Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Emo #60703:
Ako? Jednym slovom - tazko. Sam neviem, co je optimalne. Ale fakt je, ze na to priecestie nemam co vchadzat, pokial ho nie som schopny plynule opustit. Druha vec je, ze takymto sposobom sa pri bezohladnosti nemalej casti tiezvodicov zvacsa nikam nedostanes. A fcul bucme mudri. ?
Reply on: Beus #60701:
Lenže zase na druhej strane, ak je zápcha, tak ani tí druhí nemali vojsť do križovatky práve preto, aby sa umožnilo aj odbočovanie. Čiže vlastne ja som nimi obmedzovaný, takže oni by mali dostať pokutu. Že pritom blokujem električku, je vedľajšie, lebo keby oni neporušili predpis, tak ja by som mohol voľne prejsť a tým pádom aj električka.

Ako by si riešil Ty takúto situáciu, keď chceš odbočiť, ale oproti je zápcha a bezohľadní vodiči?
Reply on: Ike #60691:
dobre si to vystihol. je to o drzosti tych co nepustia stojaceho na kolajach do svojho prudu!

Re #60698 Spectre: za to ze ma prednost nemusi vedome nepustenim blokovat auto v kolajisku a tym vedome blokovat elektricky, co sa neskor moze prejavit kludne aj zablokovanim nejakej krizovatky (ked zablokujes molecku smer devin a odstavis tri eliny dalsia moze ostat visiet v krizovatke karloveska-molecova lebo predpoklada ze ti pred nim sa pohnu a neche tam travit cely den). vlastne chces povedat ze ked ma prednost tak clovek z vedlajsej cesty si ma rovno ist zapalit cigaro a pockat kym sa premelu vsetky auta sveta co tam chcu prejst v kolone???

na tej ruzinovskej ten co sa chce zaradit svojim cakanim zvecsa neblokuje inu dopravu (aj ked aj to sa da doviest do extremu a blavaci by boli schopni aj krizovatku bloknut)

---
pre ucastnikov premavky: viac pokory.
Reply on: Emo #60700:
Ano, budes. Bodka. Presne toto ti odpovie aj policajt na tvoju argumentaciu, ak by ta nahodou za taketo porusenie predpisov chcel pokutovat. A ked nebodaj tym este sposobis nehodu, tak je to bez diskusie. Vozidlo na hlavnej ma prednost. Tam to zacina, aj konci. Bohuzial, so zapchami a bezohladnymi vodicmi nase predpisy nepocitaju. 😕
Reply on: Spectre #60699:
Lenže to tam budem čakať do súdneho dňa...
Reply on: Emo #60697:
Čakaním dopravný predpis neporušíš. Tým, že sa tam nasilu natlačíš, ho porušíš. Je to IMHO úplne rovnaký prípad, ako keď sa tlačíš do križovatky s tým, že sa z nej nedostaneš (kvôli tomu zvyknú vznikať okrem iného aj spomínané zápchy)

Ale ako som písal, menší pripájací pruh by to vyriešil.
Reply on: Ike #60691:
Zápcha sa nerieši zipsom. Zips je na obchádzanie prekážky v premávke.

Empiricky rátaš s tým, že za traťou ide súvislá kolóna IGK. Vezmi si inú situácio - odbočuješ do takej súvislej kolóny napríklad z miesta mimo cesty. To nie je o tolerancii medzi vodičmi, jednoducho ten, kto je na významovo nadradenejšej ceste má prednosť.

Ideálny príklad tejto situácie je ale pripájanie z Ružinovskej na Bajkalskú, pred križovatkou v smere k Bille. Napriek tomu, že je jednu križovatku späť semafor s odporúčanou rýchlosťou, sa tam valia závodníci 80km/h, aby potom zdržovali na svetlách. V tom prípade je mi defacto jedno, či pustím niekoho kto sa pripája od Ružinovskej (pripájací pruh tam samozrejme nie je sebemenší), keďže už som opotreboval brzdové doštičky a prechlastám aj benzín na rozjazd.

Pokiaľ však idú súvisle autá, nie je dôvod sa tam tlačiť. Ak na čele "kolóny" nie sú závodníci, tak je veľká pravdepodobnosť, že táto súprava IGK stíha aj ďaľšie svetlá. V tom prípade je skutočne jednoduchšie sa pichnúť na koniec a je vybavené.

S čím sa v BA neviem zžiť je absencia pripájacích pruhov na určitých dôležitých miestach. Na týchto prejazdoch by nebol kritický ani tak odbočovací pruh, ale pokiaľ sa jedná o prejazd kde sa najprv otočíš o 180 a potom o 90 stupňov, by sa veľmi zišiel inteligentný pripájací pruh o symbolickej dĺžke troch-štyroch vozidiel.
Reply on: Spectre #60681:
A teraz si predstav, že potrebuješ odbočiť doľava, lenže v protismere, je zápcha. Ak sa postavím ešte pred prejazd ma na 100% medzi seba nepustia. To chceš povedať, že tam mám stáť a čakať až kým nepominie zápcha?
Reply on: K2S7111 #60692:
A akú funkciu si tam mal ❓
Reply on: K2S7111 #60693:
Takže jeden si ty, druhý E499.3056 a kto je ten tretí?
Reply on: Ike #60691:
"medzi tieto prejazdy patri predovsetkym odbocka na Ahoj, popr. odbocka z Trnavskeho myta poza dom oborov." neviem ci to bude tym ze mam za volantom najazdeneho o hodne viacej ako ty (viac nez 100k km), ale zrovna tebou menovane krizovatky nie su problematicke na prejazd aj bez toho aby si sa musel nasapat do kolajiska pokial krizovatku opustit nemozes... (obvzlast ta prva - pokial mas vazne problem sa tam dostat, tak ti moze pomoct aj nedaleky semafor ktory pravidelne zastavi premavku z protismeru a mozes kludne prejst) - ono na tych krizovatkach mas totizto na odbocenie vlavo vyhradeny jazdny pruh a teda mas kde cakat kym mozes prejst; skor by som pochopil ak by si mal problem s prejazdmi na ruzinovskej, kde by si trcal v lavom (rychlejsom) priebeznom jazdnom pruhu a neaky expert by ta tam mohol sejmut....

"mimoriadne tazka krizovatka je aj, ked odbacas z Ulice pri starej pracharni do prava... tam by to bolo narocne prejst na jeden kraj aj keby tam eliny neboli..." a
"este by ma zaujimalo ako by ste riesili situaciu za volantom IGK ak by ste vychadzali z vedlajsej cesty na cestu rozdelenu elektrickovym pasom, pricom by ste chceli odbocit do prava a prave na tej strane by bola kolona... mna osobne nenapada nic ine ako ist na elektrickovy pas a drzo davat najavo ze vzhladom na kolonu by sa malo zipsovat... neviem si totiz predstavit, ze by som stal pred krizovatkou a cakal kedy si ma niekto v kolone vsimne..."
teba by som na ceste stretnut nechcel, teda urcite nie na krizovatke rovnocennych ciest ked si pleties lavu a pravu stranu 🙂 😃 :-B
Chcel by som sa spytat kto by sa ku mne a dvom chalanom odtialto pridal do party na chytanie writerov...Ak mate zaujem /nas vek priemerne 14rokov/ napiste mi na mail tomassamko@pobox.sk ...Dakujem /pardon za OT/

Ad #60692 pardon za velke medzery...
Reply on: KLF #60602:
Z toho clanku som vycital dobre bludy...Zjavne ten clovek nikdy na takom kolose nejazdil...Ale co sa tyka agresivity vodicov mal v niecom pravdu s E499,3056 som sa pred par dnami s niecim takym stretol...Len tak prisiel do B-cka a nadaval nam a ze nech vypadneme...Atd. som si myslel svoje...

Re #60650 M5O: JA som sa bol zviest v obidva dni a na oboch vozidlach som mal funkciu..


Re #60689 BMEŽ: To len jeden vodic nemal ,bol tam neplanovane...



All :Uz viem ake ste to mali ked som forum floodoval hovadinami ja...Kua sak to sa neda citat...Nezmyselna debata...
Reply on: Spectre #60681:
mam najazdene menej ako ty... mozno takych 1400km, ale pravdu povediac, v praxi sa tak ako si popisal (dat prednost elektrickam a sucastne vozidlam), prejst jednoducho nedalo..

pokial ide elina, je to ok, ale v pripade ze nejde, tak som na ten prejazd musel ist... pretoze
1) auta v opacnom smere ta nevidia a ak ta vidia, tak na teba kukaju ako na vola... pochybujem ze ked knedlikujes 60kou po vajnorskej, tak pozeras do smeru oproti, ci tam nahodou necaka nejake auto (skor nastane pripad, ked sa nejaky drzan pichne pred teba).
skor sa mi podari prejst ked sa pripomeniem... a ked som na druhej strane pripadu, skor spomalim na 40 a zablikam, nech ten co sa na tom elinovom prejazde tlaci, prejde.

2) ak by som tam aj stal, tak auta za mnou, vzhladom na to ze zmyslaju tak ako ja v bode 1) by na mna pustili trubkovy pochod preco stojim ked nemusim (nejdu eliny)


medzi tieto prejazdy patri predovsetkym odbocka na Ahoj, popr. odbocka z Trnavskeho myta poza dom oborov.

mimoriadne tazka krizovatka je aj, ked odbacas z Ulice pri starej pracharni do prava... tam by to bolo narocne prejst na jeden kraj aj keby tam eliny neboli...

proste zhrnutie> obcovanie cez elektrickovy pas v meste je komplikovane. Hoci sa da prejst na jeden krat, bezpecnejsie je to prejst na dvakrat a vyuzit elektrickovy pas ako "pomocku" -> no soferi by mali byt tak tolerantny, aby neobmedzovali elektricku /teda na pase stat len vtedy ked je dostatocne daleko.

Zaroven by vodici elektriciek mohli by tolerantnejsi voci vodicom IGK a kedze sa kazdy raz za cas myli, nemuseli by hned pustat zvoncek na plne gule

a vsetko to hlavne zavisi od tolerancie medzi IGK - ja by som napr nikoho nenechal drzo cakat na prejazde elin, ale pustil ho...

/mimochodom v zime som zazil, ze vodicka eliny zvonila na auta, ktore isli subezne s nou (a stali v kolone), aby pustili auto, ktore sa chcelo zaradit do kolony, no kedze ho tie auta nechceli pustit, ostalo vysiet na trati pred nasou elinou.

este by ma zaujimalo ako by ste riesili situaciu za volantom IGK ak by ste vychadzali z vedlajsej cesty na cestu rozdelenu elektrickovym pasom, pricom by ste chceli odbocit do prava a prave na tej strane by bola kolona... mna osobne nenapada nic ine ako ist na elektrickovy pas a drzo davat najavo ze vzhladom na kolonu by sa malo zipsovat... neviem si totiz predstavit, ze by som stal pred krizovatkou a cakal kedy si ma niekto v kolone vsimne...
Reply on: marclucpicard #60680:
Nie som. ? Len sa mi tak daco mari... Ale je mozne ze to bolo zrusene este skor. Kazdopadne Nivy otvarali tusim v 1982.
Ešte k tym historickym elek. je zaujmavé ze takúto prezentáciu mesta a Dopravného podniku nevedia zabezpečiť kompletné uniformy pre sprievodcou týchto elektičiek súprav ktoré sú pýchou DP a mesta BA (38+135)
Neviete niečo o predaji pozemkou na Trnávke, ze sa presťahuje 1.kolóna a 4.kolóna do tej novej vozovne v Petržalke ?
Reply on: Spectre #60682:
zrovna tam mali problem s elektrickami kvoli stabilite a vysokemu tazisku 😉

ale poriesili to. kazdopadne najvacsi problem v BA nie je ani tak rozchod, ako katastrofalny stav zvrsku 😉
Pred chvíľou tiahla dielňa Tam Bus 232 A 116 M číslo 3704. Takže sa asi pokazil..... ?
Reply on: tr3mp #60684:
mozem potvrdit, ja si ju tiez osobne pamatam, cize fungovala este v 80-tych rokoch ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.