keď si odmyslím manipulačku v Trnávke, potom Jelačičovu a jednu odbočku Karadžičova x Záhradnícka tak nejak viac možností sa u nás nenúka. Okrem toho za tých x rokov furt niesu v schopní vystavať druhú stopu na Patrónke čo vyznieva viac než komicky ?
Ale spojením aspoň tých križovaní spomenutých v #99137 by trolejbusové ZV mohli byť flexibilnejšie.
Mimoriadne i vopred plánované dočasné odklony trás liniek by sa mohli v niektorých prípadoch efektívnejšie spraviť (napr. tá 205-ka nie cez Jelačičovu).
A bolo by viac možností na výber pre prípadné budúce zmeny v linkovom vedení trolejbusov.
"Najrozsiahlejšia mne známa je križovatka v Ostravepri Novej radnici, kde z ôsmich možných stôp chýba jedna." - to je tá, čo som o nej počul, že pri nejakej odbornej exkurzii bola miestnym sprievodcom komentovaná v štýle "Tak, pánové, a teď když se podíváte nad sebe, uvidíte sedm tun železa." ?
Re #99114 810zssk: No aspoň, že tak, ale to je nesystémové riešenie. ? Tam je však pomerne vysoké riziko poškodenia trolejového vedenia, však?
Zaujíma ma napríklad, či sa to neplánuje spraviť, aspoň to Šancová /Štefánikova, ale aj to priamo pod Hlavnou stanicou, aby sa z nej mohol dostať trolejbus napr. na Hodžovo nám. či na Kramáre.
A takisto by sa iste zišlo Karadžičova / Záhradnícka a Záhradnícka / Miletičova. Kde sú v Bratislave ešte takéto (ne)križovania trolejbusových tratí? Či toto sú všetky?
Dik ? ? ? ? A potom sa tam postavi elektricka a my budeme kyvat LoLovi ako jedinemu na truc jazdiacemu hypermodernymi jednotkami 810 po osmej generalnej oprave v plytkom tunelY do oblasti Niv a do Ziliny kde sa bude chodit ucit od "expertov" z vyskumneho ustavu domovnickeho co to vlastne je DEK (najrv domovy elektronicky kluc, potom dotykovy elektronicky kluc a nakoniec to vlastne ani nie je kluc, ale cely system )
To neviem, videl som ho len z diaľky, a bol to kraťas
Re #99122 Ike: ...a kvôli zlepšeniu adhéznych vlastností by to chcelo upraviť súpravu na 810+010+010+810+810+010+810 (takú som totiž už raz na Dolných Honoch smerom na Dunaszerdu skutočne videl) Ale inak úplne úchvatné, klobúk dolu (keby som nejaký mal)
Každá armatúra navyše predstavuje jednak peniaze a jednak potenciálny zdroj porúch, obzvlášť pri parno-vodnej údržbe.
Napr. obchádzka 205 cez Jelačičovu je úplne v pohode.
A prečo by mali ísť linky zo Šancovej do vozovne okolo hradu, keď môžu ísť cez Klamáre, mi tiež nie je jasné.
Je potrebné vybudovať niektoré prepojenia ale rozhodne nie bezhlavo drôtovať všetky zmyselné aj nezmyselné smery.
Inak, štvorramenná trolejbusová križovatka s možnosťou odbočenia zo všetkých smerov do všetkých smerov podľa mojich vedomostí (čo nevylučuje, že sa môžem mýliť, poučenie rád privítam) ani vo svete nie je. Najrozsiahlejšia mne známa je križovatka v Ostravepri Novej radnici, kde z ôsmich možných stôp chýba jedna.
enumaelish