjde tá ktorá linka neprojektuje.
Ešte k prvej etape, ktorá je plánovaná po Bosákovu, máš pocit, že niekto je tak tupý, že zavedie električkovú linku v trase Bosákova - Šafárikovo nám.? ?
Ak teda hovoríš ako to je nerealizovateľné napojenie električky z Petržky na existujúcu sieť tak ešte väčší problém je zabezpečiť premávku električiek s rozchodom 1000mm zároveň s vlakmi (1435mm) na spoločnej trati. Keby sme mali električkév trate 1435 a 1000 mm tak by bolo oveľa viac vlastností vozidiel pre ako proti spoločnej premávke na jednej trati ale s vlakom to nejde. Jedna nízkopodlažná električka sa tu prezentovala a pokiaľ viem tak na mnohých úsekoch kde sú koľajnice vložené do asfaltu museli ho orezávať práve aby mohla Škoda T06 prejsť, takže je to problém, ale tie trate treba aj tak zrekonštruovať - minimálne Ružinov a Dúbravku, čiže potom by sa Petržalské moderné električky mohli v kľude premávať po ostatných tratiach, ktorých opravu treba vykonať nevyhnutne a taktiež K2, T3 a T6 tu nebudú navždy, čiže ak nové električky tak aj nové trate umožňujúce ich premávku. Tým, že sa tu postaví vlak a teda nebude tak urgentná ptoreba rekonštrukcie ostatných tratí pre vyššie uvedený problém však problém nevyriešime, len oddialime a tak ako to VŽDY býva sa to bude len zhoršovať.
Omyl. Nie ja degradujem planovanie trati Transpor Tycoonom. Ja totizto nic neplanujem.
Ja len pomenuvam veci pravym menom a ukazujem, ze "kral je nahy". Ze sa tu ine hovori, medialne-marketingovo prezentuje a ine sa bude realne robit.
Lenze, ked sa uz zacne stavat, bude uz neskoro.
Zoberme si poucenie z Ceska. Ked sa isiel realizovat zeleznicny koridor v CR, Klausa doslova podviedli, ze bude stat do 16 mld CZK. Ked sa zacal realizovat, ukazalo sa, ze to bolo znacne podhodnotene a naklady sa vysplhali na 34 mld CZK. Lebo takyto projekt ti uz niktonezastavi.
A o to iste sa tu hra aj teraz: hocijako zacat nieco stavat, lebo potom sa uz nic nezastavi nech to bude barsjaka hovadina a barsjako draha.
Zmenit sa to teoreticky da, ale prakticka stranka veci pokulhava! Jednak chybaju financie a jednak chyba vola! Dovody: Minimalne METRO, DPB a niektore projekcne kancelarie sa o to biju.
Ciastkove opatrenia existuju, ba dokonca aj celkove systemove existuju a vsade v normalnom svete sa aj realizuju. To len akymsi carudivnym sposobom v BA je vzdy vsetko inak. Dovody: Parcialne zaujmy a od nich odvodene politicke rozhodnutia a nasledne riesenia.
Zaujimave, ze ked je ta preferencia na radialach zrealizovana, ze nefunguje. Povedz mi teda nejake podrobnosti o tej preferencii. Ake je jej technicke riesenie? Previazanost dopytu elektricky na semafory, casova naslednost krizovatiek atd. Pokial ja viem, nic take tam nie je.
A taktiez si taktne obisiel malicky technicky problem: CMO.
Nehovoriac o tom, ze trat sa prebuduje, uropbia sa vacsie obluky... Kto ichprebuduje kedy?
A znovu ta vecna otazka penazi: Kde su na to peniaze? V rozpocte na tento rok ani v predpokladoch na roky 2009 - 2013 som tieto polozky nezbadal.
To kam pojde elektricka projektuje (aj) Dopravoprojekt na objednavku mesta. Takze je to viac nez relevantny zdroj info.
"Najkrajšie" je to, že už nie len že degraduješ plánovanie nových tratí Transport Tycoonom, ale už aj hovoríš proti čiastkovým opatreniam vo Zvyšku Mesta, ktoré sú prvým krôčikom. Blivajz.
Všetko čo som spomenul sa zmeniť dá, vrátane toho, že sme limitovanÍ fyzikou, jej zákonitosťami i Marcellloom.
Chceš mi povedať, že čiastkové opatrenia vďaka ktorým by šlo ušetriť nemalých 8-14 min. vlastne nejdú spraviť?
Ak chceme zmeniť rýchlosť, nemusíme zmeniť vozy za rýchlodrážne, nemusíme mať nové vozy, pretože vozy Tatra majú najvyššiu cestovnú rýchlosť 65 km/h, pričom vytiahnu aj viac.
Táto rýchlosť sa dá v niektorých úsekoch dosiahnuť už teraz.
Rekonštrukcie tratí a zmiernenie polomeru oblúkov, túto rýchlosť by umožnili, na ďalších úsekoch.
Ak chceme zmeniť rýchlosť, musíme zmeniť organizáciu dopravy na radiálach - samozrejme - veď o tom hovorím. O zmene organizácii dopravy v prospech električiek.
A teraz na druhý bod "To nejde povedat, ze SA to spravit. Treba povedat KTO to spravi a AKO to spravi a za KOLKO to spravi a KDE tie peniaze vezmeme."
Okrem toho, že musia existovať nejaké plány (na všetko čo máš zakreslené v ÚP tiež nemáš naplánované financovanie a pod.), je možné opatrenia realizovať čiastkovo a lacnejšie.
K veci:
- na Karloveskej a Račianskej radiále je preferencia električiek z väčšej časti vybudovaná. Zabezpečené AKO, KTO za KOLKO.
- prestupný uzol Vazovova je v pláne.
- rekonštrukcia tunela i ostatných tratí. Zabezpečené AKO, KTO, za KOLKO.
- zmena prednosti v jazde v Rači nestojí nič.
- Takže jediné náklady ktorými je treba sa vlastne zaoberať a ktoré nie sú zabezpečené, sú tie sprosté zastávky.
Ale
Marcelllooo zas povedal ako zas niečo nejde. Nič nové, typický postoj toho, kto nemá záujem robiť niečo v prospech dopravy nielen v Petržalke, ale i vo Zvyšku Mesta.
Čo sa týka sľučky, nemusíš mať info potvrdené, pretože to, kam DPB povedie električkové vlaky nie je vec Dopravoprojektu, ani Marcelllaaa, ale vec mesta, Dopravného podniku a potrieb ľudí.
Priprava projektu = uz existujucu zamer NS MHD: Janikvo Dvor - Safarikovo namestie. Ziadne nove financne nakllady nie su nutne.
Stavebne konanie je v rezii magistratu mesta BA ako specialneho stavebneho uradu, co by bolo nech by bol navrhovatel ktokolvek iny a urobi presne tie iste ukony. Cize zase ziadne nove financne naklady nie su nutne.
A ten pomer je co som povedal: mesto zaplati a zorganizuje Safko - Bosakovu, ZSR zrealizuje trat cez Petrzalku. Projektova dokumentacia sa vyuzije ta, co je hotova a co si uviedol ako link v dalsom prispevku...
Re #100258 tr3mp: Ked si pozorne precitas, tak toto linkovanie (nech je akekolvek) prisiello ako podklad z magistratu, ktoru oni len spominaju (lebo musia). Ked si vsak pozries riesenie - uvidis slucku a ukoncenie na Safku... Ja som navrh toho risenia videl (zhodou okolnosti vcera poobede).
To je prave jeden z tych aspektov, ktore pomenuvam ako velke rizika: nejasnost a mlzenie okolo toho, co sa vlastne presne ide robit.
Tak to je, s prepáčením riadna somarina. Ako môžeš povedať že sa KO neoplatí, keď si neporovnal náklady na výstavbu? Nehovoriac o tom, že KO bezpečnejši ako CSS.
Tunel pod Karpatmi podla mna dopravne neriesi takmer nic, ale trat cez Patronku ano. K tebou vymenovanym vyhodam este dodam moznost vybudovat prestupny uzol RegioBus + CityTram pre linky SL smer Zahorie.
Je prilis pomala. Vsetko sa zmenit neda. Sme limitovany minimalne fyzikou a jej zakonitostami.
Chceme zmenit rychlost - potom musime prebudovat minimalne celu CMO. Chceme zmenit rychlost - potom musime upravit organizaciu dopravy na radialach. Chceme zmenit rychlost - potom musime vozne vymenit za rychlodrazne.
To nejde povedat, ze SA to spravit. Treba povedat KTO to spravi a AKO to spravi a za KOLKO to spravi a KDE tie peniaze vezmeme.
Re #100248 intony: Ohladom slucky mam ine info, ale kedze ho nemam zatial potvrdene, nebudem sa k tomu vyjadrovat.
Re #100249 Ike: Ja nie som projektant, aby som tu projektoval a navrhoval trat a hned aj rozmiestnenie zastavok. Na to su tu ini. Boli predstavene dva projekty: elektricka do Petrzalky a vlak cez Petrzalku. Po zhodnoteni a analyze som dospel k zaveru aky som tu prezentoval. Dokonca sme zasli dalej a s odbornikmi na organizaciu dopravy sme vymysleli model trolejbusovej dopravy. Aj ten vsak musi byt rozpracovany odbornikmi.
A znovu - emocionalne vnimanie, ze "znevazujem elektricku" je nemiestne. Konkretne pomenuvam rizika a slabiny projektu, ktory ma ist cez Petrzalku. Ak by sa ta elektricka riesila len trosku inak, bol by som prvy co ju podpori.
Re #100251 Emo: Samozrejme - pocity su totizto vzdy reakciou na prezitu skusenost.
Pocity vsak nie su a ani nemaju podkladom pre projektovanie.
Re #100252 eripmav: Ja ti poviem preco to tak je: Lebo niekto si na magistrate nerobi svoju robotu tak akoby mal.
Re #100255 eripmav: Presne tato demagogia sa zneuziva podla potreby. Ale demokracia nie je len o zvoleni si diktatora na styri roky, ale o neustalej ucasti vsetkych na sprave veci verejnych.
Dolezite vsak je najme to, ze realizovany projekt je parametricky aj kvalitativne horsi nez ten, co primator sluboval.
Re #100256 eripmav: Financovanie je vsak urcujuci faktor - financie su totiz prostriedkom reealizacie.
A kedze su moznosti mesta minimalne, tak aj projekt elektrickyje tak degradovany, ze z neho ostalo zle riesenie. Dopravne aj urbanisticky aj ekonomicky. Poviem na rovinu: V Petrzalke sa ide realizovat oploteny vykop s holou tratou. S nejasnou predstavou o dokonceni...
"Re #100243 enumaelish: Iny plan elektricky ani vlastne nebol. Toto je to, co sa vzdy planovalo urobit. Nove rychlodrazne elektricky, ktore maju premavat v Petrzalke, vraj do starej siete nepustis..."
Plus v príspevku #100239 píšeš:
"Trat Safko - Janikov dvor ma koncit na Safku, nema sa dalej pokracovat v elektrickovej sieti. Pre tieto ucely bude vybudovana slucka Sturova - Nam L. Stura - Nabrezie."
V kapitole Zaťaženie siete a návrh linkovania MHD na strane 73 je návrh linkovania električiek:
Linka 6 Janíkov dvor - ŽST Nové Mesto
Linka 7 Janíkov dvor - ŽST Vinohrady
Linka 12 Janíkov dvor - Dúbravka
Linka 14 Janíkov dvor - Ružinov
Linka 15 Janíkov dvor - Hlavná stanica
Linkovanie MHD v tomto dokumente je podľa mňa navrhnuté zle, každopádne však svedčí o tom, že sa od začiatku uvažuje s vedením električkových liniek z Petržalky do celého mesta a nie s ich ukončením na Šafárikovom námestí, ako tvrdíš Ty. ?
jedine problemy ake ma elektricka su FINANCNE. Take podfinancovanie mesta Bratislava ake je, to je nehoraznost! Idu miliardy na dialnice, desiatky miliard(!), miliardy na zeleznicne koridory... a na dopravu v meste absolutne nic, nejake stovky milionov... chyba je v prerozdelovani verejnych zdrojov, inak by tu uz davno bol riadny kolajovy nosny system hromadnej dopravy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik