Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sommelier #155899:
Dôvod toho aby si linka zarábala sama na seba je ten, že linky 901 a 801 mesto nedotuje resp. aspoň nechce aby ich muselo dotovať lebo ide linky mimo jeho územia. Samostatné mesto ak si dobre pamätám to povedalo aj pri zavádzaní linky 901, že ich priorita je dotovať mestské linky a nie medzinárodné. Príklad zo Slovenska - Košický kraj nedotuje linku, ktorá premáva do Bratislavy a Bratislavský kraj naopak. Tak isto to platí pri medzinárodnej doprave. Medzinárodná linka sa nedá pre klasifikovať na mestskú... Licencia na linku je tuším, že na tri roky ako niekto spomínal. Ak bude stratová DPB (mesto) ju najpravdepodobnejšie nepredĺži. Taká 901 je aspoň vyťažená cez víkendy. A pokračovať v tejto diskusii budem teda po tom keď zbadáš ten rozdiel medzi linkou 801, 901 (medzinárodná - !medzimestská!) a linkami typu 33, 50 (mestská) atď ?
Reakcia na: marek #155895:
ich osobný problém... ja sa môžem na MHD vo zvyšku Slovenska vysrať. (Myslím, že to poteší najmä diskutujúcich na imhd.sk/tn,za,bb,ke,nr,po,...). Nech si t-busovú dopravu všetci zruinujú, príp. tam kde ju nemajú nech sa vozia ďalšie desaťročie v šunkách, teraz pre zmenu 10.5m cicinách od SOR, alebo Citelisu, keďže okrem známej lakomosti na kúpu 18m vozidiel sú už aj na toho 1,5m SAD-ky lakomé.
Reakcia na: MatejBA #155897:
No asi preto, aby to bolo jednoduchšie pre cestujúceho, nie ? Ja som nikde nepísal, že sa mi niečo nelúbi, takže si odporúčania prosím nechaj pre niekoho iného.
Re #155898 luky133: Mne je úplne jedno či je linka interkontinentálna alebo má medziplanetárnu licenciu. Skutočne nevidím žiadny principiálny rozdiel v povahe dopravy z/do Rajky oproti akejkoľvek inej obci v rámci bratislavského a okolitých krajov. Tu sa jedná o to, aby mal cestujúci vhodné podmienky a na existujúcich administratívnych prekážkach sa dá aj cezhranične pracovať - a na to predsa nie sú potrebné petície. A kde je racionálny dôvod toho, aby linka zarábala sama na seba ?
Reakcia na: Sommelier #155879:
DPB si len tak nepovedal, že to bude medzinárodná linka, ale linka, ktorá premáva medzi dvoma štátny automatiky dostane licenciu, v ktorej sa píše, že ide o medzinárodnú. ?
Re #155896 Sommelier: Veď kľudne navrhnite DPB (napr. formou petície), že aby sa dal dokúpiť príplatok k PCL aj na túto linku. S tým, že kto by ho chcel by si ho dokúpil za niekoľko € resp. desiatok € tak aby linka zarábala na samu seba a príplatok by platil na 630, 801 a 901. ?
Reakcia na: Sommelier #155896:
Alebo ti dam inu otazku - PRECO by mal platit PCL pre BA aj na linke mimo BA/BID ?

A ak sa ti to nelubi tak poziadaj o zrusenie 801 resp. kup si vlastny abus/mikrobus a jazdi tam trebars aj zadarmo ? Ja si myslim, ze ta cena je dobra, ak sa teda linka este predlzi (ako v pripade 901) a cena zostane. A zaujimave, ze ked 901 mala tiez iba 1 zastavku v Rakusku a listok stal 1,5 eura tak si tu tusim nikde "nevyplakaval" 🙂 (alebo som si to iba nevsimol)
Reakcia na: kecho #155888:
ale isto. Len to nie je dôvod aby v nejakej forme nemohol existovať PCL na celej tejto trase, že ? ?
Re #155889 S499.1023: však porovnávaj cestovanie z Prahy a z Rajky naďalej. Verím, že sa k niečomu dopracuješ. Prípadne Užhorod by som odporučil zahrnúť tiež. ☺
kladiem si otázku, kto to v BB pohnojil, keď vybral z tendra na nové vozidlá pre MHD značku SOR a ešte k tomu v tak nemožnom usporiadaní... 12m vozidlá nahradia kĺbové trolejbusy - uff, dosť odvážne a teraz perlička na záver - na priloženom linku si všimnite vnútorné usporiadanie priestoru pre cestujúcich
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=6976

a ešte katalógové usporiadanie ako odporúčaný návrh výrobcu
http://www.sor.cz/site/download/TNB12-TNB18-1275483556.pdf

zdá sa, že jeden kočík alebo vozíčkár výrazne zníži už aj tak malú kapacitu vozidla. v BB nemajú ani tušenie aký priestranný je interiér SOR NB, kde v uličke medzi sedadlami sa dokáže postaviť maximálne jeden cestujúci - s čím sa denne stretávame v BA...
Reakcia na: frenky #155892:
Panely. Predpokladám, že skur... europredpis to neuznáva, lebo panely sa nerátajú do pohotovostnej hmotnosti.
Reakcia na: Petto #155874:
Pokial si ja pamatam, tak Hrobustacka Tatra mala problem s hmotnostou vyrieseny tak, ze na korbe mala nalozene nejake zavazie, nepamatam si uz ale, v akej forme to bolo.
Reakcia na: Trolleybus #155886:

1) K plateniu si prečítaj staršie diskusie.
2) CELOsieťová PLUS tretie pásmo - cítiš ten nezmysel?
Reakcia na: Sommelier #155884:
Keď budú každú celú hodinu pred Eurovejou(R) rozdávať peniaze, tak to tiež bude kopa ľudí rozumne využívať a nezavedie sa to.
Reakcia na: Sommelier #155883:
Lenže JA som porovnával s Prahou, tak do toho nemotaj Stupavu a Pezinok.
Reakcia na: Sommelier #155870:
"argument - iny stat, ine mesto, ina dedina " = dane idú do iného mesta, nejdú do DPB 😉 PCL sú komerčná zľava DPB = dotované mestom BA...

Re #155885 Trolleybus: "Ja osobne nemám proti linke 901 nič" a ja zase mám to, že ak by bol po nej taký mimoriadny dopyt, pokojne by ju vykonávali Slovák lajnos alebo Rakúšiaci. Prečo ju mám kvôli záhradkárovi dotovať ja ako občan mesta BA (=DPB)? a netvrď mi, že sa jej prevádzka (+amortizácia busu) reálne dokáže zaplatiť z cestovného...
Reakcia na: Trolleybus #155886:
Oprava. Nie diskusia o električke, ale električenke na medzinárodných linkách.
A čo sa týka diskusie či električka na medzinárodneých linkách 801 a 901 - už niekoľko rokov sa hovorí o BIDKE, ktorá ráta s rozšírením na územie Rakúska, či ˇMaďarska. Ja by som napríklad navrhovl zaviesť príplatok e lektričenke,, t.j. nepredávala by sa električenka len na 1. pásmo, 2. pásmo a celosieťový, ale na 1. pásmo, 2. pásmo, celosieťová a celosieťová + 3. pásmo (linky 630, 801 a 901).

A inak je rozdiel či niekto zaplatí 1,50 EUR za jazdu BA - Hainburg, kde väčšina trasy je na rakúsekej strane, ako za úsek Čuňovo - Rajka, čo je nepochybne oveľa kratší úsek. Inak pôvodne mala stáť jazd medzi Rajkou - Čuňovom 0,60 EUR. A to že tých 1,50 platí na celú trasu je síce dobré ale ak mám električenku tak za 1,50 cestujem len ˇv úseku Čuňovo - Rajka, pričom ak ju nemám, tak cestujem celú trasu.

Čo sa týka platenia v SR v EUR a v Maďarsku v Huf je tiež nedomyslené, lebo ak vodič na slovensku inkasuje peniaze v Eurách príde do Rajky tak tam fyzicky tie eurá stále bdue mať a teda bxy ich mohol aj prijať. Rovnako je to aj z fórintami. ak príde do Blavy, tak fórinty mu nezmyznú ale ostanú vo voze. Takže by nemal mať problem túto menu prijať, prípadne z nej vydať. Tak či tak má vodič vo voze 2 kasy - jednu na EUR a 2. na HUF.
Čo sa týka L901 tak v letáčiku ktorý mám k dispozícií sa píše ... Snahou o obnovenie regionálneho spojenia do dostavby železnice je aj autobusová linka Bratislava - Wolfsthal. Čo teda môže znamenať že DPB plánoval (a možno aj plánuje) túto linku prevádzkovať túto linku do obnvoenia žel.. trate Bratislava - Wolfsthal.

Ja osobne nemám proti linke 901 nič. Akurtá by sa mohla zaviesť náväznosť spojov, t.j. aby aj v prípade meškania spoje na seba nadväzovali a cestovanie mezi Viedňou a Bratislavou na 1 lístok.

Apropo už dávnejšie sa tu v diskusií spomínalo že sa uvažuje o predĺžení tejto linky na rakúskom území. Je to ešte aktuálne? kam presne s mala 901 predĺžiť?

Ďakujem za odpoveď.
Reakcia na: S499.1023 #155881:
a už len preto, aby ju niekto aj rozumne mohol využívať.
Reakcia na: S499.1023 #155881:
lenže ja som porovnával so Stupavou a Pezinkom pražáku ☺
Reakcia na: no.ev.di. #155878:
No tak tým necestuj a máš pokoj.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.