Re #61289 Sommelier:
"menej nákladné železničné projekty"
Trúfam si tvrdiť, že železničný tunel filiálka-Petržalka popod Dunaj bude o dosť drahší ako električkový Trnavské mýto-Nový most.
Celú Tvoju stať o námietkach voči tunelom nechápem. V #61123 píšeš "Aj tak sa mesto musí obísť a to aspoň dva krát" a keď sa Ti snažím vysvetliť, že presne toto chcem, zrazu na to nevidíš dôvod. Okrem toho, ja nenavrhujem prepájať železnicu a električku.
Kde chceš uzavrieť okruh Bajkalskou alebo Tomášikovou? To, čo navrhuješ, je štvrťokruh a jedna z týchto tratí by nebola od veci (najmä na prepojenie radiál pre prípad výluk či havárií), ale až na to budeme mať.
Ohľadne prechodov - ak je kríženie kryté semaformi, nestojíš na ňom desiatky sekúnd, pretože tí, čo ťa "snáď pustia", majú červenú.
"v mnohych mestach dosli na oblukovu strukturu dopravy namiesto skrz na skrz"
V tom sa úplne zhodujeme. Preto sa mi nepáči riešenie železnica S-J a rýchlodráha Z-V s jedným priesečníkom v centre, pretože to je "skrz na skrz". Falošný okruh Z-S a J-V s dvoma priesečníkmi obslúži podstatne väčšie územie.
Ostrovčeky - dlabem na ne preto, pretože tie sú tou najmenšou závadou. Pár by ich bolo treba predĺžiť, keby sa nasadili dlhšie súpravy, ale inak sa dá fungovať pri súčasnom stave.
Šamorín a letisko už naposledy: JA by som pokojne nechal jazdiť busy od Šamorína na Nivy. TY si ten, kto navrhuje uťať prímestské linky v ÚR. Ja tvrdím, že ak uťať, tak ich treba ukončiť na trase NDS. Najbližšou traťou, na ktorej sa uvažuje o NDS, je ružinovská radiála predĺžená na letisko. Na súčasnú konečnú Astronomická sa z diaľnice nedostaneš, najbližší výjazd je pri letisku. Vot tak.
Mimochodom, Ty navrhuješ ukončiť busy pri cintoríne Ružinov. Podľa môjho návrhu tadiaľ pôjdu a pokojne tam môže, kto chce, prestúpiť na pomalý trolejbus, a kto nie, môže sa previezť k rýchlodráhe. Takže by sme mohli byť spokojní obaja, či nie?
To Martin Fundárek: Sorry za to prehliadnutie, ani som to nezaregistroval.
Prečo do chatového vzťahu zaťahuješ osobné preferencie ? V mnohom sa hrubšie mýli, rovnako ako ja.
Ukoncit autobus zo Samorina na letisku a potom cestujuceho tahat po kolajach cez ruzinov do mesta mi prislo ako odborne vyjadrenie toho, kto nevidel ani mapu Bratislavy.
Som rád, ze si z ochutnavaca (to Ti nezabudnem ☺) presiel na konzultant. To znie lepsie, ale je to stale dost vseobecne.
Tak, po prvé, neviem, čo tu stále dookola omieľaš a podstrkuješ Martinovi Fundárkovi nejaké zahusťovanie zastávok, keď on tu jasne písal, že ich chce zrieďovať. Si to skús dať do kontextu s tými návozovými autobusmi a bude Ti jasné, že na zhusťovanie nemyslel ani omylom a Ty si si to tam nevedome zamenil, abysi nemusel pripustiť, že sa mýliš v úplných východiskách svojich teórií.
Po druhé, neviem, z akej teoretickej školy vychádzaš Ty, ale podstatné je, že je skutočne len a len teoretická. Ale zato mi čím ďalej jasnejšie z Tvojich teórií plynie Tvoje zamestnanie - konzultant. Po tretie, Martin Fundárek je možno väčší Bratislavčan ako Ty:-).
Včera som videl 07:56 h na zastávke "Ovsištské nám." smer mesto voz 4210 na školskom spoji 385. Akú má trasu?
Normálne zastavil na zastávke, otvoril všetky dvere. Prekvapilo ma, že tam nikto nevšímavý alebo zvedavý nenastúpil... Z ktorej linky tam ten voz má prejazd? Predpokladám, že z 84-ky.
som z tvojich tunelov totálne zhrozený. Ten pod Karadžièovou je OK, ale myslím, že by sa malo sústreciť na iné, menej nákladné železnièné projekty.
Preto neviem, preèo by sa malo v dohladnej dobe riesit tunelove prepojenie na hlst medzi raèkom a trnavským.
1. Uhol nábehu na ŽST filiálka bude nemožný, pretože by si skonèil ïaleko od trnavského. Takže by sa to riešilo kolmicou bez priameho pripojenia. Ak by trať pokraèovala akýmkolvek smerom - Vajnorská, Ružinovská, vytvorilo by sa double prepojenie.
2. Tento úsek by sa nemusel uživiť - vedie len na prestup, do Petržalky pôjde druhý tunel
3. trnavské a raèko sú s mierkom v podstate tratou prepojené. Tým, že povedieš tunel od hlst, opat vytvaras druhe prepojenie, ktore by so zachadzkou na hlst a vystupom z podzemia vyslo casovo narovnako.
Nepopieram realizaciu trate trnavske, racko, hlst, ale nepripada mi to extremne podstatna èast, pretože za vela penazi spaja toho malo a navyse blbym sposobom.
K radialam -
ked prechadzas s autom cez kolaje, stojis na nich aj desiatky sekund a ked pride zvoniaca elektricka, snad ta niekto pusti. A toto na sucastnych radialach neodstranis aj keby si velmi chcel.
Neviem z akej teoretickej skoly vychadzas, ale v mnohych mestach dosli na oblukovu strukturu dopravy namiesto skrz na skrz. Na zaèiatku je to drahšie, ale po uzatvoreni okruhov sa to dost oplati - Bajkalská a Tomášikova.
Ak dlabes na ostrovceky a snivas o zrychlodrazenej elektricke, zhusteni zastavok, gratulujem Ti k vykonu.
Na mimourovnove prestavias kulove. Miesto, ako si spravne poznemenal nieje nikde a ak ano, tak daleko od centra.
Záver:
Na zaèiatok nestaèí, lebo okrem preferencie a skvalitnení tratí neurobíš niè.
To letisko si asi nepredstavis, lebo nie si blavak, ale to nevadí.
Zhustenie zastavok - a zbytok dopravovat autobusmi. A naèo by nám to bolo ? Na prstoch jednej ruky. Tolko tych zastavok mozno je.
Európska únia a jej fondy je nonsence a je neskutočné, že sa nedokázali pozrieť do nedávnej minulosti jej nových či staronových členov.
Akýkoľvek pokus rozdelovať viac ako je vhodné skončil totálnym ekonomickým fiaskom.
A najlepšie na tom je, že aj v Bruseli vedia, že takto to nepôjde.
Europe sucks !
fiskalna decentralizacia ? tak podla tej si Bratislava vobec nema platit dopravu, tu ma platit VUC, ako k tomu predsa pride obec Bratislava, ktora si ma z tych istych penazi dotovat dopravu a napriklad obec Stupava, ktorej dopravu dotuje Bratislavsky VUC ? ta reforma a decentralizacia je jednoducho totalny nezmysel, teda ani nie tak nezmysel ako je to totalne doje**** a doplaca na to najviac Bratislava so svojim DPB, a profituje SAD Bratislava a VUC Bratislava...
Od štátu nie, lebo pán zberateľ ekonomických ocenení Mikloš, trvdí, že mesto sa má starať samé, keďže máme fiškálnu decentralizáciu.
Od EÚ nie myslím preto, lebo BA nemôže kvôli HDP príjmať dotácie.
Mám otázku...Na busportáli som sa niekoľkokrát dočítal,že "vozidlá boli kúpené s prispením financií z EU",alebo že "štát podporuje nákup CNG autobusov"....V BA však o tom nevieme vôbec nič,prečo?Keď mesto poskytlo 203 miliónov na nákup CNG Solarisov,nedalo sa ešte požiadať o pomoc z Európskej únie a taktiež od štátu?Určite by sa potom dalo nakúpiť Solarisov viac...Neviem aká je v tomto ohľade presná legislatíva,ale rád by som vedel,prečo to v ČR ide,ale u nás nie...
Sommelier: za prevadzkove dotacie SAD nekupis, v tom je ten tvoj optimizmus. Ked su obmedzene zdroje, je dobre vyuzit kapacity vsetkych dopravcov - teda vyuzit aj SAD na dopravu v meste. Ked sa podari zlepsit elektricky (radialy, nove elektricky PEPky), mozno obmedzit subeh menejcennych trakcii.
ZSR je spravca drahy, ma ramcove zmluvy na vystavbu infrastruktury za EU peniaze. Jazdit moze ZSSK, BRKS a hoci aj DPB.
V ramci uzla treba elektrifikovat DNV - Marcheg (bude), nove zastavky (dufam), Filialku (kto vie), prepojenie trati.
Dnes som sa bavil s vodicom 7717 a kukali sme tie odpruzene podvozky. Vravel mi, ze to je na tanky. Vraj tlmi to narazy celkom dobre, nerovnosti, skoky, prudsie brzdenie - pre cestujuceho je to vraj fajn. Ale je to vraj o 1 tonu (tak mi povedal) tazsie. Na T3 s tym ma vodic udajne dost problem zabrzdit. Idealne to vraj bolo dat na T6, lebo na T3 je to pritazke. Proste na hovno sa s tym vraj jazdi, ale komfort cestujuceho to zlepsuje.
Dobru noc, 4:20 mam nastup.
"Čo je NDS ? Čo tým chceš nazvať a kedy ?" #61084: "nový NDS (myslím tým zrýchlodrážnenú električku..."
"Čo dosiahneš rekonštrukciou radiál? Ostrovčeky väčšie nebudú a tým ani zásadné zrýchlenie ani zlepšenie."
Na ostrovčeky zvysoka dlabem. Pod rekonštrukciou mám na mysli predovšetkým zníženie počtu kolíznych bodov s IAD likvidáciou niektorých krížení a dôsledným vybavením ostatných semaformi s plnou preferenciou električky všade tam, kde je to možné, t.j. s výnimkou veľmi zložitých križovatiek typu Jozefa Čabelku a úseku KV-Tunel, kde pri rannej frekvencii spojov plná preferencia fungovať nemôže #51571). Zložité križovatky prestavať na mimoúrovňové, ak je na to priestor. Ďalej zlúčenie niektorých zastávok ležiacich príliš blízko pri sebe. Nuž a napokon podstatné skvalitnenie trate - odstránenie lomených oblúkov, prechodnice a pod.
"To ti ako stačí ?" Na začiatok by mi to bohato stačilo.
"pod zem je na existujúcich tratiach namiesto stavby nových vyhadzovanie paňazí na nesprávnu vec. Aj tak sa mesto musí obísť a to aspoň dva krát."
Pod zakopaním pod zem nemyslím pod Špitálsku a pod Obchodnú, ale polokruhy Šafko-Mierko-HlSt-Trnavské a Trnavské-Karadžičova-Dunajská-Nový most #46761, #46745).
"Autobus prejde z Gagarinovej na diaľnicu, aby sa dostal na letisko a odtiaľ do mesta ?"
Nie, aby sa dostal na letisko a šlus. Ak má chodiť do mesta, nie je dôvod ťahať ho na letisko. Letisko je pre smer Šamorín trochu od ruky, preto myslím, že by trasa na Nivy mohla byť zachovaná. Návrh ukončiť ju na letisku je len snahou vyjsť Ti v ústrety, keďže trasovanie SAD do centra odmietaš a napojenie na trolejbusy nepovažujem za vhodné zasa ja.
"Takže keď je niekto na niečo zvyknutý, nech to tak má ?"
Ľudia sú dosť konzervatívni a ak ich chceš naučiť na niečo iné, musíš ponúknuť dostatočnú kvalitu. Odstrašujúcim príkladom na prístup "však si ľudia zvyknú" je náhrada trate na Štefánikovej "priečnou osou". Tam to tiež na papieri niekomu vychádzalo, ale v praxi ... škoda rečí.
Ale samozrejme, nikde som nepisal o tom, že by železnice mal stavat jeden alebo druhy ci treti. To je otazka buduceho zriadenia. A mimochodom, trate maju spravcu a prevadzkovatela a dospela na to doba, aby sa rozlisovalo medzi ZSSK a ZSR, pretoze ten vlak moze postavit a prevadzkovat uplne ina spolocnost.
Cestujuci je tvor usmernovany moznostami, ktore sa mu ponukaju.
To s tym sedenim nekomentujem.
Ani to zhananie zdrojov nekomentujem.
A tou zeleznicou vytvoris potrebne prepojenie, ktore tymto smerom nie je a je jedno čo hovorí existujúci projekt. Toto riesenie mu snad neodporuje ani ho nenarusa.
By the way o akom projekte hovoríš ?
Nezachadzam do detailov,
autobusy na nivy zachadzat nemusia,
celu dlzku tras pri elektricke ci pod trolejmi,
Systemom nakupovat elektricky a trolejbusy namiesto autobusov. To je celé.
Tiez sa mi zda ze si privelmi optimisticky pri znizovani nakladov SAD a zvysovani prijmov DPB. DPB funguje na hrane, takze na vsetko by si potreboval nakup novych vozidiel. Skor ako tebou navrhovane nove zeleznicne trate by som preferoval dobudovanie zeleznicneho uzla podla existujucich projektov.
V prvej faze budovania IDS som skor na ponechanie volby na cestujucom - nech si sam vyberie kde chce. Pokial viem, dost cestujucich smerom do BA vystupuje na skorsich zastavkach, naopak pri ceste domov vyuzivaju prevazne Nivy. Radi si proste posedia, poobede kvoli tomu aj cestuju dlhsie.
Po zeleznici sa mozu cestujuci zo vsetkych smerov prepravovat ekologickejsie a rychlejsie - aj v ramci mesta (o tom je IDS). Preto by som rozsirujuce investicie miesto MHD prenechal skor ZSR (vie si lepsie a lacnejsie zohnat zdroje), v MHD je dostatok havarijnych stavov + PEPka.
co bude tych 79 rkov autobusov to bude aj den otvorenych dveri vo vozovny ???? ano alebo nie a kedy
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KLF
Dobru noc, 4:20 mam nastup.