Pani, mam otazku na pre mna velmi nezvyklu temu-TROLEJBUS Ako sa odborne volaju tie dve kovove zalezitosti trciace T-busu z "chrbta", na ktorych konci navijanie vodiacich lan od "palic"? (Pripadam si teraz trochu ako newwwzdelanec akysi ale podotykam: moje vozy taketo veci na "chrbte" (rozumej zadne celo) nemaju
(Moje vozy maju vzadu ine vymozenosti: napriklad take vlajuce dekle )
Totiz, pytam sa preto, lebo moja osoba v nedelu cirou nahodou pozorovala z nedostatku inych vhodnejsich objektov odchadzajuci T-bus z Hlavnej stanice a spominam si, ze starsie typy T mali tieto "navijaky" ine - toto bol T s cislom voza tusim 6279 alebo 97, a palice mal z dvoch tretin obalene alebo natrete na zlto..podobne ako T 6287 alebo 78
Ale bus je bus
(Moje vozy maju vzadu ine vymozenosti: napriklad take vlajuce dekle )
Totiz, pytam sa preto, lebo moja osoba v nedelu cirou nahodou pozorovala z nedostatku inych vhodnejsich objektov odchadzajuci T-bus z Hlavnej stanice a spominam si, ze starsie typy T mali tieto "navijaky" ine - toto bol T s cislom voza tusim 6279 alebo 97, a palice mal z dvoch tretin obalene alebo natrete na zlto..podobne ako T 6287 alebo 78
Ale bus je bus
Andrej (Anndy008)
Ale mne vobec momentalne neslo o metro, ci elinu. Jedine, co je jasne, ze nosny dpr. syst. musi byt kolajovi - musi byt na oddelenom telese musi mat zmysluplne trasy a taktiez musi byt (viacere faktory) pritazlivy pre cestujucich, aby ho pouzivali. Teda aby bol co najmenej pod zemou (ludia to nemaju radi, rychlost - vlastne teleso + optimalne vzdialene zastavky. t.j. nie na kazdom rohu, dostupnost - dobre zvolene trasy a k jednotlivym zastavkam musi byt dobre naviazana doplnkova doprava, ktora tam bude ludi zvazat, a naopak rozvazat - eliny, tbusy, prip. busy). K tomu nosnemu syst. musi byt vhodne urobena doplnkova doprava - uz som to pisal. Teda cela MHD ma byt pre ludi pritazliva, clovek si musi povedat, ze okrem specialnych pripadov nemusi cestovat autom.
Napr. planovane metro ma prisernu dobu stavby (sorry, ale 30 rokov je vela. Jasne, ze to nie jeko necny stav, ale da sa metro stavat aj rychlejsie). Dalej petrzalska vetva je uplne o nicom. Resp. tam vzhladom na petrzalku by boli potrebnue bud dve trasy (co je asi dost neunosne financne), alebo aspon dve vetvy jednej trasy. Lebo v sucasne navrhovanom plane prava polovica petrzalky pojde hocicim inym ako metrom (najskor asi autom, pripadne busom za dunaj do mesta). To potom to metro nebude mat ziaden vyznam. (Predsa sa nebudem strachat, napr. z ovsista, 10+ min. busom k najblizsej stanici metra, ked za tu dobu uz som mohol byt autom, ci mozno busom v meste.) Treba si uvedomit, ze metro je vysokokapacitne, t.j. ma prepravit vela ludi (napr. 1 vagon prazkeho metra ma kapcitu cca 250 ludi - x5 voznov je to 1250 na jeden vlak) - ale ti ludia tam musi prist dobrovolne a to opakovane. Inak je to plytvanie peniazmi.
Lenze to co sa tu planuje stavat nema ani hlavu, ani patu - resp. stava na neporiadku a chaose, co tu vladne.