Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #154948:
Nemá zmysle tam ťahať zbytočne veľa IAD. Vo svete som sa neraz stretol s riešením IAD jednosmerne, MHD obojsmerne, takže problém by to nemal byť.
Reakcia na: Martin #154947:
A preco je ta Vazka prejazdna len jednosmerne? Ked je tam aj tak obojsmerna el. trat?
Reakcia na: Solider #154945:
Rieši to to, o čom sa tu už dlho baví, uzlovú zastávku na Radlinského. Jednosmerky sú pootáčané preto, lebo som vo svojom návrhu uzavrel Radlinského od Floriánskeho po Vazovovu len pre MHD. To je aj dôvod, prečo som navrhol jednosmerne prejazdnú Vazovovu ako obchádzkovú trasu cez Blumentálsku.
Reakcia na: S499.1023 #154942:
na rozdiel od ČR hej. Teda viem ze do 2009 to platilo a zrejme to aj zostalo, lebo mi aj odvtedy vela elektrickarov davalo prednost. Naposledy predvcerom na marianskej a kamennom. Mohol by to niekto ale potvrdit.
Reakcia na: Martin #154940:
Chcel by som sa opýtať, čo to rieši, lebo podľa mňa nič. Prečo by mala byť Vazovova v úseku medzi Blumentálskou a Radlinského prejazdná? Prečo by mali byť zrušené a premiestnené zastávky na Americkom námestí? Prečo by mali byť otočené niektoré jednosmerky?
Reakcia na: Hug0 #154936:
ba dokonca aj podoba tam je medzi nimi ? nie je to jeho nejaký vzdialený príbuzný alebo on sám? ?
Reakcia na: Ike #154934:
Na Slovensku musí električka dávať chodcom na priechodoch prednosť?
Vedel by niekto povedať, asi v ktorom roku boli definitívne všetky spoje dnešnej 43 predĺžené až na súčasnú konečnú Lesopark? Podľa nejakých informácií ktoré mám, tam ešte v druhej polovici 60. rokov nejazdilo nič a zrejme až po sprevádzkovaní lanovky (1972) tam začali zachádzať niektoré spoje. Ďakujem!
Dovolil som si trochu zapolemizovať o zastávke Radlinského. Ak má niekto záujem, môžete si to pozrieť

http://www.hovawarty.sk/documents/radlinskeho-studia.pdf
Nevšimli ste si ako začínajú na kĺbových sorkách v oblasti kĺbu žltnúť miesta kde je kĺb zošívaný?? ?
Reakcia na: Martin Fundárek #154932:
k poslednemu riadku -

je to podla mna velmi diskutabilne. Pretoze v pripade, ze nejde o otvoreny zvrsok a cez elektrickovu trat prechadza priechod pre chodcov, tak plati, ze elektricka (pokial nejde o priechod riadeny signalom) ma povinnost dat chodcom prednost (podla zakona o cestnej premavke)... neviem vsak, ci by som sa na nejakom priechode (ktory nie je oznaceny v zmysle vyhlasky 9/2009) cez otvoreny zvrsok, vrhal pred elektricku s tym, ze mam prednost ako chodec...

apropo, su priechody cez trat na spomenutych usekoch s otvorenym zvrskom oznacene v zmysle vyhlasky 9/2009 tou "zebrou"...?
Reakcia na: Martin Fundárek #154932:
... sa za vlastné teleso ASI nepovažuje.
Reakcia na: S499.1023 #154917:
A kedy je teleso samostatné a kedy nie? Je trať vedúca v stredovom deliacom páse na samostatnom telese? A vždy, alebo len pri otvorenom lôžku?
Vyhláška 350/2010 o stavebnom a technickom poriadku dráh v § 43 ods. 1 hovorí:
"Trať električkovej dráhy sa umiestňuje na vlastnom telese dráhy alebo na cestnej komunikácii podľa technických noriem.39)
39) Napríklad STN 28 0318 Priechodné prierezy električkových tratí. STN 73 6405 Projektovanie električkových tratí."
Má niekto tie normy poruke?
Inak z kontextu § 43, najmä ods. 8 a 10, vyplýva, že trať v stredovom páse cestnej komunikácie (Račianska, Vajnorská, Ružinovská atď.) sa za vlastné teleso nepovažuje.
Reakcia na: Ike #154923:
to ze policajti nemaju zapnute majaky neznamena ze nevykonavaju ziadnu cinnost..
Reakcia na: AAA #154928:
Nechcem do toho príliš rýpať, ale z tunela nie je explicitne vylúčená celá cestná premávka... Nie je tam, tak ako predtým - značka B1 - zákaz vjazdu všetkých vozidiel s dodatkom okrem MHD, ale je tam sústava značiek B3 zákaz vjazdbu motorových vozidiel, B11 zakaz vjazdu cyklistov a B13 zakaz vstupu osob. To znamena, ze zakaz sa nevstahuje pausalne na celu pozemnu premavku s vynimkou MHD, ale obmedzuje de facto 2 typy vozidiel z 3 (motorove a nemotorove), cim implicitne chape elektricku ako 3. typ vozidiel pozemnej premavky - elektricku...

Aby to bolo jednoduchsie, vravim, ze som videl cez tunel prechadzat policajtov... ako sa ma tvarit elektricka a policajne auto ak sa stretnu? definuje to zakon o cestnej premavke, alebo drahovy zakon? naopak, napriklad na useku na racianskej k takejto situacii nemoze dojst...

teda moj zaver k tejto problematike
- pokial na trati moze nastat situacia, ktora nie je obsiahnuta v drahovom zakone, tak je to subezna premavka a pokial takato situacia nemoze nastat, je to premavka na samostatnom telese.

Tunel je podla mna analogicky pripad s elektrickovym prechodom medzi Americkym a Florianskym namestim

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.