Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #98540:
co vravis na TEZ? je to lahky vlak alebo elektricka?

z mojho laickeho nazoru dedukujem ze z hladiska cestujuceho rychla elektricka = lahku vlak...
problem je len technologicky, ale ten cestujuceho nezaujima (napajanie, typ kolajnic, vyhybky, signalizacia...)
Ak by bolo oficialne povedane, ze NS v Bratislave su autobusy, tak okamzite ziadam predlzenie L95 zo Safka cez nam. SNP, Stefanikovu na Hl.St. Dostupnost Petrzalky z centra a Hl.St by sa tym vyrazne zlepsila, zaujem cestujucich velky. Ale zial urcite sa najdu "spekulanti", vdaka ktorym ani v buducnosti nebude tento smer dobre obsluzeny.
Reply on: Marcelllooo #98540:
Nechcel som sa zapájať do tejto debaty, ale (nielen) tomuto vôbec nerozumiem:

Trasa NDS v Petržalke je až na malé variantné odchýlky v trasovaní už niekoľko desaťročí PROSTE DANÁ. Ako je KTORÉKOĽVEK z Tebou menovaných kritérií NDS ovplyvniteľné skutočnosťou, či ho bude zabezpečovať električka alebo ľahká železničná jednotka???

To jednoducho nechápem. Alebo napr. že ak to bude vlak, tak dochádzková vzdialenosť bude nižšia ako na električku?
Fotky z nového úseku metra IV.C2 Ládví-Letňany těsně před dokončením.
http://www.metroweb.cz/metro/IVC/IVC-stavba39/IVC-stavba39.htm
Reply on: Marcelllooo #98540:

Čo z toho električka nespĺňa? Najmä druhý bod ma zaujal, to je absolútny vrchol demagógie - to k zastávke "Marcelllooonds" budú 'ludia bežať, alebo ako bude k "Marcelllooonds" lepšia pešia dostupnosť ako k električke v tom istom koridore?
Reply on: TeBeCe #98533:
A to nie je tlačidlo dopytu na plošinu? Lebo v Prahe toto tlačidlo znamená, že má vodič prísť vyklopiť plošinu.
Suhlasil by som s marcelllooom ohladom NS a elektricky, len do miery, keby dodal ze v sucasnej podobe...

Pretoze v sucasnej podobne naozaj nema sancu byt elina NS.
Ak by sa ale nejakym sposobom zvysila premavkova rychlost, zabezpecila radiala, eliminovala koliznost, zriedili zastavky... tak si to viem predstavit 🙂
Reply on: Marcelllooo #98542:
"...preto hovorim, ze elina nemoze byt nosnym systemom pre Bratislavu a uz vobec nie jedinym."

Hmm, zaujímavé vyjadrenie. V ktorých mestách konkrétne majú viac ako jeden nosný systém?
Reply on: kecho #98535:
Tie červené sú u nás modré. ?
Reply on: Marcelllooo #98542:
Ale veď, pokiaľ viem, tak to aj je v skutočnosti plánované. Lebo veď si zober dnešné linky 95 a 99. 95 ide v podstate po trase pripravovanej električky a 99 tvorí akýsi nadväzný spoj k nej (a samozrejme aj k iným nosným linkám).
Reply on: Marcelllooo #98540:
Minimálne posledné dve kritériá Ti môže spĺňať aj električka.
Reply on: Marcelllooo #98543:

Do ktorej vozovne patrila? Do Juráka alebo do Krasňan? Aký typ to bol? Novší či starší? Veru,fičím tu na nich a o ničom neviem.. ?
Reply on: stevo #98541:
Samozrejme ze sa to neda preto hovorim, ze elina nemoze byt nosnym systemom pre Bratislavu a uz vobec nie jedinym. Preto treba dalsie subsystemy a konkretne navrhujeme trolejbusovy subsystem a doplnkovy autobusovy subsystem.
Reply on: Marcelllooo #98540:
co to znamena max 10 min (600m od trate) dostupnost? odkial? od vsadial? to sa neda. Keby isli Petrzalkou 2 elektrickove cesty, myslim, ze by sa dala Petrzalka kompletne obsluzit tymito 2 cestami, alebo jeden okruh. ❓
Reply on: Valec #98537:
Spomenme niektore:
- bezkoliznost
- max 10minutova pesia dostupnost (VUD uvadza max 8 min) = cca do 600 metrov od trate
- kratky cas pre cestu z lubovolnej stanice do lubovolnej

Nateraz len tolko.
Zmluvu o spolupráci pri výstavbe železničnej trate v úseku od Bosákovej ulice po Janíkov dvor v bratislavskej Petržalke by sa mali podpísať bratislavský primátor, minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a generálny riaditeľ Železníc SR v najbližších dňoch

http://bratislava.sme.sk/clanok_tlac.asp?cl=3748638
Davnejsie som tu pisal nieco ohladne stranky Google Transit (www.google.com/transit) a tym, ze by sa tam mohli pridat aj linky DPB.. Vtedy ma tu niekto odbil s tym, ze to nie je potrebne, pretoze to funguje len v Amerike. Teraz to uz ale davnejsie rozbehli aj pre Europu a myslim si, ze by to nebolo zle spravit pre BA. Ja by som sa napr. podujal, je tu ale problem, ze treba povolenie od DPB a ti neodpisuju.. Ma tam niekto nejaky specialny kontakt? ?
Reply on: Marcelllooo #98536:
"elektricka nesplna kriteria na to, aby bola nosnym systemom"

Môžeš mi uviesť, ktoré kritériá nespĺňa a prečo? Lebo ja ti tvrdím, že elekrička môže byť nosným dopravným systémom (viď napr. Brno, Ostrava, Záhreb....).
Reply on: Valec #98520:
Este raz. Nie je ucelom, aby vsetko chodilo len cez NS MHD.
Diverzifikacia dopravnych prudov je nielen OK, ale az vtedy je dopravny system optimalny.

Re #98521 Valec: To ze mesto medialne a marketingovo pertraktuje elektricku ako nosny system je sice skutocnostou, ale skutocnostou je aj to, ze elektricka nesplna kriteria na to, aby bola nosnym systemom.

MZP SR ziada dopracovat DUSku prepojenia a vlastnici bytov ako dotknuti ucastnici konani ziadaju realizaciu az finalneho variantu NS MHD. Vzhladom na fakt, ze teraz sa robi len projekt pre uzemko, plus konanie plus stavba a tak prvy termin kedy moze elina jazdit je prelom rokov 2012-2013 za predpokladu ze vsetko pojde ako po masle. Tak to fakt ze radsej pockajme este dva roky a mame finalny variant.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.