Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: stevo #99157:
Ľahký vlak? Ako pre koho. Pre V3S možno, ale keby 810-ka prešla napríklad teba, neviem či by si sa tak vyškieral ?
Reply on: stevo #99157:
Ten nas bude v plytkom tunelY takze to nebude vidno = v Bratislave prijatelne riesenie 😃 Co tam po tom ze zasype vsetkych cestujucich 😃
Otazocka pre kompetentnych:
KTO moze vyuzit skolsky spoj? Len ziak tej skoly pre ktoru je ten spoj zabezpecovany, alebo aj hocikto iny? Ako sa to preukazuje? Rad by som sa totiz niekedy zviezol v 1111...
Reply on: Marcelllooo #98974:
spomínať dnes demokraciu v pozitívnom svetle mi nepripadá najrozumnejšie. Privádza ma do zúfalstva.

Zle. V Petržalke budete mať električku. Je to dobré a vhodné riešenie, najlepšie po povrchu na viacerých miestach s mimoúrovňovým križovaním a preferenciou. Vsio. Žiadne iné riešenie nie je momentálne vhodnejšie.

Že povedie po Starom moste ? Blivajz.

Že potom akosi chcú tú električku nahrádzať ? Lebo súdruhovia a hlavy brušerbelské namazané to akosi nedomysleli a keď to nedomysleli tak to aspoň skomplikujú ? A že železnice chcú odkrojiť z koláča čo sa dá ? No comment. Som len zvedavý čo z nich definitívne vylezie. Už teraz sa bavím z termínov a plakať budem nad zdrojmi.

Poviem Ti úprimne z vlaku nie som nadšený. Ono estakádne aj tunelové riešenie je v prípade Petržalky z há do es.
Tunel má horšiu dostupnosť, nazvem ho asociálnym z viacerých hľadísk, pasívna bezpečnosť, flexibilita a intervaly a hlavne náklady. To je za cenu nižšej hlučnosti a nižšiemu riziku stretu s iným druhom dopravy a chodcami slabá útecha. Čo tým chcem ale povedať je, že v rámci štandardov bude takéto riešenie nevyhnutné, len poukazujem na to, že vlak v Petržalke je nešťastný. Nebude dobrý, nie je vhodný.
Reply on: Papyr #99153:
Takto to raz robili aj na Hodzovom namesti, ked bol rozkopany smer z nam. 1. maja na Stefanikovu a jazdilo sa do protismeru - palice sa pocas jazdy prekladali na protismernu stopu, ktora je tam dost daleko, takze musel par metrov prejst zotrvacnostou
Reply on: Ike #99117:
Vo velkej nudzi a pri potrebe skutocne operativneho pouzitia neexistujucej trolejovej stopy moze (pocas trvania mimoriadnej udalosti) na dotycnej krizovatke postavat pouceny pracovnik, ktory bude vytrolejovanie a natrolejovanie prechadzajucich vozidiel robit rucne. Parkrat takto praktizovane v Presove na Trojici (odpojena vratna stopa) pri vylukach - typek v 5 km/h rychlosti zlozil 15Tr-ke palice a po zastaveni ich znova nalozil, ale uz na inu stopu.
Reply on: S499.1023 #99140:
Teraz uz vyzera inak, tramvaj tam nie je, trolejbusy vsak maju zapojene aj tie stopy, ktore na tej fotke este zapojene nie su. Tohto roku by sa ta krizovatka mala menit na kruhac, ktovie ako to tam bude visiet vo vzduchu.
Reply on: Ike #99122:
tak toto vymyslel Marcelooo? ?
Reply on: enumaelish #99149:
Odbočka "z hora Karadžičovej" (to mi trvalo, než som to prežul a pochopil, čo píšeš, to nemôžeš napísať "od ASMN na Amerikánskuju ploščaď"?) supluje trasa cez 29. augusta. Ďalšie dve odbočky supluje križovatka Záhradnícka - Svätoplukova. Bolo by síce pekné tam mať tie odbočky, čo zmieňuješ, ale zavesiť pre nejaký občasný odklon do vzduchu pár miliónov, to by sa mi nepáčilo, najmä vo chvíli, keď máme v sieti ešte také historické relikvie ako križovatka Záhorácka x Pri Suchom mlyne. Ale kompromisné riešenie by som mal - zavesiť odbočné stopy bez výhybiek, na prekladačku, to by šlo.
So stavom stĺpov máš pravdu, je to zúfalé. Závesné siete sa projektoujú na ťah 1000 N, takže žiadna sranda to nie je a za svojho života už som bol svedkom pekných pár padnutí prežratých stĺpov.
Reply on: S499.1023 #99148:
jj, ale napr robiť odbočku z hora Karadžičovej na Záhradnícku smerom na Kollárko je somarina nie? Záhradnícka - Karadžičova smer Legionárska, Karadžičova zo smeru ASMN - Záhradnícka smer trhovisko a späť, Záhradnícka zo smeru Kollárko - Karadžičova smer ASMN by bolo fajn zatrolejovať nie? Koľko by to stálo, je to tak náročná investícia?

Ešte si všímam, že nie všade sú nosné stĺpy trolejového vedenia v ideálnom stave, tak ma napadá, že by sa malo s nimi dačo robiť a meniť za nové, a potom aj určite závesné mechanizmy pre trolejové vedenie, ktoré mi dakedy pripadá akoby sa malo každú chvíľu rozpadnúť. Koľko to už vydrží ten materiál bohužiaľ neviem a ani neviem aké sily tam pôsobia na to v akej miere aby som posúdil kedy čo opravovať ?
Reply on: enumaelish #99147:
Ja si, naopak, myslím, že odbočka zo Šancovej na Štefánikovu by zbytočná nebola, ani tá spojka Pražská-Kooperatívne námestie-Hbf. Ale tá sieť je dosť rozsdiahla a tých možností obchádzania je v globále pomerne dosť.
Reply on: S499.1023 #99126:
ok, priznávam, že odbočka zo Šancovej na Štefánikovu je zbytočná,alebo Štefánikova x Palisády ale mohla by existovať trolej po trase 32 (Hl.st. - SAV), tak by mohli spoje 201 zájsť v pohode pred záverečnou na stanicu a rýchlo výjsť von a robiť skrátenú trasu 32 po Pri Suchom mlyne a odtiaľ do vozovne pokračovať.
Reply on: Ike #99122:
Keby hento jazdilo v Petržke tak by to bola hanba teda. To ako keď sa príde do Carltonu ubytovať bezdomovec ?
Reply on: Ike #99112:
V určitých návrhoch sa uvažuje o trolejbuse z DD, cez Slávičie a po Mudroňovej a o nábreží neni ani chýru, tak neviem potom čo naozaj hrozí, že bude.
Reply on: 810zssk #99111:
keď si odmyslím manipulačku v Trnávke, potom Jelačičovu a jednu odbočku Karadžičova x Záhradnícka tak nejak viac možností sa u nás nenúka. Okrem toho za tých x rokov furt niesu v schopní vystavať druhú stopu na Patrónke čo vyznieva viac než komicky ?
Reply on: Ike #99122:
100 bodov...
Reply on: S499.1023 #99126:
Ale spojením aspoň tých križovaní spomenutých v #99137 by trolejbusové ZV mohli byť flexibilnejšie.

Mimoriadne i vopred plánované dočasné odklony trás liniek by sa mohli v niektorých prípadoch efektívnejšie spraviť (napr. tá 205-ka nie cez Jelačičovu).

A bolo by viac možností na výber pre prípadné budúce zmeny v linkovom vedení trolejbusov.

PS: Aká je to parno-vodná údržba?
Reply on: Ike #99131:
Krása ? ? ? ?
Reply on: Beus #99139:
No tak to by mohla byť skôr tá v Przni pri Mrakodrape, ktorá síce nemá toľko smerov pre trombelusy ale zato sa v tom ešte motajú aj električky... Prvá fotka tu: http://www.spvd.cz/?p=cz/plzen/vyvoj/trol3.html&m=cz/plzen/vyvoj/menu_vyvoj.html

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.