Reakcia na: aquila #53791:
O tom, ze tie koridory su aj novou zastavbou respektovane, som nevedel, takze beriem spat Avsak staci jedna sprosta buda (poistovna) a koridor je f pazi, a mozeme len snivat...takze uz beztak f tej pazi sme S podzemnou stanicou mas 2 problemy: 1) musela by sa rozprestierat aj pod pozemkom niektorej s tamojsich bud, co by asi bol problem, a najma 2) vzhladom na ich megalomanskost predpokladam u tychto bud dostatocne hlboke zaklady, a teda stanica by musela byt sakrametsky hlboko, co nevidim ako prave dobre, a ani schodne riesenie... kedze do vyhradeneho koridoru by sa zrejme cela stanica s prislusenstvom svojou sirkou nevtrepala Potom uz fakt jedine hlbene tunely v osiach cestnej siete...
S razenymi tunelmi a spolupracou: Ja tiez nie som proti, aby take nieco bolo, ale na Slovensku, a najma v Bratislave, pravdepodobnie nikoho nepresvedcis, ze ked uz sa bude razit tunel pre zeleznicu, tak sa ma razit 4-kolajny, aby v nom mohli lietat aj elektricky, jakozto nosny system A ine riesenie za riesenie nepovazujem, pretoze po zeleznici nedokazes pustat nosny system tak, aby mal celodenny a dostatocne husty takt, a najma bez prestavok, ktore by boli nutne kvoli prejazdu prioritnych vlakov Jednoducho NDS integrovat so zeleznicou je z viacerych dovodov nemozne. NDS potrebuje sice aj kapacitu, ale najma interval, ktory na zeleznici neurobis, ked budes pomedzi to pustat kadeco ine. A primestske supravy na NDS su taktiez nevhodne, preco, uz dovodili viaceri, nechcem ich opakovat Len ich doplnim, ze este navyse nedosahuju take dynamicke vlastnosti, ake sa od NDS pozaduju.
S napojenim elektriciek na Safku: prave preto, ze most bude (pevne dufam a verim) LEN pre elektricky, a Sturova uzavreta pre gumokoly, tak cestny tah na Safku sa obmedzi len na smer nabrezie-Dostojevskeho rad, a zanikne tam akekolvek odbocovanie, cim sa nebyvalym sposobom znasobi priepustnost celeho Safka. Taketo nieco mozeme potom kludne preklenut mimourovnovo, alebo hoci aj urovnovo, riadenym signalom s preferovanou elektrickou, co bude vyzerat asi tak, ze elektricka prejde takmer vzdy bez zdrzania, a auta budu z casu na cas na chvilu zastavene, kym ta elektricka prejde. V porovnani s dneskom, ked je smer nabrezie-Dostojevskeho rad, zastaveny cca 80% casu, a opacny smer cca 50% casu, je to vyrazne zlepsenie Takze nakoniec ziadne uzke hrdlo, ziaden chaos, a uz vobec nie zdrziavanie Prave toto riesenie (s uzavretim Sturovej a Stareho mosta pre cestnu dopravu) totiz pozera aj na dosledky, a akekolvek jeho modifikacie su len kratkozrakymi vymyslami zaujmovych skupin (taxi lobby, nas sudruh VUCispan, ktory sa potrebuje do Au Cafe svojim Trabantom vyvazat, a je hnily ist o par metrov dalej na vedlajsi most, a pod.), za ucelom toho, aby mohli svojimi 4-kolesovymi prditkami zamorovat kazdy centimeter stvorcovy mesta a zavadzat tam, a aby sa odvsadial vsade dostali najkratsou cestou, ignorujuc potreby a vobec existenciu ostatnych. ?
Co sa fora tyka: Vyhladavanie vyrazov funguje 100%-ne, a zatial vacsine z nas, co tu viac-menej pravidelnejsie diskutujeme, vyhovuje tento typ fora, lebo sa tak-ci tak aj v ramci diskusnych vlaken pobehuje od temy k teme, a absolutne by nebolo mozne prispevky triedit do nejakych rozumnych vlaken, cize by sa to cele nakoniec aj tak len zneprehladnilo. A ine vyhody ako vlaknovost (ktora by tu bola skor nevyhodou) u inych typov for nevidim. Dalsie otazky a podnety na forum uz ale nesmeruj konkretne na mna, nie som tu webmaster
aquila
preco ponechat aj cestnu dopravu na starom moste ? kvoli kapacitnemu problemu bratislavskych mostov, ktore su neni vyriesene ani po dostavbe apolla.
a aj mimourovnove krizovanie tohto hrdla sa da vyriesit ked sa bude chciet. a aj dopravne
bojim sa prave toho "provizorneho" (rozumej staleho) napojenia elektriciek, ktore bude robit chaos .. a _ohromen_ zdrzovanie ...
ale odhadujem ze solidne vyriesenie len tohto bodu pre dobre krizovanie rychloelekricky, elektricky a cesty by bolo docela drahe 1-1,5 miliardy minimalne ...
primestke vozidla su v pohode, to je skor ten mensi problem. aj stary rad 560 by to v pohode zvladal. si pozri rakuske s-bahn, absolutne ziadny problem to nie je a pritom su to primarne primestke jednotky ...
ohladne rozchodu, to nechcem zacinat, lebo je 1000 pre a 1000 proti..
a zeleznicu som nesituoval do ulohy NDS, ale do ulohy toho ze budovanie NDS z toho moze mat velke vyhody a bude to dalsie prepojenie. vo viedni tiez nie je s-bahn kostra, ale len doplnok a velmi dobry, co sa odlahcenia tyka.
Beus: radio som nezjedol a ani sa nepovazujem za mudrca
co sa tyka niv, pointa je v tom, ze tam tie koridory su (okrem poistovne) respektovane, aj VUBka aj nova budova co tam vyrasta. a koniec koncov, keby si poriadne cital hovoril som o _pozdemnej_ stanici na styl wien rennweg popripade st. marx. treba vidiet, a uvidis ze to ide
a hlavne preto by bolo vhodna spolupraca, ze ked sa uz robi tunel, tak je jednoduchsie docasne na tomto useku obmedzit dorpavu a urobit hlbeny tunel pre zeleznicu a aj pre rychloelektricku => v tom je ta pointa spoluprace
aj na zapade je bezne, ze na takychto miestach jednoducho uzavru jeden pruh, a urobia tam hlbeny tunel pre metro/elektricku, co sa v tychto priestoroch v pohode da ...
cize preto hovorim o spolupraci a usetrenych miliardach.