Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fobust #47749:
Neodpružené hmoty. POL pantograf - pol pantografu. Aj keď to nie je úplne presné, lebo polpantograf má nejaké tie tiahla navyše, neodpružené hmoty sú výrazne menšie než u nožnicového zberača.
Reakcia na: Andy #47753:
No potom sa môže už iba po****. Ale každopádne, u vodičov sú občasné "prehánky" dobrým dôvodom pre pracovnú neschopnosť. Nechcem si to predstaviť z pohľadu vodiča... brrr
Reakcia na: d3k0 #47752:
Inak nevieš čo môže vodič robiť, ak ho chytí sračka tesne po odchode z konečnej a pred sebou má polhodinovú trasu? Lebo to môže byť aj ohrozenie premávky v niektorých prípadoch...
Reakcia na: debil #47740:
Dobry postreh, takze asi je to nie 30, ale 45 minut 🙂 Este overim 🙂 Kazdopadne zakon na to nie je 🙂
Reakcia na: Spectre #47750:

Blbost. Vezmi si vyslednicu sil, o to ide. Raz ti to pantograf ide zlomit (tlak) a potom su ramena namahane na ohyb.
Reakcia na: fobust #47749:
Ale to má prakticky každý. Neexistuje pružina, ktorá by natiahnutím nemenila silu akou pôsobí.

Strojárensky to neviem popísať, ale sedliackym rozumom mi to vychádza tak, že u klasického pantografu je tam taký ten efekt dvojitých dverí z Ikarusu 280 🙂 zdvojený (rozumie niekto čo chcem povedať?). Povedal by som, že to vplýva napríklad na dynamické vlastnosti.

Dúfam že nepíšem blbosti 😉
Reakcia na: S499.1023 #47748:

V tom pripade mi vychadza dojem, ze klasicky pantograf ma v zavislosti od zdvihu rozny pritlak.
Reakcia na: fobust #47695:
Tak sa nad tým zamysli 10 sekúnd "ako strojár", s elementárnou logikou a bez nejakého skúmania.
Reakcia na: fobust #47745:
Ano, mapka ide. To je system A-C-B, o ktorom hovorim. Tento typ systemu ma najmensi pocet liniek a je mimoriadne vhodny na metro a rychlodraznu elektricku.
Reakcia na: Papyr #47744:
Ano, elektricka je nedovyvinuty nosny system. V Bratislave ma velky potencial. Linkovanie A-C;B-C a A-C-B je pri segregacii rovnocenne, obidvoje ma vyhody aj nevyhody. Taketo linkovanie sa ale nehodi na smradobus, to je jasne. Co sa tyka zastavok, tak nemozem nez nesuhlasit. Nosny system si nemoze dovolit stat v kazdom kute.
Reakcia na: Spectre #47739:
Chcel by som dopisat svoj (mozno nerozumny, lebo nezijem v BA) nazor. K tomu, aby si mohol zrusit liky typu A-C, B-C, A-C-B a tak podobne, musis mat ten nosny system. V mnohych miestach v BA uz jeho funkciu scasti plni elektricka. Ale: aj ked objektivne verim, ze cestovna rychlost dajme tomu na dubravskej radiale sa blizi cestovnej rychlosti prazskeho metra, pre vlcaka subjektivne je bratislavska elektricka pomala, lebo kazdu chvilu stoji na nejakej zastavke. Mne osobne cestovanie po dubravskej radiale pripada vzdy nekonecne, Dolne Krcace, Horne Krcace, husto zastavky na ktorych ludia nevystupuju. Uvazoval som nad tym, ci by to na radialach nemalo byt inak: elektricke zrusit 1/2 az 2/3 zastavok, nechat len tie vyznamnejsie, a medzilahle zastavky spojit s elektrickou autobusmi, resp. trolejbusmi? Dnes totiz vsade, aj v Prahe napriklad, ak ide po tej istej ulici elektricka aj autobus, tak elektricka stoji pri kazdej vrbe a autobus len obcas. Nemohlo by to byt opacne? Podstatne by sa zrychlila, cize zatraktivnila elektricka.
Čo chvila tie WC budu moct kludne zrušit, tolko sa tie linky skracuju, množia a kuskujú ? ? ?
Reakcia na: Spectre #47738:
Vedel som, ze aspon na jednej konecnej zachod musi byt. Ale ze pri jazde nad pol hodiny musi byt zachod aj na tej druhej, je pre mna novinkou.
Reakcia na: debil #47740:
Prepac, to malo byt pre d3k0.
Reakcia na: Papyr #47737:
A co vodici na L53 na Trnavskom myte, co je v podstate priebezna konecna ? Ak ide z Chorvatskeho Grobu 35 min., trci nadalej v kabine. Kde tam maju socialne zariadenie ? To tam jazdia len najodolnejsi vodici ? ?
Reakcia na: Sommelier #47667:
Nesúhlasím s tvojím názorom na ďalekonosné MHD linky. To je o trakciách. Jednoducho autobus je v prípade MHD menejcenný pomocný dopravný prostriedok a nielen že sa neoplatí finančne, ale je aj pomalý a nepohodlný. Expresné linky boli kedysi taká alternatíva k nosnému systému. Snáď vtedy sa to ešte dalo, v dnešnej dobe o tom pochybujem. V prípade kvalitnej MHD je nutná hlavne striktná systémovosť. Nie systémovosť, že všetky linky hádžem do jedného vreca z hľadiska parametrov, ale prepracovaný systém radiál, náväzných liniek a pomocných polokružných, prípadne okružných liniek.

Ako som už písal na bratislava.sk, linky typu A-C-B sú vhodné pri segregovanom systéme ako metro, rýchlodrážna tramvaj a podobne. Pri dobrej preferencií takéto linky môžu fungovať aj pri bežnej tramvaji. Pre autobusy sú vhodné napr. linky typu A-a' (náväzné). Čo sa týka okružných a polokružných liniek, závisí to od situácie. Niekde fungujú takéto linky aj na báze električiek, u nás sa to však nedá a nie je na to sieť. Šancu vidím napr. vo vybudovaní trolejbusov v Petržalke.

Jediné expresné linky, ktoré by mali ostať sú typu C-D. Tieto však nie sú na celej trase expresné a sú určené skôr pre odľahlé časti mesta, napr. DNV, Čunovo a pod.

Vysvetlivky:
A - sídlisko A
a' - kúsok od sídliska A
B - sídlisko B
C - centrum
D - ďaleká časť mesta
Reakcia na: Papyr #47737:
Neviem Ti síce odpovedať, čo to je, ale mne sa táto zásada celkom páči. Aj keď zase som zhýčkaný z kancelárie, kde sa môžem íst vyondiť kedykoľvek 😉
Reakcia na: d3k0 #47735:
"Linka, ktora ma jeden smer dlhsi ako 30 minut musi mat na oboch konecnych socialne zariadenia."

To som nevedel. To je celostatny zakon, ci len vnutropodnikova smernica?
Inak, upozornujem vsetkych, ktori hlasuju x-krat v ankete, aby to nerobili, lebo inak pridu o konto na webe...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.