Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #61100:
a preto by malo byt hlavnym zaujmom mesta a dpb premoct IAD.
Pretoze pochybujem ze ludi prinutia cestovat rozheganymi autobusmi na 300 prestupov, linkami, ktore meskaju, sofermi, ktori zatvaraju dvere pred nosom a pod... prepac, ale zdravy ludsky rozum vie, ze pohodlne auticko vyhrava na plnej ciare.... clovek musi byt fakt maniak aby pri dnesnej situacii dobrovolne cestoval MHD...

a to je chyba mesta... doprava, hlavne mestska by mala byt najvyssia priorita...
Reakcia na: Ike #61097:
my ale netočíme o platenom parkovaní.
Reakcia na: Sommelier #61096:
nemam nic proti tomu, ale radsej by som aby sa prepravovali hromadne v autobuse ako menej hromadne v autach... a docasne to bude skor v smere, ze kym si kazdy z nich nebude moct dovolit chodit v aute sam...
Reakcia na: LUK #61095:
to že sa v BA zle parkuje vie aj 6 ročné dieťa v Handlovej, ktoré tu v životge nebolo.
Systém je podmienený skorou realizáciou spoločnej tarify. To znamená, že zanikne dvojité lístkovanie či kartovanie. A celkovo to výjde lacnejšie ako doteraz, len si to verejnosť nevie a nechce uvedomiť a nechá sa okrádať.
Cenotvorbu som tu už popisoval, skrátka a dobre cena lístka v rámci pásiem... Ešte stále to vychádza nejakú korunu na km, nie cca ? III. pásmo - 25,- Sk, IV. pásmo 35,- Sk, V. 45,- SK (14,- vždy pre DPB).
Je to príklad a skor dolná hranica cien, ale to zvýšenie bude asi ešte o 10,- Sk, s tým, že DPB dostane šábes o 5,- vyšší.

A mám tu ešte jednu story: Linky, ktoré bude jazdiť SAD v treťom pásme (za 11 - 16 Sk), (Jur, bernolakovo, Ivanka, Most, Šamorin, Lužná) pravdepodobne označí za nechcené a požiada VUC o zavedenie MHD do týchto miest, v ktorých mala jazdiť už dávno.
Reakcia na: Sommelier #61047:
Napojenim Jegeho a Kosickej nic nevyriesis. Toto riesenie tu uz navrhovali za sociku a aj teraz nedavno to architekt p.Peter Zalman so svojimi spoluprac. oprasil a vydaval za svoj projekt. BN 17/2005 http://www.bratislavskenoviny.sk/archiv_noviny.php?cislo=200517&Id=2&readId=1840
a tu je aj moja reakcia v BN http://www.bratislavskenoviny.sk/archiv_noviny.php?cislo=200520&Id=7&readId=1995
takze asi tolko som chcel povedat k predlzeniu Kosickej az po/cez
Jegeho ulicu ?
Reakcia na: LUK #61095:
mas osobny automobil? Pretoze neviem ako ty, ale ja, moja rodina ani nikto moj znamy este v meste nemal problem zaparkovat... dokonca som postrehol ze parkoviska v centre sa uvolnuju, pretoze uvediem priklad 1 parkoviska za Tescom Bratislava. Pamatam si ked tam boli fronty 15 aut... teraz tam v rade nestoja ziadne auta a parkovisko je poloprazdne... skor ako budes chrlit fakty, tak si ich over...
Reakcia na: si #61094:
a ty máš niečo proti tomu ? Je to ich právo, to im cheš ako uberať ? Si sa zbláznil, nie ? A to, že sa odvezu v jednom aute 4 je hrdinský čin hodný nasledovania.
4 osoby v jednom aute - to vídaš každý deň, alebo raz za týždeň ?
Lebo mne sa moc nezdá, že by sa to stalo národným športom.

Skôr by som sa zastavil nad podstatnejšou vecou.
Čo si myslíš o prístupe je na benzín - nemáme auto, nieje na benzín máme auto ?
Víťazne výchádza len máme auto - máme na benzín - spýtaj sa dedinčanov kolko to stojí mesačne - okolo 4000,- a to bývaš blízko. Toľko za BUS nikdy nezaplatíš.
Podľa môjho názoru je ešte toto viac podstatné. Len zrealizovaním tohto riešenia vytvoríš predpoklady pre rozvoj tohto riešenia. Provizórium na pár rokov nikomu neuškodí, respektíve inej cesty nie je.
Reakcia na: Sommelier #61093:
nejde len o samotný prestup, ale aj o to, že linky SAD prejdú trasu centrum-periféria vo väčšine prípadov oveľa rýchlejšie ako linky MHD. A celkom iste to pre neho bude znamenať ešte aj vyššie cestovné, ako má teraz! Za o dosť nižší komfort vyššie cestovné? To radšej vyvalí ešte viac, ale povezie sa pohodlne a rýchlo vo vlastnom IGK. Že má problém zaparkovať zisí až keď to IGK bude mať. A keď ho už bude mať, tak s ním bude jazdiť aj napriek tomu, že nemá kde zaparkovať. Takže opatrne s takými úvahami.
Reakcia na: Sommelier #61093:
"prevychovavanie" cestujucich ti vzdy vedie k urcitemu odlivu cestujucich do IGK a miera je zavisla od rozsahu zmien. A sice mozno nebude kazdy jeden z tych odidenych cestujucich kazde rano zbrojit staru skodivku, ale nakopne ju jeden a odvezu sa v nej 4ia-5ti pracujuci +- v tej istej lokalite; uz dnes take pacha nemalo ludi kedze to castokrat vyde nielen rychlejsie ale aj lacnejsie...
Reakcia na: LUK #61091:
and Beus
To si myslíte, že by niekto mohol ucítiť absolvovanie prestupu pred miestom obvyklého prestupu za tak tragické, že by sa rozhodol SAD a MHD nepoužívať ? 90 % občanov prestupuje ! A to za oveľa horších podmienok s výhladom zlepšenia situacie na bode nula.
Kedy ste boli naposledy na dedine páni ? Je to úplne, ale úplne jedno. Robí sa to systémom je na benzín - nie je na benzín. A váš predpoklad ešte v mnohých prípadoch potrebuje ešte máme auto - nemáme auto.
Pritom každý vie, že to časovo v mnohých prípadoch vyjde čistá remíza počas hladania miesta na P.
Takže, tan kto prestupuje na Novej Dobe na električku, prestúpi už na ZP. Rozdiel 5 minút. Koli tomuto zavola pohotovost a kupi v Darexe šajt za sto papierov a poistenie, možno 2 x a do troch mesiacov tridsat litrov v servise a benzin za kolko ? 47 ?

Áno, áno áno. Čaká nás povodeň automobilov, ktoré sa vznesú do mesta ako armáda mravcov a začnú nás požierať za živa, dokonca niektoré aj v spánku.
Reakcia na: LUK #61091:
Suhlas, tie obavy na mieste su. Obzvlast v situacii, ked systematicka nicitelska praca ZSR+ZSSK dostala zeleznice do tak zufaleho stavu, ze su v akejkolvek relacii mimo trate BA-ZA-KE na hranici pouzitelnosti, ba casto az pod nou.
Reakcia na: Sommelier #61086:
"fóbia z tisícov nových SC, PN, TT, DS či MA rozhodne nie je na mieste."
Ale je!
Ahojte, aka je adresa cloveku, ktory to tu ma na starosti? Mail ba@imhd.sk sa mi vratil ako nedorucitelny. Dik za info.
Reakcia na: Emo #61088:
Zle som sa vyjadril, červené tabule majú linky na jazdách mimo základnú trasu. Napríklad 4 na Zátišie. Minule som to videl aj na 209 (ak som nebol slepý), a tam to možno znamenalo dojazd.
Reakcia na: Andy #61059:
Samotné linkové tabule v červenej farbe sa nepoužívajú už ani na dojazdoch. Sú tam klasické linkové tabule, akurát že voz má ešte zvláštnu tabuľu červenej farby za čelným sklom s nápisom "ide tam a tam".
Reakcia na: TeBeCe #61077:
Hehe, je zvláštne vidieť Ikarusy 405 a 435 už medzi historickými vozidlami. ?
Reakcia na: Martin Fundárek #61084:

Čo robia ludia vystupujuci na Prievozskej - pracujú v Dopleri ?
Na Patrónke - v J and T ? Na Novej Dobe - všetci v Poluse ? Na Bajkalskej všetci v ŠH Pasienky či stánku PNS ?
Prestupujú na MHD, že ?
Rozumiem tomu čo chceš povedať. Na druhú stranu patríš medzi skupinku idealistov postavte a potom sa v tom budeme voziť. Kulové ! Jeden, jediný projekt, ktorý by bol robený takýmto spôsobom. Kde ?!?
Potom si viem aj ja predstaviť všetko. Predtsaviť si vážne môžeš čokoľvek.
Máš predstavu, kde sa tie peniaze narodia ? Nachýbal si na matike ? V 250 miliardovom štátnom rozpočte chceš nájsť každý rok aspoň 5 a vo VÚC ďalších 5, aby si to ako tak spustil v roku 2015 ?

A priemerný obyvateľ BA s prístupom MHD ňou môže jazdiť ? Sťažuje sa, že je pomalá ? Tak o čo sa jedná ? O vacsinou 5 minútový rozdiel ?

Never tomu, že IGK narastie, dobre, že to tu niektorí neberiete tak vážne, že by som to mohol zobrat ja ako šírenie poplašnej správy. Kto na to má, chodí do BA autom. Kto nie SAD a bude aj naďalej, pokial na to nebude mať. Takže fóbia z tisícov nových SC, PN, TT, DS či MA rozhodne nie je na mieste.

Šamorín pri Letisku ? - si sa sekol, že ?

SAD Bratislava vypravuje 42 prímestských liniek
Reakcia na: Martin Fundárek #61084:
... vajnorská radiála...
Reakcia na: Sommelier #61056:
Neredukuj problém len na tých, čo chodia na Nivy. Množstvo ľudí ide na Patrónku, Račko, Bajkalskú, Prievozskú a pod. Tých, čo idú len na okraj mesta, je pomerne málo.
Postaviť na kraji mesta prestupné terminály nie je zlá myšlienka, ale podľa môjho názoru je realizovateľná až vtedy, keď z týchto terminálov pôjde do mesta nový NDS (myslím tým zrýchlodrážnenú električku, nie metro). Potom si viem predstaviť ukončenie liniek zo Záhoria na Dúbravčiciach, od Pezinka v Rači a od Senca, Mostu a Šamorína pri letisku (prípadne od Senca na ZP, ak by bola Vajnorská radiála tiež prebudovaná na NDS).
Za súčasného systému električiek a trolejbusov nevidím takúto možnosť reálne. Tieto systémy sú jednak pomalé, takže by sami osebe znamenali predĺženie času cestovania (prosím terajšími extrémnymi zápchami na Patrónke neargumentovať - nebudú tam donekonečna) - nehovoriac už o čase prestupu a čakania na spoj MHD -, jednak nespoľahlivé (výpadky, meškania), takže pri ceste von z mesta by cestujúci musel ísť s rezervou 15-20 min., aby mal slušnú pravdepodobnosť, že spoj SAD mu nezdrhne. Pri takomto zhoršení kvality cestovania by veľkú časť cestujúcich od SAD neprevzal DPB, ale IGK. Tým by si dosiahol väčšie zápchy, viac exhalátov, väčší tlak na parkovacie miesta a pod., čiže presne opak toho, čo by si chcel.
Reakcia na: Sommelier #61054:
Do Bratislavy jazdí SAD Bratislava, SAD Dunajská Streda a SAD Trnava, ostatné prímestské pre BID neprichádza do úvahy (SKAND Skalica, SAD Nitra).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.