Plán je fajn,len ako sa hovorí už včera bolo neskoro.
Kým začnú montovať tie klímy "dodatočne" bude aj po lete.
Súťaž na vozy by už mohli vypísať nech do budúcej jari už jazdia prvé nové kúsky.
Len sme na SK a tu všetko akosi dlho trvá.
Ak si nepostrehol Vallove a magistratne FB:
Plany: ( vsetko np klimatizovane)
2020 80 klbakov, 4 mikrobusy
2021 50 solo 12m, 16 2klbovych tbusov
2022 100 klbakov a 30 elektriciek
+ domontovanie klimy do 70 klbakov ( asi stare nb18) a 29 dvojiciek ( asi t6)
Ironia celej nocakovej paniky je ze ten incident sa neudial na nocaku... A tiez ze zrovna na N72, ktora je asi najhorsi nocak (povedal by som dokonca ze jediny skutocne problemovy) kamery nie su
Zobral si mi to z úst...Nakolko spomínane vozy sú bez uzatvoriteľnej kabíny pre vodiča.Čo po udalostiach ktoré sa odohrali v Dúbravke nechcú v DPB viac riskovať,lebo aj na nočáky teraz chodia 95% vozy s kamerami.
Ale takú hoc ktorú delenú isto môžu.
Jednoducho malo by sa kúpiť aspon 100 vozov s klímou 30 ks 12m a 70ks 18m a bol by pokoj,klíma skoro všade.
S takýmto stavom ako je sa toho veľa vyšachovať nedá.Všetci chceme klímu,žial realita je teraz inde.
Secondhandy sa kupili kvoli X5 a doplneniu vozoparku v segmente klbaky.To vsak neznamena ze tam musia byt nasadene. Vzhladom na ich vek a aj mensi pocet dveri su vhodne prave tam kde aj su zatial. No MANY 4dverove zase moze byt aj inde z 2dp ...delene 88,96,78 atd.
3 vykricniky.
Nehádam sa,v niečom máš pravdu len v špičke to vždy vychádza takto ako som písal a to hovorím o stave teraz po novom/výlukovom stave ale stávalo sa to aj pri bežnej pred výlukovej výprave.
Išlo iba o nápad ako počas 18tich mesiacov minimálne,vyhovieť cestujúcim do KV aj Centra aby mali klimatizované vozy v premávke.
Lebo paródia na klímu napríklad dnes na X5 je úplne otras.Kompresory hučali,fúkal vlažný vzduch skôr teplý,pootvárané okná a autobus sa ledva hýbal z križovatky alebo zastávky.
Výkon vozu oničom a klíma iba na nálepke "vozidlo je plne klimatizované".Postreh dnes 1842,2843,2848,2845 tuším.
A mohli by aj číselne rozdeliť spoje na Borskú lebo nikto nečíta "cieľ" a na Borskej potom problém vysadiť cestujúcich.Osobne chápem tie vložené spoje len pohodlnosť ľudí je v dnešnej dobe na 1.mieste.
Niekto to tu riešil,že spoj na Borskú označiť X6a alebo tak nejako a X5 do Dúbravky.Lebo utekáči nepozrú,že tento ide len tam a tam...
Z hľadiska klímy by to šlo. Avšak dobiehanie 83 a 84 je hlavne o technike jazdy vodiča (o čakaní dobiehajúcich a stihnutí / nestihnutí zelenej/červenej). Lebo väčšinu trasy majú spoločnú a tým že tam jazdia rovnaké typy vozidiel, z rovnakej vozovne teda často aj tí istí vodiči aj 83 a iný deň aj 84, tak sa vytvára najlepší predpoklad na pravidelné dodržanie intervalu (a zvýšila sa kapacita spojenia Dúbravka - centrum autobusmi, ktoré je teraz atraktívnejšie kvôli prestupom X5/X6 a trasovaní X6 v centre).
Keby ostal stav doteraz, teda bez navýšenia kapacity že by na 83 ostal MBCC a na 84 sorky, tak práve odlišné jazdné vlastnosti odlišných typov vozidiel pri dlhej trase spoločnej dávali predpoklady na dobiehanie sa.
Ok,nehadam sa nehovoril som,že to nie je dobrý nápad súbežne,len som hovoril,že v DPB to neradi počujú(o súbehu).Istého času keď sa rušila L34 a predlžovali L84 do Dúbravky bolo veľmi veľa argumentov zo strany DPB že to je zbytočné a podobne.Vtedy ešte chodili "merači-počítári" cestujúcich priamo v teréne,vtedy ešte neboli tie NB18 Eu6 s tými čidlami na počítanie.Vždy natrafili na Dúbravský vláčik v špičke 83+84 za sebou 84 vždy ako druhá minimálne vyťažená aspoň v úseku po najviac Aupark.Nejako sa to vtedy utriaslo,zredukovali sa intervaly oboch liniek,že aspoň v sedle to vychádza na preskačku v polovici intervalu.
Každopádne zdravé návrhy by som adresoval určite na odbor dopravy v DPB alebo niekomu z dopravy na Magistráte.Ak chcú ľudí postupne prenaučiť z IAD na MHD treba spoje čo najviac hlavne "logicky" skoordinovať.
Miesto na aspoň provizórnu zastávku pri Chatamovi smer K. Ves pre jednu električku je na úrovni zastávky autobusov, lebo zastávková nika je tam nadpriemerne široká (je tam v podstate pol pruhu navyše). Lenže sú tam dve zásadné "ale":
- Vodič električky by pri vjazde do križovatky (z tunela do esíčka) nevidel, či môže pokračovať - nebolo by možné splniť pravidlo, že do križovatky môžeš vojsť iba ak môžeš pokračovať ďalej
- Bol by problém, ako na tú provizórnu zastávku chodcov dostať - neriadený prechod neprichádza do úvahy a vybudovať tam prechod riadený by bolo drahé a trvalo by to dlhšie ako samotná výluka
Skracovat L70 po Kosicku je rovnaka kravina ako skracovat L32 po Molecovu/L94 po Zochovu/L31 po Kollarko/L202 po Ruzovu dolinu - iba zbytocny soto prestup navyse pre "kvazi prestupny system", ktory ide proti hociakej logike.
Linka sa ma skracovat, ked konci pri nosnom systeme (v nasom pripade elektricka) alebo pri vyznamnom bode s dobrym prestupom (ktorym Kosicka momentalne nie je).
Dalej L29 nie je dostatocne kapacitna linka, aby nahradila L70. Prave naopak, ich skoro rovnake intervaly su skvelou moznostou ako ich upravit tak, aby sa doplnali. Zaroven ti tam rastu velke biznis centra a kym tam nebude elektricka v akejkolvek forme, posilnenie tam je len a len plus.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto
Plany: ( vsetko np klimatizovane)
2020 80 klbakov, 4 mikrobusy
2021 50 solo 12m, 16 2klbovych tbusov
2022 100 klbakov a 30 elektriciek
+ domontovanie klimy do 70 klbakov ( asi stare nb18) a 29 dvojiciek ( asi t6)