Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: aquila #53798:
boli casy ked bol stary most uzavrety a mohli sme si vyskusat situaciu aka by nastala keby sa nieco stalo aj kosickemu mostu, nepamatam si zeby to bolo byvalo neak obvzlast zufale... a teraz mas este o ten jeden most navyse (ktory ma omnoho vyssiu kapacitu ako ten stary)

vsetky normalne mesta sa snazia vyskyt IAD v centre mesta eliminovat, tak co sa ti nevidi na uzavreti sturovej ? ci nemohol by si sa uz tak dobre dostat svojim autickom niekam ? 😃
2 beus: ad safko, varianta ciste pre elektricky je blbost. kam chces premiestnit tych 10-15 tisic aut za 24 hod !?!?

cez stary most ti chodi docela dost MHD, hlavne cez viedensku cestu. to ich ches ako napakovat cez novy most a dalej do mesta ? a dalsi pouzitelny most je az apollo ...

nehovoriac o takej veci ked ti znova skolabuje pristavny ...

uz len to ze zmyslas o urovnovom krizeni aj ked s preferenciou je chyba. to potom nie je NDS, ale len blba elektricka ..

a uzavretie sturovej, clovece ty kde zijes ? 🙂 to chces mat skolabovanu celu bratislavu alebo vyznavas sado maso ? 🙂 uz som videl vela blbych napadov, ale bez urazky uzavriet spitalsku by bol urcite medzi top 10 🙂 co potom urobis so spitalskou ? pristupom do centra s IAD ? :))

BA ma praveze teraz idealne rozmiestnene mosty, a zrusit cestnu cez stary je samovrazda 🙂

ohladne zeleznice a NDS, ja som to nikdy nestaval do roviny ze zeleznice ma byt alebo by mala byt NDS, to vobec nie, len je ju mozne velmi dobry vyuzit ak je vola. ale hlavne pri tomto projekte som myselel na synergicke efekty.

a by si sa divil ake intenzity mozes pustit na zeleznicu 🙂 vo viedni mas po zeleznici v ramci S-bahn v spicke intevaly zhruba 3-8 minut! to v BA nema drtiva vacsina spojov. cize nie je problem ani kapacita ani interval. len zeleznic neni tolko natahanych 🙂

mesto na tunel pod dunajom nebude mat peniaze ani za 50 rokov .. zeleznice samo osve detto.

NDS sa bohuzial nebude dat viest pod dunajom, ale za dunajom by sa to uz dalo kraaasne sklbit .. hovorim povrchovy variant v pohode ..

ad stavby pozdlz koridorov, jediny problematicky bod je poistovna. aj VUB aj ta nova budova su v pohode. ak si si vsimol je na nivach aj hoodne dlhy pas volnej plochy, kde sa ma zapustit stanica, a prave tam by bolo super mat stycny bod rychloelekticka vlak (mozno aj na filiake, tam by to bolo lepsie ..)

ad vystavba v koridore, taka perlicka, pri kom je poruseny koridor ? pri DPM ... to tiez hovori o zachovani koridoru zo strany mesta.

ZSR nepredalo za celu dobu nic z pozemkou ktore ma v tomto smere, bolo to mesto co si samo sebe skomplikovalo situaciu ...

ad forum: ak vam to vyhovuje vas problem :)) ale pre normalneho smrtelnika je to neprehladne, a hlavne veci co by mali byt na ociach zapadnu 🙂
Reakcia na: aquila #53791:
O tom, ze tie koridory su aj novou zastavbou respektovane, som nevedel, takze beriem spat 🙂 Avsak staci jedna sprosta buda (poistovna) a koridor je f pazi, a mozeme len snivat...takze uz beztak f tej pazi sme 🙂
S podzemnou stanicou mas 2 problemy: 1) musela by sa rozprestierat aj pod pozemkom niektorej s tamojsich bud, co by asi bol problem, a najma 2) vzhladom na ich megalomanskost predpokladam u tychto bud dostatocne hlboke zaklady, a teda stanica by musela byt sakrametsky hlboko, co nevidim ako prave dobre, a ani schodne riesenie... kedze do vyhradeneho koridoru by sa zrejme cela stanica s prislusenstvom svojou sirkou nevtrepala 🙂 Potom uz fakt jedine hlbene tunely v osiach cestnej siete...

S razenymi tunelmi a spolupracou: Ja tiez nie som proti, aby take nieco bolo, ale na Slovensku, a najma v Bratislave, pravdepodobnie nikoho nepresvedcis, ze ked uz sa bude razit tunel pre zeleznicu, tak sa ma razit 4-kolajny, aby v nom mohli lietat aj elektricky, jakozto nosny system 🙂 A ine riesenie za riesenie nepovazujem, pretoze po zeleznici nedokazes pustat nosny system tak, aby mal celodenny a dostatocne husty takt, a najma bez prestavok, ktore by boli nutne kvoli prejazdu prioritnych vlakov 🙂 Jednoducho NDS integrovat so zeleznicou je z viacerych dovodov nemozne. NDS potrebuje sice aj kapacitu, ale najma interval, ktory na zeleznici neurobis, ked budes pomedzi to pustat kadeco ine. A primestske supravy na NDS su taktiez nevhodne, preco, uz dovodili viaceri, nechcem ich opakovat 🙂 Len ich doplnim, ze este navyse nedosahuju take dynamicke vlastnosti, ake sa od NDS pozaduju.

S napojenim elektriciek na Safku: prave preto, ze most bude (pevne dufam a verim) LEN pre elektricky, a Sturova uzavreta pre gumokoly, tak cestny tah na Safku sa obmedzi len na smer nabrezie-Dostojevskeho rad, a zanikne tam akekolvek odbocovanie, cim sa nebyvalym sposobom znasobi priepustnost celeho Safka. Taketo nieco mozeme potom kludne preklenut mimourovnovo, alebo hoci aj urovnovo, riadenym signalom s preferovanou elektrickou, co bude vyzerat asi tak, ze elektricka prejde takmer vzdy bez zdrzania, a auta budu z casu na cas na chvilu zastavene, kym ta elektricka prejde. V porovnani s dneskom, ked je smer nabrezie-Dostojevskeho rad, zastaveny cca 80% casu, a opacny smer cca 50% casu, je to vyrazne zlepsenie 🙂 Takze nakoniec ziadne uzke hrdlo, ziaden chaos, a uz vobec nie zdrziavanie 🙂 Prave toto riesenie (s uzavretim Sturovej a Stareho mosta pre cestnu dopravu) totiz pozera aj na dosledky, a akekolvek jeho modifikacie su len kratkozrakymi vymyslami zaujmovych skupin (taxi lobby, nas sudruh VUCispan, ktory sa potrebuje do Au Cafe svojim Trabantom vyvazat, a je hnily ist o par metrov dalej na vedlajsi most, a pod.), za ucelom toho, aby mohli svojimi 4-kolesovymi prditkami zamorovat kazdy centimeter stvorcovy mesta a zavadzat tam, a aby sa odvsadial vsade dostali najkratsou cestou, ignorujuc potreby a vobec existenciu ostatnych. ?

Co sa fora tyka: Vyhladavanie vyrazov funguje 100%-ne, a zatial vacsine z nas, co tu viac-menej pravidelnejsie diskutujeme, vyhovuje tento typ fora, lebo sa tak-ci tak aj v ramci diskusnych vlaken pobehuje od temy k teme, a absolutne by nebolo mozne prispevky triedit do nejakych rozumnych vlaken, cize by sa to cele nakoniec aj tak len zneprehladnilo. A ine vyhody ako vlaknovost (ktora by tu bola skor nevyhodou) u inych typov for nevidim. Dalsie otazky a podnety na forum uz ale nesmeruj konkretne na mna, nie som tu webmaster 🙂
Beus: len este jeden dodatok. na tomto fote je zbytocne nieco hladat, lebo je to tak nepouzitelne az to boli (bez urazky, ale je to tak) .. preco tu stale drzite tuto archaicku knihu navstev a nedate nejako normalne forum ?

Ámos Keynes: hm si pozri grecko, portugalsko, irsko, spanielsko co dokazali zbudovat z europskych penazi ..

vies ono je to vzdy o projekte a spolupraci 🙂 ale to je na slovensku docela cudzie slovo, kedze kazdy hrabe hlavne pre seba 🙂 a keby naaahodou bolo do toho zainteresovanych viacero subjketov, tak sa uz nemoze hrabat 🙂
Reakcia na: Beus #53783:
? ? ? ? ? Tie "falicke symboly" rules ! ? ? ?
Plny suhlas inak co pises !
Reakcia na: aquila #53792:
To vsak neznamena, ze mame tych 12mld preinvestovat za kazdu cenu. O to sa pokusaju Nemci v NDR uz 15 rokov a nejak im to nevychadza.
Chcel by som sa vyjadriť k zmene odbocovania z mosta Apollo na Bosakovu. V prvomrade je to krok spät. Ta krizovatka nebola nejako extra nebezpecna a nemal som pocit, ze by sa tam vytvarali caste DN. To sa skor vytvaraju na samotnom moste, zavreme ho preto vsak? NIE!

Dovolim si vsak nesuhlasit s tym, ze predlzenie linky 68 si vyziada vozidlo navyse. V case rannej spicky stoji L68 na krizovatke Sustekova - Bosakova je cca 3 minuty. Tolko bude L68 trvat kym to prejde Mamateyovu.

Jednym z rieseni vzniknutej situacie by bolo prehodenie tras L68 a L98.
L68 by jazdila Holicska - Bosakova - Pristavny most - OD Slimak
L98 by jazdila Jasovska - Ovsiste - EU - Most Apollo - Bajkalska.
Neviem aky by to mal dopad na potrebu intervalov na jednotlivych linkach a ci by to neznamenalo este vacsi narast vzkm, ale je to jedno z moznych rieseni. Necital som prispevky, tak ak to uz niekto navrhoval sorry.
V kazdom pripade to zasluzi clanok v novinach nielen novinku na iMHD.

Re #53779 Andy: Nemam pocit, ze by si ty byval prave na nejakej obzvlast bezpecnej lokalite. Ja sa po Petrzalke prechadzam v noci bezne a citim sa v nej bezpecnejsie ako v Starom Meste. O najvyssom podiele zelene na obyvatela v meste, mnozstve sportovisk uz ani nehovorim.
yale: diky za kompliment 🙂

ja som imhd objavil len nedavno 🙂

btw. chcel som len povedat, ze slovensko je prilis chudobna krajina aby si dovolila odhodit sancu ziskat 12 miliard korun ..
tr3mp: ak by to ozaj tak dopadlo, tak nie je problem. resp celkoov petrzalkska strana je ten mensi problem, a tam by som bol dokonca ja skor urovnovy variant, ked sa to poriesi mimourovnovym krizovanim. len ako som uviedol, su tam tlaky na klasicke krizovanie a vystavba ala doteraz. co by bola katastrofa ...

preco ponechat aj cestnu dopravu na starom moste ? kvoli kapacitnemu problemu bratislavskych mostov, ktore su neni vyriesene ani po dostavbe apolla.

a aj mimourovnove krizovanie tohto hrdla sa da vyriesit ked sa bude chciet. a aj dopravne 🙂

bojim sa prave toho "provizorneho" (rozumej staleho) napojenia elektriciek, ktore bude robit chaos .. a _ohromen_ zdrzovanie ...

ale odhadujem ze solidne vyriesenie len tohto bodu pre dobre krizovanie rychloelekricky, elektricky a cesty by bolo docela drahe 1-1,5 miliardy minimalne ...

primestke vozidla su v pohode, to je skor ten mensi problem. aj stary rad 560 by to v pohode zvladal. si pozri rakuske s-bahn, absolutne ziadny problem to nie je a pritom su to primarne primestke jednotky ...

ohladne rozchodu, to nechcem zacinat, lebo je 1000 pre a 1000 proti..

a zeleznicu som nesituoval do ulohy NDS, ale do ulohy toho ze budovanie NDS z toho moze mat velke vyhody a bude to dalsie prepojenie. vo viedni tiez nie je s-bahn kostra, ale len doplnok a velmi dobry, co sa odlahcenia tyka.

Beus: radio som nezjedol a ani sa nepovazujem za mudrca 🙂

co sa tyka niv, pointa je v tom, ze tam tie koridory su (okrem poistovne) respektovane, aj VUBka aj nova budova co tam vyrasta. a koniec koncov, keby si poriadne cital hovoril som o _pozdemnej_ stanici na styl wien rennweg popripade st. marx. treba vidiet, a uvidis ze to ide 🙂

a hlavne preto by bolo vhodna spolupraca, ze ked sa uz robi tunel, tak je jednoduchsie docasne na tomto useku obmedzit dorpavu a urobit hlbeny tunel pre zeleznicu a aj pre rychloelektricku => v tom je ta pointa spoluprace 🙂

aj na zapade je bezne, ze na takychto miestach jednoducho uzavru jeden pruh, a urobia tam hlbeny tunel pre metro/elektricku, co sa v tychto priestoroch v pohode da ...

cize preto hovorim o spolupraci a usetrenych miliardach.
Ty kokso, tak kto sa chce pučiť, nech sa páči http://www.veteran.cz/clanek.php?id=44

"Škoda 17 Tr. je trolejbus, ktorý je ešte doteraz najrozšírenejším typom jazdiacim v bratislavských uliciach.Predvádzaný kus bol však vybraný ako historický a je tak v pôvodnom stave - dostal teda pôvodný náter z roku 1983, kedy bol dodaný do Bratislavy."
Reakcia na: untrop #53788:
"Este sa da skratit 78 iba po Safarikovo namesite (podla mna je aj tak na farskeho problem medzi 99 a 95)"

He He He, to by Ťa Petržalčania asi ukameňovali. ? ? ?
Reakcia na: matej #53759:
Este sa da skratit 78 iba po Safarikovo namesite (podla mna je aj tak na farskeho problem medzi 99 a 95)

Re #53761 Andy: suhlasim ale ja ti dam "kery fras" > 87 98 84

Re #53763 ufo: mne uz ten jeden autobus pride divny... skor si myslim ze celu 68 zdrzuje mileticka dulovo a spol...

Re #53771 matej: jo tiez si myslim. chcelo by to zmenu, ale neviem aku... mne keby 88 zrusil tak veru neviem ako chodim mff a do karlovky... ale chcelo by to zmenu...
Reakcia na: ufo #53786:
Stačilo by predĺžiť nástupište, ale teraz je žiaľ situácia taká, aká je. ?
Reakcia na: Emo #53781:
a čo? Za komunistov tam zastavovalo 5-krát viac busov ako teraz, aj pred zmenou v 97, tak čo? To všetci vieme, že tá zástavka nikoho netrápi, a nie je jediná v Blave. Teraz sa to niekomu hodilo, tak to hodil ako argument proti zastavovaniu 68, že ❓
Reakcia na: aquila #53780:
myslím že sa zbytočne snažíš o slobodnú diskusiu s feroslavmi. Radšej si ušetri energiu na svoj projekt, tam sa dajú nájsť zmysluplné informácie a konštruktívni diskutéri. Inak gratulujem, výborná práca.
Reakcia na: petert #53734:
Dobré! ?
Reakcia na: aquila #53780:
Ty si mudry ako keby si zjedol radio. Hovoris o tom, ze je blbost napojit to na sucasnu siet, ze je blbost stavat to na sucasnom rozchode, ze je blbost robit most len pre elektricky... ale neuvadzas ABSOLUTNE ZIADEN argument pre podporu svojich pofidernych domnienok. Najprv si precitaj toto forum par mesiacov, pripadne rokov dozadu, kde sa tieto temy snad uz milionkrat rozoberali, a jednotlive nazory boli podkladane ARGUMENTAMI, preco tak a nie inak. Potom snad zistis, ze sa vo svojich domnienkach dost zasadne mylis, a az potom nieco o tom pis.
A s tymi Nivami - aj by si bol byval mal pravdu, KEBY malo toto mesto hlavneho architekta, a KEBY si nerozpredalo vsetky podstatne pozemky sukromnym investorom, ktori na nich idu stavat dalsie vyskove obludy, namiesto toho, aby ten koridor ostal zachovany pre potencialny buduci dopravny system. Ano, hovorim o Nivach, kde namiesto toho, aby tam vyrastol nejaky dopravny system, ktory tam podla vsetkych uzemnych planov vyrast mal, teraz vyrastaju falicke symboly a ine do neba sa tyciace budy, ktore zaberu vsetky volne centimetre stvorcove v tomto meste. Takto mozeme uz len snivat ze "tam by mohla byt stanica Nivy, a tade by k nej mohli viest kolajnice, keby tam nepostavili hentie obludy tesne k ceste." Alebo uzakon vyvlastnenie pozemkov a zburanie mrakodrapov vo verejnom zaujme, a bratislavska verejnost ti bude neskonale vdacna. Vazne, bez ironie.
Reakcia na: aquila #53780:
Mnohé z vecí v Tvojom príspevku už boli na tomto fóre prediskutované, na mnohé otázky a pripomienky nájdeš odpovede, nechce sa mi to opakovať.

"btw. neviem si predstavit ako to chces viest urovnovo a nekrizovat sa s ostatnymi komunikaciami .. budes musiet bud robit nadjazdy alebo podjazdy ... " - Na predstavu si na http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=73971&query=nosn%FD+syst%E9m pozri "3. Situácia stavby - Variant 2 - povrchový (pdf - 788 KB)" a "6. Pozdĺžny profil - Variant 2 - povrchový (pdf - 848 KB)"

"dalsia vec je ze bojim sa toho ze na safku bude velmi velmi uzke hrdlo" + "taktiez povazujem za chybu ak z neho urobia ciste most na elektricku. dufam, ze v tomto pripade daju na naliehanie BSK, ktory ponukol ze sa zapoji ak z toho bude cesty + elektrickovy most." Osobná skúsenosť z uzatvorenia Starého mosta mi hovorí, že po uzatvorení mosta pre automobilovú dopravu zmizli zápchy z oblasti Dostojevského radu a žiadne úzke hrdlo tam nevznikalo. Ako mám rozumieť tomu, že sa obávaš, že šafko bude úzke hrdlo a zároveň navrhuješ okrem električiek viesť po moste aj autá?

"a nove primestke jednotky by ale sancu mali " - K tomu len toľko, že prímestské jednotky sú dimenzované na iné účely ako mestské vozidlá. Prímestské vozidlo slúži na prepravu na väčšie vzdialenosti teda má mať viac miest na sedenie ako mestské vozidlo, menej dverí. Mestské vozidlo zase na zvládanie špičkových náporov má viac miest na státie na úkor miest na sedenie, viac dverí, keďže výmena cestujúcich je častejšia.

Osobne sa mestu ani nečudujem, že sa do uvedeného projektu nehrnie. Železnice chcú vybudovať trať aj v koridore, ktorý je rezervovaný na NS MHD (koridor rešpektuje aj VÚB, aj novostavba CBC na Karadžičovej). Pričom po dostavbe by z neho bola hlavne medzinárodná a pri troche šťastia aj regionálna prímestská trať, no nie trať nosného systému MESTSKEJ dopravy. Teda nech sa to zdá akokoľvek lákavé, koncepčné riešenie to nie je, a v konečnom dôsledku to môže byť proti záujmom mesta (dopravnej obslužnosti).

"jednak z dovodu, ze zase bude zvoleny 1000mm rozchod a nie klasicky, co povazujem osobne za chybu. " - Ak môžeš, skús to vysvetliť.
Reakcia na: ufo #53741:
"Na zastávke Ekonomická univerzita nebude linka 68 zastavovať, nakoľko nie je prispôsobená na zastavovanie viacerých kĺbových autobusov a už pri súčasnom počte liniek tu dochádza k nebezpečným situáciám. Napriek tomu, že na túto skutočnosť bol magistrát už dávnejšie upozornený, doteraz nedošlo k predĺženiu nástupišťa a ani k jeho zastrešeniu."

Citát z poslednej novinky.
tr3mp: co sa tyka petrzalky a napojenie NDS na stary most, o tom zadna, ze to musi byt mimourovnovo, ale problem je ze cim dalej tym viac hlasov je za urovnove vedenie, kvoli usetreniu penazi .. btw. neviem si predstavit ako to chces viest urovnovo a nekrizovat sa s ostatnymi komunikaciami .. budes musiet bud robit nadjazdy alebo podjazdy ...

len je podla mna kardinalna blbost to napojit na sucasnu elektrickovu trat.

jednak z dovodu, ze zase bude zvoleny 1000mm rozchod a nie klasicky, co povazujem osobne za chybu.

dalsia vec je ze bojim sa toho ze na safku bude velmi velmi uzke hrdlo a nikto sa uz potom nebude snazit nebodaj robit mimourovnovo alebo tunelovo v ramci mesta dalej ... s odovodnemi "vsak uz je to napojene, tak co chcete". cize z dlhodobeho hladiska napojenie na staru trat vidim ako obrovske minus.

dalsie minus povazujem to ze mesto este nic nerobi s planmi na stary most. taktiez povazujem za chybu ak z neho urobia ciste most na elektricku. dufam, ze v tomto pripade daju na naliehanie BSK, ktory ponukol ze sa zapoji ak z toho bude cesty + elektrickovy most.

pointa je jednoducha, na slovensku sa setri najviac tam kde by sa malo najmenej ..

ad filialka, myslim, ze riesenie je dobre vzhladom k tomu ze sa uvazuje s tunlom od filialky az po petrzalky, kde sa to napoji na zeleznicu smerom stanica petrzalka.

skor mi ide o to ze by sa mohli dohodnut s mestom na spolocnom postupe ohladne podzemne stanice v lokalite niv, kde by mohla byt spolocna prestupna stanica aj pre rychloelektricku, zeleznicu a je tam aj hlavne autobusove nadrazie.

chcelo by to este nejake dalsie investora co by sa posterala o administrativne budove na povrchu ... len sa bojim, ze ked pojde kazdy na vlastnu past, tak budovanie elektricky do buducna to znemozni alebo velmi predrazi ...

skratka vybudovanie stanice v okoli niv ma obrovsky potencial, lebo je to uz velmi blizko centra a je tam mozne urobit prestupny uzol ...

ohladne riesenie MHD cez filialku - petrzalku, je tazko hovorit aj o vozidla, budu musiet by zrejme uz nove, lebo by to bolo v roku 2015 (najskor) a vtedy by uz boli sucasne vozidla nepouzitelne. a nove primestke jednotky by ale sancu mali 🙂

hovorim, dalo by s az tohoto vytazit velmi velmi vela, keby si dany ludia sadli za rokovaci stol a snazili sa to zosuladit tak (zo strany zeleznic aj mesta) a mozno by bratislava mala velmi dobry system.

skratka ked sa dohodne mesto, ZSR, kraj, europske fondy a nejaky investory a poskladaju sumu tak 20-25 miliar korun, co vobec nie je nerealne .. a s vyhladom do roku 2020 by to mohol byt fakt perfektny system podobny tomu co je vo viedni .. len to chce spolupracovat. a nie hned apriori vsetko odmietnu

tym hovorim, ze aj projekt ZSR ma dost velke chyby a su nutne korekcie ..

btw. niekto sa tu pytal kolko by boli ochotny z bruselu prispiet => jedna sa o ciastku 12 miliard korun ...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.