Hm, neviem ci taketo problemy su aj v PO. U nas obvykle byvaju garantovane vsetky poradia vybranych liniek. Ine linky su zase len VP, na niektorych (19) sa NP voz vyskytuje len cez vikend (ale zase vsetky odchody). V podstate az mozno na nejake vynimky nemame linku so zmiesanou prevadzkou NP/VP.
Ale ved ja som nevravel, ze to co sa robi je zle, ja som len pisal, ze v NR je MHD pravek napriek vsetkym tym pozitivnym zmenam, ktore sa deju aj inde vo vacsich SK mestach okrem BB,TT, a TN. A este by ma zaujimal tvoj nazor na listkove automaty, ktore sa moc v NR neujali...
Neutocim na nikoho, nanajvys som schvalne prehnal obraz vychodneho Slovenska pre jedneho, evidentne Slovenska neznaleho Bratislavcana. V zivote som na Bratislavu neutocil. To si laskavo zapamataj a nebud vztahovacny.
Prepac ale preco hned utocis na BA?Neviem co to, co si vymenoval spolocne s autom s BA SPZ-kou...dufam,ze nepatris medzi ludi co maju daky komplex z BA...
Mám podozrenie, že išlo o 6703, no nie som si istý. Na prepravnom lístočku Zohor - Bratislava Východ - Bratislava Filálka. Vozeň tam v čase písania tohto príspevku bol a cestou šiel s dvoma slovenskými vozňami... ak to bola 6702, tak sorry, ale 6703 je oficiálne vraj už dokončená.
Minule sme mali na fakulte navstevu z Masarykovej univerzity a rozpravalo sa o vselicom aj o MHD a oni na oznacovanie vybranych spojov a garanciou NP vozu dost nadavali. Bolo to pre mna nepochopitelne, ved je to krok smerom k cestujucemu, no opisovali zazitky ako sa na zastavke stretnu dvaja invalidi na voziku a 4 mamicky s kocarikmi, nastanu hadky,... a nakoniec sa do vozu vsetci nedostanu. Vysledok - 6 otravenych cestujucich + zvysok cestujucich zapojenych do hadky.
Ake s tym mate skusenosti v Presove?
Takze garancie spojov ano, ale minimalne 2/5 zo vsetkych poradi.
Rataj prosim s prevadzkovanymi vozidlami. BA ma 537 autobusov, ale medzi nimi je mnozstvo technologickych a nejake tie historicke a tie do percent ratat nemozes. Teda mozes ale jedna sa o skresleny udaj.
Stale vsak je pre Magistrat mesta Presov lahsie vyclenit 40 mil na nakup 5 vozov ako pre Bratislavu 450 mil. Hlavne ak sa setri na nejaky nosny system...
Su to jednoducho neporovnatelne veci. Nespochybnujem, ze stav vozidiel DP je v BA katastrofalny, ale to vyplyva z mnozstva zavinenych ale aj nezavinenych veci.
Je to ako porovnavat rozpocet Prahy a Bratislavy, pricom Praha financuje zo svojho rozpoctu take veci co unas financuje stat, respektive Praha je krajom a BA nie,...
Ostatných dobieha už dlhodobo pomerne rozumnými riešeniami na to, že je to pod všeobecne neslávne známou značkou SAD. Dobrý dojem už dlhé roky robila skutočnosť, že na výveskách boli oddelené pracovné dni a víkendy a Nitrania sa nehrabali ako mnohí iní so SAD-istickými značkami ako "X, a, g, b, f".
Pokiaľ ide o to, čo sa deje v ostatnom čase. Pribudli nízkopodlažné autobusy, ktorých je dnes zatiaľ päť, absencia trolejbusovej dopravy sa pokúšala riešiť aspoň zavádzaním CNG pohonu na autobusoch (7 ks)... Ďalej sa inštaloval nový odbavovací systém pre cestujúcich, zaviedli sa čipové karty (mimochodom, v NR sú tie isté označovače ako v BA)... Nikdy sa nezaviedol nástup prednými dverami ako v iných SAD a väčšina cestujúcich má možnosť nastupovať všetkými dverami neobmedzene... V roku 2005 pri poslednej väčšej úprave CP sa zaviedli pravidelné intervaly na linkách, čo je u SAD, ale i mnohých DP stále nie celkom bežné... Pomerne silne sú zastúpené elektronické transparenty na vozidlách (mimochodom, na vnútornom transparente je viac informácií ako v tých v BA). Vozový park sa intenzívne zlepšuje s ohľadom na nedostatok finančných prostriedkov aspoň strednými opravami vozidiel.
A pripravujú sa ďalšie veci. S plným odhodlaním sa pracuje na zavedení "električeniek", pripravuje sa obnova vozového parku ďalšími novými vozidlami, v štádiu rozrobenia je systém garantovaných v CP značených bezbariérových spojov a pod.
A to všetko sa dialo a deje za takej malej dotácie, že to hádam ani možné nie je.
HODNOŤ SVET OKOLO SEBA S POZNANÍM VŠETKÝCH SÚVISLOSTÍ. Nejde o to, ktorý DP si čo kúpil alebo nekúpil. Ide o to, čo mohol spraviť a spravil a čo nespravil, aj keď spraviť mohol. A SAD Nitra sa rozhodne môže hľadieť iným MHD-čkám smelo do tváre.
U nás sa má stavať 20 metrov pred 12poschodovým panelákom ďalší 12 poschodový dom + podzemné garáže. Z druhej strany tejto navrhovanej zvrátenosti stojí už dosť starý 4poschodový tehlový dom, tiež asi vo vzdialenosti cca 20 metrov. Nič moc a všetci obyvatelia svorne proti tomu protestujeme. ?
Mensie podniky maju mensie prijmy a nie je pre nich zas az take jednoduche nakupit dvakrat po pat (slovom trinast) NP vozov. Je to presne take tazke, ako pre DPB kupit dvakrat po patdesiat (slovom stotridsat) NP vozov.
V trolejbusoch ma Presov zatial 0%, na konci roku by mal mat 9%.
Asi ano, no za uvahu by to stalo.Plusy pre vascinu by boli vacsie.Vsetko by sa dalo nejako navrhnut.
Ked spravim poslednu skusku, tak nieco nacarbem a mozme sa stretnut viaceri, ktori budu mat zaujem to prediskutovat...
Mozem ti dat len zapravdu.
Pocet nezamestnanych na vychode a pocet romov na vychode davaju podozrivo rovnake cislo a to 140.000.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
Mensie podniky maju mensie prijmy a nie je pre nich zas az take jednoduche nakupit dvakrat po pat (slovom trinast) NP vozov. Je to presne take tazke, ako pre DPB kupit dvakrat po patdesiat (slovom stotridsat) NP vozov.
V trolejbusoch ma Presov zatial 0%, na konci roku by mal mat 9%.