Reakcia na: intony #100245:
Je prilis pomala. Vsetko sa zmenit neda. Sme limitovany minimalne fyzikou a jej zakonitostami.Chceme zmenit rychlost - potom musime prebudovat minimalne celu CMO. Chceme zmenit rychlost - potom musime upravit organizaciu dopravy na radialach. Chceme zmenit rychlost - potom musime vozne vymenit za rychlodrazne.
To nejde povedat, ze SA to spravit. Treba povedat KTO to spravi a AKO to spravi a za KOLKO to spravi a KDE tie peniaze vezmeme.
Re #100246 intony: Dopravoprojekt.
Re #100248 intony: Ohladom slucky mam ine info, ale kedze ho nemam zatial potvrdene, nebudem sa k tomu vyjadrovat.
Re #100249 Ike: Ja nie som projektant, aby som tu projektoval a navrhoval trat a hned aj rozmiestnenie zastavok. Na to su tu ini. Boli predstavene dva projekty: elektricka do Petrzalky a vlak cez Petrzalku. Po zhodnoteni a analyze som dospel k zaveru aky som tu prezentoval. Dokonca sme zasli dalej a s odbornikmi na organizaciu dopravy sme vymysleli model trolejbusovej dopravy. Aj ten vsak musi byt rozpracovany odbornikmi.
A znovu - emocionalne vnimanie, ze "znevazujem elektricku" je nemiestne. Konkretne pomenuvam rizika a slabiny projektu, ktory ma ist cez Petrzalku. Ak by sa ta elektricka riesila len trosku inak, bol by som prvy co ju podpori.
Re #100251 Emo: Samozrejme - pocity su totizto vzdy reakciou na prezitu skusenost.
Pocity vsak nie su a ani nemaju podkladom pre projektovanie.
Re #100252 eripmav: Ja ti poviem preco to tak je: Lebo niekto si na magistrate nerobi svoju robotu tak akoby mal.
Re #100255 eripmav: Presne tato demagogia sa zneuziva podla potreby. Ale demokracia nie je len o zvoleni si diktatora na styri roky, ale o neustalej ucasti vsetkych na sprave veci verejnych.
Dolezite vsak je najme to, ze realizovany projekt je parametricky aj kvalitativne horsi nez ten, co primator sluboval.
Re #100256 eripmav: Financovanie je vsak urcujuci faktor - financie su totiz prostriedkom reealizacie.
A kedze su moznosti mesta minimalne, tak aj projekt elektrickyje tak degradovany, ze z neho ostalo zle riesenie. Dopravne aj urbanisticky aj ekonomicky. Poviem na rovinu: V Petrzalke sa ide realizovat oploteny vykop s holou tratou. S nejasnou predstavou o dokonceni...
intony
-
Milý mestotvorný Holub Marcel. Súčasná cestovná doba A z Dúbravky do Rače predstavuje 53 min. Počas poslednej cesty sme stratili zbytočným stánim na semafóroch a dávaním prednsti v jazde autám cca 8 min. a 30 sek. (pritom nezarátal som státie na CSS Molecova a Račianske mýto)
Ak odpočítam týchto 8 minút od 53, vchádza mi jazdná doba 45 min., čo je chronometráž linky 5 počas Silvestrovskej noci.
Vybudovanie prestupnej zastávky na Radlinského, s prípadným zastavovaním aj autobusovej linky 94 na hrane, by predstavovali ďalšie sekundy dole.
Zmena zastávok Voz. Krasňany, Nový záhon, Dolné Krčace, Horné Krčace, Karlova Ves na znamenie, prípadne zastavovanie iba jednej linky predstavuje ďalšie zníženie.
Optimalizácia niektorých ďalších zastávok (napr. Alexyho-Drobného, Jurigovo nám.-Segnerova) by znamenala opäť zníženie cestovného času.
Vybudovanie mimoúrovnových krížnení v niektorých miestach (Molecova, Račianske mýto, Pionierska) pri prinieslo ďalšie zrýchlenie.
Rekonštrukcia tunela umožní zvýšenie rýchlosti.
Zvýšenie najvyššej povolenej rýchlosti pre električky v niektorých úsekoch na 60 km/h.
Zmenšenie polomeru oblúkov.
Výsledkom by bolo výrazné zníženie cestovného času, hodného NDS. ? ty organizátor protielektričkového odboja.