Reakcia na: fobust #23817:
Gyrobus je skôr elektrobus ako trolejbus, pretože nemá troleje. Vo vnútri vozidla je zotrvačník, ktorý sa otáča a pomocou neho sa generuje energia na pohon vozidla. V pravidelných intervaloch na trase sú umiestnené stĺpy, kde sa znovu roztočí zotrvačník (to sú tie smiešne stĺpy bez vedenia). Výhodu je čistá prevádzka bez nutnosti stavať trolejové vedenie. Takéto vozidlá údajne premávali vo Švajčiarsku a čo je zaujímavé aj v Afrike v Kongu ...
tr3mp
"Expreso Internacional Ormeńo SA of Lima, Peru, has the distinction of operating the longest scheduled bus route in the world. The Guinness Book of Records has recognized this, with a certificate issued in 1995.
The route is between Caracas, Venezuela and Buenos Aires, Argentina, a distance of 6,063 miles (9,660 km). The route travels through six countries. Besides Lima, Caracas and Buenos Aires, terminals are in Bogotá, Colombia; Santiago, Chile; and Mendoza, Argentina. The one-way fare between Caracas and Buenos Aires is $270 (U.S.)."
Tým sa zviesť, to je dosť o nervy (a najmä zadok). Ale cena je celkom prijateľná, porovnateľná s cestovným u nás.
Informácia je z http://www.busesintl.com/April_2002.htm