Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
13sk: Konecne nieco rozumne.
podla mna je debata o uniformach zbytocna.Skor o inom.Dojdes rano do roboty na 4.kolonu.Dostanes voz 4098.A co dalej?Chces doliat alycol,no pumpa dnes prave nefunguje,tak ides bez doliatia nemrz.zmesi.Pozres aspon formalne kolko je oleja.No nevies,lebo mierka je uple sucha.A dielensky ti tam doleje 5 litrov oleja.Keby si dosiel ako mas nastup,cize na linku 359 colnica jarovce je to 6,00 ,ver tomu,ze vyjazd 6.20 z vozovne a ani odchod spod noveho mosta o 6,25 nestihas,cize ta musi niekto hradit.Preco napr.nie je v prevadzke 4209???Mam ju pridelenu od 19.12.,no bol som s nou azda 5 krat vonku.A to som cez vianoce ani necerpal dovo.
Uniformy> navrhujem tri varianty LETO,JESEN,ZIMA
LETO > kosela s kratkymi rukavmi a nohavice
JESEN> normal. kosela a nohavice
ZIMA> specialny druh pre Ikarusy 280/3 a busy, v ktoryz mrznu okna zvnutra> oteplovacia kombineza 8-P
;-P 😉

Vsimol som si ze kratke Tambusy maju zadny a bocny transparent BUSE a predny taky nemotorny velky (skoro vzdy spixelizuje a videl som aj , Blbe Diei, Kremarium).
Na dlhych Tambusoch su tabulky. Co takto bocne a zadny trans. nahradit Buse a predny nechat tabulku??? alebo zas niesu peniaze???

Jano, som rad ze vies, tu je riesenie 1xxx! 🙂
A ten 1321 robi aj ine veci- ale to nebudem menovat!

Este by som navrhoval jednu vec: Kedze D2ka z Brna konci pri vyjazde z Lamaca. a dalej je to len cesta dialnicneho typu, cotakto vymedzit odstavny prud pre A-Busy???

Rano,
-sofery na autach tade aj tak idu
-sofery a Busov: lenivy - je vo svojom prude 😕
cielavedomi - predbehne kolonu ako niektore ine auta ;-)))
zakomlexovany - blokuje aj normalny prud aj odstvny ;-(((

Autobusy by odbremenili kolonu aut a tie by rychlejsie presli na semafory, a a-busy by boli skorej na mokrohajskej 🙂
Vztah vodic - uniforma je o zvyku. Su mesta (aj na Slovensku), kde uniformy v MHD vzdy boli, su a zrejme aj budu... A ani samotny vodic nad tym nespekuluje. Je to zvyk - sucast povolania. Tak ako policajt ma svoju, zravotna sestra tiez, tak aj on ma v praci vzdy uniformu.
Ako som uz napisal - na kravate netrvam. No musi to byt vhodne, slusne a unifikovane osatenie.
Trochu mi unika, preco sa kazdy bavi prave o tej uniforme. Ja som BA vytykal viac veci, nielen absenciu uniforiem. A uznavam, ze v rebricku dolezitosti nie su rovnosaty na prvom mieste.

V kazdom pripade si vsak nepripustam vyrok typu, ze: "Bratislavska MHD je preto taka, aka je, lebo niet penazi." S tymto ozaj nesuhlasim.
Mať vodičov upravených a uniformovaných by bolo pekné. Pre mňa je ale dôležitejšie, či vozidlo ide načas (alebo aspoň nejde s náskokom, príp. či vôbec ide), či si v električke nezašpiním gate od čarbaníc, či si v Tambuse nepichem triesku do zadku... Ak by sa vyriešili tieto problémy, mohli by vodiči jazdiť oblečení ako chcú, v rovnošate, v civile alebo pre mňa za mňa aj nahí.
Igorko: este raz si prosim precitaj pri akej prilezitosti som hovoril o transformatore... !!! Uvazoval som o zmene trakcneho napatia zo sucasnych 600 V na 3 kV (na vnutromestskych tratiach !!!) a o tom, co by to mohlo priniest. A tie trafa tam boli spominane v kombinacii toho, ze ak nezmenim na trati nic ine nez trakcne napatie, tak mozem na trat vypravit sucasne vozne s podmienkou, ze im neak upravim napajanie. a napajanie im mozem upravit tak (ak mam na troleji striedave a nie jednosmerne napatie) ze hned za zberac dam trafo a usmernovac (pretoze sucasny system je jednosmerny) a zvysnu cast elektrickej vyzbroje uz nemusim menit !
[okrem toho to bola iba fnatazia:-))]
#12626: si - Myslím, že medzi 25 kV a cca. 750 V nebude prevodný pomer 4:1. A hmotnosť trafa nebude ani tak závislá od prevodného pomeru ale od transformovaného výkonu, frekvenci atď.. No, skús sa spýtať v tom Karlsruhe, tam Ti to povedia presne (tam majú 15 kV, čiže menší prevodný pomer, ale 16,7 Hz a tým pádom aj 3* menšie sýtenie plechov. A nehovoril som o hmotnosti celého vozidla ale o podstatnom zvýšení nápravového tlaku - 1 t na nápravu u eliny bude bohate stačiť a lepšie to nebude, lebo trafo po celom voze nerozťaháš... #12630: Tonda - Vzhľadom k tomu, že na južnom Slovensku je železnica elektrizovaná 25 kV/50 Hz, tak sa jedná o trafo s prevodným pomerom cca. 33 - 42. Ten ale o hmotnosti trafa nerozhoduje - viď vyššie. #12638: Jano - vzhľadom na to, že som vodiča robil relatívne dlho a dávno, tak som nútený konštatovať, že nemáš pravdu - otváranie kabínok na letné obdobie sa povoľovalo už dávno. A môžeš sa spýtať ing. Weigla, ako to vodiči zneužívali, prečo to nie je povolené celý rok, ako to bolo kedysi. A uniforma nemusí byť len "vojenská". V Prahe majú vodiči aj uniformové tričká, aj kraťasy. Ale vodič v civile nie je veľmi peknou vizitkou dopravcu. O napr. dispečerovi v "šušťákoch" ani nehovoriac. V Prahe by sa s takým dispečerom nikto ani nebavil. #12647: KLF - Šuhajko, svojím príspevkom dokazuješ, že nie si KRABUST výnimočný ale KRABUST typický Cíferský. Ktorýže Ty si, jazdil si už pred 10 rokmi? A kto by Ťa prinútil obliecť si rovnošatu? Ing. Vingálik s výpoveďou v ruke priam bleskove. Podľa Tvojich názorov by som si tipol, že si určite členom Feckových odborov.
I.
#12647: v stuttgarte si bol? a je to tam zle? tak sa najprv zamysli, v bratislave to je ZLE! nie v stuttgarte, tam to aj funguje - narozdiel od BA. A ty si v ktorej elektricke vodic inak? myslim, ze aj ty by si radsej jazdil na tych stuttgartskych elekrickach ako na tychto starych bratislavskych kraksniach.

rovnosaty/uniformy: sa odvezte v nemecku na vlaku, tam aj sprievodca vyzera ako businessman a nie nejaky bezdomovec v zaslej komunistickej modre uniforme. A robi to oblek a kravata! a tak by to malo byt aj tu v BA aj v elektrickach. na druhej strane mi je jasne, ze kym nebude klima v elektrickach (a to zas nie je taka draha vec), tak v lete to bude pre vodicov dost hrozne.
tie "akoze tiche" kolesa su aj na niektorych K2S-kach. Ale tichsie vobec nie su. Mozno sposobuju mensie opotrebovanie kolajnic v oblukoch, ale na vlnkovitej trati strasne rachotia!!!
No k tej 7718>

mohlo by byt takych(potahov) viac, ale ako dlho by asi vydrzali??

k tym kolesam> to bol len asi daky experiment ci co.

😎
Ked uz sa debatuje o potahoch na 7718.. pri prehlaidani dokumentacie o tomto voze ma zaujala poznamka "Voz dostal kolesá ŽDB s nižšou hlučnosťou v oblúkoch"

co to je? kolko to stoji? preco LEN tento voz? oplati sa to? 🙂

vdaka
mickey
je mi to jasné, ale čím skôr to spravíš a rozbehneš tento vlak tým jednoduchšie už budeš pripájať k nemu nové vagóny a udržiavať ho v pohybe
QUAKEMAN #12577:
Vdaka za upresnenie. Ja som iba pocul to ze ten voz je jazdyschopny (vsak ked jazdi aj 8435 🙂 ). Isteze, opravit ho treba a co najskor. Ja viem ze v Liberci bol pozicany ale netusil som aky maju o neho zaujem. Ale teraz tam budu ficat na 1435, takze asi by im bol nanic. Je iba velika skoda ze nikto v DPB, teda nikto kompetentny, nema zaujem na tom aby ten voz fungoval a brusil. 😞 Mozes odhadnut priblizne financne naklady na jeho opravu, pripadne aj cas?

J #12581:
Ak to pojdes urobit, pojdem s tebou. Treba sa ale este dohodnut.

J #12582:
Tie potaky su tam uz dost dlho, neviem ako dlho presne. Ale je to jediny voz. V Brne ma vacsina starych sedadiel take potahy (ak nie vsetky). Sedi sa na tom lepsie, je to lacne a efektivne opatrenie. Skoda ze nemame viacej takych vozov.
riko:
Nie je nic _zlozitejsie_, nez aby Durkovsky zaviedol elektronicke spracovanie materialov. Informatizacia uradov je sizyfovska robota. V tomto som skeptik.
takže keby mala Bratislava takúto štruktúru príjmov ako Praha už by sa dalo niečo končepčne robiť. Hádam ani netreba dodávať že s takým balíkom môžu narábať len ľudia s primeraným vzdelaním a zodpovednosťou! Potom by bolo na všetko. Pokial máš zodpovedných ludí, ktorí ale nemaú fin. zdroje tak sa nepohnú nikam. Ked sú nezodpovední bez peňazí tak to vyzerá ako v BA 🙂 😞
len tak na okraj, rozpočet Prahy na rok 2003, len daňové príjmy ktoré tvoria asi 95% príjmov, ostatné položky som sem nedával (je to moc dlhé) detail pozri na stránke hore

BILANCE NÁVRHU ROZPOČTU NA ROK 2003 v tis Kč
Název seskupení položek Návrh rozpočtu
v tis. Kč 2003
ROZPOČTOVÉ PŘÍJMY
Daně z příjmů fyzických osob - kraj 159 100,00
Daně z příjmů fyzických osob - obec 8 856 000,00
Daně z příjmů fyzických osob - CELKEM 9 015 100,00
Daně z příjmů právnických osob - kraj 130 000,00
Daně z příjmů právnických osob - obec 6 300 000,00
Daně z příjmů právnických osob - CELKEM 6 430 000,00
Daň z přidané hodnoty - kraj 216 000,00
Daň z přidané hodnoty - obec 9 650 000,00
Obecné daně za zboží a služby j.n. - obec 0,00
Daň z přidané hodnoty - CELKEM 9 866 000,00
Správní a soudní poplatky 0,00
Poplatky za znečištování životního prostředí 490 000,00
Ostatní daně a popl.z vybr.činností a služeb 120 000,00
Správní poplatky 68 000,00
Daně z majetku 0,00
Ostatní daňové příjmy 0,00
DAŇOVÉ PŘÍJMY (součet za třídu 1) 25 989 100,00
#12624 mickey
no nie je nič jednoduhšie ako aby Ďurkovský zaviedol jedno koncepčné riešenie, aby sa konečne materiály spracovávali elektronicky, uchovávali sa na sieti, večer zálohovali na pásku a netlačilo sa všetko na tony papiera. Lebo to funguje tak, že po dokončení práce všetci všetko tlačia a prenášajú do vedlajších kancelárii. Tam niekto doplní odstavec a zas vytlačí 40 strán a pošle ďalej. To sa môžu vrátíť k písacím strojom.
Pokiaľ sa toto nezmení začnem sa zaujímať ako dodávateľ papiera pre magistrát, jedna Avia týždenne by to určite bola 🙂 🙂 🙂
martiner: Tak to je ina rec !!! 🙂 To by som bral ! Dokonca sme sa na vypravni bavili, zeby sme aj ciapky (bejzbalove siltovky) s logom DP mohli fasovat ! A to dokonca aj starsi vodici navrhovali !!! Lenzie vies ako to je... peniaze nie su ani na pracovne rukavice, co je povinna vybava. teraz nesrandujem.
KLF: jasne ze to nemusia byt kosele a kravaty, nie sme v 1. republike 🙂 Ale napr. rovnake tricka by potesili 🙂 ked tak moze fungovat eurotel...
martiner: Sorry kokos, ale ja som proti tomu aby mali vodici rovnosaty. Dost blbo to vyzera, ale co je DOLEZITEJSIE - neviem KTO by ma prinutil v lete soferovat v koseli s kravatou, ked si este aj tricko v tom teple vyzliekam. Ak mi das do K2 klimatizaciu, budem Ti tam sediet aj v kozuchu. Rovnosaty su nezmysel, ale TOTALNY. A skus sa vodicov spytat (Stenlyho napriklad 😉 ), ci by bol za rovnosatu. Nezmysel. Je to neprakticke a ja osobne by som sa v tom aj zle citil. A sam urcite nie som. 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.