Reakcia na: Andy #50924:
asi cestujem inou MHD, kedze ja sa s podobnymi zivlami prakticky nestretavam (alebo si ich mozno nevsimam a nepohybujem sa v ich blizkosti, aby mi nevadili)ale samozrejme z principu je jasne ze vo verejnom prostriedku pristupnom verejnosti sa skor vyskytne nejaky zivel ako v prostriedku sukromnom pristupnom len naozaj uzkemu okruhu ludi, je to vsak scestny argument pri hovoreni o MHD, kedze z principu sa s tym stretnes v kazdom meste (mozno nie v tych kde sa nastupuje prednymi dvermi u vodica a treba jednoznacne zaplatit ci maju nejako inak osetrene overenie platenia)
je jasne ze v aute sa s tymi zivlami nestretnes, auto sa ti vsak tiez samo nepovysava (naklady), nepoumyva (naklady), neodsoferuje... proste tych argumentov proti autam je obrovske kvantum, vacsinou sa daju vsetky zhrnut do ohromnej penaznej nakladnosti v porovnani s elektricenkou, blavacka MHD je na tom myslim este dost dobre, ked si odmyslim prepchatu spicku, dostanes sa prakticky hocikde za min. naklady a zvacsa pohodlne bez toho aby si sa musel zaoberat riadenim auta si mozes citat trebars tu knihu
Spectre
1) So šrotmi je tam podobný problém ako u nás s T3 - jednoducho je to koncepcia zo stredoveku, ale tie vozy sú príliš nové. Ja osobne by som uvítal na väčšine liniek nízkopodlažné odchody, pretože to je plus pre menej pohyblivé vlčáky.
2) Suedtiroler platz nie je ďaleko z vlaku! Z peronu 11-19 je tam priamy prístup. Ak myslíš peróny 01-10, tak tam sa vozí prevažne doprava charakteru horná-dolná, čiže do Bratislavy, Gyoru, Břeclavi a pod. Primárny ťah je 11-19, resp. podzemné 21-22
Okrem toho, z S-Bahnu máš taktiež prestup na metro, irelevantne k tomu, že nejazdí niekam do centra, je to vysokokapacitný doplnkový nosný systém a hotovo.
3) Nemyslím paralelne s IGK, ale tak, že ide tramvaj po jeden ceste v jednom pruhu a v tom istom pruhu ide aj IGK. Tam to nesegreguješ, nespravíš priečne pruhy ani nič podobné. Jednoducho je to dané architektúrou centra a jediné ideálne riešenie by bolo väčšinu tramvají v centre zakopať pod zem.
Iná situácia je na radiálach. Vo Viedni funguje istý druh pasívnej preferencie (jazdenie bez spätných zrkadiel a pod.), avšak svetlá sú svetlá. Aj keď som bol vo Viedni niekoľkokrát, problematiku som podrobne neštudoval...