Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tr3mp #23819:
t.z. ze ak by sa nejak vyraznejsie zdrzal na trase (napr. zapcha - no dobre, v tych casoch ked to jazdilo take nepoznali ale cisto teoreticky), dosla by mu energia a koniec - museli by ho odtlacit? hm... tak to je dobra chobotina
Reakcia na: fobust #23817:
Gyrobus je skôr elektrobus ako trolejbus, pretože nemá troleje. Vo vnútri vozidla je zotrvačník, ktorý sa otáča a pomocou neho sa generuje energia na pohon vozidla. V pravidelných intervaloch na trase sú umiestnené stĺpy, kde sa znovu roztočí zotrvačník (to sú tie smiešne stĺpy bez vedenia). Výhodu je čistá prevádzka bez nutnosti stavať trolejové vedenie. Takéto vozidlá údajne premávali vo Švajčiarsku a čo je zaujímavé aj v Afrike v Kongu ...
Prajem vám všetko dobré v novom roku a nech si tieto stránky zachovajú takú kvalitu, akú mali doteraz.
Reakcia na: S499.1023 #23771:

Tak dobre, Lekov ma lepsiu charakteristiku pritlaku. Ale lad s nim z troleja neotlces...

Re #23785 d3k0:
Ale aj zle robime, napr. ja som toho najlepsi priklad, ze?

Re #23800 Mike:
Ked v tych trolejbusoch (mozno) nefunguje kurenie a vodic vyfasuje teply oblek, tak bodaj by sa netestil! 🙂

Re #23806 J:
Gyrobus je trolejbus na zotrvacnik. Ono sa to naozaj vyrobilo a jazdilo to, tusim s tym experimentovali Svajciari (Oerlikon ci kto)...

Re #23813 sin:
Dakujem velmi pekne. Osobne prajem vsetkym dobrym ludom v DPB aby bol rok 2004 pre nich prinosom, prajem im vydrz pri prekonavani prekazok a vela osobnych aj pracovnych uspechov.

DPB ako podniku prajem v roku 2004 co najmenej nehod, urazov, vykolaji (ze, HLST 🙂 ), volu presadit rozumne myslienky, poslusnych cestujucich. Divizii elektriciek prajem aby konecne zacali fungovat aj 7303, 7715, 7085 a aj ine vozy, T3Bcky. Trolejbusakom prajem aby im po meste viselo menej "divokych" konstrukcii a aby dostali co najviac 21 TrAC. Autobusom prajem vela nafty a plynu, mazivo na vrzgajuce casti autobusov a konecne novu, plnohodnotnu vozovnu v Petrzalke - Janikovom dvore (to aj pre Trolejbusy).
Dalej dufam, ze Sanosy a 9Trky spolu so SM-kou sa nerozpalia, ale opravia, alebo aspon zakonzervuju a schovaju niekam pod strechu.

iMHD prajem aby vychadzalo s DPB lepsie ako doteraz, aby bola konecne aj off-line verzia cestakov a pod.

KPMHaRD prajem vsetko dobre, vedeniu klubu rovnako, ale uz bez mojej ucasti. Na vlastnu ziadost chcem vystupit s klubu, uz som o tom informoval vedenie...
Tak konečne odchádzam z roboty a prajem všetkým štastný nový rok 2004, čo najviac nových tratí a vozidiel a veľa iných úspechov.
Toto je dobré 🙂

"Expreso Internacional Ormeńo SA of Lima, Peru, has the distinction of operating the longest scheduled bus route in the world. The Guinness Book of Records has recognized this, with a certificate issued in 1995.

The route is between Caracas, Venezuela and Buenos Aires, Argentina, a distance of 6,063 miles (9,660 km). The route travels through six countries. Besides Lima, Caracas and Buenos Aires, terminals are in Bogotá, Colombia; Santiago, Chile; and Mendoza, Argentina. The one-way fare between Caracas and Buenos Aires is $270 (U.S.)."

Tým sa zviesť, to je dosť o nervy (a najmä zadok). Ale cena je celkom prijateľná, porovnateľná s cestovným u nás.

Informácia je z http://www.busesintl.com/April_2002.htm
Vsetkym prajem pekneho Silvestra a v Novom roku len to najlepsie, nech sa Vam splni vsetko, co si budete zelat. 🙂
Všetkým priateľom MHD v Ba želame všetko najlepšie do Nového roku, čo najviac objektívnych príspevkov, najradšej bez všetkých tých mimoriadnych udalostí v doprave, IV.DTP
Reakcia na: Andy #23811:
Obratisko trombelusov radničné námestie vzniklo, keď nejaký imbecil naplánoval podjazd pod diaľnicou tak, že vyhovoval akurát tak ako podchod pre nízkych chodcov. Z toho medzičasom zišlo ale obratisko sa tam furt maľuje, neviem načo, keď priestor pre prípadné obratisko je na mieste starej konečnej.
I.
Reakcia na: J #23802:
Nerob si az take iluzie. Ta (anti)koncepcia rozvoja DPB je nejaky scasti blud co robi magistrat, ktory evidentne v niektorych veciach s DPB nespolupracuje. Napriklad to obratisko trolejbusov Radnicne namestie, teraz to zacali nazyvat ze Mierova, to je nejaka volovina, ktoru udajne niekto vymyslel, a nemozu mu to vytlct z hlavy. Tak sa to kazdorocne dava do tej koncepcie. To je tak s tymi planmi, vraj jeden ing. z DPB si robil srandu, ze v useku AS Mlynske Nivy - Rajska je zvyseny pohyb cestujucich, a udajne za par dni zacali projektovat trolejbusovu linku s danou trasou. Co sa tyka plnicky, nech len pekne stavaju, teraz, ked sa konecne prestali robit na plyn Karosy, tak je mozne, ze tie nove vozy budu na CNG a pre tie plnicku moralne prijmem.

Re #23806 J: No mne za najviac lubi ten duobus na samostatnom telese, cize univerzalny elektrickotrolejbusoautobus. Potom celkom pekne su dvojposchodove elektricky, autobusovlak a bicykmonorailolanovka 🙂 A ten gyrobus je podla mna blbost, vsak to nie je vozidlo schopne normalnej premavky... Vsak to nevydrzi ani trasu linky X50.
Reakcia na: J #23806:
Gyrobus je taka zvrhlost... energiu dodava zotrvacnik, ktory sa stale otaca. Je to polozavisla trakcia, nakolko musi stale ten zotrvacnik "dobijat". Pri jazde je zotrvacnik v rezime generatora a pohana normalne motor ako v trombeluse
offlinovu verziu cp nebude imhd v najblizsej dobe ponukat.
chcel by som si na pocket pc dat offline verziu cestovnych poriadkov. je takato vec mozna? bude takato vec mozna? da sa to z toho scriptu dako offline browsrom vydolovat?
Reakcia na: Sarko #23801:

k 1. poznámke - Zbytočne neprovokuj, dnes na to už ozaj nemám náladu.
k 2. poznámke - Aj keď vyčiarkneme z evidencie balkánske spôsoby, ktoré sú nelegálne, stále ostáva dosť oficiálnych a naďalej platí výrok, že balkanizácia smerom na východ je pozvoľná a plynulá. Balkánske črty nájdeme v oboch východoslovenských DP.
Andy: Veľmo zaujímavé foto.

Ten ťahač s prívesom busu - aspoň to mohlo byť NP 🙂 tak ako som to videl vo filme Fantoci

Ten duobus so samostatnou traťou 🙂 ale nie je to až taká blbosť. Nestojí v zápchach.

Do sekcie "Most electric buses are trolleybuses" by sme mu mali poslať foto nášho prvého trolejbusu nech má Bratislava nejakú propagáciu. D3k0 to je hlavne na tebe.

Neviete niekto čo je to ten Gyrobus? Jeho fotky sú tu http://homepages.cwi.nl/~dik/english/public_transport/odds_and_ends/elec.html

Hm aby si bus za sebou nosil agregát? To je ideálne na DD 🙂 , len aby to nevideli na magistráte.

Točna pre busy na konečných (nektorých) nie je vôbec zlý nápad, ušetrilo by sa mnoho miesta.

Ale inak super foto.
Reakcia na: Andy #23804:
Úplné hybridy.
Reakcia na: Zdenko (AD 32ka) - Diki #23797:
Myslím, že od mája, ale nie som si istý.
Inak pozeral som ten plán investícií na roky 2004 až 2006 a pre DPB a rozvoj MHD je tam určených viac ako 3,1mld. SK.
Čo ma zaujalo je:
Električka do Vajnor - Prostredné možnosť prestupu na železnicu 2004 - 3mil. Sk Neviete niekto niečo bližšie asi ide o regionálnu vlakovú dopravu smer zo Senca.

Zastávka noseného dopravného systému (trať ŽSR - ul. J. Poničana) 2004 - 2005, 27mil.predsa len vlakom z DNV do centra 🙂

Plnička plynu vozovňa Krasňany 2004, 18mil. - ja som myslel že bude len na trnávke či Jd, veď to je kúsok od Krasňan.
Vladimír:
Nie, nenapísal som to čo Ty, rozviedol som to podrobnejšie. 😉 Ale OK, keby si také reakcie k veci písal aj na KE fóre...

S499.1023:
No, predpokladajme "oficiálnu balkanizáciu", nie tú, ktorú si robia vodiči načierno. Na takýchto vozidlách by som nechal nárazovo odstrániť všetky "čiernoty", z ktorých náklady by boli odrátane z výplat vodičov, ktorí majú vozidlo pridelené.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement