Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: NN #51190:
Prečo sa nám snažíš natlačiť do hlavy, že ten, kto má 1000 Sk, tak má aj 1500 Sk? Takýmto uvažovaním by sme vlastne prišli k tomu, že každý, kto niekedy mal peniaze, je nekonečne bohatý.
Reakcia na: si #51189:
No ale státie vo vlaku je neschopnosť ZSSK..
Reakcia na: yale #51175:
za tym si stojim, aj najlacnejsie letenky stoja vzdy min. 1000, kto ma tisicku na letenku ten uz ma aj na taxik, rec je o zahraniciaroch, nie o Slovakoch co chodia na letisko, nehovoriac o biednom vyuzivani MHD v zahranici kde su ludia beztak zvyknuti na vl. auta a taxiky a chudi pribuzni z Polska/Madarska a pod. k nam pre zmenu nechodia lietadlom

taktiez objem prepravenych ludi na Hl.st./ASMN je s letiskom neporovnatelny, davat tam automat kvoli par ludom ktori si navyse mohli dovolit kupit letenku...

beztak by bolo najjednoduchsie riesenie dat tabule s tymi oznamami ze sa daju listky kupit v novinovom stanku, co riesi vsetko vsade aj bez automatov
Reakcia na: ufo #51187:
nutnost stat v osobaku obsluhujucom region sice nie je prilis pohodlne ale nepovazujem to ani za neaku velku tragediu, teda pokial nemusis stat s dalsimi 5timi spolucestujucimi na WC lebo inde miesto nie je (ale take z rozpravanie pokial viem byva(lo) na vlakoch zo ZA do BA 🙂 )
Reakcia na: si #51185:
Pri tých súpravách namiesto 810 ani tak možno nejde o kapacitu, ale hlavne o pohodlie 🙂
Reakcia na: si #51185:
ja som šiel včera s Os 4321 (to je prvý ranný z BA) a musel som stáť. A to bola sobota.
Reakcia na: ufo #51184:
a aj ponúka vlakov od nového GVD hovorí o vyťaženosti tejto trate: ráno príchody na BNM: 5:20, 5:56, 6:18, 6:56, 7:30, 8:38. Poobede odchody z BNM: 14:20, 15:00, 15:31, 16:28, 16:59 atď. ? Takže nie je to žiadna trať odsúdená na zánik.
Reakcia na: ufo #51184:
nuz veru neviem, ked som tade v lete podvecer (na konci popoludnajsej spicky) siel Os skladajucim sa z 810ny a vlecniaku tak moj dojem bol taky ze jeho kapacita v pohode postacovala; aj ked obcas vidno aj take ako Os skladajuci sa aj zo 6 voznov typu 810 🙂 . V nakladnej doprave na danej trati zvycajne vidavam vlaky obsahujuce len par malo voznov (asi na letisko) alebo Lv; trat (ktoru mam za domom) mi nepripada ako neaka prilis frekventovana a pod....
Reakcia na: S499.1023 #51164:
to si robíš srandu? ?
Biskupice dopravný význam rozhodne majú tak v osobnej ako aj nákladnej doprave (letisko). V Biskupiciach vystupuje/nastupuje priemerne tretina ľudí. Vrakuňu by bolo vhodné obnoviť, to je pravda. Vyťaženosť vlakov radí túto trať medzi tie efektívnejšie trate na Slovensku. Aj preto tam od nového GVD budú na väčšine vlakov klasické súpravy s 750 alebo 754. Tie, ktoré budú pokračovaním vlakov z Viedne, budú dokonca v radení 754+4xBmee. Takže aj úroveň cestovania sa tam radikálne zmení. Diaľkovo táto trať riadená zatiaľ nie je, ale už sa začali kopať káble na diaľkovinu, takže mechanikám sa už odpočítava čas. (Takisto v nákladnej doprave táto trať zažíva boom, za týždeň 5 párov 1300 tonových kontajnerových vlakov na prekladisko do DS, ktoré je najvyužívanejšie na Slovensku). ?
Reakcia na: diky #51182:
so sorry... nevšimol... ?
Reakcia na: LUK #51176:
no neviem co s týmto odkazom, ked na úvodnej stránke www.imhd.sk je odkaz na originál clánok na lanovky.sk-odkial je to prebrané...:)
Reakcia na: yale #51174:

"Je ale zbytočné ideologizovať MHD na súboj autobusy/trolejbusy/električky/metro, ak je to jeden systém využívajúci trakcie ako svoje komponenty tam, kde sa hodia. "

A prave tie autobusy sa na vela trasach vobec nehodia, chapes.
Reakcia na: S499.1023 #51165:

No hej, ale ake vozy tam vonku stavaju? Stare plesnive vraky alebo prevazne nove celopozinkovane vozy, na ktore vyrobca dava viacrocnu zaruku proti prehrdzaveniu? Stale si myslim ze kryta stojanka iba prospeje stavu vozov, najma ak ich cheme prevadzkovat doblba.
Reakcia na: S499.1023 #51159:

? Tak diky, ze na mna tak myslis. ? Presne z tych dovodov mam elektricenku. Nechcem kradnut, aj ked by si to DPB zasluzil, ze?
Reakcia na: Spectre #51136:

Zdielam tento nazor, lenze vies, "to sa neda". Lebo vyzaduje to okrem penazi nejaku ucelenu koncepciu rozvoja trolejbusovej dopravy, ktora nelezi niekde vypracovana v DPB v sufliku, ale taka, ktora bola schvalena mestom a jej sucastou su nove trate, vozovna trolejbusov alebo v Prievoze alebo Petrzalke. Vzhladom na charakter niektorych autobusovych liniek je naozaj lepsie elektrifikovat ich trasy a nasadit tam trolejbusy. A to nie iba z ekologickeho hladiska. Lenze okrem tej koncepcie treba nemale peniaze...
Reakcia na: donats #51132:

Samozrejme, bude treba aj nove autobusy. Ide mi o to, ze mesto sa zadlzi kupou autobusov a na ostatne nebudu prostriedky. Totiz tie autobusy skor ci neskor budu musiet kupit.
Po 16 rokoch opäť zo Železnej studničky na Kolibu lanovkou
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=894
Reakcia na: Spectre #51171:
Jednoznačne súhlasím, žiadať od prichádzajúceho turistu mince v Sk je dosť nereálne. Aj keď je zo Slovenska. Veľa ľudí mince pred odletom odloží (nech nie sú zbytočné problémy s pípaním na security, tiež aby sa v peňaženke nemiešali dve meny).
Možno na letisku by stačili tabuľky vo viacerých jazykoch, že lístky na MHD sa dajú kúpiť v novinovom stánku...
Názor, že na letisko sa má chodiť autom/taxíkom, lebo lietajú iba boháči, je už v dobe lowcostov (a preplneného parkoviska na BTS) trochu po životnosti 🙂
Reakcia na: fobust #51130:
trochu to preháňaš, toto je nejaký nový spôsob odborného prístupu, že niečo nazveš "posrane zvratene hnusne smradlave menejcenne"? Nebolo by lepšie trocha sa uvoľniť od emócií a akceptovať, že
1. určitú obnovu autobusového parku (kĺbových autobusov) treba veľmi rýchlo urobiť, a bolo by to nutné aj v prípade, ak by električka do Petržalky začala premávať zajtra
2. každá trakcia má svoje miesto a charakteristiku v dopravnom systéme, autobusy takisto - to, že na mnohých trasách s trvalou prepravnou požiadavkou v BA ešte nie sú trolejbusy, električky, metro - to nie je problém autobusov ako dopravných prostriedkov, je to problém ľudí.

Výhovorky typu "nekupujú sa autobusy, lebo bude metro/električka/whatever" sú pre deti, rovnako ako teória o tom, že "mesto nemá peniaze ani na jeden nový autobus" (a zároveň má 150 miliónov na starý Istropolis - čo chce podnikať v nehnuteľnostiach?). Poslanci by nemali mať problém odhlasovať tieto (a mnohé ďalšie) peniaze aspoň na najnevyhnutnejšiu obnovu vozového parku.

Mal som možnosť urobiť nedávno nejaké jazdy v MHD v Petržalke, a na ich základe môžem povedať iba to, že plne chápem miestnych obyvateľov v tom, že sa aj v najstaršej T3 musia cítiť ako v siedmom nebi... A to hovorím len o kvalite cestovania, nie o linkovaní, naplnení a frekvencii spojov (v tomto smere to nebolo až také zlé - naopak, v časoch keď som v Petržalke pracoval, by som bol dosť ocenil 95 - musím však dodať že som necestoval v špičke). Z tohto pohľadu naozaj Petržalčanom môže byť jedno či tam bude metro, či električka (aspoň v relácii do centra), pre nich to zlepšenie bude obrovské.

Je ale zbytočné ideologizovať MHD na súboj autobusy/trolejbusy/električky/metro, ak je to jeden systém využívajúci trakcie ako svoje komponenty tam, kde sa hodia.

Akékoľvek názory a argumenty budú ďaleko silnejšie bez toho emočného balastu okolo (IGK, substrát, smradobus atď). To je môj názor.
Reakcia na: donats #51170:
V tom prípade by boli dve teórie:
-Vozy sú konštrukčne z doby Š1000MB 🙂
-Chyba je niekde inde

...diskusiu nechám na obecenstve 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.