Neexistuju nejake nezavisle systemy klimatizacie ktore by umoznili klimu spustit aj pri vypnutom motore? Povedzme aspon na takych 5 minut (zaplo by sa to vzdy pred odchodom)?
Cisto teoreticky kebyze sa do busov da nejaka 10000 az 15000 Ah bateria (co by cisto teoreticky, ak dobre pocitam, 30kW klimu vedela utiahnut hodinu az dve vkuse a mas to cca 60kg az 100kg navyse do celkovej hmotnosti busu), tak by to nemohlo chladit pocas tych prestavok bus?
Pocas jazdy by sa ciastocne dobijala a okrem dlhsich prestavok su obraty celkom kratke, nie?
Paragraf 4, odsek 2, písmeno N zákona 8/2009 Z. z. hovorí o zbytočnom ponechaní motora stojaceho vozidla v chode. Pokiaľ je cieľom chodu motora vychladenie interiéru, tak to podľa mňa nie je zbytočné.
Tretí krát píšem, že neodoberám ale mne to poslal jeden známy, ktorý zmýšľa rovnako ako vy, len ste protipóly, ktoré chorobne vidia konšpirácie na tej druhej strane a úprimne mi lezie na nervy každý extrém. Ten mail som dostal preto, že mám byť údajne "Vallovec" z dôvodu, že som sa Valla zastal pri dobrých riešeniach. Slobodne môžem na ľubovoľný počet percent súhlasiť a nesúhlasiť s kýmkoľvek a vice versa to dopriať aj komukoľvek inému je priam povinnosť za predpokladu, že nie som nejaký zapálený zväzák, natierač atď. A máte pravdu aj a síce, že oháňanie sa slobodou a demokraciou ako sa komu hodí je bohužiaľ syndrómom čoraz viac ľudí a združení. Avšak mne to nezdôrazňujte, plačete na nesprávnom hrobe.
Fólie by boli dobré. Akýkoľvek zákaz vypínať motory by bol v rozpore s normou vyššej právnej sily. To by si mal ako dlhoročný držiteľ vodičského preukazu rôznych skupín vedieť.
Maly navrat ku klimam: nie je poruchovost a nedostatocny vykon klimatizacie u Abusov okrem spominanych znamych dovod sposobeny aj neustqlym vypinanim motora na konecnej? Asi dva roky dozadu jedna z prvych klimatizovanych NB18, po konecnu ako tak ta klima zacala chladit, interier uz mal dole ale 3 stupne celzia, tak som sa tesil na cestu nazad ze bude lepsie. Na konecnej vypnuty motor a zavrete okna, a na nastupnej sauna. Cize klima opat na plne gule a zas s prehriatym vzduchom, a nedostatocny vykon. Nebolo by vhodne pocas letnych mesiacov ked je prikaz zapinat klimu nad 25, vozy s klimou budu mat zakaz vyoinat motor? Rovnako by nepomohlo pri NB18 dat folie na okna? Idealne ako ma 4921....
Ja by som rad vedel hlavne ako to bude technicky riesene. No ked si vezmes T3 skrina v interieri je dost nizka na to aby si tam dotatocne viedol nejake nove fukacie trubky. Ale ak klima ma byt len ten nezmysel co maju ENS12 Sorky zabudovane do stresnych vetrakov s ucinnostou takmer nula tak radsej nech nemontuju nic.
Súhlas. Ešte doplním že vozy T6 majú nie príliš modernú výzbroj TV3. Kdežto vozy 2xT3P majú jednu z najmodernejších výzbojí - TV progress, na rozdiel od TV3 s rekuperáciou. Kebyže ako vodič by som si mohol vybrať s akým typom by som chcel jazdiť - tak by to určite bolo 2xT3P.
Domontovanie klímy do starších vozidiel, najmä električiek (keďže budú zjavne jazdiť ešte dlhšie), je určite záslužná vec. Tých 29 dvojičiek svedčí naozaj pre 2xT6. No a na to sa chcem opýtať, lebo logické mi to nepripadá. Najmodernejšie vysokopodlažné električky sú predsa 2xT3P. Kto to teda vymyslel, že radšej sa klíma namontuje do T6? Vekový rozdiel medzi väčšinou T3P (1987) a 1. sériou T6 (1991-1992) je iba 4 roky, avšak T3P sú po GO skrine a majú modernejšiu elektrickú výzbroj. 5 je naviac nových. Čiže by to mali byť práve T3P, ktoré by mali vydržať najdlhšie. Alebo niekto nerozmýšľa a berie to podľa typu, že T3 sú starší typ ako T6?
Ja som ja, hodnotiť môžem, čo chcem a keď sa ti moje injektívy (či injektíva ?) nepáčia, môžeš pokračovať v držaní slova a nechodiť sem. A Benčík robí záslužnú činnosť.
Mňa fascinuje, ako Dunčo nie je Dunčo, z infovojny nič neodoberá ale pristáva mu to v maili a priaznivci totality sa oháňajú demokratickou a slobodnou spoločnosťou, keď sa im to hodí.
Ale kde vás v mojom príspevku diskriminujem a zakazujem vám čítať články z uvedeného webu? Pre mňa za mňa, verte si čomu chcete a tomu, čo uznáte za vhodné. Ja som len vyjadril svoj názor a za tým si proste stojím. Či je lepšie sa k tomu nevyjadriť a udeliť mínusku? Ja mínusky nezvyknem dávať, radšej sa vyjadrím v reakcii na príspevok... A tiež nemôžem povedať že by som mal vytipované médiá, ktorým by som plne dôveroval, ale niektoré médiá (spomínaná infovojna) proste nemôžem brať seriózne, lebo, áno viem čoho všetkého sú schopní...
@230667: tu by som ako najväčší problém videl spôsob, akým to bolo prezentované ľuďom. ˝Vallo dal dopravný podnik Vadalovcom˝ - je takýto nadpis v poriadku? A takto to bolo prezentované ľudom, ktorým prišli spomínané maily. Vlastne celý ten článok je písaný v takomto duchu, dalo sa to napísať úplne inak. Preto je na mieste riešiť aj autora blogu, ktorý má zjavne problém so svojou identitou.
Prvá časť príspevku je už off topic, tak snáď nebude treba v tejto diskusii ďalej pokračovať. Vďaka.
Nikto ti nevyčíta že to čítaš. Ale nediv sa že ťa nikto neberie vážne ak opakovane dokazuješ že nemáš ani len základy kritického myslenia a schopnosti analyzovať zdroje.
Nie som si az tak isty ci mal pravdu s drahsimi busmi... Teda ano, boli drahsie, ale:
a) Vobec nie je zrejme ci s tym Rybansky ma nieco spolocne.
b) Neda sa proste zobrat dve ceny, prepocitat na kus a je vybavene. Treba zohladnit veci ako je vybava (Bratislava uz dlhsiu dobu obstarava vsetky busy vo vysokej vybave - co je samozrejme spravne, aj ked to ma dopad na cenu), objem zakazky (vacsia zakazka = vacsia zlava), alebo podmienky (udrzba, zaruka a podobne). Nechcem tvrdit ze sa tam nic nekale nedialo, ale vyzaduje si to hlbsiu analyzu nez nahodne nabuchanie cisel do Excelu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.