dusoft: Ak dostane ZSR+ZSSK taku dotaciu ako DB, tak bude jazdit v takte BA -KE kazdu hodinu ICE, aj cez ZA, aj cez ZV.Pritom ako sa stat stavia k zelezbniciam od druhej sv.vojny by uz boli davno v Nemecku bez kolaji.
ufo: Ani ja nechcem pendolina. Planovali sa kupit 3 supravy. Dal by sa z toho urobit dvoj denny obeh a jedna by bola v zalohe. Daju sa teda urobit tak 2x trasa BA -Kosice, asi ako dnesne IC vlaky. Alebo je tu moznost skombinovat to s pendolinami CD a daju sa lepsie vyuzit. Problem bude, ze urcite sa na tych supravach pokazi nejaka blbost za par tisic a supravy budu stat pol roka a hradit ich nebude cim (mozno plesnivymi Bh-ckami :-)). Preto som jednoznacne za nakup novych voznov a masin. Jednotky by sa mali kupovat vo vacsich mnozstvach ako su 3 kusy.
romanca: Ja som pisal len za seba. Co robia druhy ma moze stvat, ale nebudem o tom vrcat na internete.. A ze za dochodcov to doplati stat je v poriadku. Je to socialna zlava a ked stat (ak sa citi tak bohaty) garantuje ZSSK ze to uhradi, tak je vsetko OK, ale iba pokial to uhradi. Aj ja budem stary a rad sa zveziem za 1Sk.
NO, ja už nejazdím od 1994, takže skutočne neviem na 100%, ale keďže na Juráku vídavam vodičov z Cífera napísaných v knihe, tak asi sa to ešte stále môže...
I.
ano suhlasim, je to ekologickejsie, ale treba sa zamysliet, ci na to chces doplacat z tvojich dani. mozno ty ano, ale ja nevyuzivam kadejaku lokalku, takze na to platit nechcem. a rovnako kopa ludi, ktori chodia autobusmi.
a ak sa nechces vyjadrovat k prezamestnanosti, staci povedat, ze prezamestnanost je a ZSR alebo ZS je jedina spolocnost, ktora neprepustala rapidne. Takze konecne zacat musia. A skoncit zlepsovanim sluzieb. Staci sa pozriet na CD, pochybujem ze dostavaju viac prachov, ale dlhy neamju take, lebo sa zbavili pseudopracovnikov, ktorych aj tak nebolo treba. A to uz nehovorim o DB (Deutschland), kde to fici celkom inak.
Takze: najprv prepustat, aspon polovicu ludi (da sa to zvladnut aj u nas s plovicou) a potom vyrovnat dlhy a az potom rozmyslat nad tym, ci nejake trate obnovime. Inak to nema zmysel.
Mozno, ze uz ani zeleznice nebudu. Bude strajk zelezniciarov, prideme aj o nakladnu dopravu, zeleznice skrachuju, zrusia sa a rozoberu trate a Prokopovic a cela automobilova loby sa bude tesit a my tiez ako budeme budovat nove a nove krasne dialnice ...
Zelezniciari vstupia do casovo neobmedzeneho strajku.... co znamena, ze do rozhodnutia odborov nepojdu vlaky... vyborne, nemusim ist domov, alebo ked tak pojdem busom alebo lietadlom. Poslednych 5 rokov prejazdim kazdorocne po zeleznici 10-15 tisic km a uz ma ta masineria (presviedcanie pokladnicok, aby mi vystavili usekovy CL, aby mi vratili cestovne, ked usiel spoj z viny zeleznic, aby mi dali ten preukaz, tamten preukaz, taku zlavu, hentaku zlavu) mierne povedane, nebavi.
AMTRAK prepravi denne 65000 cestujucich? To je presna polovica z mnozstva, ktore prepravi za jeden den Dopravny podnik mesta Presova. Takze masivny prepravca AMTRAK - nas vzor!
Hmm, neda mi to. Som sa docital, ze "nejmenovany" odbornik z Karlovych Varov, z rad dopravcov vyhlasil, ze prevadzka ekologickych busov (teda na plyn) je 1,3 x drahsia ako na dieselovy pohon. Jasne, ze podmienky sa urcite lisia, len stale hladam nejake mesto, kde by boli plynom tak nadseny, ako u nas.
este som zistoval podrobnosty o tych ikacoch z K.V.
Takze 10ks je z roku 96 a 3 z roku 97.
Tie klbaky i435 - myslim, ze len dva maju - su z roku 93.
M@artin: Jo, v podstate u nas, pokial nejdes exotickejsou linkou, ale napr do petrzalky, ci dubravky, tak v podstate vzdy na 99% narazis len na klbovy autobus (to 1% su zalozaky, ktore su sem-tam kratke). Myslim, ze aj celkovy pomer kbovych vs. kratkych busov je vyrazne v prospech klbovych.
M@rtin: No podla mna Ostrava trpi tym, ze ma dost malo penazi. Napriek tomu by som povedal, ze to co ma, vyuziva uplne suprovo. Nema sice tak vela uplne novych vozov (preto malo nizkopodlaznosti), ale tie stare (myslim najma t-busy), ale tie stare ma v super stave - ved 14Tr a 15tr je tazke rozoznat od nasich 15TrM (nebyt napravy snad ). No a o tom svedci aj fakt, ze si za lacne prachy odkupili 2x 17Tr a dali do prevadzkyschopneho stavu a takisto este z jednej karosy 8xx urobili tretiu 17Tr - co vyrazne usetrili a maju tri "nove" troliky. Taktiez, to ze kupuju ojazdene kolajnice a prazdce od CD, je good a uricte tam je aj vela inych veci, o ktorych neviem.
No co sa tyka nizkej obsaditelnosti vozidiel. Mas pravdu. Lenze, ze je tam malo miesta to som si vsimol prave preto, ze ta kontretna linka 200 bola napchata a ja kym som sa dostal zpredu dozadu autobusu a spat, tak som sa namakal. Netvrdim, ze je to v kazdom vasom spoji tak, ale nemyslim si, ze by u vas jazdili busy, len poloprazdne. Naposledy som bol v prahe - na dlhsie - tak tri roky dozadu a pred tym, dalsie tri roky kazdorocne, niekedy aj 2x do roka a mhd som jazdil dost. A mozem povedat, ze plna bola vzdy. Nie prepchata, ako u nas, ale plna dost.
No, neviem, co si myslel tym, ze agory su stare. Mozno kratke - ale ja som narazal na to, ze tymi dvoma kusmi (sorry, ev. c. som si nezapisal) klbovych, tak tie boli - aspon podla stitku - z roku 2002 a vrzali dost priserne. Ak si myslel, na design a vnutrone usporiadanie - tak to mas pravdu - je to uz stare - tak isto ako 21tr - na tych je to vidiet dost - aspon tie v Ostrave.
J: ja nemam moc naladu nadavat na BA, ale co sa tyka cistoty by si sa mal ist asi naozaj pozriet niekam inam. Nehovorim, ze u nas nie su ciste vozy, sem-tam ano - lenze inde je to naopak. Sem-tam uvidis jeden, co je trochu zasvineny. A hlavne mi ide o vnutornu cistotu. Typicky - mozno okrem vynimiek - 1803, 1808, ci ine - tak vo vnutri ked pozries, tak kazdy roh, ci ina nerovnost je zazrata od spiny, ze by si ju mohol odtial lopatou odhadzovat.
Napr. dnes som siel 4510 - zvonku usiel, ale zvnutra - dvere zaprasene - ofrkane, rohy nepovymetanae - na zemi (nebolo este mokro) vrstva prachu uschnuteho a podobne.
Vie mi niekto povedat naco vznikol projekt www.mestskadoprava.sk????????????? Za to ze sme na Slovensku a ked mame trikrát volbu miss tak aj stranky rovnakeho zamerania??? FUJ FUJ FUJ. WWW.IMHD.SK je aj tak najlepsie!!!!!
juro: nechapem preco ma za dochodcov cokolvek platit stat teda aj ja. ked budem chciet pomoct svojim rodicom dochodcom tak im dam peniaze ale nerozumiem preco sa to robi takto...
ja som statny uradnik a tiez mam kopec nadcasov. ked sa ale prejdem po nasom slavnom urade tak tu vidim dva zakladne stavy - diagnoza 14:00, teda po 14:00 vypadnut z roboty a pokial mozno si cez pracovnu dobu co najlepsie pokecat s kolegynami. u vas to tak vari nie je?
Co sa tyka zeleznic vs. inej dopravy, viete mi niekto povedat, kolko sa rocne prispieva z rozpoctov (statneho, obecnych) na jednotlive druhy dopravy: teda na zeleznicnu, automobilovu, autobusovu? Najlepsie by bolo sledovat pocet zamestnancov, pocet osobokilometrov v osobnej doprave, pocet tonokilometrov v nakladnej doprave, pocet zamestnancov, ktori ju zabezpecuju. Pritom sa do toho musia ratat vsetky dotacie cestoveho do verejnej dopravy z verejnych zdrojov, naklady na vystavbu novych ciest/zeleznic, naklady na udrzbu ciest/zeleznic, mzdove naklady (pri verejnej doprave zvysok toho, co zeleznica potrebuje ako dotacia a neziska na cestovnom, pri automobilovej doprave platy cestarov, ktore su hradene z verejnych zdrojkov).
Ta zeleznicna spolocnost bol americky Amtrak. Porovnavat americke zeleznice, kde su obrovske medzistanicne vzdialenosti a pravdepodobne aj uplne iny pomer osobnej a nakladnej dopravy je podla mna zavadzajuce. Napriek tomu je prezamestnanost na zelezniciach obrovska. Zaujimavejsie by bolo porovnanie s nejakou europskou zeleznicnou spolocnostou, napr. rakuskou OBB aj s poctom zamestnancou, aj s poctom prepravenych osob a mnozstvom prepraveneho nakladu.
Ten clanok o lokalkach je super, len nechapem preco sa autorovi nezda fakt ze ZSSK dali tlacit nove CP pred zasadanim vlady. Vlada rusenie OD na tychto tratiach neschvalovala, minister dopravy vladu len "informoval". Vlada si u ZSSK objednala vykony vo verejnom zaujme za 4,3 miliardy. ZSSK si len splnila povinnost a informovala jednotlive VUC. ZSSK si kupuje trasy(dopravnu cestu) u ZSR, takze zmenu GVD + tlac novych CP za menej ako 3 tyzdne asi nikto nestihne a to je riadne sibenicny termin.
Co sa tyky tych poplatkov za dopravnu cestu tak si nemyslim ze u nas su najvysie, ale skor najmenej dotovane.
Inak clanok je super. Ale nejakych 400 mil. je fakt smiesna suma v porovnani s tym, ze len minuly rok dostalo cca 16 zel. rodin byty v novo postavenom dome na Sancovej (cenu odhadujem) za min. 100mil. Sk
Len tak mimochodom za chybajucu miliardu Sk pre dotovanie zeleznicnej dopravy si stat postavy tak 1-5 km dialnice. Nech zije cestna lobby a magorkovia typu Pro*****ovic a vseved c.2 Rusko (vseved c.1 je Fico).
J: Ta spolocnost bola AMTRAKa to co prezentoval pan OPaterny je s prepacenim. pekna peachovina. Pozri sa sem: http://www.amtrak.com/about/amtrakfacts.html
AMTRACK je len operator v osobnej doprave a vlastni len 730 mil trati a na tych ostatnych len jazdi. A pozri sa na ten vykon na tych 40000km trati prepravi denne len 65000 osob. Boha to je vykon a v nakladnej doprave ani tonu. Vidim ze vymyvanie mozgov prostrednictvom TV Markiza a inych pisalkov pokracuje.
vsimli ste si, ze vcera bol na ta3 pomerne velky blok venovany problematike mhd? doknca tam ako host v studiu vystupil vas oblubeny pan vajgel. kto nevidel moze si to pozriet na www.ta3.com.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Juro
romanca: Ja som pisal len za seba. Co robia druhy ma moze stvat, ale nebudem o tom vrcat na internete.. A ze za dochodcov to doplati stat je v poriadku. Je to socialna zlava a ked stat (ak sa citi tak bohaty) garantuje ZSSK ze to uhradi, tak je vsetko OK, ale iba pokial to uhradi. Aj ja budem stary a rad sa zveziem za 1Sk.