Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #230605:
Ojazdené vozy zo zahraničia sa nekúpili výhradne na linku X5 !!!
Pochybujem,že ak by aj áno bolo by to dosť čudné a blbé mať 3 dverové kĺby na linke kde stojíš každých cca 500metrov.
Kupovalo sa to ako náhrada za Karosy na L59 a 75.
Na L59 kľudne môžu byť 3 dverové Solarisy,nemá toĺko zastávok,čiže na Expresnú linku postačuje.Ešte by som si ich vedel predstaviť aj na L92 ktorá tiež je Expresná linka kde aj kedysi jazdili MB z Nitry ktoré boli v prenájme.Ak by v Petržalke vymenili aspoň SOR NB18 euro6ky za Solarisy alebo MAN-y potom by sa dali dať klímované NB18 vo väčšom počte na X5.
Je málo vozov s "fuknkčnou" alebo "vôbec-obsahujúcov" klímov vo vozoch.To sú tie bývalé nákupy za bývalých vedení Magistrátu cca 8-10 rokov dozadu kedy asi nevedeli,že v roku 2019 bude cez deň aj 37 stupňov a ľudia by sa radi odviezli "kultúrnym" spôsobom z/do práce a podobne.
Som zvedavý ako budú chladiť tie "DORÁBANÉ" klímy v určitých A-busoch.Jeden čas sa mi marí,že ich aj výrobca počas záruky chcel "dorábať" za tzv.1€ ale neviem prečo k tomu nedošlo...
Reakcia na: birch #230610:
Možno by to šlo ale zase by vznikol súbeh L70 a L29 v jednom dosť dlhom úseku o ich liniek.
L70 by tým pádom mohli skrátiť po Košickú kde by bola priebežná konečná a cez Prístavnú späť do Biskupíc.Samozrejme teraz odklonom a po dostavaní cez odbočenie z Pristavnej na Slovnaftskú.
Pomohlo by to aj odlahčeniu obratiska pod mostom SNP kde už teraz je dosť husto aj vďaka prestupnému terminálu Regio,Blaguss a pod.
Ak by bol grafikon vymyslený s dobrou nadväznosťou medzi L70 a L29 niekde v okolí Košickej nebolo by to a škodu.Len P.Biskupiciam by zanikol priamy spoj pod Most SNP a duplicitné úseky liniek v DPB nejako netolerujú vznikol by nárast vzkm ktoré by mesto "ťažko" platilo.
Dúfam,že ma znova neukameňujete mínuskami na môj príspevok.
Dnešná skúsenosť z ranného cestovania z Dúbravky.L83+84 sú všetky MB capacity ale vec sa má tak,že dnes som si všimol pekné vláčiky Mercedesov za sebou.Interval v špičke 4 min.,no pri nabraní meškania sa lepia za sebou v podstate až po Hálovu v Petržalke.
Všetky MB sú klimatizované za normálnych podmienok ale väčšinou prvý voz ako tak naplnený a druhý za ním relatívne prázdny.
Na X5 sú iba niektoré klimatizované aj to paródiou na klímu zn.SOR oproti MB.Tak som nad tým rozmýšlal,že kľudne sa mohla urobiť výprava na X5 s MB a L84 mohla ostať v zložení SOR nb18 lebo počas týchto horúcich dní vypravovať plne klimatizované vozy iba na prevažne jeden smer je dosť sebecké.L84 výprava=13 vozov a L x5 =12 vozov.Tým pádom by sa dalo vozy vymeniť 84 medzi x5 a boli by spokojné obe strany cestujúcich.
V podstate z klímoveho X5 rovno do klímovej Eliny x6,hneď by sa komfort istotne zlepšil.
A z Dúbravky interval 4 minúty špička a sedlo 10 minút čiže každý druhý spoj zo smeru SAV,Patrónka by bol klimatizovaný ak by vyšlo aj NB 18 s klímou tak skoro každý spoj s klímou.
A tým,že idú prázdniny a dovolenky toľko ľudí sa voziť jedným smerom nebude.
Len takýmto štýlom isto na Magistráte nešli.Za aspoň porozmýšlanie by to stálo.
Čo myslíte???
Reakcia na: martinah #230622:
Mno, tak sa na to pozrime. Blogger s uctom zalozenym vcera, bez ksichtu, fake meno, priebezne maze vsetky komentare, ktore jeho genialne dedukcie vyvracaju a navyse je na Pravde. Doveryhodnost jak hovado.
Reakcia na: JerryBA #230608:
Vyberám z 513/2009
§ 3

(1) Obvod dráhy tvoria pozemky určené na umiestnenie dráhy a jej súčastí, ktoré sú potrebné na prevádzku dráhy a na dopravu na nej. V pochybnostiach o tom, ktoré pozemky patria do obvodu dráhy, rozhodne špeciálny stavebný úrad na návrh prevádzkovateľa dráhy.
(2) Obvod dráhy zriaďuje špeciálny stavebný úrad v stavebnom povolení alebo stavebný úrad vo vyvlastňovacom rozhodnutí. Obvod dráhy vzniká dňom právoplatnosti stavebného povolenia alebo vyvlastňovacieho rozhodnutia.
(3) Obvod dráhy je vymedzený zvislými plochami vedenými na pozemok. Ak z rozhodnutia podľa odseku 2 nevyplýva inak, obvod dráhy je tri metre

a) od vonkajšieho okraja telesa železničnej dráhy a stavieb, konštrukcií a pevných zariadení, ktoré sú jej súčasťou, ak ide o železničnú dráhu,
b) od osi krajnej koľaje električkovej dráhy, od krajného nosného alebo dopravného lana lanovej dráhy alebo od krajného vodiča trakčného trolejbusového vedenia, najmenej však 1,5 metra od vonkajšieho okraja súčasti dráhy; to neplatí, ak ide o električkovú dráhu alebo trolejbusovú dráhu, ktorá vedie po ceste alebo miestnej komunikácii (ďalej len „cestná komunikácia“).
(4) Obvod dráhy zaniká dňom právoplatnosti rozhodnutia o zrušení dráhy.

§ 4
(3) Prevádzkovateľ dráhy je povinný trvalo zabezpečovať obvod dráhy a priechodný prierez dráhy v stave, ktorý neohrozuje dráhu a jej súčasti, ani dopravu na dráhe, a predchádzať ohrozeniam prevádzky dráhy. Na tento účel je prevádzkovateľ dráhy oprávnený vyzvať vlastníka alebo užívateľa nehnuteľnosti v obvode dráhy, aby okliesnil alebo odstránil v nevyhnutnom rozsahu prekážajúce stromy a kry a odstránil spadnuté stromy, kamene a predmety, ktoré sú ohrozením prevádzky dráhy alebo niektorej jej súčasti alebo ohrozením bezpečnosti a plynulosti dopravy na dráhe. Ak vlastník alebo užívateľ nehnuteľnosti neuposlúchne výzvu prevádzkovateľa dráhy a hrozí bezprostredné nebezpečenstvo pre prevádzku dráhy alebo pre dopravu na dráhe, prevádzkovateľ dráhy je oprávnený sám vykonať tieto činnosti v nevyhnutnom rozsahu po upovedomení vlastníka alebo užívateľa nehnuteľnosti.

To len na margo toho, že niektorí na Facebooku už pripravujú vatru na hranici a zapaľujú fakle. A áno, tiež som k tým stromom mal citový vzťah.
Ďakujem za názory, aj keď diskusia sa ubrala trochu inak ako som čakal. Mne nešlo o to, že iné alternatívy neexistujú, ale že sú časovo zdĺhavé a po novom vyžadujú viac presunov / prestupov. A zároveň sa domnievam, že na tej trase je dostatočný dopyt.

Časy podľa CP bez zohľadnenia čakania na zastávkach:
- Novohradská - Malá scéna - Lafranconi: 12 minút
- Novohradská - Malá scéna -> pešo -> Šafárikovo nám. - Lafranconi: 17 minút + peší presun
- Novohradská - Americké nám. - Nám. SNP - Lafranconi: 21 minút
- Novohradská - Rajská -> pešo -> Nám. SNP - Lafranconi: 15 minút + peší presun
(Novohradskú a Lafranconi berte ako prestupné uzly)

Trasa cez Rajskú alebo Americké nám. je časovo dlhšia a aj tak je vidno, že ju využívate - práve preto, že na najkratšej trase nie je dostatočná ponuka.
Preto som chcel navrhnúť iné spojenie, ktoré by urobilo trasu cez Malú scénu pre cestujúcich atraktívnejšou, keďže interval L70 vrátane jej častého meškania nie sú dostatočné. Zároveň som chcel využiť buspruhy na Košickej a minimalizovať čakanie v zápche na Prievozskej, preto trasa len po Turčiansku. A nenavrhujem novú linku ale predĺženie L29 preto, lebo v špičke na nábreží bude stáť bez ohľadu na to, či pôjde z Novohradskej alebo od Nového SND.
Reakcia na: david1 #230620:
Ale celková trasa je dlhšia minimálne o 2-3 min.
Reakcia na: birch #230610:
Oveľa lepšie spojenie Prievozskej s Karlovkou bolo 202/212 a komfortný prestup na Americkom nám. na 4/9. Minimálne čakanie. Teraz teda pribudol jeden prestup lebo na americkom sa dá prestúpiť iba na 4, takže potom ešte treba prestup na nám SNP.
Reakcia na: Pe67 #230619:
Z Malej scény som myslel skôr ísť na hustú X6 zo Šafka.
Ako bonus máš klímu a určite si aj sadneš..
Reakcia na: david1 #230616:
Určite takto už nepôjdem. Tento prestup som skúšal a vždy som tam čakal na 29ku cca 10min. A to pritom poobede majú linky 70 a 29 rovnaký 12 min.interval. Z práce idem tak aby som na x72 čakal cca 2min. Na linku 70 sa nedá takto načasovať, nakoľko vzhľadom na jej trasu z Biskupíc chodí všelijako a pri Malej scéne to ani na 29ku nevychádza.
Reakcia na: Pe67 #230615:
X72 na NamSNP docasne , tie 4 odchody za hodinu este hadam pojme NamSNP . A kludne tocit az na Sulekovu a 208 zrusit . Solo vozov mame dost.
Oprava odstavenych 5 ceskych autobusov vyjde drahsie ako 11 jazdenych busov
https://www.crz.gov.sk//index.php?ID=4061868&l=sk
Reakcia na: Pe67 #230615:
To už môže ísť aj s prestupom na Malej scéne. To je určite bližšie ako z Rajskej.
Reakcia na: birch #230610:
Z Prievozskej chodím x72 na Rajskú, prejdem pešo ten kúsok na nám.SNP a odtiaľ x6 smer KV. Tento spôsob sa mi najviac osvedčil.
Reakcia na: Technopol #230613:
To je asi jediné čo by sa dalo spraviť, ale má to kopu nevýhod a ide to proti celému konceptu hustých intervalov na jednej linke namiesto rozbíjania do viacerých.

brosk: Podľa mňa tam na to nie je miesto.
Reakcia na: 810zssk #230611:
Polovicu X6 viesť v centre protismerne?
Reakcia na: 810zssk #230611:
Neslo by teoreticky zriadit zastavku pri tuneli, kde by bol mozny prestup medzi L4 a X6 smer molecova? Stale by tam boli prestupy, ale elektricky by mali chodit kazdu chvilu, teda by to nebol taky problem a nebolo by potrebne ist z nabrezia do Karlovky obchadzkou cez Kapucinsku
Reakcia na: birch #230610:
Celkovo je veľký problem cestovanie z Mosta SNP do Karlovej Vsi, mám pocit že toto je jediná vec ktorú sa nepodarilo podchytiť. Ale samého ma žiadne riešenie nenapadá.
Ahojte, chcel by som vediet vas nazor na navrh zmeny trasovania:

V suvislosti s vylukou elektriciek v Karlovej Vsi sa este viac skomplikovalo cestovanie medzi oblastou Gagarinovej / Prievozskej a Karlovou Vsou.
- Pri doterajsom trasovani davalo zmysel v smere do Karlovej Vsi nastupit alebo prestupit na Prievozskej na L70 a z nej pod Mostom SNP na elektricku. Uz toto bolo vzhladom na frekvenciu L70 nedostatocne, ale este ako-tak bola dlhsia alternativa aj cez Rajsku alebo Kollarovo / Americke nam., aj ked v praxi sa aj tak vyplatilo pockat na dalsiu sedemdesiatku.
- Pri sucasnom trasovani je to este komplikovanejsie, nakolko smerom do Karlovej Vsi treba z L70 bud treba prestupit pri Malej scene, prejst peso na Safko a elektrickou si urobit okruh cez Kapucinsku, alebo sa spod mosta SNP odviezt dalsim autobusom trebars na Lafranconi a potom prestupit na elektricku a dalej na X5. Alternativa s X72, L202 a L212 vyzaduje teraz este dlhsi presun a/alebo prestup navyse.

Moj navrh by bolo predlzit L29 z D.N.Vsi od Malej sceny po trase L70 po zastavku Kosicka (prestup na trolejbusy) a odtial dalej po ul. Mlynske Nivy poza Apollo business centrum cez kruhac na Turciansku ulicu, kde by bola konecna medzi budovami Apollo BC1 a Apollo BC2 v pravom pruhu: https://goo.gl/maps/uxwLN6M6tMhqgXvb9
Je tam miesto na dve sola / jeden klbak, socialka by bola mozna po dohode v niektorom z business centier. Ak by bolo treba, mohlo by sa vyhradit parkovanie pre busy aj na parkovisku za Apollo BC1 na sposob konecnej Avion Shopping Park.
Na ceste naspat by autobus z Turcianskej odbocil dolava na Prievozsku, zastavil na Novohradaskej (prestup z trolejbusov) a pokracoval po trase L70 smer D.N.Ves.

Co si o tom myslite?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.