A mimchodom, kedze sme boli traja, tak ten taxik by nas vysiel lacnejsie ako metro!!! teda ked ratam 5dolarov za AIRTRAIN a 7dolarov za denny listok, krat tri, to je 36 dolarov, no myslim ze taxik by mozno nestal ani ovela viacej.
Ked som letel do New Yorku za 25tisic korun, aj tak som radsej isiel metrom, najma ked nebol ziaden problem platit kartou, bankovkami ci mincami a navyse nie len to! - pri automatoch na letisku boli vzdy dvaja zamestnanci dopravneho podniku, ktori turistom vysvetlovali ako pouzivat tie automaty... - myslim ze zaujmom dopravneho podniku by malo byt aby co najviac ludi pouzilo hromadnu dopravu a nie ze taxik, ved aj tak na to maju, takym pristupom to dopadne asi ako v Bratislave...
Prečo sa nám snažíš natlačiť do hlavy, že ten, kto má 1000 Sk, tak má aj 1500 Sk? Takýmto uvažovaním by sme vlastne prišli k tomu, že každý, kto niekedy mal peniaze, je nekonečne bohatý.
za tym si stojim, aj najlacnejsie letenky stoja vzdy min. 1000, kto ma tisicku na letenku ten uz ma aj na taxik, rec je o zahraniciaroch, nie o Slovakoch co chodia na letisko, nehovoriac o biednom vyuzivani MHD v zahranici kde su ludia beztak zvyknuti na vl. auta a taxiky a chudi pribuzni z Polska/Madarska a pod. k nam pre zmenu nechodia lietadlom
taktiez objem prepravenych ludi na Hl.st./ASMN je s letiskom neporovnatelny, davat tam automat kvoli par ludom ktori si navyse mohli dovolit kupit letenku...
beztak by bolo najjednoduchsie riesenie dat tabule s tymi oznamami ze sa daju listky kupit v novinovom stanku, co riesi vsetko vsade aj bez automatov
nutnost stat v osobaku obsluhujucom region sice nie je prilis pohodlne ale nepovazujem to ani za neaku velku tragediu, teda pokial nemusis stat s dalsimi 5timi spolucestujucimi na WC lebo inde miesto nie je (ale take z rozpravanie pokial viem byva(lo) na vlakoch zo ZA do BA )
a aj ponúka vlakov od nového GVD hovorí o vyťaženosti tejto trate: ráno príchody na BNM: 5:20, 5:56, 6:18, 6:56, 7:30, 8:38. Poobede odchody z BNM: 14:20, 15:00, 15:31, 16:28, 16:59 atď. ? Takže nie je to žiadna trať odsúdená na zánik.
nuz veru neviem, ked som tade v lete podvecer (na konci popoludnajsej spicky) siel Os skladajucim sa z 810ny a vlecniaku tak moj dojem bol taky ze jeho kapacita v pohode postacovala; aj ked obcas vidno aj take ako Os skladajuci sa aj zo 6 voznov typu 810 . V nakladnej doprave na danej trati zvycajne vidavam vlaky obsahujuce len par malo voznov (asi na letisko) alebo Lv; trat (ktoru mam za domom) mi nepripada ako neaka prilis frekventovana a pod....
to si robíš srandu? ?
Biskupice dopravný význam rozhodne majú tak v osobnej ako aj nákladnej doprave (letisko). V Biskupiciach vystupuje/nastupuje priemerne tretina ľudí. Vrakuňu by bolo vhodné obnoviť, to je pravda. Vyťaženosť vlakov radí túto trať medzi tie efektívnejšie trate na Slovensku. Aj preto tam od nového GVD budú na väčšine vlakov klasické súpravy s 750 alebo 754. Tie, ktoré budú pokračovaním vlakov z Viedne, budú dokonca v radení 754+4xBmee. Takže aj úroveň cestovania sa tam radikálne zmení. Diaľkovo táto trať riadená zatiaľ nie je, ale už sa začali kopať káble na diaľkovinu, takže mechanikám sa už odpočítava čas. (Takisto v nákladnej doprave táto trať zažíva boom, za týždeň 5 párov 1300 tonových kontajnerových vlakov na prekladisko do DS, ktoré je najvyužívanejšie na Slovensku). ?
"Je ale zbytočné ideologizovať MHD na súboj autobusy/trolejbusy/električky/metro, ak je to jeden systém využívajúci trakcie ako svoje komponenty tam, kde sa hodia. "
A prave tie autobusy sa na vela trasach vobec nehodia, chapes.
No hej, ale ake vozy tam vonku stavaju? Stare plesnive vraky alebo prevazne nove celopozinkovane vozy, na ktore vyrobca dava viacrocnu zaruku proti prehrdzaveniu? Stale si myslim ze kryta stojanka iba prospeje stavu vozov, najma ak ich cheme prevadzkovat doblba.
Zdielam tento nazor, lenze vies, "to sa neda". Lebo vyzaduje to okrem penazi nejaku ucelenu koncepciu rozvoja trolejbusovej dopravy, ktora nelezi niekde vypracovana v DPB v sufliku, ale taka, ktora bola schvalena mestom a jej sucastou su nove trate, vozovna trolejbusov alebo v Prievoze alebo Petrzalke. Vzhladom na charakter niektorych autobusovych liniek je naozaj lepsie elektrifikovat ich trasy a nasadit tam trolejbusy. A to nie iba z ekologickeho hladiska. Lenze okrem tej koncepcie treba nemale peniaze...
Samozrejme, bude treba aj nove autobusy. Ide mi o to, ze mesto sa zadlzi kupou autobusov a na ostatne nebudu prostriedky. Totiz tie autobusy skor ci neskor budu musiet kupit.
ufo
Biskupice dopravný význam rozhodne majú tak v osobnej ako aj nákladnej doprave (letisko). V Biskupiciach vystupuje/nastupuje priemerne tretina ľudí. Vrakuňu by bolo vhodné obnoviť, to je pravda. Vyťaženosť vlakov radí túto trať medzi tie efektívnejšie trate na Slovensku. Aj preto tam od nového GVD budú na väčšine vlakov klasické súpravy s 750 alebo 754. Tie, ktoré budú pokračovaním vlakov z Viedne, budú dokonca v radení 754+4xBmee. Takže aj úroveň cestovania sa tam radikálne zmení. Diaľkovo táto trať riadená zatiaľ nie je, ale už sa začali kopať káble na diaľkovinu, takže mechanikám sa už odpočítava čas. (Takisto v nákladnej doprave táto trať zažíva boom, za týždeň 5 párov 1300 tonových kontajnerových vlakov na prekladisko do DS, ktoré je najvyužívanejšie na Slovensku). ?