dex, dusoft, romanca: neviem ako vy, ale ja nemam zaujem dozit tento zivot s plynovou maskou na xichte, takze ekologicka stranka dopravy ma dost trapi. Tie lokalne zeleznice som pouzil mozno 5x za zivot a urcite sa bez nich zaobidem, ale nepovazuje za spravne ich rusit. Cesta ze zrusme zeleznice a potom zredukujme aj tych darmozracov niekde na ustredi, zbavme sa dlhov a potom mozme zeleznice obnovit je niekolkonasobne drahsia a ma horsi vysledok ako vyhodit darmozracov a zeleznice nechat (pretoze udrzba v prevadzkyschopnom stave je lacnejsia ako teren opustit, nechat rozkradnut a potom nanovo vybudovat...).
PS: pri sucasnej spotrebe ropy sa zasoby minu tak asi za 30 rokov (nie daleko, dozijeme sa toho, ak to s ekologiou nezbabreme skorej), co sa stane potom ? elektrinu vyrobis (ci uz vo vodnych, atomovych, veternych a inych elektrarnach), benzin/naftu uz nie. (a z ropy sa nevyrabaju len pohonne hmoty, ale plasty a kopa inych veci bez ktorych si dnes uz zivot nevieme predstavit) Ropna lobby sa sice snazi zarabat co sa da, ale na ich chamtivost doplatime vsetcia....
dex: ja nie som sebecky to že sa tento rok zacnu stavat je fakt a to že to BA potrebuje je tiež fakt. BA je hlavne mesto a cey ne tie dialnice proste idu ak tu vodič strávi v yápchach dve - tir hodiny tak to nie je dobre ani pre východ, lebo už mohol byť pri Ziline. To len východniari majú stále komplex že im BA ubližuje až na to že ich živý, no je to normálne a v podtsate v súčasnosti nutné aby BA živila ostatok SR hlavne východ.
No, občas si ho chytím v meste keď má záložák alebo sa niekedy náhodou stretneme na Hroboňke.. On dokáže naraz robiť výpravcu, záložák, sedaciu zálohu a ešte aj vedúceho prevádzky trolejbusov. 4 in 1
Len mierna korektúra - Matra cudzí predmet v koľajisku samozrejme nerozozná a práve preto tam sedí ten fíra. Matra je pomerne primitívny systém, ktorý nedokáže energeticky optimalizovať jazdu vlaku a PRED Matrou tam bol omnoho dokonalejší systém ACB od AŽD Praha. Podobný, ale zdokonalený systém sa bude teraz robiť na "A".
I.
myslim si ze stavba dialnic daleko potrebnejsia ako zachovanie nejakych nerentabilnych lokalok. Mozno v Bratislave stavat dialnice netreba, ale vychodne a stredne Slovensko bez dialnic nema sancu.. A investicie tam neprinesie ziadna lokalka, ale dialnice ano! Takze prestante byt bratislavcania taky sebecki...
ja som sa na ten sor pítal, no nepovedali že ho nemajú vykrúcal sa a povedal že vo výrobe ešte nie je, takže prototyp už možno áno. a bolo to v dopravnom kontakte, ye to hovorili odbornici yo agreSORu ked boli v DPB
Juro: aj dialnice je treba, nemožme sa teray hrať na ekológov a ísť proti investorom. A neviem či ti nepadne vhoď dialnica staré grunty a viedenská.
No spoločnosť sky europ lieta s Bratislavy. BA letisko sa trochu bráni Viedni a robí dobre. Ja som to info napísal ako fakt. Dokonca do BA roymýšla lietať aj rznair (tak nejak) Y BA sa lite frankfurt, čo je jedno z najväčších v Eu A blíykosť viedne nenúti letecké spoločnosti robiť lety z BA. Fakt že sky lieta do Prahy, kE a neviem, kde všade ale tých destinácií yačína byť viac. Minulý rok im stúpol počet odbavených o nekakých 20% jestli se nemýlim. To kdo má viac tratí neviem posúdiť, nemám info ani o jenom a nepovedal by som, že viedeň je väčšia. bol som v nej niekoľko krát a neviem. overím v mapách. Neviem, kedy si bol vo viedni ale tá modernosť, neviem neviem. Hlavne staré vozy P metra... Ale tiež overím. Čo sa yaplavenia týka mám tú simuláciu ale ešte som nemal čas si k tomu sadnúť.
A presne ako povedal romanca. Je jedno či ich štát živý soc. dávkami alebo na želeyniciach. Tie dávkz výjdu lacnejšie. Preyamestnanosť nie je ani moc v mechanikoch atď, ale napr čo som videl aj na DPB že v kancli dve tety, ktoré si pilnikovali nechty a nič nerobili. (sorry je tu naopak y a z) Ja by som celé ŽSR a ZSSK sprivatizoval napr. takej OBB alebo DB
Juro to že je to jedna veľká žráčka peňayí je fakt. A nie je to len v 43.000 yamestnancov (mimochodom minister prikáyal už 30% bielych košiel vyhodiť) ale aj v machináciách vedenia, joj keby ste vedeli čo ja aj by ste yaplakali.
Igorko: Ozaj a ako si sa dozvedel o tych 4dverovych 10.5m soroch? Niekto tu tusim pisal, ze sa pytal priamo v sor-e, a ze oni to este nemaju vyvinute (co by podla zvyklosti nasho DP mohlo len a len potvrdozvat tvoju informaciu).
Ing. Bronislav Weigl, zvaný tiež ing. Nedopalok, poprípade ing. Špak, je riaditeľom rezortu prevádzky a techniky (RRPaT) DPB. Je to jeden z inteligentnejších ľudí vo vedení DPB, má ale aj pár nedostatkov - napríklad že nie je ochotný sa nechaŤ inšpirovať odinakiaľ, má trošku zataralé názory na zákaznícke správanie se podniku a trpí nechuťou bojovať s truľkami - radšej ustúpi.
I.
Ja napriklad chcem z mojich dani doplacat na zeleznice, aj lokalky. Naopak nechcem, aby sa z mojich dani investovalo tento rok do vystavby dialnic (len dialnic, nehovorim o ostatnych cestach) 10 mld. Sk. Ale to mam bohuzial smolu
To je tak, ze ti dnesni dochodcovia odvadzali peniaze do statneho rozpoctu a prispievali na cestovanie zadarmo inym vtedajsim dochodcom. Vzladom na pocet cestujucich dochodcov to vobec nie je podstatna polozka vplyvajuca na zisky zeleznic. Keby sa zaviedlo plne cestovne pre dochodcov, nezvysili by sa trzby, ale dochodcovia by prestali cestovat.
Je to podobne ako so zlavami pre deti, pripadne cestovnym zadarmo pre deti. Ved by sme mohli cisto ekonomickym myslenim uvazovat, preco by deti do 6 rokov mali cestovat zadarmo, ved sa vezu takisto ako ostatni, tak nech platia plnu sumu, nie? To mam teraz, ked este nemam deti zacat vykrikovat, ze nech platia cestovne aj deti, ved preco by som ja na ne mal doplacat?
BTW, "vlacik plny dochodcov" som este nevidel, malokomu sa po 70ke chce vozit vlakom, vacsina dochodcov je rada, ze im ako tak sluzi zdravie a sedia doma.
dusoft: Ak dostane ZSR+ZSSK taku dotaciu ako DB, tak bude jazdit v takte BA -KE kazdu hodinu ICE, aj cez ZA, aj cez ZV.Pritom ako sa stat stavia k zelezbniciam od druhej sv.vojny by uz boli davno v Nemecku bez kolaji.
ufo: Ani ja nechcem pendolina. Planovali sa kupit 3 supravy. Dal by sa z toho urobit dvoj denny obeh a jedna by bola v zalohe. Daju sa teda urobit tak 2x trasa BA -Kosice, asi ako dnesne IC vlaky. Alebo je tu moznost skombinovat to s pendolinami CD a daju sa lepsie vyuzit. Problem bude, ze urcite sa na tych supravach pokazi nejaka blbost za par tisic a supravy budu stat pol roka a hradit ich nebude cim (mozno plesnivymi Bh-ckami :-)). Preto som jednoznacne za nakup novych voznov a masin. Jednotky by sa mali kupovat vo vacsich mnozstvach ako su 3 kusy.
romanca: Ja som pisal len za seba. Co robia druhy ma moze stvat, ale nebudem o tom vrcat na internete.. A ze za dochodcov to doplati stat je v poriadku. Je to socialna zlava a ked stat (ak sa citi tak bohaty) garantuje ZSSK ze to uhradi, tak je vsetko OK, ale iba pokial to uhradi. Aj ja budem stary a rad sa zveziem za 1Sk.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
A presne ako povedal romanca. Je jedno či ich štát živý soc. dávkami alebo na želeyniciach. Tie dávkz výjdu lacnejšie. Preyamestnanosť nie je ani moc v mechanikoch atď, ale napr čo som videl aj na DPB že v kancli dve tety, ktoré si pilnikovali nechty a nič nerobili. (sorry je tu naopak y a z) Ja by som celé ŽSR a ZSSK sprivatizoval napr. takej OBB alebo DB
Juro to že je to jedna veľká žráčka peňayí je fakt. A nie je to len v 43.000 yamestnancov (mimochodom minister prikáyal už 30% bielych košiel vyhodiť) ale aj v machináciách vedenia, joj keby ste vedeli čo ja aj by ste yaplakali.