Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sommelier #61054:
Mozes pocitat s SAD BA, menej s SAD DS (dialkove linky tam ukoncovat nemozes).
Vyznamna cast cestujucich co vystupi napr. na Bajkalskej, pri ceste spat vyuziva Nivy.

#61068: ci je trasa cez Slovnaft rychlejsia neviem, nemeral som.

V prvom rade by som si nebol taky isty ze skratenim spojov SAD ziskas zdroje na posilnenie MHD. Stratove totiz nie su useky okraj BA - Nivy (ludia v busoch ten usek v pohode zaplatia), ale doprava v dedinach v regione. Aby sa nestalo ze BSK sa zvysia naroky na financovanie strat SAD a nebude mat z coho pomoct MHD.

Najprv chcem vidiet fungujucu BID, potom sa da uvazovat kde budu prestupne terminaly. Cintorin Ruzinov vyzera dobre, na Patronke si neviem predstavit otacanie autobusov.

Re #61065 hoppusmark: zapchy vytvaraju jedine a jedine pri vyjazde z Niv. Vsade inde idu rovnako rychlo ako osobne auta (zaberaju pri tom menej miesta ako auta s rovnakym poctom cestujucich), na rozdiel od MHD.
Reakcia na: Sommelier #61068:
A k tým BUS pruhom, však tie môžu dorobiť aj teraz a povoliť ich aj pre SAD...
Reakcia na: Sommelier #61068:
To koľko dostáva SAD BA a SAD DS za ten úsek Nivy - Cintorín? Lebo jeden krátky nízkopodlažný trolejbus stojí 12 miliónov, takže keby ich bolo dajmetomu 8, tak to by bolo skoro 100 miliónov.
Reakcia na: Andy #61066:
skúsim modelovú situáciu

2007 - konečná Cintorín Ružinov
v tom istom roku - Nemmóžem dostat centrum pohodlnejšié ?
- nákup pár nízkopodlažných trolo vozov, za korunky, ktoré tento rok SAD DS nedostal.

Rok 2008 - Nemmóžem dostať do felvídek rýchlejšié ?
Tak v prvom rade sa na zyšok trasy dorobia BUS pruhy

V druhom rade sa začne uvažovať nad novou trasou...

Rok 2011 - minister dopravy klepe po základnom kameni trate plynárenská - slovnaft (prievozská) - Dolné hony, - Rovinka, Dunajská Lužná, ...
Igén.
Reakcia na: hoppusmark #61065:
zápchy nevytvárajú autobusy alebo trolejbusy, ale osobné autá!
Reakcia na: hoppusmark #61065:
A máš pocit, že by autobusy SAD vytvárali zápchy? Mimochodom, keby si posilnil tie trolejbusy, tak by vytvárali zápchy namiesto SAD..
Reakcia na: Andy #61064:
Pretože keď budú autobusy SAD vytvárať zápchy, tak to bude trvať omnoho dlhšie ako keď by ľudia museli prestúpiť do trolejbusu, ktorý ide cca každé tri minúty (tým by došlo k rovnomernejšiemu rozloženiu cestujúcich)
Reakcia na: Sommelier #61062:
Ako by mohla byť jazda autobus + prestup + trolejbus kratšia ako priama jazda autobusom?
Reakcia na: Sommelier #61062:
Plný súhlas. Poloprázdne autobusy SAD sa nemajú čo premávať cez celé mesto až kým dorazia na Nivy..
Reakcia na: Andy #61061:
celá táto budúca prax, ktorú treba zrealizovat čím skôr je založená len a len na jednom:
prevziať prímestského cestujúceho a tým tvoriť lepšie podmienky...
Je tu ten predpoklad, že časom sa na Nivy s prestupom dostaneš rýchlejšie ako keby si v tom autobuse zostal.
Snahou systému je aj vytvoriť v prípade BA takých 5 ľahko dostupných miest - virtuálne a prakticky tie výkony na Nivách prerozdeliť. Čím sa podporí výstavba v okolí a pozdľž týchto prestupných centier.
A v tom spočíva centralizácia na Nivách - lokalita v ktorej sú kancelárie brainwashingových spoločností ako doma - práve kôli geniálnej dostupnosti pracovnej sily, ktorá sa tým stáva lacnejšou.
Sommelier: Nivy nie sú samotným centrom ničoho, ale nachádzajú sa v centre mesta a to je hádam dosť podstatné. Však z Nív kamkoľvek sa dostaneš rýchlejšie než z Cintorína Ružinov. Tak sa nás nesnaž presviedčať, že aké by bolo dobré "prevychovávať" ľudí.
Reakcia na: Sommelier #61056:
To nie je zvýhodňovanie jednej lokality, však tie autobusy stoja aj na iných zastávkach v meste... Keby tie tvoje SAD autobusy končili na Cintoríne Ružinov, určite by ti každý poďakoval, že sa na Nám. Slobody musí trepať cez mesto o 10 minút dlhšie, lebo na 208 musí nastúpiť už tam a nie na Nivách... A o tom, že pridajú novú linku môžeš akurát tak snívať, pretože ak by došlo k tomu skráteniu, tak by mesto zistilo, že tí ľudia sa zmestia aj do terajších trolejbusov a nič by neposilnili.
Tie tabule ani nikomu neudrú do očí, možno tak pár ľuďom z DPB, imhd a podobne. DPB totiž robí všetko zvrátene. Najprv niečo spravia, dlho to prevádzkujú, no niekedy cestujúci ani len netušia, čo daná vec znamená, alebo že je vôbec zavedená. Potom sa v DPB čudujú že danú vec nikto nechápe, alebo nevyužíva a zrušia to. Neviem, či blbí sú, alebo sa tvária byť blbí (neviem však prečo)..

Červené tabule sa používajú na dojazdoch.
Čo sa týka tých expresných liniek, tak to odlišovanie podľa mňa nemá moc zmysel, lebo niektoré linky sú viac expresné než iné, aké by bolo kritérium, či už je linka dostatočne expresná alebo nie? Niektorá linka vynecháva jednu zastávku na trase, niektorá dve, niektorá každú druhú, a niektorá prechádza pol mesta bez zastavenia.. Kedysi sa to dalo určiť podľa toho, že či premáva len v špičke. Lenže teraz už aj niektoré linky, čo boli expresné, premávajú aj mimo špičky, takže nevidím žiaden zmysel odlišovať expresné linky. K ničomu by to neviedlo.
Modré tabule sa používali sa už minulý rok, pri výluke t-busov, čo bola v lete na Svätoplukovej, ak nie aj skôr.
Reakcia na: Andy #61053:

lepšie je možno opýtať sa centrum čoho sú nivy ?
Ja som tu písal o zvýhodňovaní jednej jedinej lokality ! A to je správne ? Dobrou dostupnosťou pracovnej sily. A to je, akoby to nazvali v Simpsons - kumunismus Lízo.
Takže keď si niekto mydlí rúčky alebo čokolvek iné, že na nivy je to za 25,- + v zdravom tele zdravý duch, tak to je socializmus na druhú.
A keďže tá skupinlka, a s prehladom si ju dovolím označiť za nižšiu 2O % - tí ktorí cestujú až na Nivy a z nív už idú pešo rozne dlhé časy - známi spomenutí rekordmani - Namestie Slobody ☠ - tak títo sú pre bratislavkú dopravu vhodní prevýchovy !!!
A druhá skupinka a označím ich menej ako 10 % - To sú tí, ktorí potrebujú len na Nivy, lebo robia hore v kaviarni či vo VUB a tí to budú mať odvšadial o 5 minút dlhšie. Chudinkovia. Už teraz je mi ich luto a budem spisovat peticiu, aby im na Nivy zachovali aspon jeden priamy spoj.
Reakcia na: Sommelier #61054:
Tú podporu som myslel v dobrom. ?
Reakcia na: Emo #61052:
No tak to Ti pekne ďakujem za podporu. Niekto sa tu tvári, akoby na Slovensku niekedy zafungovalo niečo systémom spravilo sa a funguje. To vie každý !

A bol by veľký problém tento výkon objednať (skresať) u jednotlivých sadiek ?
Máte niekto prehlad kolko ich do BA jazdí ?
V rámci BID teda treba počítať
SAD Dunajská Streda -
SAD Pezinok
SAD Senec - ?
SAD Stupava - ?

Možno by sa s nimi dalo dohodnúť step by step...

Ako prvá na odstrelenie by sa dala použiť juhovýchodná wetwa - DS. Konečná Cintorín Ružinov by mohla byt zatial na par rokov OK, výstupište aj nástupište na tých istých miestach ako dnes, na ceste z mesta nutná rekonštrukcia. Toalety pre vodičov dostupné sú, v harley dostanu sifon... Ešte sa tam nejak musí doriešiť otáčanie trolejbusov, ale to je detail (možno).

Vie niekto, kolko klbakov a kratkych trolov je k dispozicii zrovna nejazdiacich v priebehu normalneho pracovneho dna ?
Ked pocitam 201, 202, 212 - na každú 12 (???) vychádza mi 36 - 1 ?
No a krátkych ?
Na pokrytie dopravy v useku Cintorin Ružinov - Mesto, by bolo potrebne nie zhustit interval L 201 a 202 (skor naopak), ale vytvoriť novú linku premávajúcu po Gagarinovej, asi na Nivy alebo na Šafárikovo námestie - tie troleje tam mohli byť už druhé polstoročie.
Takže 6 - 8 nových kĺbových Téčok na špičku ?
208 by sa mohla posilnit.
Reakcia na: Sommelier #61051:

"Odkial máš, že Nivy sú centrom ?"
Podľa teba je centrum kružnica so stredom v geografickom strede Bratislavy s polomerom 100 metrov?
Reakcia na: Sommelier #61051:
"Odkial máš, že Nivy sú centrom ?"

Určite majú k tomu centru bližšie ako napr. Patrónka, či Bajkalská. Ale keby sa na tieto miesta zaviedla taká mhd, ako píšeš Ty a AAA, tak nemám nič proti. Dokonca aj keby sa tam dalo dostať nie na jeden, ale dajme tomu na dva prestupy, tak by mi to nevadilo pod podmienkou, že nebudem nikde dlho čakať. ?
Reakcia na: Emo #61049:
okrem AAA
Tie Nivy budeš mať lepšie prístupné do konca života... A dobre prístupné by si následne mal mať aj všetky prestupné stanice, maximálne s jedným prestupom.
Odkial máš, že Nivy sú centrom ?
Inak nech sa prosím nikto neurazí, myslím to len z úcty, ale to, že niekto aj denne šlape z nív viac ako 10 minút pešo do práce považujem za zvrátené.
A to že sa nedostanú na Nivy, z toho sa určite samovraždy páchať nebudú.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.