Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #98974:
spomínať dnes demokraciu v pozitívnom svetle mi nepripadá najrozumnejšie. Privádza ma do zúfalstva.

Zle. V Petržalke budete mať električku. Je to dobré a vhodné riešenie, najlepšie po povrchu na viacerých miestach s mimoúrovňovým križovaním a preferenciou. Vsio. Žiadne iné riešenie nie je momentálne vhodnejšie.

Že povedie po Starom moste ? Blivajz.

Že potom akosi chcú tú električku nahrádzať ? Lebo súdruhovia a hlavy brušerbelské namazané to akosi nedomysleli a keď to nedomysleli tak to aspoň skomplikujú ? A že železnice chcú odkrojiť z koláča čo sa dá ? No comment. Som len zvedavý čo z nich definitívne vylezie. Už teraz sa bavím z termínov a plakať budem nad zdrojmi.

Poviem Ti úprimne z vlaku nie som nadšený. Ono estakádne aj tunelové riešenie je v prípade Petržalky z há do es.
Tunel má horšiu dostupnosť, nazvem ho asociálnym z viacerých hľadísk, pasívna bezpečnosť, flexibilita a intervaly a hlavne náklady. To je za cenu nižšej hlučnosti a nižšiemu riziku stretu s iným druhom dopravy a chodcami slabá útecha. Čo tým chcem ale povedať je, že v rámci štandardov bude takéto riešenie nevyhnutné, len poukazujem na to, že vlak v Petržalke je nešťastný. Nebude dobrý, nie je vhodný.
Reakcia na: Papyr #99153:
Takto to raz robili aj na Hodzovom namesti, ked bol rozkopany smer z nam. 1. maja na Stefanikovu a jazdilo sa do protismeru - palice sa pocas jazdy prekladali na protismernu stopu, ktora je tam dost daleko, takze musel par metrov prejst zotrvacnostou
Reakcia na: Ike #99117:
Vo velkej nudzi a pri potrebe skutocne operativneho pouzitia neexistujucej trolejovej stopy moze (pocas trvania mimoriadnej udalosti) na dotycnej krizovatke postavat pouceny pracovnik, ktory bude vytrolejovanie a natrolejovanie prechadzajucich vozidiel robit rucne. Parkrat takto praktizovane v Presove na Trojici (odpojena vratna stopa) pri vylukach - typek v 5 km/h rychlosti zlozil 15Tr-ke palice a po zastaveni ich znova nalozil, ale uz na inu stopu.
Reakcia na: S499.1023 #99140:
Teraz uz vyzera inak, tramvaj tam nie je, trolejbusy vsak maju zapojene aj tie stopy, ktore na tej fotke este zapojene nie su. Tohto roku by sa ta krizovatka mala menit na kruhac, ktovie ako to tam bude visiet vo vzduchu.
Reakcia na: Ike #99122:
tak toto vymyslel Marcelooo? ?
Reakcia na: enumaelish #99149:
Odbočka "z hora Karadžičovej" (to mi trvalo, než som to prežul a pochopil, čo píšeš, to nemôžeš napísať "od ASMN na Amerikánskuju ploščaď"?) supluje trasa cez 29. augusta. Ďalšie dve odbočky supluje križovatka Záhradnícka - Svätoplukova. Bolo by síce pekné tam mať tie odbočky, čo zmieňuješ, ale zavesiť pre nejaký občasný odklon do vzduchu pár miliónov, to by sa mi nepáčilo, najmä vo chvíli, keď máme v sieti ešte také historické relikvie ako križovatka Záhorácka x Pri Suchom mlyne. Ale kompromisné riešenie by som mal - zavesiť odbočné stopy bez výhybiek, na prekladačku, to by šlo.
So stavom stĺpov máš pravdu, je to zúfalé. Závesné siete sa projektoujú na ťah 1000 N, takže žiadna sranda to nie je a za svojho života už som bol svedkom pekných pár padnutí prežratých stĺpov.
Reakcia na: S499.1023 #99148:
jj, ale napr robiť odbočku z hora Karadžičovej na Záhradnícku smerom na Kollárko je somarina nie? Záhradnícka - Karadžičova smer Legionárska, Karadžičova zo smeru ASMN - Záhradnícka smer trhovisko a späť, Záhradnícka zo smeru Kollárko - Karadžičova smer ASMN by bolo fajn zatrolejovať nie? Koľko by to stálo, je to tak náročná investícia?

Ešte si všímam, že nie všade sú nosné stĺpy trolejového vedenia v ideálnom stave, tak ma napadá, že by sa malo s nimi dačo robiť a meniť za nové, a potom aj určite závesné mechanizmy pre trolejové vedenie, ktoré mi dakedy pripadá akoby sa malo každú chvíľu rozpadnúť. Koľko to už vydrží ten materiál bohužiaľ neviem a ani neviem aké sily tam pôsobia na to v akej miere aby som posúdil kedy čo opravovať ?
Reakcia na: enumaelish #99147:
Ja si, naopak, myslím, že odbočka zo Šancovej na Štefánikovu by zbytočná nebola, ani tá spojka Pražská-Kooperatívne námestie-Hbf. Ale tá sieť je dosť rozsdiahla a tých možností obchádzania je v globále pomerne dosť.
Reakcia na: S499.1023 #99126:
ok, priznávam, že odbočka zo Šancovej na Štefánikovu je zbytočná,alebo Štefánikova x Palisády ale mohla by existovať trolej po trase 32 (Hl.st. - SAV), tak by mohli spoje 201 zájsť v pohode pred záverečnou na stanicu a rýchlo výjsť von a robiť skrátenú trasu 32 po Pri Suchom mlyne a odtiaľ do vozovne pokračovať.
Reakcia na: Ike #99122:
Keby hento jazdilo v Petržke tak by to bola hanba teda. To ako keď sa príde do Carltonu ubytovať bezdomovec ?
Reakcia na: Ike #99112:
V určitých návrhoch sa uvažuje o trolejbuse z DD, cez Slávičie a po Mudroňovej a o nábreží neni ani chýru, tak neviem potom čo naozaj hrozí, že bude.
Reakcia na: 810zssk #99111:
keď si odmyslím manipulačku v Trnávke, potom Jelačičovu a jednu odbočku Karadžičova x Záhradnícka tak nejak viac možností sa u nás nenúka. Okrem toho za tých x rokov furt niesu v schopní vystavať druhú stopu na Patrónke čo vyznieva viac než komicky ?
Reakcia na: Ike #99122:
100 bodov...
Reakcia na: S499.1023 #99126:
Ale spojením aspoň tých križovaní spomenutých v #99137 by trolejbusové ZV mohli byť flexibilnejšie.

Mimoriadne i vopred plánované dočasné odklony trás liniek by sa mohli v niektorých prípadoch efektívnejšie spraviť (napr. tá 205-ka nie cez Jelačičovu).

A bolo by viac možností na výber pre prípadné budúce zmeny v linkovom vedení trolejbusov.

PS: Aká je to parno-vodná údržba?
Reakcia na: Ike #99131:
Krása ? ? ? ?
Reakcia na: Beus #99139:
No tak to by mohla byť skôr tá v Przni pri Mrakodrape, ktorá síce nemá toľko smerov pre trombelusy ale zato sa v tom ešte motajú aj električky... Prvá fotka tu: http://www.spvd.cz/?p=cz/plzen/vyvoj/trol3.html&m=cz/plzen/vyvoj/menu_vyvoj.html
Reakcia na: S499.1023 #99126:
"Najrozsiahlejšia mne známa je križovatka v Ostravepri Novej radnici, kde z ôsmich možných stôp chýba jedna." - to je tá, čo som o nej počul, že pri nejakej odbornej exkurzii bola miestnym sprievodcom komentovaná v štýle "Tak, pánové, a teď když se podíváte nad sebe, uvidíte sedm tun železa." ? 🙂
(NE)KRIŽOVANIA TROLEJBUSOVÝCH TRATÍ V BRATISLAVE

Re #99114 810zssk: No aspoň, že tak, ale to je nesystémové riešenie. ? Tam je však pomerne vysoké riziko poškodenia trolejového vedenia, však?

Zaujíma ma napríklad, či sa to neplánuje spraviť, aspoň to Šancová /Štefánikova, ale aj to priamo pod Hlavnou stanicou, aby sa z nej mohol dostať trolejbus napr. na Hodžovo nám. či na Kramáre.

A takisto by sa iste zišlo Karadžičova / Záhradnícka a Záhradnícka / Miletičova. Kde sú v Bratislave ešte takéto (ne)križovania trolejbusových tratí? Či toto sú všetky?
Reakcia na: Beus #99134:
diky 😃 samozrejme ze v tom tunely je zastavka napojena na vytahovy system R14

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.