Reakcia na: Ámos #63031:
Hm, neviem ci taketo problemy su aj v PO. U nas obvykle byvaju garantovane vsetky poradia vybranych liniek. Ine linky su zase len VP, na niektorych (19) sa NP voz vyskytuje len cez vikend (ale zase vsetky odchody). V podstate az mozno na nejake vynimky nemame linku so zmiesanou prevadzkou NP/VP.
Vladimír
Pokiaľ ide o to, čo sa deje v ostatnom čase. Pribudli nízkopodlažné autobusy, ktorých je dnes zatiaľ päť, absencia trolejbusovej dopravy sa pokúšala riešiť aspoň zavádzaním CNG pohonu na autobusoch (7 ks)... Ďalej sa inštaloval nový odbavovací systém pre cestujúcich, zaviedli sa čipové karty (mimochodom, v NR sú tie isté označovače ako v BA)... Nikdy sa nezaviedol nástup prednými dverami ako v iných SAD a väčšina cestujúcich má možnosť nastupovať všetkými dverami neobmedzene... V roku 2005 pri poslednej väčšej úprave CP sa zaviedli pravidelné intervaly na linkách, čo je u SAD, ale i mnohých DP stále nie celkom bežné... Pomerne silne sú zastúpené elektronické transparenty na vozidlách (mimochodom, na vnútornom transparente je viac informácií ako v tých v BA). Vozový park sa intenzívne zlepšuje s ohľadom na nedostatok finančných prostriedkov aspoň strednými opravami vozidiel.
A pripravujú sa ďalšie veci. S plným odhodlaním sa pracuje na zavedení "električeniek", pripravuje sa obnova vozového parku ďalšími novými vozidlami, v štádiu rozrobenia je systém garantovaných v CP značených bezbariérových spojov a pod.
A to všetko sa dialo a deje za takej malej dotácie, že to hádam ani možné nie je.
HODNOŤ SVET OKOLO SEBA S POZNANÍM VŠETKÝCH SÚVISLOSTÍ. Nejde o to, ktorý DP si čo kúpil alebo nekúpil. Ide o to, čo mohol spraviť a spravil a čo nespravil, aj keď spraviť mohol. A SAD Nitra sa rozhodne môže hľadieť iným MHD-čkám smelo do tváre.