Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 81-71 #47666:
A vies aj, kolko ludi chodi z Hlavnej stanice elektrickou na Trnavske myto, Vajnorsku a Zahradnicku? Naplnenost v tom useku je tak 30% a aj tak je tam navrhovana linka 2 s 8-minutovym intervalom... Hlavna stanica je v tom navrhu to, co ma najmenej trapi, pretoze tam teraz chodi privela prazdnych spojov. A nehovorim to podla vedomosti "od stola", ale podla toho, ze dennodenne vidim poloprazdne dvojky a osmicky ako odchadzaju z Trnavskeho myta smerom na stanicu.

Re #47667 Sommelier: Tak k dalekonosnym linkam v meste s dopravnymi problemami (zapchy, nedostatok bus pruhov, vystavba dialnice v Mlynskej doline, etc) mozem uviest priklad z prezapchovanej Philadelphie, kde dalekonosne linky v druhej polovici trasy chodia v trojickach, takze prvy spoj je narvaty a posledny prazdny. Naozaj je toto to, co chceme? Pre mna za mna, mozu to mat aj niektore zapadne mesta... Najskor treba vybudovat vsade bus pruhy, potom linkovat... Tiez by som bol za dalekonosne linky, keby nezostali trcat niekde v zapche. Predstav si, ze mas linku DNV - Devin - nabrezie - Vlcie hrdlo - Podunajske Biskupice a chces ist napr. spod Noveho mosta do Devina. V spicke mozes na cestovny poriadok rovno zabudnut, lebo spoje ti budu chodit uplne nahodne. Kedze vsak mame nedalekonosnu linku 29, mozes sa na odchody z mesta spolahnut.

Inou vecou pri spajani liniek je nemoznost spajania liniek s roznym intervalom. Napr. by ma zaujimala tvoja linka 207+209 - ktory interval zoberies - ak z linky 207, potom mas bezdovodne zvysenie kapacity linky 209 (kto ti zaplati tie vozokilometre?), ak zoberies z linky 209, nebudes mat preklad s linkou 203 a kapacita ti nebude na trase 207 stacit... (Inak, zaujimala by ma trasa tvojej 207+209 a to, ako obsluzi NOU 🙂 )

K 39+97 sa ta zase mozem spytat, ako urobis preklad 31 s 39, ked chytis vlak na priecesti pri Posni, dalsi vlak na priecesti s Ivanskou a nasledne este aj zapchu na Trnavskej. Dispecing sice zmoze vela, ale ak bude meskanie 39+97 desat minut, tak aby bol zabezpeceny preklad, musel by dispecing vypravit 2x tolko spojov linky 31 (ktore by navyse museli cakat niekde v okoli Trnavskeho myta na svoju "prilezitost"). No a staci mat 5 takychto superdlhych liniek a ani nevies ako a zvysis vypravu o 30 vozov, takze potrebujes o 30 zaloznych vozidiel naviac, 30 vodicov platis naviac... A to len preto, ze nemozes prestupit...

Re #47672 Yzerman22: Linka, ktora ma jeden smer dlhsi ako 30 minut musi mat na oboch konecnych socialne zariadenia.
Reakcia na: 81-71 #47732:
Hej. Niekedy mám pocit, že to ide mimo DPB, pretože to nie je len o MHD. Celé toto mesto je také. Niečo je tu od základu riadne prehnité. Kde je ten starý predvojnový Pressburg?
Reakcia na: Spectre #47731:
u nás sa veci začínaju zvačša riešit, až ked je neskoro, havarijný stav alebo sa stane neštastie. Na tu trat z tunela smerom na Kapucínsku sa fakt neda kukat, len čakam, kedy sa tam dačo vykolají, alebo v zakrute pri kostole sv. Trojice smer tunel, totálne zlomená kolaj, akože to nikto nerieši ? To fakt chcú čakat a ž do oktrobra kedy ma byt rekonštrukcia celej trate ? A čo ak sa dovtedy stane dačo vážneho koli stavu zvršku ?
Reakcia na: 81-71 #47730:
Inde to brúsia štandartne. U nás je z toho haló ako neviemčo. Podobne ako s nákupom Kinderiek 😉
Reakcia na: Spectre #47729:
Viem si to predstavit a takto je to u nás vo vela veciach, odfláknuté. Mimochodom, som zvedavý, ak by nedostal DPB od RUVZ Bratislava upomienku koli hlučnosti trati, či by sa vobec niekedy dali na to prebrusenie tratí...
Reakcia na: 81-71 #47727:
No tie trate znesú toľko isto. Predpokladajme rovnakú počiatočnú kvalitu práce a materiálov. Lenže taká trať nie je bezúdržbová. Teoreticky bezúdržbový je systém na báze BKV, alebo prípadne tá hyperexkluzivita pre Redutou. No ale odtiaľ potiaľ...

Druhá vec je keď vidím ako precízne a premyslene sú konštruované rôzne veci napr. na otvorenom zvršku. Trochu som v lete behal po Rakúsku a také veci som si všímal. To u nás dobehne trabust s autogénom a "vyvŕta" dieru na rozchodnicu. Čo viac chceš počuť?
Reakcia na: hoppusmark #47719:
BN12ka je ako hydinový párok prejdený nákupným vozíkom (dá sa po olúpaní použiť, ale akosi "nechutí" - a podobnosť v dizajne tiež nie je náhodná). Pritom by stačilo strechu plynule zintegrovať s nádržou na tej plynný zázrak.

Na finty priemyselného dizajnu ešte v SORe nedošli.
Reakcia na: Spectre #47726:
No, nedávno som bol v KE a tam je asi zvršok horší...ale vážne. Čo sa týka panelových tratí, stačí sa pozret na trat, ktoré vedie v KE na sídlisko "Nad Jazerom" take prepadnuté panely, to snád nieje ani pravda. Naopak, v takej Viedni je až neuveritelne, čo stare trate s panelmi znesu a eliny po nich chodia lepšie ako po našich novotinách.
Reakcia na: frenky #47720:
To je o údržbe. Tú trať od postavenia pravdepodobne nikto ani neopľul. Ale čo od nich chcieť, oni aj nové trate navrhujú a stavajú nejako divne, asi cez nejaký nevhodný telesný otvor, alebo čo.

Vážené obecenstvo, všimnite si prosím, že v bežných mestách s tramvajovým provozom sú aj trate "starého" typu (t.j. zvršok zakrytý panelmi) v dobrom stave. Panely nijako eroticky nevytŕčajú nad koľajnicu, ani sa to nenakľáňa a prechádzajúce kachny nerobia exotické tance. No ale, buďme radi tomuto folklóru, sme v tom totiž unikátni ?
Reakcia na: 81-71 #47723:
Ani neviem, že by natierali. To iba takí mladí a naivní. Raz dávno sme sa s fobustom a pixlou plastického maziva zobrali k jednému nemenovanému oblúčiku. Pomohlo! 🙂 Ale trabusti to ťažko budú robiť ručne, im sa zohnúť máli 😉
Reakcia na: 81-71 #47716:
Svetový štandart "hocijaká rozbitá trať" sa na bratislavské galeje stále nehrabe.

Btw., čo hovoríš na kľudnejšie 1435mm T3ky bez tlmičov? 🙂
Reakcia na: Andy #47722:
hmm, zaujímavé, takže BA už nepatrí k mestám, kde kolaje natieraju ručne ? Tak to je pokrok ?
Reakcia na: 81-71 #47721:
V BA majú vybrané električky nainštalované zariadenie, ktoré maže nejakú plochu na kolesách. Je to asi praktickejšie.
Chcem sa opýtat, či sa aj u nás natierajú kolaje v oblúkoch vazelínov. Ked som bol v Košicoch, tak som skonštatoval, že horší zvršok ako je v KE už asi nikdy v živote neuvidím, ale čo sa týka toho natierania vazelínou v oblúkoch, tak to robia. U nás v BA som si to nevšimol.
Reakcia na: 81-71 #47716:
najväčší problém je asi v tej "údržbe", ktorá je veškerá žádná, resp. minimálna. Ak by boli tie trate postavené tak ako sa patrí a pokiaľ by sa o ne aj náležite niekto staral, tak by tie šaliny nelietali zo strany na stranu ako napr. na Miletičovej, alebo Imricha Karvaša (Starohorská).
Mám pocit, že je úplne jedno, či by mala BA rozchod 1000, alebo 1435 mm. V BA by aj 1435 po rokoch vyzerala ako húsenková dráha. ?
..Som si dnes trochu všimol jeden z najnovších SOR-ov(konkrétne pod Novým Mostom 3528) a musím pochváliť dizajnérov zo SOR-u lebo sa mi tieto busy zdajú čoraz krajšie a "prepracovanejšie" ?

p.s.Samozrejme že chválim iba SOR B9.5, (BN12-tke nepomôže ani totálny "lifting"..
?
Reakcia na: Yzerman22 #47717:
Určite nebudú jazdiť žiadne bratislavské historické trolejbusy. Nie sú prevádzkyschopné. Dovezený má byť 8Tr z Brna.
Nevie nikto či počas oslav 110 rokov MHD budu jazdit aj SANOSY 6505 a 6517??
Reakcia na: Spectre #47715:
Ja sa v tejto problematike až tak nerozumiem. Ale po hocijakej rozbitej trati na 1435 mm idu eliny kludnejšie, tu ked ma trat 10 rokov, tak už uplne vyvaklana a eliny idu dost nekludne. A určite som videl 1435 mm trat o ktoru nebolo moc postarane, napriek tomu to na nej islo lepšie. Inak, v tej bratislavskej 1000-ke nemôže byt problem v tom, že po nej jazdia eliny, ktoré boli konštruované hlavne 1435 mm ? nie su moc tažké a široké na 1000-ku ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.