Reakcia na: Sommelier #61289:
Re #61289 Sommelier:
"menej nákladné železničné projekty"
Trúfam si tvrdiť, že železničný tunel filiálka-Petržalka popod Dunaj bude o dosť drahší ako električkový Trnavské mýto-Nový most.
Celú Tvoju stať o námietkach voči tunelom nechápem. V #61123 píšeš "Aj tak sa mesto musí obísť a to aspoň dva krát" a keď sa Ti snažím vysvetliť, že presne toto chcem, zrazu na to nevidíš dôvod. Okrem toho, ja nenavrhujem prepájať železnicu a električku.
Kde chceš uzavrieť okruh Bajkalskou alebo Tomášikovou? To, čo navrhuješ, je štvrťokruh a jedna z týchto tratí by nebola od veci (najmä na prepojenie radiál pre prípad výluk či havárií), ale až na to budeme mať.
Ohľadne prechodov - ak je kríženie kryté semaformi, nestojíš na ňom desiatky sekúnd, pretože tí, čo ťa "snáď pustia", majú červenú.
"v mnohych mestach dosli na oblukovu strukturu dopravy namiesto skrz na skrz"
V tom sa úplne zhodujeme. Preto sa mi nepáči riešenie železnica S-J a rýchlodráha Z-V s jedným priesečníkom v centre, pretože to je "skrz na skrz". Falošný okruh Z-S a J-V s dvoma priesečníkmi obslúži podstatne väčšie územie.
Ostrovčeky - dlabem na ne preto, pretože tie sú tou najmenšou závadou. Pár by ich bolo treba predĺžiť, keby sa nasadili dlhšie súpravy, ale inak sa dá fungovať pri súčasnom stave.
Šamorín a letisko už naposledy: JA by som pokojne nechal jazdiť busy od Šamorína na Nivy. TY si ten, kto navrhuje uťať prímestské linky v ÚR. Ja tvrdím, že ak uťať, tak ich treba ukončiť na trase NDS. Najbližšou traťou, na ktorej sa uvažuje o NDS, je ružinovská radiála predĺžená na letisko. Na súčasnú konečnú Astronomická sa z diaľnice nedostaneš, najbližší výjazd je pri letisku. Vot tak.
Mimochodom, Ty navrhuješ ukončiť busy pri cintoríne Ružinov. Podľa môjho návrhu tadiaľ pôjdu a pokojne tam môže, kto chce, prestúpiť na pomalý trolejbus, a kto nie, môže sa previezť k rýchlodráhe. Takže by sme mohli byť spokojní obaja, či nie?
Sommelier
Ale samozrejme, nikde som nepisal o tom, že by železnice mal stavat jeden alebo druhy ci treti. To je otazka buduceho zriadenia. A mimochodom, trate maju spravcu a prevadzkovatela a dospela na to doba, aby sa rozlisovalo medzi ZSSK a ZSR, pretoze ten vlak moze postavit a prevadzkovat uplne ina spolocnost.
Cestujuci je tvor usmernovany moznostami, ktore sa mu ponukaju.
To s tym sedenim nekomentujem.
Ani to zhananie zdrojov nekomentujem.
A tou zeleznicou vytvoris potrebne prepojenie, ktore tymto smerom nie je a je jedno čo hovorí existujúci projekt. Toto riesenie mu snad neodporuje ani ho nenarusa.
By the way o akom projekte hovoríš ?
Nezachadzam do detailov,
autobusy na nivy zachadzat nemusia,
celu dlzku tras pri elektricke ci pod trolejmi,
Systemom nakupovat elektricky a trolejbusy namiesto autobusov. To je celé.