Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #63026:
Rataj prosim s prevadzkovanymi vozidlami. BA ma 537 autobusov, ale medzi nimi je mnozstvo technologickych a nejake tie historicke a tie do percent ratat nemozes. Teda mozes ale jedna sa o skresleny udaj.
Stale vsak je pre Magistrat mesta Presov lahsie vyclenit 40 mil na nakup 5 vozov ako pre Bratislavu 450 mil. Hlavne ak sa setri na nejaky nosny system...
Su to jednoducho neporovnatelne veci. Nespochybnujem, ze stav vozidiel DP je v BA katastrofalny, ale to vyplyva z mnozstva zavinenych ale aj nezavinenych veci.
Je to ako porovnavat rozpocet Prahy a Bratislavy, pricom Praha financuje zo svojho rozpoctu take veci co unas financuje stat, respektive Praha je krajom a BA nie,...
Reakcia na: 81-71 #63013:
Ostatných dobieha už dlhodobo pomerne rozumnými riešeniami na to, že je to pod všeobecne neslávne známou značkou SAD. Dobrý dojem už dlhé roky robila skutočnosť, že na výveskách boli oddelené pracovné dni a víkendy a Nitrania sa nehrabali ako mnohí iní so SAD-istickými značkami ako "X, a, g, b, f".

Pokiaľ ide o to, čo sa deje v ostatnom čase. Pribudli nízkopodlažné autobusy, ktorých je dnes zatiaľ päť, absencia trolejbusovej dopravy sa pokúšala riešiť aspoň zavádzaním CNG pohonu na autobusoch (7 ks)... Ďalej sa inštaloval nový odbavovací systém pre cestujúcich, zaviedli sa čipové karty (mimochodom, v NR sú tie isté označovače ako v BA)... Nikdy sa nezaviedol nástup prednými dverami ako v iných SAD a väčšina cestujúcich má možnosť nastupovať všetkými dverami neobmedzene... V roku 2005 pri poslednej väčšej úprave CP sa zaviedli pravidelné intervaly na linkách, čo je u SAD, ale i mnohých DP stále nie celkom bežné... Pomerne silne sú zastúpené elektronické transparenty na vozidlách (mimochodom, na vnútornom transparente je viac informácií ako v tých v BA). Vozový park sa intenzívne zlepšuje s ohľadom na nedostatok finančných prostriedkov aspoň strednými opravami vozidiel.
A pripravujú sa ďalšie veci. S plným odhodlaním sa pracuje na zavedení "električeniek", pripravuje sa obnova vozového parku ďalšími novými vozidlami, v štádiu rozrobenia je systém garantovaných v CP značených bezbariérových spojov a pod.

A to všetko sa dialo a deje za takej malej dotácie, že to hádam ani možné nie je.

HODNOŤ SVET OKOLO SEBA S POZNANÍM VŠETKÝCH SÚVISLOSTÍ. Nejde o to, ktorý DP si čo kúpil alebo nekúpil. Ide o to, čo mohol spraviť a spravil a čo nespravil, aj keď spraviť mohol. A SAD Nitra sa rozhodne môže hľadieť iným MHD-čkám smelo do tváre.
Reakcia na: Ámos #63025:
U nás sa má stavať 20 metrov pred 12poschodovým panelákom ďalší 12 poschodový dom + podzemné garáže. Z druhej strany tejto navrhovanej zvrátenosti stojí už dosť starý 4poschodový tehlový dom, tiež asi vo vzdialenosti cca 20 metrov. Nič moc a všetci obyvatelia svorne proti tomu protestujeme. ?
Reakcia na: Ámos #63021:
25/537 = 0,046. V trolejbusoch 7/139 = 0,05.

Mensie podniky maju mensie prijmy a nie je pre nich zas az take jednoduche nakupit dvakrat po pat (slovom trinast) NP vozov. Je to presne take tazke, ako pre DPB kupit dvakrat po patdesiat (slovom stotridsat) NP vozov.

V trolejbusoch ma Presov zatial 0%, na konci roku by mal mat 9%.
Reakcia na: Beus #63024:
Asi ano, no za uvahu by to stalo.Plusy pre vascinu by boli vacsie.Vsetko by sa dalo nejako navrhnut.
Ked spravim poslednu skusku, tak nieco nacarbem a mozme sa stretnut viaceri, ktori budu mat zaujem to prediskutovat...
Reakcia na: Ámos #63023:
Ale byvat v tych barakoch pozdlz kriznej s oknami na severozapad, by som ta asi zlynchoval, keby si mi postavil 5m pred moje okno dalsiu budu...:)
Reakcia na: S499.1023 #62502:
Ale ved ta cesta sa da posunut a na vascinu dlzky by to bolo rovnako siroke ako je dnes "terminal" na Trnavskom...
Reakcia na: Papyr #63017:
Mozem ti dat len zapravdu.
Pocet nezamestnanych na vychode a pocet romov na vychode davaju podozrivo rovnake cislo a to 140.000.
Reakcia na: Papyr #63019:
Vzdy sa lahsie zdviha percento NP vozov malym DP. Presov kupil dvakrat po pat vozov a vyhupol sa na 22% (uz s predoslymi troma) a to len u autobusov. Dohromady s trolmi ma 12,6% NP.
Velkost vozoveho pakru je jednoducho ina.
100.000 Presov ma 44 trolejbusov a 59 autobusov.
Styrikrat vacsia Bratislava ma cca 230 elektriciek, 137 trolejbusov a 500 autobusov. Dohromady je to nejakych 860 vozidiel s radovo vyssou kapacitou ako ma Presov. Z toho je 3,9% NP vozov. U autobusov to nie je 4,6% ale 5,4%, aj ked na tych 0,8% nezalezi.
Vcera na JOJ v Novinach ukazovali SOR ako Zajazd v Rakusku resp. Viedni , pri krste toho katamaranu Twin City ? Viezli sa tam vsetci z magistratu BA ? Skoda ,ze tam nevypravili nejaky Ik 280 ?
Reakcia na: dankosmile #63015:
V Presove je 22% autobusov nizkopodlaznych, v Bratislave 4,6% (a to uz po zapocitani novo dodanych Solarisov).
Reakcia na: dankosmile #62951:
Ty si snad predstavujes vychodne Slovensko ako suvisly rad slumov, kde v biede zijuci otrhani vychodniari behaju bosi po prasnych cestach a ked pride auto s bratislavskou znackou, tak sa na neho vsetci vrhnu zobrat, co?

Boze ty si ale druk! Mesacne cestovne 410 Sk v Presove a 390 Sk v Kosiciach si skutocne MOZU dovolit aj nezamestnani. A tych tam nie je az tak vela, lebo jednoducho vsetci pracuju v Cechach, takze sa doma nevyskytuju. Keby tam nebola taka silna romska populacia, ktora je schvalne nepracujuca, tak je tam nezamestnanost relativne nizka.
Reakcia na: 81-71 #63013:
Juj, Ty si múdry ako rádio, metrovagón Brill! Skoro akó Dromológ! Raz bol v Nitre a už je odborníkom. Keď už sme pri tých zastaralých Karosách 952 - Nitre má v prevádzke MAD 6 nízkopodlažných autobusov, čo je dvojnásobok toho, čo má v prevádzke rádovo väčšia Bratislava.
Reakcia na: Vladimír #63009:
Tak potom su asi fakt dobrí! ? Nadej aj pre nasu dopravu ?
Na fililake stoji na vagone nejaka 25Tr
Reakcia na: Vladimír #63012:
Rad by som tomu veril a ozaj cim dobieha ostatnych?tarifou?zastaralymi Karosami B95xx?Alebo zeby dakym jednym kusom Ekobusu?Velmi rad by som bol, keb sa reci, ze v TT,TN,PD a NR zlespi doprava naplnili,ale podla mna kvalitna doprava v NR je asi tak realna ako napriklad pkracovanie v prerusenej vystavbe metra v Bratislave....
Reakcia na: 81-71 #63010:
Heh... no jo... dopravný pravek. Uvidíme ale dokedy. Lebo Nitra dobieha ostatných dosť rýchlym tempom. Ver tomu, že tam ešte budú ľudia čumieť 😉
Reakcia na: aquila #63001:
Veď práve o tom to je. Hrnuli sme sa do EÚ a teraz nie sme schopní vyčerpať ani toľko, koľko tam dáme, čím vlastne strkáme svoje peniaze do takých rití, ako je napríklad najvýchodnejší výbežok EÚ...
Takže ja osobne podporujem všetko, na čo je šanca peniaze od EÚ vyraziť.
Reakcia na: Vladimír #63009:
To je pravda, cista pravda, narozdiel od takej Nitry alebo Trnavy kde maju este dopravny pravek, brrrrrrrrrrr

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.