Akékoľvek prozákaznícke chovanie, ktoré prináša viacnáklady, musí niekto zaplatiť. A nič na tom nezmení zlostné dupanie nožičkou "ale ja to tak chcem".
Zlosuk tie cesty len organizuje. Na tieto hardcorove denne otocky uz som prilis stary Ale hej, za mladsich cias jednodenna cesta zahrnajuca suhrnne 8-9 hodin cestovania bola normalka.
Áno, o hodinu a pol po prílete, to nie je 15 minút. Inak žiadna normálna firma nepoženie zamestnancov na trojhodinovú poradu do Londýna častejšie ako trikrát za rok, na to máme Teams, Vidyo a podobné nástroje.
Tú efektivitu trojhodinovej porady v Londýne totiž musíme vidieť takto: V priemere hodina cesty na letisko, hodina na prechod formalitami, hodina a pol v lietadle, hodina cesty z letiska do centra a po porade to isté. Takže deň je zabitý tak či tak. Ja napríklad lietam pravidelne pracovne do Rotterdamu (resp. na Schiphol + vlak do Rotterdamu, keďže Transavia už mi priamo nelieta) a vždy aspoň jednu noc, či už pred alebo po meetingu, trávim tam, lebo inak by som aj tak ďalší deň bol v práci nepoužiteľný.
Bod 1 nezodpoveda realite... Ranny let na LHR a meeting niekde v meste o hodinu a pol neskor je uplne bezna prax (teda bola pred pandemiou). Hej, obcas to nevyjde. Ale vacsinou ano a jednoducho to pre normalne fungovanie firmy byva absolutne nevyhnutne. Nemozes pravidelne kvoli trojhodinovej porade zakazdym platit hotel a nutit zamestnanca spat mimo svojho bydliska (na rozdiel od Ikeho predstav totiz ona situacia nastava ovela viac ako tri krat za rok).
Áno, konkrétne "korytor" Bratislava - Trnava - Žilina je totálne zmršený na nižšiu priepustnosť, než pred reko, keďže modré gumy si pri plánovaní rezali pod sebou konár a tvrdili, že to stačí, lebo vtedajší pokles intenzity dopravy na železnici bude pokračovať až po samozánik.
Ešte doplním, že z profesionálneho hľadiska by som mal byť proti prednosti prímesta, keďže kvôli nemu stoja aj naše vlaky, ktoré inak podľa ZoD a D1 majú prednosť pred všetkým okrem EC/IC a Ex.
No vidíš, ja mám z východu presne opačnú skúsenosť - keď meškal Hernád z Budapešti dve hodiny, tak osobák (či Zr, to už si nepamätám a hľadať to nebudem), ktorý v reále robí tá istá súprava, odišiel náhradnou súpravou a cestujúcich z Hernádu modré gumy proste nechali vyhniť v Košiciach na prvé ranné vlaky. Na moje dotazy na preplatenie taxíka do Prešova (u ČD pri posledných spojoch štandard) alebo hotela v KE som si vypočul také výhovorky (napr. že keď mám lístok kúpený v Budapešti, má mi taxík preplatiť Magyar Királyi Államvasutak), že tam neostal jediný železničiar, ktorému by som hru bo nevynadal do kvintesencie modrogumnosti.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.