Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ufo #51187:
nutnost stat v osobaku obsluhujucom region sice nie je prilis pohodlne ale nepovazujem to ani za neaku velku tragediu, teda pokial nemusis stat s dalsimi 5timi spolucestujucimi na WC lebo inde miesto nie je (ale take z rozpravanie pokial viem byva(lo) na vlakoch zo ZA do BA 🙂 )
Reply on: si #51185:
Pri tých súpravách namiesto 810 ani tak možno nejde o kapacitu, ale hlavne o pohodlie 🙂
Reply on: si #51185:
ja som šiel včera s Os 4321 (to je prvý ranný z BA) a musel som stáť. A to bola sobota.
Reply on: ufo #51184:
a aj ponúka vlakov od nového GVD hovorí o vyťaženosti tejto trate: ráno príchody na BNM: 5:20, 5:56, 6:18, 6:56, 7:30, 8:38. Poobede odchody z BNM: 14:20, 15:00, 15:31, 16:28, 16:59 atď. ? Takže nie je to žiadna trať odsúdená na zánik.
Reply on: ufo #51184:
nuz veru neviem, ked som tade v lete podvecer (na konci popoludnajsej spicky) siel Os skladajucim sa z 810ny a vlecniaku tak moj dojem bol taky ze jeho kapacita v pohode postacovala; aj ked obcas vidno aj take ako Os skladajuci sa aj zo 6 voznov typu 810 🙂 . V nakladnej doprave na danej trati zvycajne vidavam vlaky obsahujuce len par malo voznov (asi na letisko) alebo Lv; trat (ktoru mam za domom) mi nepripada ako neaka prilis frekventovana a pod....
Reply on: S499.1023 #51164:
to si robíš srandu? ?
Biskupice dopravný význam rozhodne majú tak v osobnej ako aj nákladnej doprave (letisko). V Biskupiciach vystupuje/nastupuje priemerne tretina ľudí. Vrakuňu by bolo vhodné obnoviť, to je pravda. Vyťaženosť vlakov radí túto trať medzi tie efektívnejšie trate na Slovensku. Aj preto tam od nového GVD budú na väčšine vlakov klasické súpravy s 750 alebo 754. Tie, ktoré budú pokračovaním vlakov z Viedne, budú dokonca v radení 754+4xBmee. Takže aj úroveň cestovania sa tam radikálne zmení. Diaľkovo táto trať riadená zatiaľ nie je, ale už sa začali kopať káble na diaľkovinu, takže mechanikám sa už odpočítava čas. (Takisto v nákladnej doprave táto trať zažíva boom, za týždeň 5 párov 1300 tonových kontajnerových vlakov na prekladisko do DS, ktoré je najvyužívanejšie na Slovensku). ?
Reply on: diky #51182:
so sorry... nevšimol... ?
Reply on: LUK #51176:
no neviem co s týmto odkazom, ked na úvodnej stránke www.imhd.sk je odkaz na originál clánok na lanovky.sk-odkial je to prebrané...:)
Reply on: yale #51174:

"Je ale zbytočné ideologizovať MHD na súboj autobusy/trolejbusy/električky/metro, ak je to jeden systém využívajúci trakcie ako svoje komponenty tam, kde sa hodia. "

A prave tie autobusy sa na vela trasach vobec nehodia, chapes.
Reply on: S499.1023 #51165:

No hej, ale ake vozy tam vonku stavaju? Stare plesnive vraky alebo prevazne nove celopozinkovane vozy, na ktore vyrobca dava viacrocnu zaruku proti prehrdzaveniu? Stale si myslim ze kryta stojanka iba prospeje stavu vozov, najma ak ich cheme prevadzkovat doblba.
Reply on: S499.1023 #51159:

? Tak diky, ze na mna tak myslis. ? Presne z tych dovodov mam elektricenku. Nechcem kradnut, aj ked by si to DPB zasluzil, ze?
Reply on: Spectre #51136:

Zdielam tento nazor, lenze vies, "to sa neda". Lebo vyzaduje to okrem penazi nejaku ucelenu koncepciu rozvoja trolejbusovej dopravy, ktora nelezi niekde vypracovana v DPB v sufliku, ale taka, ktora bola schvalena mestom a jej sucastou su nove trate, vozovna trolejbusov alebo v Prievoze alebo Petrzalke. Vzhladom na charakter niektorych autobusovych liniek je naozaj lepsie elektrifikovat ich trasy a nasadit tam trolejbusy. A to nie iba z ekologickeho hladiska. Lenze okrem tej koncepcie treba nemale peniaze...
Reply on: donats #51132:

Samozrejme, bude treba aj nove autobusy. Ide mi o to, ze mesto sa zadlzi kupou autobusov a na ostatne nebudu prostriedky. Totiz tie autobusy skor ci neskor budu musiet kupit.
Po 16 rokoch opäť zo Železnej studničky na Kolibu lanovkou
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=894
Reply on: Spectre #51171:
Jednoznačne súhlasím, žiadať od prichádzajúceho turistu mince v Sk je dosť nereálne. Aj keď je zo Slovenska. Veľa ľudí mince pred odletom odloží (nech nie sú zbytočné problémy s pípaním na security, tiež aby sa v peňaženke nemiešali dve meny).
Možno na letisku by stačili tabuľky vo viacerých jazykoch, že lístky na MHD sa dajú kúpiť v novinovom stánku...
Názor, že na letisko sa má chodiť autom/taxíkom, lebo lietajú iba boháči, je už v dobe lowcostov (a preplneného parkoviska na BTS) trochu po životnosti 🙂
Reply on: fobust #51130:
trochu to preháňaš, toto je nejaký nový spôsob odborného prístupu, že niečo nazveš "posrane zvratene hnusne smradlave menejcenne"? Nebolo by lepšie trocha sa uvoľniť od emócií a akceptovať, že
1. určitú obnovu autobusového parku (kĺbových autobusov) treba veľmi rýchlo urobiť, a bolo by to nutné aj v prípade, ak by električka do Petržalky začala premávať zajtra
2. každá trakcia má svoje miesto a charakteristiku v dopravnom systéme, autobusy takisto - to, že na mnohých trasách s trvalou prepravnou požiadavkou v BA ešte nie sú trolejbusy, električky, metro - to nie je problém autobusov ako dopravných prostriedkov, je to problém ľudí.

Výhovorky typu "nekupujú sa autobusy, lebo bude metro/električka/whatever" sú pre deti, rovnako ako teória o tom, že "mesto nemá peniaze ani na jeden nový autobus" (a zároveň má 150 miliónov na starý Istropolis - čo chce podnikať v nehnuteľnostiach?). Poslanci by nemali mať problém odhlasovať tieto (a mnohé ďalšie) peniaze aspoň na najnevyhnutnejšiu obnovu vozového parku.

Mal som možnosť urobiť nedávno nejaké jazdy v MHD v Petržalke, a na ich základe môžem povedať iba to, že plne chápem miestnych obyvateľov v tom, že sa aj v najstaršej T3 musia cítiť ako v siedmom nebi... A to hovorím len o kvalite cestovania, nie o linkovaní, naplnení a frekvencii spojov (v tomto smere to nebolo až také zlé - naopak, v časoch keď som v Petržalke pracoval, by som bol dosť ocenil 95 - musím však dodať že som necestoval v špičke). Z tohto pohľadu naozaj Petržalčanom môže byť jedno či tam bude metro, či električka (aspoň v relácii do centra), pre nich to zlepšenie bude obrovské.

Je ale zbytočné ideologizovať MHD na súboj autobusy/trolejbusy/električky/metro, ak je to jeden systém využívajúci trakcie ako svoje komponenty tam, kde sa hodia.

Akékoľvek názory a argumenty budú ďaleko silnejšie bez toho emočného balastu okolo (IGK, substrát, smradobus atď). To je môj názor.
Reply on: donats #51170:
V tom prípade by boli dve teórie:
-Vozy sú konštrukčne z doby Š1000MB 🙂
-Chyba je niekde inde

...diskusiu nechám na obecenstve 😉
Reply on: BMko #51157:
Ospravedlňujem sa, samozrejme som myslel vlakominútu ?
Reply on: NN #51150:
Kupodivu práve turisti z letiska najčastejšie vo vozidle pýtajú lístok. Wake up!
Reply on: S499.1023 #51167:
nuž, ale hrdzavejúce autobusy našej bratislavskej MHD hovoria za seba...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.