No to je pesne to, ako by to nemalo byt. Vidia, ze nemaju sancu prejst krizovatkou a predsa sa tam pchaju. Moznoze prve 3 - 4 auta sa preplazia az za nu, kym dostane elektricka volno, ale tie dalsie uz nie. Ale aj tak tam lezu. Keby vsak niektori vodici aut vidiac, ze uz neprejdu, zostali stat pred krizovatkou aj na zelenu, od toho vytrubovania a vykrikovania "vodicov" za nimi by im mozno aj popraskali skla. Alebo by zapricinili retazovu havariu. Takze je to komplikovane. Myslim si (a moje skusenosti to potvrdzuju), ze velkej casti vodicov jednak chyba prirodzena schopnost odhadu a predvidavosti a nahradzaju ju agresivitou. ŠAK ma zelenu, tak ide. Aj keby bol za krizovatkou krater, tak by isiel aj donho, lebo ŠAK ma zelenu... ?
Podvozok. Ak sa nemýlim, T3 na 1435 mm majú opajcnutý podvozok PCC, T3 na 1000 mm majú vlastnú konštrukciu ČKD Tatra. Ak sa mýlim, opravte ma niekto.
Prosím, nezisťoval niekto, či existuje nejaký trestný čin "poškodzovania verejnej veci"? Na Hurbanovom námestí je ten oblúk z Námestia SNP na Obchodnú zase postavený, ako keby sme koľajové križovatky museli skladať zo stavebnicových dielov. Je mi z toho do plaču...
To je dobrá metóda. Prakticky pritom porušuješ rovnaký predpis, ako vodiči, čo ti zavadzali v križovatke, takže by sa nemali naparovať, keďže majú aj oni maslo na hlave
V prípade zápchy sa chápe električkový prejazd (taký kde sa otáča o 180°) ako križovatka, alebo ako miesto mimo cesty? Ja si myslím, že skôr ako miesto mimo cesty, nakoľko v prípade križovatky by tam musela byť prednosť upravená značkami, v opačnom prípade by platila prednosť zprava. Pokiaľ sa nejedná o križovatku, vodiči áut, ktorí sa ocitli v zápche, teoreticky nemusia uvoľniť medzeru. Znalci zákona, pls. objasnite.
Nie je to o drzosti. Proste sa natlačil do križovatky s električkou bez toho aby si bol istý, že môže ďalej pokračovať v jazde. Občas sa zvykne vytvoriť zápcha tu na diaľnici, všetci stoja pekne v dvoch pruhoch, akurát zopár expertov to obieha cez krajnicu a pri najbližšom zjazde sa vehementne pchajú a zrazu sa chcú zaradiť. Pustíš ho? To isté platí v prenesenom význame aj na tramvaje.
Chlapci - Americke namestie. Cakam s 11 alebo teraz aj 5 na zastavke pri Fakultnej. Tam ma nemozu auta prichadzajuce od Kriznej nevidiet. V spicke je bezne, ze sa postavia a zatarasia trat smerujucu na Spitalsku. Skoci mi volno - musim stat. Auta sa zdekuju, ale vtedy mam uz ja stoj. A toto sa mi raz stalo, ze sa zopakovalo pocas 4 (opakujem STYROCH) cyklov. Hadajte kolko minut som tam stal ??? Odvtedy ked dostanem volno, tak IDEM. Pockam, kym uvolnia auta kolajnice (sice mam uz davno stoj, ale to je uz za mnou, cize to nevidim) a pekne prejdem. Auta uz maju samozrejme zase zelenu a vytrubuju, co tam robim, ale ja si v KLUDE (su tam vzdusne krizovatky) prejdem gulanim sa.
Myslim, ze si k pravde najblizsie. 1) s autom nevchadzam nikdy na priecestie, ked je nablizku elektricka 2) ak idem resp. vleciem sa v zapche po hlavnej, za predo mnou iducim autom, ktore este preslo za priecestie, nechavam odstup na sirku priecestia, aby som neblokoval odbocujucich - tu pre mna osobne vobec nie je zaujimave, ze som na hlavnej 3) myslim, ze ak sa stane, ze niekoho na priecesti zablokuju protiiduci na tak dlho, az pride elektricka, jej vodic by mal na to brat ohlad, ze teraz to auto jednoducho neodleti ani sa nevypari a ak ho uz z dialky vidi, mal by pomaly plynule pribrzdovat a nie na poslednu chvilu. A ak je to nutne, tak aj zastavit. Je to vsetko o rozume a ohladuplnosti.
Mimochodom - vcera som videl vzkrieseny 1612. Ani ste o tom nikde nepisali, ze sa podarilo dat ho dokopy.
Vážení, nemám čas zaoberať sa vašou diskusiou, bo musím nakupovať a predávať blikajúce ampíky a zosíky, či ako ma to orlia minerálka otitulovala, ale musm v krátkosti zareagovať: Vodič IGK nemá čo liezť na koľaje, ak sa električka už blíži, ale samozrejme tam môže vliezť, ak široko-ďaleko električka nie je. No a ak sa medzitým dorúti električka, tak ho samozrejme nesmie nabúrať na rozdiel od vlaku. Zásadný a základný rozdiel medzi električkou a vlakom totiž je, že hoci sú to obe dráhy, s električkou sa jazdí na rozhľad, s vlakom na zabezpečenie. Nepriek tomu aj v prípade zrážky vlaku s niečím na priecestí sa veľmi podrobne vyšetruje, či /rušňo)vodič spravil všetko pre to, aby zrážke zabránil. Mimochodom, ten citovaný paragraf o nevchádzaní do križovatky platí v znení "ak mu situácia ZA KRIŽOVATKOU nedovoľuje pokračovať v jazde". Ako byste si predstavovali odbočovanie vľavo na plný signál bez vojdenia do križovatky, napríklad?
Najinteligentnejší prístup k tomu má z tunajších evidentne Beús. Ale všeobecne by som prítomným Cíferanom doporučil, aby si problematiku nechali vysvetliť od svojho vedúceho prevádzky, ktorý je dlhoročným a bez preháňania vynikajúcim inštruktorom autoškoly.
Samozrejme, suhlasim. Len to casto tak nie je.
Ono asi fakt by som sa na to priecestie napchal v zaujme zaradenia sa medzi tych co ma nechcu pustit, snad ked im tam budem cumakom vycuhovat, sa nejaky dobrodinec najde. Ale samozrejme len za podmienky, ze siroko-daleko ziadna elina nie je, a teda ju neobmedzim. Inak prirodzene sporiadane pockam, kym prejdu eliny v dohlade.
Ked sedim za panelom elektricky, tak tiez mam dvojaky meter na tych, co mi zavadzaju na priecesti:
1) Stal tam uz davno predtym, nez som sa priblizil. To je chudak, ktoreho nechcu pustit, a preto pokojne a bez vyrabania hluku zabrzdim, a pockam kym sa najde niekto, kto ho pusti.
2) Napchal sa mi tam tak, ze nutne videl, ze sa blizim, a ze dovtedy neprejde. Na takychto blbcov zvonim, pretoze flagrantne porusili predpisy a obmedzili ma, casto dokonca ohrozili (aj ked, to skor seba, vzhladom na subtilnost kasne IGK v porovnani so spriahadlom elektricky).
To tiež nie je pravda, nie sú všetci takí.
Podľa mňa by to malo byť o ohľaduplnosti:
1.Ak odbočujem doľava, nenatrepem sa na koľaje keď vidím, že ide električka.
2. Ak som vodič eliny, nemusí hneď vycengávať ak vidím na prejazde auto.
3. Ak je zápcha v protismere, tak vodiči v nej by mali byť natoľko ohľaduplní, že nazastanú v križovatke a ak už sa tak stane nech aspoň púšťajú odbočujúcich.
Ako? Jednym slovom - tazko. Sam neviem, co je optimalne. Ale fakt je, ze na to priecestie nemam co vchadzat, pokial ho nie som schopny plynule opustit. Druha vec je, ze takymto sposobom sa pri bezohladnosti nemalej casti tiezvodicov zvacsa nikam nedostanes. A fcul bucme mudri. ?
Lenže zase na druhej strane, ak je zápcha, tak ani tí druhí nemali vojsť do križovatky práve preto, aby sa umožnilo aj odbočovanie. Čiže vlastne ja som nimi obmedzovaný, takže oni by mali dostať pokutu. Že pritom blokujem električku, je vedľajšie, lebo keby oni neporušili predpis, tak ja by som mohol voľne prejsť a tým pádom aj električka.
Ako by si riešil Ty takúto situáciu, keď chceš odbočiť, ale oproti je zápcha a bezohľadní vodiči?
dobre si to vystihol. je to o drzosti tych co nepustia stojaceho na kolajach do svojho prudu!
Re #60698 Spectre: za to ze ma prednost nemusi vedome nepustenim blokovat auto v kolajisku a tym vedome blokovat elektricky, co sa neskor moze prejavit kludne aj zablokovanim nejakej krizovatky (ked zablokujes molecku smer devin a odstavis tri eliny dalsia moze ostat visiet v krizovatke karloveska-molecova lebo predpoklada ze ti pred nim sa pohnu a neche tam travit cely den). vlastne chces povedat ze ked ma prednost tak clovek z vedlajsej cesty si ma rovno ist zapalit cigaro a pockat kym sa premelu vsetky auta sveta co tam chcu prejst v kolone???
na tej ruzinovskej ten co sa chce zaradit svojim cakanim zvecsa neblokuje inu dopravu (aj ked aj to sa da doviest do extremu a blavaci by boli schopni aj krizovatku bloknut)
Ano, budes. Bodka. Presne toto ti odpovie aj policajt na tvoju argumentaciu, ak by ta nahodou za taketo porusenie predpisov chcel pokutovat. A ked nebodaj tym este sposobis nehodu, tak je to bez diskusie. Vozidlo na hlavnej ma prednost. Tam to zacina, aj konci. Bohuzial, so zapchami a bezohladnymi vodicmi nase predpisy nepocitaju.
Čakaním dopravný predpis neporušíš. Tým, že sa tam nasilu natlačíš, ho porušíš. Je to IMHO úplne rovnaký prípad, ako keď sa tlačíš do križovatky s tým, že sa z nej nedostaneš (kvôli tomu zvyknú vznikať okrem iného aj spomínané zápchy)
Ale ako som písal, menší pripájací pruh by to vyriešil.
Zápcha sa nerieši zipsom. Zips je na obchádzanie prekážky v premávke.
Empiricky rátaš s tým, že za traťou ide súvislá kolóna IGK. Vezmi si inú situácio - odbočuješ do takej súvislej kolóny napríklad z miesta mimo cesty. To nie je o tolerancii medzi vodičmi, jednoducho ten, kto je na významovo nadradenejšej ceste má prednosť.
Ideálny príklad tejto situácie je ale pripájanie z Ružinovskej na Bajkalskú, pred križovatkou v smere k Bille. Napriek tomu, že je jednu križovatku späť semafor s odporúčanou rýchlosťou, sa tam valia závodníci 80km/h, aby potom zdržovali na svetlách. V tom prípade je mi defacto jedno, či pustím niekoho kto sa pripája od Ružinovskej (pripájací pruh tam samozrejme nie je sebemenší), keďže už som opotreboval brzdové doštičky a prechlastám aj benzín na rozjazd.
Pokiaľ však idú súvisle autá, nie je dôvod sa tam tlačiť. Ak na čele "kolóny" nie sú závodníci, tak je veľká pravdepodobnosť, že táto súprava IGK stíha aj ďaľšie svetlá. V tom prípade je skutočne jednoduchšie sa pichnúť na koniec a je vybavené.
S čím sa v BA neviem zžiť je absencia pripájacích pruhov na určitých dôležitých miestach. Na týchto prejazdoch by nebol kritický ani tak odbočovací pruh, ale pokiaľ sa jedná o prejazd kde sa najprv otočíš o 180 a potom o 90 stupňov, by sa veľmi zišiel inteligentný pripájací pruh o symbolickej dĺžke troch-štyroch vozidiel.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Emo