Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mhr1 #231457:
a neviem ci si uvedomujes, ale BA sa nachadza na hraniciach 3 statov... a ked prejdes kusok vedla do AT, tak ceny v obchodoch su +- podobne, ale prijmy aj malo vzdelaneho obyvatelstva zasadne odlisne... a pristupom ze vodici maju byt ticho, lebo ved vedecky pracovnik na SAV ma menej je cesta k tomu, ze sa toto ani nikdy nezmeni.... (maximalne tak povedie k tomu ze vsetci co mozu a chcu pracovat tak odidu a posledny nech zhasne...)
Reakcia na: MatejBA #231459:
Vodič MHD je niečo ako v IT first line support, ten žiadne trendy študovať nemusí.
Reakcia na: 3pa3ck3 #231458:
Nie je moc ideálne porovnávať priemerný plat vo všetkých odvetviach.
To by tvojou logikou mali začať štrajkovať napr. predavači , učitelia , zdravotné sestry či upratovačky.. nech im to dorovnajú na priemerný plat.
Reakcia na: Mhr1 #231457:
Offtopic: to je chyba fungovania štátu, že nevie zaplatiť VŠ vzdelaných a kvalifikovaných ľudí.
Reakcia na: 3pa3ck3 #231458:
Tak sa vykaslem na pracu v IT sektore a namiesto riesenia zlozitych problemov a neustaleho studovania novych trendov pojdem tocit volantom 😃 Vsak vacsina IT Juniorov a supportakov ma vyrazne pod priemer platov vodicov v BA.
Reakcia na: Mhr1 #231457:
V Bratislave je priemerný plat vyše 1 600 eur

https://www.etrend.sk/ekonomika/priemerna-mzda-v-bratislave-je-vyse-1-600-eur-v-prahe-zarobia-este-viac.html

Druhá vec je, že pokiaľ sú vodiči ochotní odísť do zahraničia pracovať za viac, tak ich DPB musí nejakým spôsobom motivovať (aj finančne), aby ostali tu.
K platom vodičov. Neviem, či si to vodiči uvedomujú, ale priemerný plat v tomto štáte je tesne nad 1000 €. Plat 1400 € je potom vysoko nadpriemerný. Vysokoškolský asistent s vedeckou hodnosťou PhD odchádza vo veku 62-63 r. do dôchodku s platom 1100 €. Plat 1400 € je plat docenta na vysokej škole a profesor má iba o trochu viac. Rád by som videl štát, kde má vodič viac ako vysokoškolský učiteľ! Nie je možné porovnávať plat vodiča na Slovensku s platom vodiča napr. v Nemecku. Jasné, že ten nemecký má podstatne viac, ale podstatne viac tam majú aj učitelia atď. Dôležitý je pomer platov v jednotlivých profesiách a ten na Slovensku vyznieva vysoko v prospech robotníckych profesií.
Reakcia na: trolejbus6207 #231455:
Nie je to ale žiadna novinka, akurát sa chytili posledného vyjadrenia predstaviteľov mesta, ktorí potvrdili svoj postoj. Jediné mesto na Pobaltí, ktoré výrazne investuje do zachovania trolejbusov, je Kovno. Počnúc parádnou údržbou vozidiel, končiac kompletnou obnovou vozoparku a výmenou trolejového vedenia v centre mesta.
Koniec trolejbusov v Rige?

Podla http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2019/8/21/trolejbusy-v-rize-v-ohroen je ohrozená ďalšia veľká trolejbusová prevádzka v bývalom Sojuze... Ak to nastane, bude k dispozícii veľa nízkopodlažných trolejbusov plus podľa informácií v článku z Plzne neodobrané nové 27Tr
Reakcia na: 810zssk #231453:
mohol by si mi prosím ako laikovi objasniť, čo alebo kto je Hitka ? a poprosím aj bližšie info o odborovej organizácii / odborových organizáciách (asi ich bude viac) v rámci DPB a.s. ... aspoň budem lepšie rozumieť niektorým odpovediam .... vopred ďakujem
Reakcia na: Miro #231445:
Niekto Hitkovi nezaplatil všimné?

Fakt som zvedavý koľko oviec mu na toto skočí.
Reakcia na: Peon #231446:
Keďže si bol na stanici, tak si mohol vidieť prevádzku, odsuny súprav a aj to, či sú chodníky v koľajisku.
Reakcia na: Peon #231439:
Ja , keď idem s S65 tak S55 je normálne pri peróne buď č.1 alebo 2.
Ľudia väčšinou už sedia vo vagóne.

Logicky by mali byť na spoločnom pre jednoduchší prestup. No nie je to tak vždy.
Možno bola akurát údržba na niektorých kolajách tak S55 posunuli inam , aby neblokovala kolaj.
Reakcia na: Miro #231445:
To bude snáď prvý štrajk po zvýšení platov v histórii. Snáď tých štrajkujúcich vodičov nebude viac ako počet záloh. 😂
Reakcia na: Joyki #231441:
Niekedy odpoveď tuším a len sa uisťujem, ale tomuto odstavovaniu súpravy z S55 mimo stanice ŽST Nové Mesto počas dňa nerozumiem. Tvoja reakcia ma nepotešila. Práve od Teba Joyki alebo napr. od S499 som očakával zaujímavý príspevok k tomu (tak ako v minulosti).

Pred zopár týždňami som plánoval do diskusie v sekcii Transport pridať nejaké moje postrehy (zaujímavosti) z S92 a presmerovanej 910, ktoré nie sú nikde zverejnené aj s nejakými fotkami. Asi dobre, že som si to nakoniec rozmyslel - aj keď otázok z mojej strany by tam bolo málo. Tak iba v skratke: S92 považujem po dopravnej aj tarifnej stránke za zaujímavú (iba 0,60 € / 16 kč jednosmerne) a bude mi chýbať aj keď na slovenský Os nejako nenadväzuje. Pri presmerovanej 910 ma prekvapilo kade v ČR ide a privítal by som obsluhu ŽST Skalica pri zachádzke vždy keď ide okolo (aj keby tam 2-krát mala zastaviť), aby nebol prestup na slovenský Os tak natesno.
Dnes ráno konečne kontrola dodržiavania jazdy v BUS pruhu z Brnianskej na Patrónku (pred križovatkou s Patrónkou) mestskou políciou. 🙂 Dúfam, že to nie je len náhoda. Boli tam minimálne hodinku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.